Geldprobleem vriendengroep van vriend

12-12-2016 18:42 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik was niet vergeten hoe goed jullie advies geven en met je meedenken en daarom open ik weer een bericht.

De vriendengroep van mijn vriend is heel erg hecht je hoor er niet zomaar bij. Ik heb altijd me best gedaan om goed met ze op te schieten en ik dacht dat het wel goed ging maar nu denk ik dat ik het toch wel verpest heb. Ik ben nu ongeveer een halfjaar samen met mijn vriend. Nou is hij binnekort jarig en verjaardagen worden altijd wel groot aangepakt in die groep. De vorige verjaardag van een van die vrienden huurde zijn vriendin een huisje en werd er daar gefeest. Nu sprak een van die vrienden mij aan wat ik zou regelen. Ik zei dat ik misschien wel een game voor hem zou kopen en ik werd even duidelijk gemaakt dat dat niet kon. Moest iets voor de hele groep zijn. Ik kan niet echt veel bedenken wat ik zou kunnen betalen voor iedereen behalve misschien thuis een feest maar dat vonden ze lame. Ik heb het toen maar aan mijn vriend gevraagd en ik weet het rotstreek want verassing verpest maar ik wist het ook even niet. Die zei dat al zijn exen ook meededen aan de traditie en dat er niet veel aan te doen was ik kan niet de enkige zijn die dit niet zou doen. Ik merk nu dat ze de laatste tijd steeds vaker over geld beginnen en dan opmerkingen maken. Een van hun zei zelfs dat ik zijn huis wel mocht schoonmaken voor extra geld en dan deed ik een keer iets op niveau want ben de enige die geen hbo doet. Hij zei het niet op een toon dat ik er boos om kon worden dus heb het laten gaan. Iemand tips hoe ik beter in die groep kan liggen en ook wat ik kan regelen voor kado?
Groepsdruk en pubers

Geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je wil echt beter in die groep liggen? En je vriend zei echt dat er niets aan te doen was? Kom op zeg.
Waarom wil je goed in zo'n groep liggen? Klinken nogal als eikels.
Oh wow... Ik zou hier best wel heel pissig om worden. Hoezo bepalen anderen wat jij met je geld moet doen? En je vriend is jarig, niet de hele groep.

Ik bedoel, heel leuk dat het normaliter zo is dat verjaardagen groots gevierd worden. Maar dat lijkt me geen vereiste. En als je vriend dat graag wil, mag hij het regelen.

En die opmerking over schoonmaken en dan iets op niveau doen... wow. Daar zou ik niet zo aardig op gereageerd hebben.

Ik zou me eerder afvragen of ik in die groep wil liggen. En een game is een prima cadeau!
Gewoon in de kroeg vieren? Hoef je niet te huren, maar ook niet zo lame als thuis in hun ogen?
Oh en " al zijn exen"?? Hoeveel heeft hij er wel niet? En zou het feit dat hij een achterlijke vriendengroep heeft er iets mee te maken kunnen hebben dat het exen zijn?
Waarom zou je in een groep goed willen liggen als die groep bestaat uit trieste gevalletjes die neerkijken op jou?

En waarom heeft je eigen vriend geen begrip voor je? Je hebt aangegeven dat je geen geld hebt voor een weekend weg met die hele groep.
Dat lijkt me duidelijk. Ik neem aan dat je gezegd hebt dat je graag dat huis schoon gaat maken? En dan wel weinig geld vragen het is al een eer dat je in de buurt mag zijn van vrienden van jouw vriend.

Uiteraard ga je een lening aanvragen bij de bank om dezelfde vrienden te trakteren op een feestje.

Zolang jij afwijkt van alles wat zijn exen hebben gedaan zal je nooit goed in de groep vallen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:dolfje schreef op 12 december 2016 @ 18:46:

Waarom wil je goed in zo'n groep liggen? Klinken nogal als eikels.Dit dus... Enorme massieve grote eikels...
trakteer op salmiaklollies en laat die hele groep verder in zijn sop gaar koken.
Blij dat het mijn vrienden niet zijn.

Bovendien is het geen verrassing voor je vriend want die gaat er al van uit dat jij zijn feestje betaalt. En je vriend kan best wel leuk zijn, maar je hebt hem als vriend, niet die hele club. Die zogenaamde grapjes over mijn niveau zou ik ook niet blij mee zijn.

Kortom, ik zou een goed gesprek met vriend hebben over zijn en mijn verwachtingen, maar misschien is dat omdat ik te oud ben voor die flauwekul
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als zij elk jaar een peperduur feestje willen, moeten ze dat zelf maar betalen.

Mij lijkt zo'n feestje elk jaar bij elke verjaardag maar saai worden.

Kan je op de duur bovendien beter gewoon zo'n huisje kopen met zijn allen.
Via groupon kun je soms leuke aanbiedingen scoren voor meer personen. Bijv met 10 man laser gamen voor 70 eurie: https://www.groupon.nl/deals/silverstone-lasergames-1-1.

https://www.groupon.nl/deals/de-kartfabrique-1

Of maak met zijn alle een groepsfoto: https://www.groupon.nl/deals/profotostudio

Paintbal (welk extra kogels kopen) https://www.groupon.nl/deals/fundustry-1

Check wel altijd goed de voorwaarden. Vertel niet aan je vrienden dat het een groupon is en regel alles achter hun rug bij de organisatie. Er staan bonnen op voor eten en drinken. Misschien kun je iets combineren of achteraf een borrel thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bowlen en eten: https://www.groupon.nl/deals/bowlingcen ... selmonde-1
Tis toch wat met geld vandaag dames. IK zou zeggen next.

Dus Pietje is jarig en dan 'moet' jij een cadeau kopen waar de hele groep iets aan heeft?

Klinkt als een stel pubers. Ook dat 'je hoort er niet zomaar bij' en ze vinden je blijkbaar te min omdat je geen hbo doet.

Meid, laat je niet onder druk zetten. Dit gedrag is namelijk heeeeeel raar en heeeeeel kinderachtig.
Snelle reacties bedankt!

Ja ik vind het ook soms eikels maar ze zijn er langer dan ik ben en ze zijn belangrijk voor mijn vriend. Kan ook niet van vriend verwachten ruzie met ze te maken. Naar de kroeg gaan doen we al elke week dus zal niet speciaal genoeg zijn ben ik bang maar toch bedankt voor het meedenken. Moest hard lachen om die lolly's :p
quote:kjell schreef op 12 december 2016 @ 18:58:

Snelle reacties bedankt!

Ja ik vind het ook soms eikels maar ze zijn er langer dan ik ben en ze zijn belangrijk voor mijn vriend. Kan ook niet van vriend verwachten ruzie met ze te maken. Naar de kroeg gaan doen we al elke week dus zal niet speciaal genoeg zijn ben ik bang maar toch bedankt voor het meedenken. Moest hard lachen om die lolly's :p

Organiseer een dropping en laat hen een hele nacht verdwalen .

"Oops, de landkaart klopte blijkbaar niet helemaal."

Ik zou echt geen zin hebben om met zulke heerschappen een verjaardag te vieren.

Hoe staan hun partners er tegenover? Zien die het ook elk jaar zo groots?
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 18:55:

Via groupon kun je soms leuke aanbiedingen scoren voor meer personen. Bijv met 10 man laser gamen voor 70 eurie: https://www.groupon.nl/deals/silverstone-lasergames-1-1.

https://www.groupon.nl/deals/de-kartfabrique-1

Of maak met zijn alle een groepsfoto: https://www.groupon.nl/deals/profotostudio

Paintbal (welk extra kogels kopen) https://www.groupon.nl/deals/fundustry-1

Check wel altijd goed de voorwaarden. Vertel niet aan je vrienden dat het een groupon is en regel alles achter hun rug bij de organisatie. Er staan bonnen op voor eten en drinken. Misschien kun je iets combineren of achteraf een borrel thuis.Bedankt paintball lijkt me vooral een goed idee. Waarom niet zeggen wat het plan is want moet het wel overleggen
Jij mag schoonmaken om geld te verdienen?

Eh pardon??? Belachelijk opmerking danwel misplaatste grap. Gaat nig gezellig worden met deze gasten....
--
quote:minnimouse schreef op 12 december 2016 @ 18:57:

Dus Pietje is jarig en dan 'moet' jij een cadeau kopen waar de hele groep iets aan heeft?

Klinkt als een stel pubers. Ook dat 'je hoort er niet zomaar bij' en ze vinden je blijkbaar te min omdat je geen hbo doet.

Meid, laat je niet onder druk zetten. Dit gedrag is namelijk heeeeeel raar en heeeeeel kinderachtig.Ja ze doen het al jaren zo dus komt raar over als ik opeens niet ga betalen vinden ze. Ben een man trouwens.
Eigenlijk hoor je er niet echt bij want ze vinden je te min. Ze tolereren je om je vriend.

Je hoeft je dan ook op geen enkele wijze verplicht te voelen aan hun tradities. Dat zijn hun tradities, niet de jouwe. En zo zou ik dat ook zeggen.

En mijn vriend zou ik heel hard uitlachen als hij zou suggereren dat er niks aan te doen is. Iemand die zo met mij omgaat zou ook niet lang mijn verkering blijven, dus geef vooral niet te veel geld uit aan zijn verjaardag.
Na dat huisje is paintbal vast niet goed genoeg, De ellende met zulke vriendengroepjes is dat iedere volgende verjaardag nog spectaculairder en fantastischer moet zijn dan de vorige
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:kjell schreef op 12 december 2016 @ 19:06:

[...]

Ja ze doen het al jaren zo dus komt raar over als ik opeens niet ga betalen vinden ze. Ben een man trouwens.

Het is niet omdat zij die dingen al jaren zo doen, dat iedereen maar telkens hetzelfde moet doen.

Los nog van de centen.

Andere spijs doet eten, dus organiseer rustig iets anders dat wel betaalbaar is.

Of organiseer een weekendje weg met zijn 2 voor zijn verjaardag .

Effe een weekend es niet op café en niet zijn vrienden zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven