** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
En kun je dan niet gewoon de verwarming iets aan zetten in zijn kamertje. Niet té warm natuurlijk maar zodat het niet al te koud is? Dan hang je er gewoon zo'n bakje met water aan.

Bij ons is zijn slaapkamertje juist aan de warme kant, zelfs zonder verwarming, omdat het in het midden van de flat ligt. Kan er ook niet veel aan doen eigenlijk want een raam open is weer te koud.
Even een voor lucycat. Hij is gelukkig niet veel afgevallen en het verschil ook nog heel erg of hij net gegeten of net geplast heeft. Hopelijk valt het mee met zijn longen en is er verder niks ernstig.

Voor de productie is het trouwens ook goed om elke 2 uur aan te leggen voor 1 of 2 dagen. Dan las je dus zelf een regeldagje in.

Floor is vandaag 2 geworden dus we hebben een drukke maar gezellig dag achter de rug.

Morgen kom ik wel wat uitgebreider reageren.
Gefeliciteerd Pebbles, met je dochter.

Marjan, met 'hij komt' bedoel ik inderdaad dat hij 1 keer wakker wordt 's nachts en dan voed ik hem ook. Daarna slaapt hij dan gelijk weer in en dan 'komt' hij de volgende ochtend pas weer.

Knorrie slaapt bij ons op de kamer en wij hebben een erg koud, slecht geisoleerd, huis. Als ik het op onze slaapkamer, die ook nog eens op het noorden ligt, warm wil krijgen dan moet ik echt enorm stoken. De verwarming staat op 17 nu 's nachts maar het is nog steeds ijskoud, de warmte vervliegt gewoon lijkt wel.
@Belly, wat vreselijk. Heel veel sterkte en hopelijk begint 2009 beter dan dat 2008 eindigt.

@Marjan, bij Zwitsal kreeg Roan toen hij berg had een steenrood hoofd. Nu gebruik ik Weleda en als ik het er daarna afkam is het even rood, maar is al snel bijgetrokken. Ik vind Zwitsal een vervelend product, want ook met andere producten krijgt hij rode plekken.

@doorslapen. Gedeelde smart is halve smart. Roan is een prima inslaper, als hij eenmaal in bed ligt, hoef ik eigenlijk nooit meer terug om zijn speen erin te doen, hij slaapt altijd direct. Roan slaapt op zich wel door tot 05.30 uur, maar is 's nachts altijd wel 1-2-3 keer wakker voor de speen. Daarom heb ik hem ook weer bij mij op de kamer gelegd omdat ik anders steeds eruit moet en nu kan het op de automatische piloot en moet ik 's morgens echt nadenken hoe vaak ik de speen erin heb moeten doen Om 05.30 uur leg ik hem dan aan voor BV en zo kunnen we samen even doorslapen tot een uur of 8, want dan krijgt hij de fles. Hij heeft inmiddels door dat het na die fles lekker is om weer door te slapen. Hebben afgelopen weekend daarom ook samen tot 11.00 uur in bed gelegen, heerlijk

Op mijn slaapkamer heb ik de verwarming op een lage stand staan, zodat het ook zo'n graad of 18 is, en dat is heerlijk. Roan ligt in een slaapzakje en daarover heen leg ik dan een fleecedekentje. Ik voel wel vaak of hij koud is,maar hij voelt prima aan. Het is trouwens ook een slaapzakje met mouwen eraan en hij trekt zelf zijn handjes erin, dus die voelen daarom ook altijd lekker warm aan.

Nou meiden, alvast iedereen een hele fijne oudejaarsavond, voorzichtig met vuurwerk, de allerbeste wensen en dat 2009 een supermooi jaar mag worden met een leuke ontmoeting in februari???

Ik ga gauw werken, zodat ik op tijd naar huis kan. Het is razend druk in de winkel en omdat ik me nog steeds erg rot voel zal het wel niet snel gaan.

Tot volgend jaar!
Belly wat een rotbericht, hoop dat het meevalt met zn longetjes. Kan me voorstellen dat je er goed van baalt.

Pebbles gefeliciteerd met je oudste meisje!

Ericaatje werk ze nog vandaag!

Nou ik denk dat ik te vroeg heb gejubeld over mijn doorslapend kind, tis helemaal mis met doorslapen.

Vannacht: 20.30 tijdens fles in slaap gevallen dus naar bed.

1.30 wakker

3.00 wakker

3.45 wakker

4.00 wakker, fles

6.30 wakker

8.00 klaarwakker

Dit gaat al een tijdje zo, heb gisteren een warmere slaapzak gekocht...dacht dat ie t mss koud had, pap door zn laatste fles Overdag slaapt ie wel veel, maar vindt t ook zo sneu om hem iedere keer wakker te maken en denk niet dat ie dan 's nachts beter slaapt.

En vriendlief die slaapt door alles heen, hoe dat kan begrijp ik niet. Jari huilt, ik loop te zuchten en te schelden dat hij niet wakker wordt en wapper even xtra hard met het dekbed...maar wakker worden ho maar

Maar wat wel weer een voordeel was, ik stond om 8.30 al bij de Appie Heijn, was nog heerlijk rustig! Nu nog ff huis opruimen en dan geloof ik t wel voor 2008. Trek ik de fles wijn open.

Voor iedereen een heel fijn oud en nieuw, voorzichtig met vuurwerk en geniet van elkaar!
Haha Nut, dat doe ik ook bij mijn man!

Succes met je slaper want dat is helemaal niet fijn.

Ik wacht nog met smart op je inslaapritueel.

Allemaal een hele fijne avond toegewensd en dat 2009 maar een erg gelukkig en vooral relaxed jaar mag worden.
Fijne jaarwisseling allemaal!
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Vond 2008 wel een mooi jaar met als hoogtepunt natuurlijk de geboorte van Jari.

Nou en Jari vondt het vuurwerk mooooiii....doorgeslapen

We waren om 2.00 thuis vannacht toen nog een miniflesje voor hem en om 7.00 was ie er weer. Kort nachtje voor mij dus, vanavond maar tegelijk met jari naar bed!

Marjan ons naar bedslaapritueel is

rond 19.00 in bad, daar is tie een 20 minuutjes meezoet. Aankleden en pyama aan, warme fles, even kroelen en naar bed. Nou voor ie zn bedje heeft geroken slaapt ie al. Wss gaat dit voor jou niet op met in bad gaan van Marzoon ivm eczeem, of is t juist goed? Jari zn huidje kan het goed aan iedere dag in bad, doe wel een scheutje olie bij het badje. Zodra als ik hem niet in bad heb gedaan die avond is het toch een rare avond voor ons, Jari wil niet zo makkelijk inslapen en ik heb het idee dat ik wat vergeten ben.
Gelukkig nieuw jaar!!

Nee Nut inderdaad, dat ritueel kan ik maar beter niet overnemen. Het lijkt niet erger te worden van een badje maar ik probeer het liever niet vaker dan 2 keer in de week. Vinden jullie het niet een heel gedoe? Ik vind het leuk hoor maar best een werk. En hoe doe je dat dan met zelf eten als hij om 7 uur in bad gaat?

Hier een geweldige doorslaper. Om 22.30 zijn fles en de volgende ochtend wordt hij niet voor 6 uur wakker. Vandaag om 6 uur speen gegeven en bij ons in bed genomen en hij werd pas om 8 uur wakker voor zijn flesje.

Alleen zijn moeder heeft wat meer moeite. Weet niet wat het is maar ik zelf slaap echt heel erg slecht en het lijkt een beetje een cirkel te worden. Hopelijk is dat over in 2009.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2009 maar een mooi jaar mag worden voor ons allemaal waarin onze kindjes voor het eerst gaan kruipen, lopen enz.

@Marjan: Vervelend, eczeem en berg... Hopelijk helpt de olie die je nu gebruikt. Ik heb overigens vaker gehoord dat zwitsal, ondanks de bekendheid, niet echt geweldige producten heeft. Veroorzaakt soms huidproblemen e.d. Ik zou dus terughoudend zijn met het gebruik daarvan.

Hier trouwens ook een baby die graag wil zitten. en nog wel het liefst helemaal rechtop!

@Maresol: Fijn dat je er weer bent!

@Belly: Heel veel succes. Ik hoop dat et meevalt met de longetjes van Nicolaas en dat hij maar snel weer goed mag gaan groeien!

@Slaapritueeltje: Sofie slaapt al weken erg goed door (ik zal het maar meteen afkloppen) Heel af en toe moet ik haar tut terug gaan stoppen, maar dat is maar zelden. Ze maakt nachten van 21:30 tot 8:00 uur. (Als we weer gaan werken, moet ze om 7:30 op)

Wij maken ook gebruik van een vast "riedeltje" als ze naar bed moet:

- Naar haar kamer --> schone broek aan

- Pyjama aan

- Samen het gordijn dichtdoen

- Weltrusten zeggen tegen de schaapjes op de schilderijtjes die op haar kamer hangen en slaap kindje slaap zingen.

- In bed leggen, tut in de mond, liedje aan, kus op het voorhoofd en slapen maar.

Ik ben ervan overtuigd dat Sofie dit herkent en weet dat het de bedoeling is dat ze daarna gaat slapen.

@Nut: Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad tijdens het uitje!

Mijn man wordt trouwens meestal wel wakker, maar wacht dan tot ik eruit ga... Een por en van onder de dekens vandaan zeggen : "jouw beurt" helpt bij mij...

@Pebbles: Gefeliciteerd met je dochter
Heb me trouwens net helemaal suf-gelachen... Ik hoorde dat Sofie wakker was geworden en lag te brabbelen in bed. Toen ik ging kijken lag ze helemaal dwars, niet meer onder de dekens met een grote knuffel bovenop zich waar ze normaal gesproken niet bij kan (dacht ik)... Heerlijk aan het spelen. Toen ik naar haar bedje liep kreeg ik de grootste glimlach ooit.

Een mooi begin van 2009 dus... en misschien tijd om het lakentje en dekentje te vevangen door een slaapzak :~
Gelukkig nieuw jaar voor iedereen en alle kindjes!!!! Wat gaan ze komend jaar allemaal leren en doen? Erg spannend allemaal, wordt vast genieten!

@ Belly Maak je je zorgen hé als hij niet goed groeit...had ik ook nadat ons manneke heel weinig was gegroeid na een week ziek zijn...heb hem heel veel aangelegd (op mijn vrije dagen elke 2 uur) en daarna was hij in 2 weken 460 gram gegroeid...dat aanleggen was voor mijn productie ook erg goed. Jouw jongetje haalt het ook vast weer in....heb vertrouwen!

@Slaapritueel Altijd schone broek, in de slaapzak, tutje geven en liedje zingen. Tegenwoordig lees ik 1 verhaaltje van Jip & Janneke aan hem voor (is mooi kort). Dan lekker veel kusjes geven en licht uit slapen...

Schema: 19.30 naar bed, slaapt meestal vlot in

23.30 Late voeding

5.30 1e voeding (daarna sta ik op voor werk)

Soms komt hij jammergenoeg al om 4.30 zoals vannacht...

We willen hem trainen om niet eerder dan 5.30 te komen....

Wie van jullie geeft nog full-time borstvoeding? Willen jullie binnenkort gaan afbouwen?

Ik geef zelf nog BV, en af en toe krijgt hij FV als ik er niet ben omdat mijn voorraad erg was geslonken en hij fles weigerde (zonde van de moedermelk). Heb nu weer een aardige voorraad...hij krijgt ook al met regelmaat fruit (peer, banaan).
He Dames, Happy 2009!!!!!

Bedankt voor de steun! We zijn woensdag naar de huisarts gegaan en die stuurde ons door naar de kinderarts. De kinderarts was totaal niet onder de indruk van Nicolaas' afbuigende groeicurve, hij zei dat ie dat wel weer in zou halen. Nicolaas heeft waarschijnlijk RS virus. Hij is er gelukkig niet erg ziek van, maar wel hoesten, piepen en dus niet goed groeien. Hij drinkt wel redelijk en plast ook. Maar hij groeit dus slecht van het virus.

Pebbles: Ik leg inderdaad ongeveer elke 2 uur aan. Ik moet hier wel mee oppassen, want als ik het teveel opdring, wordt ie heel agressief. 's nachts doe ik dat niet, want dan gaat ie dus spugen na het drinken. Dan wacht ik tot ie zelf aangeeft dat hij dorst heeft. Morgen trouwens ben ik de hele dag en nacht met Nicolaas thuis. Dochter logeert bij opa en oma en Bellyman is tm zaterdag middag uit koken en eten bij een vriend. Hij gaat voor 25 man koken....

Bedritueel: hebben wij hier niet. Tenminste ik heb het wel, maar ik doe voor alle slaapjes hetzelfde. Eerst iedereen kus geven aan Nicolaas, dan door de gang lopen naar de slaapkamer en alvast zeggen dat ie gaat slapen. In de kamer zing ik een kort liedje, dan leg ik hem in bed (baker nog steeds de armen in) kus op hoofd en aai over bol. Verschonen doe ik altijd tussen de borsten door. Hij heeft geen vaste slaaptijden, gewoon zoals t uitkomt. Hij slaapt overdag 3 of 4 keer en 's avonds is het wisselend. Hij heeft ook geen pyjama of slaapzakje. Misschien moet ik daar mee beginnen. Nou het zijn nu ook een beetje rare tijden, dus ik doe vooral niets nieuws.

Lucycat: ik heb ook al veel moeder melk moeten weggooien, omdat ik nog vrij ben kan ik het makkelijk bijkolven. Dus hier nog volledig BV. Geen idee hoe lang nog, maar op dit moment heb ik toch geen andere keus...
Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!!

Hier nog steeds volledige borstvoeding. Dat ga ik wel volhouden tot de 6 maanden hoor, en daarna ga ik nog niet afbouwen denk ik. Wel wil ik hem dan op de creche kunstvoeding laten drinken, want kolven voor de creche dat ben ik wel zat. 14 februari is Knorrie 6 maanden, op valentijnsdag mag hij zijn eerste fruit of groente hapje .

Ik ben wel flink aan het bijkolven, elke vrije ochtend, omdat ik het anders niet red tot 14 februari. Maar ik denk dat Knorrie inmiddels wel met 2 voedingen toekan op het kdv en dan red ik het wel.

Een bedritueel hebben wij niet. Knorrie valt heel vaak in slaap zonder dat ik het door heb, en als ik het wel door heb dan leg ik hem gewoon in bed en zeg welterusten. Hij slaapt ook gewoon in zijn kleertjes, overdag onder de dekens en 's nachts in zijn slaapzak. Die slaapzak doe ik aan na de laatste voeding en dan leg ik hem ook in het wiegje naast ons bed.

Hij slaapt onwijs veel, bijna de hele dag.

O ja, gisteren heeft hij zich twee keer omgedraaid van rug naar buik. De knapperd. Het is zo raar, je staat echt met je ogen te knipperen en te denken: Ik had hem toch niet op zijn buik gelegd?
De beste wensen voor 2009!!!!

@ Belly: Wat een vervelende situatie toch met het drinken/groeien van Nicolaas. Lijkt me lastig om nog te genieten van het voeden, of valt dat wel mee?

Hopelijk krijgt hij niet teveel last van het RS-virus en gaat hij snel weer goed drinken. Wanneer moet je nu weer wegen?

@ Slaapritueel: hier geen vast ritueel en vaste tijden.

Zing vaak wel een liedje als ik met hem de trap op loop naar zijn kamertje, maar daar blijft het wel bij. Overdag slaapt hij trouwens ook regelmatig beneden in de wagen omdat dat beter uitkomt.

En als ik even niet oplet ligt hij soms te slapen in de box of wipstoel. Timo is er echt een van als ik moe ben doe ik me ogen dicht, maakt niet uit waar ik ben.

@ BV: hier nog volledige BV (alleen wel gekolfd) en wil dat ieder geval tot 6 maanden volhouden. Dat is nu nog 4 weekjes, dus dat moet wel gaan lukken. En dan gaan we beginnen met groente erbij. Heb voor mezelf nog niet echt een idee hoe ik daarna verder wil met de BV. Ben nu geprogrammeerd op het halen van de 6 maanden. daarna zien we wel weer verder.

Heb voor Senna altijd zijn groente en fruit zelf klaargemaakt.

Ben dat nu ook weer van plan. Doen jullie dat ook of geven jullie potjes?

Morrie, wat knap dat Knorrie zich om kan draaien. Hier heeft Timo dat ook ontdekt en vanmiddag lukte het hem om eerst op zijn buik te draaien en toen weer terug.

Echt leuk om te zien hoe ze steeds meer kunnen. Ook is niets in zijn buurt meer veilig. Was hem vanmiddag even op de bank aan het verschonen en meneertje had eerst de luierdoekjes te pakken en daarna de luier. En dat trotse koppie erbij, van kijk eens wat ik heb.......
@Borstvoeding: hier ook nog steeds volledige borstvoeding. Vanaf 1 februari begin ik bij mijn nieuwe baas en ik wil dan overdag niet kolven maar ik hoop dat ik genoeg voorraad heb om de 6 maanden te halen. Daarna ga ik zeker nog door maar dan waarschijnlijk alleen de ochtend en de avond voeding.

@bijvoeding: vanaf 6 maanden gaan wij ook met groente en daarna fruit beginnen. Ze mag dan gewoon tijdens het fruit 's ochtends en het avondeten aan tafel en krijgt dan wat stukjes fruit en groente. Ze zal vanzelf wel een keer wat mee gaan eten.

Geen geprak of gepureer dus, eet ook een stuk relaxter.

@omrollen: nog niet echt pogingen om om te rollen, komt vast vanzelf wel.

@belly: wat vervelend dat Nicolaas RS virus heeft maar nu weet je tenminste dat de stagnatie in zijn groei daarmee te maken heeft.

@slaapritueel: Eva gaat altijd tegelijk met Floor naar boven, rond 19.00 - 19.30 ongeveer. Dan krijgt ze een schone luier en zing ik een liedje terwijl ik haar slaapzak aandoe.

Ze slaapt dan bijna altijd meteen in. Voor overdag gaan we haar nu ook boven leggen want ze slaapt steeds slechter beneden en wordt ook snel weer wakker als we herrie maken.

@polleke: wat een leuk gezicht moet dat zijn geweest toen Sofie die knuffel op zich had liggen. Al een slaapzakje gebruikt ondertussen?

Minny, hier ook zo'n slaapkop die overal slaapt waar hij ligt. En dat de hele dag door. Knorrie slaapt volgens mij echt 20 van de 24 uur. Hij is net zijn vader. Niet dat die 20 uur slaapt op een dag maar dat is wel een makkelijke slaper. Ik heb een keer met een groep mensen het EK of WK voetbal zitten kijken bij mijn ouders en toen viel mijn vriend in slaap op de bank tussen al die mensen.....

Knorrie heeft zich vandaag weer 3 keer naar zijn buik omgerold. Soms lukt het niet in 1 keer en dan hoor je hem steunen en kreunen. En ineens is het dan stil en blijkt het hem gelukt te zijn. Leuk hoor, dat er nu wat meer actie in die baby's komt . Al is 4,5 maand best vlug om om te rollen dacht ik, ik heb het idee dat mijn oudste dik in de 5 maanden was toen hij dat deed.
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL! En dat we maar een hooop mooie dingen met onze kids mogen gaan beleven!

@Pebbles en Minny, beginnen jullie met groenten straks als bijvoeding? Hoezo niet met fruit?

@minny, heel herkenbaar jouw verhaal van pakken. Ik vind het geweldig, en idd vooral dat trotse koppie erbij of van die ondeugende ogen, zo van "dat heb ik niet gedaan hoor".

@belly, wat is dat het RS virus?

@polleke, wat grappig het knuffelverhaal. Ik kan me voorstellen dat je heel verbaasd stond te kijken.

@lucycat, hoe wil je dat gaan trainen dat hij niet voor 04.30 uur komt? Roan komt steeds om 06.00 en de laatste paar dagen weer om 05.00, dus ben benieuwd hoe jij dat gaat doen.

geef jij ook zelf nog de laatste voeding? Trek je het allemaal nog wel met die korte nachten?

@Marjan, hoezo slaap je slecht? Vaak naar de wc of lig je te malen? Heb je nog leuke fotos van Marzoon voor op de hyves? ben wel benieuwd hoe hij er nu uitziet.

@tori, hoe gaat het met jou? Het is zo stil van jouw kant en ook het schema ligt ff stil. Hopelijk is geen bericht wel goed bericht ivm je familie.

@nut en als je Nut-man gewoon een flinke por geeft en gewoon hardop zegt dat het zijn beurt is om te gaan naar Jari? Heb wel door dat mannen hints vaak niet begrijpen en dat een directere aanpak meer succes heeft.

@slaapritueel. Roan is super makkelijk met inslapen. Als ik thuis kom uit mijn werk ga ik er lekker voor zitten met een drankje om BV te geven, dit is dan meteen zo lekker knuffelmomentje met z'n tweetjes. Hij lekker dicht tegen me aan, gewoon gezellig. En eigenlijk valt hij dan al snel in slaap. Ik draag hem dan naar boven, schone luier om, pyjamaatje aan en in zijn slaapzakje dan leg ik hem in bed. Hij ligt dan altijd nog wel even te geinen, zo van "kijk eens mama, hoe hoog ik mijn benen in de lucht kan gooien", maar dat is met 2-3 minuten over en dan valt hij in slaap. Ik hoef zelden naar boven om zijn speentje erin te doen of omdat hij weer wakker is. Ideaal!

Wie heeft zijn kindje ook nog op de ouderslaapkamer? Roan ligt sinds kort weer bij mij omdat hij zo verkouden is en 's nachts zoveel huilde van oa. de benauwdheid, dat het voor mij makkelijker was om hem bij mij neer te leggen, is ook beter voor mijn eigen nachtrust want ik doe nu alles op de automatische piloot en hoef er niet uit. Ik krijg daar van sommige mensen best commentaar op.

En er was iemand, weet even niet meer wie, die pas zijn kindje overdag boven liet slapen ivm de vele prikkels van beneden. Werkt dat? Roan vertikt het om boven overdag in zijn bedje te slapen. Hij heeft nog steeds hazenslaapjes van een half uurtje overdag en soms een uitschieter naar een uur, maar slapen ho maar... zeg altijd voor de gein: slapen is voor babies en Roan is al een grote jongen... Hij wordt alleen maar actiever als ik hem overdag in bed leg.

Mijn nieuwe jaar is slecht begonnen. Moest vandaag werken, dus ik Roan naar opa en oma brengen. Stond ik met een kokende motor langs de snelweg. Grgrg, zegt de ANWB dat ik niet in de auto mag blijven zitten ivm mogelijke aanrijding... ja ammehoela, ga met een baby van 5 maanden in die vrieskou zitten, het was -4 buiten. Heb toen even gewacht, zelf radiator bijgevuld en doorgereden. Het is dus allemaal goed gegaan, maar dat advies... grgrg. En dan vandaag allemaal van die zeikklanten die je niet even de tijd geven om rustig iets voor ze uit te zoeken en het allemaal snel-snel-snel geregeld willen hebben. Grgrggr, ik wil het graag altijd met zorg doen, maar dan moeten ze niet achter me broek aanzitten. En toen ging mijn de rits van mijn jas kapot, gaf ik mijn sleutelbos aan oma toen ze eerder thuis waren dan ik, dus toen moest ik lopend naar huis omdat ik ook de autosleutel had meegegeven en dan valt ook nog van alles uit je handen en gaat het snijmes kapot waar je fotos mee kan snijden. Wat een begin van 2009. Ik heb het ff helemaal gehad....

Duik maar lekker mijn bed in, kan ik morgen met een nieuwe start gaan beginnen, vandaag wordt het niet meer.

Trusten allemaal!
@ericaatje: . Alle vervelende dingen van 2009 zijn gewoon al op deze dag gebeurd. De rest van 2009 wordt dus veel beter .

Wij beginnen met groente omdat dat wat minder zoet is dan fruit. Andersom schijnen sommige kinderen geen groente meer te willen als ze aan de zoetigheid van fruit zijn gewend.

Daarnaast geven wij de bijvoeding in stukjes en gekookte groente is iets makkelijker te verteren dan rauw fruit.

Wij gaan Eva trouwens vanaf morgen boven leggen overdag omdat ze beneden alleen maar hazeslaapjes doet. Vaak wordt ze ook na een half uur-40 minuten wakker maar als ze dan een paar minuutjes huilt slaapt ze daarna nog vrolijk een uur of twee. Maar als Roan bij jou goed beneden slaapt is dat prima toch? Bij jou loopt er geen gillende peuter rond die "ter animatie" wat speelgoed bij de baby in de wieg gooit.

Ik vind op je eigen kamer leggen helemaal niet raar, het is zelfs het advies ivm wiegedood. Eva ligt er ook nog steeds en Floor heeft er ook een half jaar gelegen.

Ik krijg ook wel eens commentaar op de 14 maanden borstvoeding die Floor kreeg of het dragen in een draagdoek maar iedereen moet het lekker op zijn eigen manier doen.

@morrie: Ik vind 4,5 maand ook al heel snel hoor. Knap kereltje. Hij besteed die paar uur dat hij wakker is dus goed.

Floor rolde pas met bijna 7 maanden maar die had dan ook tot 6 maanden een spreidbroek aan.
Ericaatje, Knorrie ligt 's nachts ook nog bij ons op de kamer hoor. Wat voor commentaar krijg je daarop? Is toch alleen maar makkelijk? Ik moet er met deze kou niet aan denken dat ik mijn bed helemaal uit moet en de overloop over naar een andere kamer.
Ach ericaatje, nu kan het alleen nog maar beter worden toch? Vervelend om zo'n off-day te hebben...

Sofie sliep eerst ook maar kort (20 minuujes, half uurtje) maar een tijdje terug ben ik begonnen met haar gewoon haar speentje teruggeven (liefst zonder dat ze mij zag) Vaak viel ze dan vrij snel weer terug in slaap. Nu slaapt ze steeds anderhalf tot 2 uur achter elkaar overdag.

Pebbles, we gebruiken inmiddels inderdaad een slaapzak. Ze was dit bij de gastouder al gewend, dus die overstap ging probleemloos. Nu blijft ze lekker warm!
Heej goede morgen,

Aller eerst knuffel voor Eruca, klinkt inderdaad als een rotdag maar ik hoop dat vandaag weer beter begonnen is.

Zo Morrie en Pebbles, wat een slaapkopjes hebben jullie.

Geeft iedereen hier trouwens nog een fles om een uur of 22/23?

Hier heb ik nu ook een bedritueel ingeschakeld (had al wel de schone broek, liedje, speentje trouwens) en hoop dat het gaat helpen. Het duurt toch vaak minstens een half uur voordat hij inslaapt 's avonds en huilt dan veel. Hij is echt moe want als je de speen erin stopt gaan zijn oogjes dicht, maar hij loopt zo te maaien met zijn armpjes en wil mijn hand de hele tijd vasthouden.

Ik slaap dus heel slecht en dat breekt me helemaal op. Weet niet waarom want ik loop niet te malen voordat ik ga slapen (behalve over het niet slapen dan) en ik slaap ook wel gewoon in. Maar word dus continu wakker, een beetje zoals Nut haar schema maar dan niet omdat Marzoon wakker wordt. Als ik nou gewoon een keertje 6 uur door zou kunnen slapen dan zou dat echt geweldig zijn maar dat lukt me niet. Ik wil het liefst ook geen slaappillen gebruiken maar het lijkt wel alsof ik eraan moet geloven want dan patroon moet toch doorbroken worden, ik kan namelijk moeilijk overdag op de bank gaan hangen. Als ik nu 's nachts wakker word dan raak ik gestresst en denk 'ik moet slapen' en dan lukt het natuurlijk helemaal niet meer. Ik ga er liever uit voor een speen of fles en slaap dan weer in, dan dit :(

Sorry moest even klagen.

Iemand ervaring of tips?

Wat een omrollers hebben jullie trouwens, hier nog geen pogingen daartoe hoor.

Ps. Zal even een foto op hyves zetten.
Ach Ericaatje, wat een pech zeg. Alles komt ook altijd tegelijk.

Marjan, je hebt dus moeite met doorslapen begrijp ik? Als je dat echt al lang hebt, zou ik even naar de huisarts gaan om te overleggen. Het kan je echt gaan opbreken anders inderdaad.

Als Marzoon zo maait met de armpjes en daardoor niet in slaapkomt, is inbakeren of een vorm daarvan misschien wel een oplossing. Ik weet dat ze bij mijn oudste op het kinderdagverblijf toentertijd bijvoorbeeld alleen zijn armpjes inbakerde.
Tsjee Ericaatje, hop dat jij je portie ellende weer heb gehad voor dit jaar, aan de andere kant zoveel ellende...dan kan t alleen maar beter worden!

Is het nu druk bij jou op het reisbureau, of heb je last van de kredietcrisis.

Tsja en ik kan vriendlief wel eruit sturen, maar heb altijd het idee...ben toch al wakker...en ik vind (hoe erg) dat ik het zelf toch beter kan

Marjan, zal ik bij je komen logeren? Dan kun jij er mooi uit voor Jari als je toch wakker bent

Grapje...rot dat je zo slecht slaap, ken het goed dat je jezelf alleen maar meer gaat opwinden over het feit dat je niet kunt slapen en dan al helemaal niet meer slaapt.

Omrollen dat gebeurt hier nog niet, geef niets nog alle tijd voor. Kan me voorstellen dat je even met je ogen moet knipperen als je het ziet.

Jari slaapt hier wel op zn eigen kamertje, toen ie nog wel doorsliep vondt ik het heel prettig en kon ik ook beter slapen. En nu laat ik hem daar, hij is er nu helemaal gewend. Maar iedereen moet doen waar zij en de baby zich goed bijvoelt toch.

Iedereen heeft altijd maar een mening, en als we allemaal wisten hoe het wel of niet moet nou dan werd het ook maar saai toch.

Overdag slaapt ie wel beneden...eigenlijk daar waar ie in slaap is gevallen..in de box, op de bak, in de kinderwagen, op mn arm. Hij valt overal in slaap, hoe meer geluid hoe beter!

Vandaag zijn Nicolaas en Jari 4 maanden geworden! Hoera weer een mijlpaal...de jongste kindjes alweer 4 maanden hier op het topic.

Zo heb er weer een gebroken nacht opzitten. Hij is pas om 22.00 naar bed gegaan en veul wakker geweest. Denk nu al wel was ik maar nooit aan die rotspeen begonnen

Vanaf 6.30 bij ons in bed heeft meneer liggen schoppen en maaien met zn armpjes, straks maar eens kijken voor een dwangbuisje mt 68 op marktplaats. Dussss ik ben lichtelijk niet uitgeslapen.

Gisteren weer gewerkt heerlijk....we hebben weer in de krant gestaan vorige week. Met de verkeizing van de beste restaurants enzo uit de provincie groningen en drenthe...Wij waren nummer 3 met de beste bediening en de enigste uit de stad Groningen, dus er is een enorme aanloop. Alleen maar goed natuurlijk.

Heb gisteren ook een buurmeisje gevraagd of ze wel wil komen oppassen op Jari zo af en toe. Nu gaat ie iedere keer naar mn schoonmoeder of schoonzusje, maar dan kan ie nu gewoon lekker hier thuis blijven.

Hebben jullie ook een oppas en wat is een redelijk uurbedrag voor een meisje van 18?

Hoop dat het straks een beetje droog is dan ga ik lekker naar het bos...uitwaaien! en anders met een stapel oude tijdschriften op de bak...klinkt ook erg aantrekkelijk
Hoi meiden,

Ik ben er weer. De tabel heb ik zoveel mogelijk bijgewerkt. Heb een beetje gegrasduint naar kg's en cm's op de vorige pagina's, maar da's best tijdrovend. Dus als er iets niet meer klopt, laat het dan maar weten. Ik houd het hier weer bij, dus dat hoeft niet meer op Hyves.

Op Hyves heb ik even wat geschreven over mijn afwezigheid, dus daar kunnen jullie wat dat betreft bijlezen.

Met Emma gaat het prima. Ze is inmiddels voorbij de 7 kilo, dus ze doet het hartstikke goed. Ze is een kleine bollie. Ze slaapt prima 's nachts: van 20.00 tot 9.00 (met nog een late voeding). Het is een rustig, ontspannen en blij meisje. Ze is nog niet aan het omrollen; wel doet ze van die crunches, dus ze is lekker buikspieren aan het kweken. Wie weet heeft ze straks een wasbordje . Haar broer is ook nog steeds dol op haar, dus wat dat betreft gaat het allemaal lekker.

Morgen begint weer de vierdaagse werkweek. In nov en dec werkte ik nog minder, maar nu weer m'n volledige uren. Ik merk dat ik het lastiger vind om Emma naar de crèche te brengen, dan haar grote broer destijds. Gek hé, misschien omdat het een meisje is? Heb ook minder zin in werken... Maar goed, als ik straks weer helemaal in het ritme zit is het ook weer prima.

Ik ga nog even wat bijlezen en dan weer lekker meeschrijven.

Hoop dat het goed gaat met iedereen en alle beebs.

Voor iedereen een heel goed en gezond 2009!

Groetjes,

Tori

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven