Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Haha Interimnick91! Wat een ellende van de AH! Spek eruit en eigen spek erin?! Ik verdraag ook alleen maar witte bolletjes, vla en mandarijnen. En veel drinken gelukkig. Nog niet aangekomen dus.
Ik ben wel al 1,5 kilo zwaarder. Ben ik de enige?

Eet wel echt veel meer. Kan me amper inhouden en heb alleen maar trek in ongezonde dingen. Hopelijk kan ik dat nog een beetje in toom gaan houden. Maar vind het echt lastig.
Mindy Ik heb geen ander spek in huis en alle andere supermarkten zijn dicht. Morgen ga ik langs de Lidl en de Dirk in de hoop dat een van hun normaal spek heeft. Ik baal echt op dit moment, spek is gene eerste levensbehoefte natuurlijk maar ik vond het zo lekker en heb echt alleen daar trek in...

Balen he van die misselijkheid, blijf veel drinken. Van weinig vocht word je ook misselijk en dan wordt het een neerwaartse spiraal.

Pocas ik ben niks aangekomen voor zo ver ik weet. Ik heb ook geen werkende weegschaal dus dat scheelt
Haha cravings naar ei! Google zegt mij dat t een spiegelei is, pas je wel op met niet goed doorbakken ei?

Ik ben juist (1 kg) afgevallen, hou het er maar op dat ik niet meer eet dan eerst en het zoveel sport en dat m'n lichaam meer energie gebruikt nu. Maar heb niet veel zin in meer eten, zit snel vol.
Tjeplok is inderdaad een spiegel ei sorry, ik vergeet soms dat dat buiten dit huis geen hele bekende term is. Het is niet goed doorbakken, maar bij rauw ei zit het enige probleem in salmonella. De kans op een salmonella besmetting is bijzonder klein en als je het krijgt is het geen bacterie die de baarmoeder kan passeren, jij wordt er ziek van maar je ongeboren kind krijgt er niks van.

De kans op salmonella besmetting in een ei is ongeveer 1 op 20.000, de kans op besmetting aan de buitenkant is groter en dan kan je het via kruisbesmetting alsnog binnen krijgen daarom was ik de eieren altijd vlak voor bereiding. Niet eerder want met het wassen haal je ook een beschermlaag weg dus dat is niet goed als je het ei nog bewaart. Nederland heeft heel weinig besmettingsgevallen juist Door de manier waarop we met eieren om gaan, dat is waarom ze hier ook niet in de koelkast hoeven.

Als je salmonella wil tegen gaan is het effectiever om goed op je water te letten als je terug komt van vakantie. In stilstaand water gedijen dat soort bacteriën heel goed, taal dan ook al je leidingen door lopen voor je onder de douche stapt of een kopje thee zet.

Er zitten 1001 regels en voorschriften aan zwanger zijn verbonden, dit is er een die ik de vorige zwangerschap heb los gelaten. Ik had het er met de vk over en die raden me toch vooral aan om mijn tjeplok ei te eten als ik daar zo'n trek in had vanwege boven genoemde argumenten.

Iedereen moet zelf weten wat die doet hoor, maar deze laat ik los. Ziek ben ik nu toch wel en de kans is zo klein. Had het effect op het ongeboren kind gehad was het een ander verhaal hoor, dan maakt het niet uit hoe groot de kans is fan zou ik het nooit doen.
Goed verhaal ik wist dat de kans heel klein is, niet dat het geen effect op je kindje heeft (behalve dat jij ziek wordt). Goede Kans x Ernst inschatting ;).

Ik vind spiegeleieren sowieso vies haha. Overigens kwam ik via Google wel achter de betekenis, dus het is niet heel gek ;)
Grappig heb vorige week ook de hele week broodjes met spiegelei gegeten (wel doorbakken) met gebakken ham. Had er zo een zin in!

En deze week wil ik steeds rijst met gebakken omelet met vissaus (een Thaise omelet, heerlijk!).
Sorry KittyB! Rieta dus ook in het onderwijs, maar jij bent dus de gymdocent. Over het algemeen ga je je in het 2e trimester beter voelen! Meer energie. En als het niet meer gaat, dan gaat het niet. Wat in jou groeit is veel belangrijker!

Rieta, pfff lastig die kerstmarkt...hopelijk sla je erdoorheen!

Lola, wat zenuwslopend zeg....sterkte!

Drinken @ gewoon een glas aannemen en doe of je een slokje neemt zo nu en dan en dan tegen vriend zeggen dat hij er van moet drinken. Werkt goed! Of stiekem weg gooien. Zodra je 1 glas hebt gehad , vermoeden mensen als nix meer want je hebt al gedronken.

Wij gaan ook lekker in mei weg! Vriend had het al over Bali, maar 16 uur vliegen met een dreumes van dan 20 maanden en 6 mnd zwanger en wel erg ver weg voor als er iets gebeurt, durf ik niet aan. Dus waarschijnlijk Canarische eilanden ofzo.
Ow ja hier ook lekkere snot eitjes! Vorige zwangerschap ook gedaan.

De salmonella zit op de buitenkant van het ei (als die er zit..) door het breken van het ei kan het er in aanraking meekomen. Het ei eerst goed wassen kan dus helpen.
Reflectione Indo's gebruiken het woord tjeplok voor spiegel ei, die praten veel met geluiden en dat is het geluid dat je maakt tijdens het koken. Tje is het stukslaan van het ei en plok is als je het in de pan laat vallen.

pocas Klinkt lekker! Wat voor vissaus ga je maken?

princess84 niet helemaal waar, een kip kan zelf ook besmet zijn met salmonella net als wij en dan zijn diens eieren ook van binnen besmet. Dat gebeurt echter zo weinig dat de kans op een besmetting in een ei ongeveer 1 op de 20.000 is in Nederland. In de VS bijvoorbeeld is de kans groter omdat die hun eieren allemaal wassen voor ze naar de winkel gaan en ze gekoeld bewaren. Dan is de beschermlaag alleen weg waardoor de kans op besmetting juist stijgt na het wassen.

16 uur vliegen lijkt me inderdaad nog al een ondernemening. Ik zit zelf na te denken over iets makkelijker als Mallorca als ik tegen die tijd me nog goed voel. Wel grappig dat ze bij ons ongeveer even oud zijn. Is jou dreumes ook van midden september?
Tabel ik zie dat de bovenste regel nu weer leeg is (daar stond Saar denk ik), zou iemand mij daar kunnen invullen? Als ik het probeer ziet het er zo raar uit dat ik bang ben dat als ik iets aanpas ik de hele tabel sloop...

Leeftijd is 25/30, 2e kind, uitgerekende datum denk ik 10 augustus en eerste afspraak is 19-12.

Is er een rede dat er maar 20 plekken waren?
En daar is ie weer.. het nachtelijk wakker liggen. Pffff. Ook vorige week een slotjesbeugel laten zetten wat enorm wennen is. Helpt niet heel erg in de nachtrust.
Ik vind 's ochtends echt een hel. Ik zit echt met tranen in mn ogen aan mn ontbijt te bedenken hoe ik deze dag weer door kom. Ben zooo moe (en dan nog niet eens misselijk). Normaal ben ik juis een onwijs ochtendmens, dus ken dit helemaal niet van mezelf, al vind ik deze periode vh schooljaar wel altijd het zwaarste... Nog 1,5 week tot de kerstvakantie en 7 nachtjes tot de echo! We houden vol!
@interim ik doe wat vissaus in de omelet ipv zout. En dan de omelet bakken in hele hete olie. Dat is een Thais eitje

@kitt wat zielig. Ik ben ook zo moe in de ochtend en aan het einde van de werkdag kapot. Hou vol tot de vakantie! Nog maar 1,5 week. Ik ben dan ook vrij, kijk er te veel naar uit! 1,5 week. Ik ga lekker niks doen en elke dag met mijn man en zoontje zijn (en VEEL slapen). En eindelijk weer wat series kijken. Ik kijk de laatste weken helemaal niets. Als ik mijn zoontje naar bed heb gebracht duik ik er ook in. Ben echt kapot.

Sterretje Mindy! Een slotjesbeugel is ook erg wennen. Is je mond van binnen erg kapot? Moet je hem lang? Wel stoer dat je dat gewoon doet. Denk dat je er geen spijt van gaat krijgen later.

Ik ben vooral in de avond na werk echt super misselijk. Denk ook door de moeheid.
Hier ook even een mindere periode. Ja! Ben superblij met m'n zwangerschap maar vind het ook nu zwaar. En dan vooral dat je er niet over kan delen en alles gewoon doorgaat... Ben hele dag misselijk met toppunt in ochtend en na werk helemaal gesloopt. Gisteren in verkeerde trein gestapt waardoor ik uur extra moest reizen. In trein stonk werkelijk iedereen (vond ik..). Ik kwam helemaal over de rooie thuis en kon alleen nog maar huilen. Wil ook nog teveel in avond doen en mijn cursussen en sporten gewoon nog volgen. Maar dat is nu gewoon niet te doen. Is allemaal erg wennen gewoon. Gelukkig ving mijn vriend mij goed op en heeft gekookt (doe ik normaal) en mij op bank gelegd met dekentje. De schat

Sorry v gezeur maar moest het ff kwijt...
Geen probleem zonnetje, daar dient het forum voor

Hier ook weer een slechte nacht, rond 4 u wakker, en dan raak ik echt niet meer in diepe slaap.

Gelukkig vandaag niet werken, dus kon blijven liggen.

Maar veel helpt dat niet, ben nog moe.

En dan een toiletbezoekje na het opstaan dat me helemaal opnieuw sloopt; jeetje, echt waar, ik ging bijna over mn nek...

Moest snel afronden en op de grond gaan liggen, want ik kwam helemaal bleek, zweten superveel, trillen, en ook echt gevoel van "ik moet overgeven"

Heb zeker 5 minuten op de grond gelegen voor het wat wegtrok...

Wist niet dat naar groot toilet gaan zo lastig kon zijn... Wss had ik wat blokkade in de darm, en is dat ineens weggeduwd ofzo

Komaan, allen samen even op de tanden bijten die laatste anderhalve week.

Ik denk dat al diegene die dan echt thuis zitten lekker lang gaan slapen en rusten

Ik voel dat echt, dat mijn lichaam nu iets heeft van "even kalm houden en niets doen en rusten jij" hebben jullie dat ook zo?
Ha zonnetje en rieta... wat vervelend zeg! Probeer ook echt maar een beetje toe te geven aan die vermoeidheid.. je lichaam heeft het nodig nu!

Mijn lijf heeft vooral behoefte aan eten! Als ik een uurtje niets gegeten heb begint de misselijkheid en als ik dan meteen iets eet, zakt hij weer weg gelukkig. Maar ik voel me dus wel nogal een veelvraat...

Het niet kunnen delen vind ik ook heel lastig.. wanneer gaan jullie het je ouders vertellen?
bellashoppie, wat eet je dan? Als ik honger heb en een mandarijntje eet, helpt dat niet echt lang...
Wel of niet vroeg delen is een keuze toch? Het is niet verplicht om tot 12 weken of de eerste echo te wachten, als je het echt graag wel wil delen zou ik het vast delen met de mensen die dicht bij je staan, waarvan je ook steun zou willen/nodig hebben als het wel misgaat.
Ik ben opeens helemaal niet meer misselijk... Wel super moe en zou zo een gat in de dag kunnen slapen als ik niet een dreumes had rondlopen. Maar nu die misselijkheid weg is ben ik echt bang dat het mis zit hier...

delen je moet helemaal zelf weten wanneer je dat doet. Er zijn mensen die het delen zodra er een positieve test is. Vorige keer vertelde ik het pas met 16 weken. We hadden de uitslag van de combinatie test al en wisten het geslacht al. Alleen mensen op werk wisten het eerder al omdat ik zo ziek was, als je werknemer door zwangerschaps gerelateerde dingen uitvalt krijg je daar als werkgever een vergoeding voor (het salaris van die werknemer) en ik wilde dat ze dat niet zouden mislopen. Vriend moest vrij hebben om met mij naar afspraken te gaan omdat alleen gaan fysiek niet ging dus daar wisten sommige het ook. Schoonouders ed persoonlijk verteld met 16 weken, een groot deel van onze vrienden de dag daarna (gingen iets doen samen) en de rest 2 dagen later per mail met een foto (mijn hakken, zijn sportschoenen en babyschoenen er tussen voor onze voordeur) en een berichtje met dat we een kind kregen het geslacht en de uitgerekende datum. Nu zou ik het vergelijkbaar aan willen pakken al is wie we het persoonlijk vertellen wel veranderd, wil ik mijn beste vriendin al na de 1e echo inlichten als we dan een kloppend hartje hebben gezien en mijn schoonouders na de combinatie test. Als het mis gaat wil ik het er niet over hoeven hebben dus ik deel het liever nog niet met veel mensen.
quote:InterimNick91 schreef op 14 december 2016 @ 10:51:

een foto (mijn hakken, zijn sportschoenen en babyschoenen er tussen voor onze voordeur<3 zo lief dat soort foto's ! Leuk!
Vakantie heb ik helaas niet, wel heb ik tentamens dit weekend en maandag. Ik kan me helemaal niet concentreren op het moment dus vrees met grote vrezen voor mijn studie (ik moet alles halen). Als die geweest zijn heb ik van binnen wel een stuk meer rust denk ik. Voor mij is het echt vol houden tot 19 december, echo en laatste tentamen van het jalender jaar. Dan pas in februari weer geloof ik.
vakantie in het vooruitzicht is wel fijn ja, ik heb dit weekend een superlang weekend (6 dagen) heb er ook wel zin in, al is het een drukke paar dagen. Mijn werk gaat gelukkig prima, maar ben er savonds thuis wel klaar mee!

Ik zit nog steeds af en toe ineens met een lach op mn gezicht en de gedachte; wow ik ben echt zwanger. Vind het zo raar dat het is gelukt na al die tijd.
@rieta mandarijntjes, appel, ontbijtkoek, cashewnoten, sultana... alles wat ik kan bedenken eigenlijk.

@vertellen. Het is inderdaad heel persoonlijk. Wij vertellen het met kerst aan ouders.. ik Ben dan 7+1 . Redelijk voeg.. maar ik vind het zin mooi moment en ik zou het ook met hun wil en delen als het mis gaat.

Collega's etc nog niet... die echt pas na 12 weken denk ik
Mandarijntjes en cup a soup zijn hier de redding! Houdt alles een beetje kalm.

Ik denk dat ik het collega's eerder vertel. Werk in een risicovolle branche en wil toch echt geen risico's lopen.

Maar nog even doorzetten inderdaad met de misselijkheid! Daarna wordt het alleen maar genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven