Rare dingen in de laatste weken zwangerschap.

07-01-2009 22:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 36 weken zwanger van de tweede en heb allemaal rare dingen, ineens heeeeel veel honger in tegenstelling tot de overige maanden (volgens de verloskundige was de baby al ingedaald). Ik wil het liefst nu naar de mac!

Ik kan niet slapen 's nachts, maagzuur en tintelende benen en armen en ik kan gewoon niet slapen.

Ik heb echt heel veel zin om diesel/bezine te snuiven ....dit is echt het raarste, kan er wel high van worden.
Hahaha dat van die benzine had mn moeder ook vertelde ze me laatst toen we bij een tankstation stonden! Ze kon uuren bij een tankstation staan snuiven
quote:-xxx- schreef op 07 januari 2009 @ 22:13:

Hahaha dat van die benzine had mn moeder ook vertelde ze me laatst toen we bij een tankstation stonden! Ze kon uuren bij een tankstation staan snuiven Hahaha wat een opluchting, ik vond het echt heel raar en had er nog nooit van gehoord. Ik voel me gewoon verslaafd en ik wil steeds tanken.
Ik (vegetarier) had de dag dat de weeen dus achteraf begonnen zo'n zin in gebakken vis, 8 jaar niet gegeten...

Je hebt mazzel dat de benzineprijzen gedaald zijn;) En je benzine fetish kun je mooi combineren met de mac drive!

Succes met de laatste loodjes!
quote:Dinly29 schreef op 07 januari 2009 @ 22:08:

Hoi,

Ik ben 36 weken zwanger van de tweede en heb allemaal rare dingen, ineens heeeeel veel honger in tegenstelling tot de overige maanden (volgens de verloskundige was de baby al ingedaald). Ik wil het liefst nu naar de mac!

Dit had ik de hele zwangerschap, resulterend in een extra 30 kilo! Hou je in! Je krijgt er spijt van.
Nou, ik ben ruim 30 weken en heb vanavond bij de Mac gegeten Mijn man moest op een gegeven moment gewoon toegeven aan mijn gezeur (had mijn dochter van 2 ook zover gekregen dat ze mee zeurde; dat was overigens niet zo moeilijk haha).

Maar benzine snuiven? Nee, dat herken ik niet.

Wel dat eeuwige forummen. Dat doe ik ook.
Tegen tintelende ledematen en (overmatig) hongergevoel: 2 liter drinken!!! En succes met de laatste loodjes (kind komt stoned van de benzinelucht ter wereld hahaha)
Ik had dan niks met bezine snuiven, maar wel schoonmaakmiddel, vooral allesreiniger en cif, vond het zo heerlijk ruiken dat ik hét het liefst wilde op drinken
Ik vond de rioollucht uit het putje in de badkamer lekker ruiken. Zo bizar... Normaal kan ik het niet hebben. Misschien om te wennen aan de poepluiers?

En ik vind dingen veeeeel enger dan normaal. Gister een uitzending over paranormale kinderen met een eng muziekje op de achtergrond en 2 lijken in beeld bij Vermist. Nou ik kon niet slapen en durfde niet alleen naar de wc. Dat soort dingen dus even vermijden.
Ik vind vooral dat je veel topics opent.
quote:Java schreef op 07 januari 2009 @ 23:30:

Ik vind vooral dat je veel topics opent.Uh... daar is dit forum toch ook voor?
Dan helpt die pop-up van de Mac ook niet echt!!
onderwerp is een beetje verkeerd gekozen aangezien het voor bijna iedereen die zwanger is op het laatst heel herkenbaar is.

Ook hier bij beide dochters had ik in de laatste weken ontzettend honger en zin in alles wat maar niet gezond was.

De rennies waren daarna niet aan te slepen vanwege het maagzuur en vervolgens lig je dan halve nachten te draaien omdat je lichaam zo vaag voelt.

Dat kan trouwens nog wel even aanhouden na je bevalling hier duurde het beide keren zeker 2 weken voordat alles helemaal over was.

Heb niks met rare luchtjes trouwens enigste wat ik heb is dat ik nu bij alle 3 de zwangerschappen geen gebakken eierebn lucht kan verdragen.
Wees blij dat je benzine alleen tijdens de zwangerschap wilt snuiven. Ik heb het zelfs vanaf mijn kindertijd al. Ik vind het echt heerlijk als ik mag tanken! :-)
naar aanleiding van het hierboven geposte.. er staat niets over snuiven maar mijn eerste reactie toen ik je op las was Pica.. na even googlen vond ik het onderstaande, voor enkelen wel herkenbare stukje tekst..

Afvallende: Pica

Een jonge vrouw staat in haar keuken. Ze heeft bolle wangen, vettig blond haar en een hele dikke buik, want ze is zwanger.

Ze bukt zich om een fles Ciff en een doekje te pakken, en begint dan driftig het aanrecht te schrobben. Lokken van haar toch al zo onverzorgde haar vallen voor haar gezicht, en er verschijnen zweetdruppeltjes op haar voorhoofd. Als het aanrecht helemaal is ingesopt, kijkt ze even schichtig om zich heen, of er geen goedbedoelende schoonmoeder of vriendin in de buurt is. Dan buigt ze zich voorover en begint met lange halen van haar tong de Ciff weer van het aanrecht te likken.

Deze vrouw is niet labieler of gestoorder dan de gemiddelde zwangere vrouw; ze leidt aan Pica, een tijdelijke eetstoornis die vooral voorkomt bij zwangere vrouwen, bloedarmoedigen en kinderen met een aandachtstekort. Pica is de aller-vertederendste eetstoornis ter wereld. Niet alleen omdat de naam doet denken aan een dikke gele Pokémon en de typecursus die je in groep acht kreeg (met van die gekleurde stickertjes op je toetsenbord), maar ook omdat Pica-patiënten over het algemeen heel schattige mensen zijn. Ze kunnen het namelijk niet laten van werkelijk van álles in hun mond te stoppen om op te eten, zoals baby's die duploblokken en andere verstikkende deeltjes in hun tandenloze bekjes duwen, en kleuters in de zandbak die per ongeluk echte happen nemen uit hun zelfgebakken zandtaartjes. Bij mensen met Pica komt diezelfde drang naar kinderlijke eetavontuurtjes weer naar boven. In hun ogen zijn klei en modder zo smeuïg als chocoladevla, stijfsel en lijm als fris als yoghurt, en zijn hout en steen zo verleidelijk als chocolate chip cookies en hazelnootrepen. Bladeren zien eruit als broccoli, kiezelstenen als pepermuntkussentjes en zelfs sigaretten en spijkers zijn onweerstaanbaar lekker. Wetenschappers denken dat Pica een oertrucje is om gebrekkige mineralen aan te vullen; dat zou verklaren waarom zwangere vrouwen en mensen met bloedarmoede er vaker aan leiden. Het kan ook komen door psychologische problemen, gebrekkige opvoeding, schizofrenie of een ander trauma. De ernst van de stoornis loopt nogal uiteen; voor velen blijft het bij een incidentele bladzijde uit de bijbel, een stiekem hapje zand of een stukje kaars voor het slapengaan, anderen eten hele jumbojets op (die laatste vind je vooral in het het Guinness Book of Records en Waanzinnig-Om-Te-Weten-boeken, de Vrouw Die Honderd-En-Twee Netkousen At en dat soort types).

Ik lik al tijden niet meer aan zeepjes, en het is ook jaren geleden sinds ik voor het laatst labello heb gegeten. Ik heb keurig netjes geleerd dat pepermuntkussentjes wel eetbaar zijn, en kiezelsteentjes niet. Maar sinds ik hoorde van de vrouw die aan haar aanrecht likt, herinner ik me die bijtend-zoete zeepsmaak weer, en ziet mijn kokos-mango-lippenbalsem er ook ineens weer verdomd smakelijk uit. En waarom ook niet? Je gaat echt niet dood van een hapje oneetbaar materiaal zo nu en dan. Sterker nog, een klein beetje Pica kan je leven enorm verrijken! Het is heerlijk om de wereld om je heen niet alleen te zien, te horen en te voelen, maar ook te proeven! De beste manier om je met de natuur verbonden te voelen, is een kluit vochtige aarde in je mond! Knuffel de boom niet, sabbel op de takjes! Bijt eens op het oortje van je teddybeer! De touwtjes van je vest zijn een heerlijk alternatief voor kauwgom! Potloden smaken warm en kruidig, sleutels zijn verrassend scherp en karton heeft een geweldige bite. Knabbel eens op een briefje van vijftig, in plaats van ermee te snuiven! Echt waar, er gaat een wereld van fantastische smaaksensaties voor je open met een beetje Pica in je systeem. En als je het niet met me eens bent, kom ik jou en je teddybeer opeten.
ik heb het er zelf trouwens geen last van gehad.. vrat me wel een slag in de rondte in de kwark met gedroogde vruchten maar vond dat eigenlijk heel verantwoord. Een vriendin van mij at in de laatste week zo veel roze koeken dat ze in 14 dagen 10 kilo aankwam...
Het is voor mij al zowat pre-historisch. (mijn kids zijn 15 en 9 1/2)

Vanaf seconde 1 in mijn zwangerschappen tot het moment dat mijn kinderen geboren werden heb ik geen druppel koffie meer gedronken. Ik kon de lucht niet verdragen, ik kon geen koffie zetten of zelfs aan koffie denken. :puke:

En toen de verpleegkundige na de geboorte van oudste vroeg wat ik wilde drinken en ik gaf als antwoord: "koffie" trok mijn man (inmiddels ex) wel een heeeeeel raar gezicht.
Ik ben zelf zwanger (22WK) van nr 3, en ik had bij al mijn zwangerschappen dat ik kotsmisselijk werd/word van de geur van rauw gehakt, Jagggh

Maar als er niet iets in de teer gezet is dan blijf ik gerust een half uurtje geur snuiven, ook terpentine ruikt plots heerlijk.

Alle koolsoorten die toch al niet zo lekker ruiken mogen van mij geen geurtje afgeven voordat ze naar binnen gaan, knijp dan ook lievber mijn neus dicht tijdens avondmaaltijd.

Vind de post van Shyte, heelrijk om te lezen, ik denk dat iedereen maar een beetje 'pica' moet worden!
quote:shyte schreef op 08 januari 2009 @ 08:24:

ik heb het er zelf trouwens geen last van gehad.. vrat me wel een slag in de rondte in de kwark met gedroogde vruchten maar vond dat eigenlijk heel verantwoord. Een vriendin van mij at in de laatste week zo veel roze koeken dat ze in 14 dagen 10 kilo aankwam.....Oeps....het scheelt dat ik nu niet zo graag de deur uitga haha dus ik eet meer volkoren boterhammen. Het mac gevoel is ook al weer verdwenen, meer honger niet.
quote:shyte schreef op 08 januari 2009 @ 08:16:

naar aanleiding van het hierboven geposte.. er staat niets over snuiven maar mijn eerste reactie toen ik je op las was Pica.. na even googlen vond ik het onderstaande, voor enkelen wel herkenbare stukje tekst..

Afvallende: Pica

Echt waar, er gaat een wereld van fantastische smaaksensaties voor je open met een beetje Pica in je systeem. En als je het niet met me eens bent, kom ik jou en je teddybeer opeten. Hahahaha dan ben ik nog redelijk normaal met 'bezinesnuiven'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven