Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Beetje onduidelijk maar bedoelde eigenlijk wat gewoon een leuk spel is. Er zijn er best wel wat en kan me voorstellen dat de een leuker is dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft de smartcar, die doet hij nu met 7 nog geregeld maar sprak met 4 jaar ook enorm tot zijn verbeelding omdat het een auto is.
Bijna klaar met het kerstlijstje

Na lang vragen ben ik overstag en krijgt hij een grote nerf met extra onderdelen. Verder een cdspeler, een cd, een boek, doos Lego technic en qwirkle.
Welke smartgame is leuker voor een jongen van 4: drie kleine biggetjes of roodkapje?

De anderen kan ik niet voor onder de 20 euro inclusief verzendkosten vinden en dat is het vastgestelde cadeaubedrag. Dus helaas geen smartcar of camelot.

Andere ideeen zijn ook welkom, op zijn lijstje stond namelijk: geen idee
quote:delicious35 schreef op 16 december 2016 @ 23:13:

Welke smartgame is leuker voor een jongen van 4: drie kleine biggetjes of roodkapje?

De anderen kan ik niet voor onder de 20 euro inclusief verzendkosten vinden en dat is het vastgestelde cadeaubedrag. Dus helaas geen smartcar of camelot.

Andere ideeen zijn ook welkom, op zijn lijstje stond namelijk: geen idee

Ergens eerder in dit topic, geen idee meer waar, werd aangegeven dat roodkapje er heel mooi uit ziet maar dat de 3 biggetjes leuker is in te spelen.

Nu las ik weer ergens iets over roodkapje de luxe, die zou uitgebreider zijn. Of dat leuker is weet ik niet. Onze 3 jarige krijgt in elk geval de 3 biggetjes.

Tip; Bij Intertoys zijn alle spellen, ook smartgames nu met 15% korting.
quote:Pientjexxxx schreef op 16 december 2016 @ 20:26:

[...]

De opvolger ervan heet Circuit Maze en die lijkt mij ook erg leuk.

http://www.puzzlingworld.nl/circuit-maze

Ik vind ze alleen zo duur. Dinosaurs en temple trap zijn nog onder de 20,- te krijgen. Dat vind ik nog wel te doen.

Maar misschien ben ik daar een zeikerd in
Speelgoedkenners ik heb jullie hulp nodig.

Zoontje heeft onlangs een klein setje playmobil gekregen van een buurvrouw waar haar kind er niet mee speelde. Hij is er helemaal gek van!

Nu is hij wel toe aan iets nieuws van speelgoed waar hij zijn fantasie in kwijt kan, "verhaaltjes spelen" zeg maar.

Dus ik dacht onder de boom een mooie grote set playmobil te zetten. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer! Zou ik gaan voor nieuw, of op marktplaats (ervaringen? ).

Zoon is net 3 en heeft nogal een brede interesse... Van draken en ridders tot kranen en boerderijtoestanden en ook speelt hij heel veel met zijn schleich dieren.

Waar begin ik de playmobil collectie?
Hier zijn voertuigen een stuk populairder dan gebouwen. Prachtig speelgoed!
quote:damas schreef op 17 december 2016 @ 11:11:

Zoontje heeft onlangs een klein setje playmobil gekregen van een buurvrouw waar haar kind er niet mee speelde. Hij is er helemaal gek van!

Nu is hij wel toe aan iets nieuws van speelgoed waar hij zijn fantasie in kwijt kan, "verhaaltjes spelen" zeg maar.

Dus ik dacht onder de boom een mooie grote set playmobil te zetten. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer! Zou ik gaan voor nieuw, of op marktplaats (ervaringen? ).

Zoon is net 3 en heeft nogal een brede interesse... Van draken en ridders tot kranen en boerderijtoestanden en ook speelt hij heel veel met zijn schleich dieren.

Waar begin ik de playmobil collectie?Als je nieuw wilt kopen iig even op playmowatch kun je zien waar de set die je wilt het goedkoopst is.

Wij zijn dit jaar begonnen met onze collectie. Ik heb om te beginnen 4 ridders en een paard op de kop getikt op een rommelmarkt. Daar werd direct veel mee gespeeld. Ik had ook nog een stuk of 10 losse poppetjes op diezelfde rommelmarkt gekocht, maar daar doet hij alleen bij vlagen iets mee, omdat ze niet echt ergens bij horen.

Mijn zoon is helemaal weg van brandweer en politie en daarom hebben we hem daarna voor zijn verjaardag een brandweerkazerne en een brandweerauto gegeven en voor Sinterklaas een meeneem politiebureau en politieauto. Hiervan heb ik de politieauto van Marktplaats, de rest nieuw (idd op Playmowatch gekeken en uiteindelijk bij Amazon.de en Amazon.co.uk besteld). Ik heb wel gezocht naar die dingen op Marktplaats, maar ze werden aangeboden voor meer dan 75% van de prijs op Amazon en dan koop ik het liever nieuw. Met de brandweer en politie speelt zoon heel veel. Wel vraag ik me af of ik de kazerne weer zou kopen, want hij doet meer met de wagen dan met de kazerne en het is een joekel van een ding, onhandig met opbergen. Daarom heb ik voor het politiebureau de handzame en inklapbare meeneemversie gekocht.

Verder heb ik via Marktplaats een speeltuin en zwembad gekocht, die staan nog te wachten tot de volgende verjaardagen, maar ik verwacht dat onze beide kinderen die ook erg leuk gaan vinden. In andere topics heb ik die ook vaak zien staan als favorieten (samen met de camper, maar daar zitten zoveel heel kleine dingetjes bij dat ik die nog niet heel handig vindt met een dreumes in huis en een kleuter die alles over de grond verspreidt). Zowel de speeltuin als het zwembad zijn sets die nu niet meer verkocht worden, maar die ik leuker vindt dan het zwembad en de speeltuin die ze nu in de collectie hebben.
Hier heeft zoon eigenlijk alleen gespeeld met de voertuigen, de grote brandweerauto vind hij nog steeds mooi. En daarnaast met de raket/spaceshuttle serie die hij helemaal heeft.

Met de boerderij heeft hij een stuk minder gespeeld.

Hier heb ik alles nieuw gekocht. Kijk voor playmobil (en Lego) zeker ook op amazon.de daar is het vaak goedkoper. Zelf koop ik het vaak bij een speelgoedwinkel in Vaals, ter plekke zijn hun prijzen lager als op de site.
quote:smart79 schreef op 17 december 2016 @ 07:15:

[...]

Ergens eerder in dit topic, geen idee meer waar, werd aangegeven dat roodkapje er heel mooi uit ziet maar dat de 3 biggetjes leuker is in te spelen.

Nu las ik weer ergens iets over roodkapje de luxe, die zou uitgebreider zijn. Of dat leuker is weet ik niet. Onze 3 jarige krijgt in elk geval de 3 biggetjes.

Tip; Bij Intertoys zijn alle spellen, ook smartgames nu met 15% korting.Dank je, dan word het de drie biggetjes.

Mijn kinderen kregen als eerste grote playmobil doos een boerderij. Ingegeven door hun liefde voor dieren. Daar heb ik vervolgens allerlei kleine dierensets bijgekocht. Ze hebben er altijd veel meegespeeld. Daarna kwam er een manege, boshuis, dierenkliniek, dierenweide.. Beetje allemaal zelfde thema en goed bij elkaar te gebruiken.

Ook leuk de kamper, een boot, losse auto's, poppetjes... Kon allemaal ook goed bij elkaar.

Ze hebben ook een kasteel en en ridders en dat was ook eensucces. Daar hebben ze ook veel meegespeeld. Uiteindelijk vonden ze wel het lego kasteel leuker omdat je daar meer zelf aan kan verbouwen maar op zich is het ridder thema ook een groot succes.

Het meest hebben ze gespeeld met het Victoriaanse poppenhuis. Dat heb ik op marktplaats gekocht ingericht en al. Flinke investering maar wel de moeite waard.

Het leuke aan dat huis is dat het open is van de achterkant en daardoor kun je er heel makkelijk meespelen.

En je kan er ook weer van alles bij kopen en uitbreiden.

Bij de boerderij/manege/kasteel zijn vooral de accessoires, autos, poppetjes en dergelijke leuk om mee te spelen. Het gebouw zelf iets minder maar het spreekt wel tot hun verbeelding dat het gebouw er is.

Playmobil kan je trouwens prima op marktplaats kopen, soms zijn er wat accessoires missende maar dan kan je zelf een kleine set of twee erbij kopen om dat aan te vullen.
quote:delicious35 schreef op 17 december 2016 @ 12:17:

[...]

Dank je, dan word het de drie biggetjes.Ik ben benieuwd hier heb in Roodkapje maar die krijgt hij nog de simpele de luxe versie is nogal duur als je niet weer wat ze ermee gaan doen.
@Playmobil: verwacht je dat je zoon een bouwer / Lego-kind wordt? Dan zou ik de Playmobil in andere thema's doen namelijk. Dus niet dat hij op een gegeven moment de brandweerauto van de Playmobil én de brandweerauto van de Lego heeft.

Mijn zoon is een echte bouwer en heeft inmiddels veel Lego. Met Playmobil wordt ook wel gespeeld, maar beduidend minder dan met Lego. Ik let er op dat we geen dubbelingen hebben (anders wordt er helemaal niet mee gespeeld vrees ik) en hou de thema's daarom gescheiden: van Lego heeft hij allerlei City-spul: gebouwen, brandweer, bouw, voertuigen, politie. En van Playmobil draken, ridders, piraten, vikingen... Dit hebben we ook zo aan familie doorgegeven ivm kadootjes enzo. In huis hebben we het ook gescheiden: Lego beneden, Playmobil boven.

De gebouwen van Playmobil vind ik zelf niet mooi en te veel plek innemen. Zoon heeft een heel mooi houten ridderkasteel en dat vormt de basis van zijn Playmobil. Past qua maat van de popjes prima. Als hij meer gebouwen nodig heeft gebruikt hij een krukje of opbergdoos als gebouw.

Bij een driejarige kun je nog heel prima met marktplaatsspullen aankomen. Er staat veel Playmobil op marktplaats in alle mogelijke thema's.
Goede tips allemaal van playmobil. Zeker ook het vporuitdenken naar de lego op termijn! Ik denk dat hij op lange termijn inderdaad een bouwer word. Daarnaast heeft hij sowieso al een duplo Brandweerwagen waar hij nu veel mee speelt.

Ik ga eens op zoek naar zwembad en speeltuin op marktplaats.

Bedankt!!
Ik had al een topic geopend, maar bedacht me dat ik mijn vraag hier ook wel kan stellen:

Ons dochtertje wordt bijna 1. We zijn dus aan het bedenken wat we cadeau willen geven en vragen. Nu dacht ik aan een poppenwagen. Heeft er iemand ervaring met een poppenwagen die stabiel genoeg is om als loopkarretje te gebruiken, bij het leren lopen? Zo ja, welke is stabiel genoeg of welke juist niet?
Ik heb er voor nichtje van toen 1 eens een houten van Janod gekocht, maar dat ding bleek toch eerder te zijn voor als ze al goed kon stappen. Daarvoor was hij toch wat onstabiel. Wel heel mooi, overigens, maar die zou ik dus niet doen als het ook als loopwagentje moet dienen.

Mijn eigen kinderen zijn jongens dus voor de rest geen ervaring met poppenwagens
quote:damas schreef op 17 december 2016 @ 15:24:

Goede tips allemaal van playmobil. Zeker ook het vporuitdenken naar de lego op termijn! Ik denk dat hij op lange termijn inderdaad een bouwer word. Daarnaast heeft hij sowieso al een duplo Brandweerwagen waar hij nu veel mee speelt.

Ik ga eens op zoek naar zwembad en speeltuin op marktplaats.

Bedankt!!Bij kruidvat hebben ze nu 25% korting op speelgoed. Ook op playmobil. Misschien daar eens kijken?
quote:mendy schreef op 18 december 2016 @ 22:27:

Ik had al een topic geopend, maar bedacht me dat ik mijn vraag hier ook wel kan stellen:

Ons dochtertje wordt bijna 1. We zijn dus aan het bedenken wat we cadeau willen geven en vragen. Nu dacht ik aan een poppenwagen. Heeft er iemand ervaring met een poppenwagen die stabiel genoeg is om als loopkarretje te gebruiken, bij het leren lopen? Zo ja, welke is stabiel genoeg of welke juist niet?

Wij hadden via marktplaats een leren lopen ding en toen ze goed kon lopen die weer verkocht. Daarna pas een poppenwagen.

Geen ervaring dus.

Bij een leren lopen ding gaat het vaak om gewicht en stroefheid van het ding. Je hebt bijvoorbeeld van die houten loopwagens met blokken. Haal je daar de blokken uit, is het gewicht weg en dus te soepel te duwen. En dan vallen de kinderen juist.
Voor leren lopen moet een wagentje inderdaad wat stroef rijden. Dat wil je juist niet voor een poppenwagen als ze eenmaal goed kunnen lopen en er helemaal mee naar de supermarkt willen sjokken.

Wij hadden voor onze zoon een wagentje van Allehand; een soort poppenwagen in de vorm van een auto. Die is heel stabiel, wielen lopen stroef genoeg en de duwstang is op verschillende hoogtes zetten. Dat is ideaal als loopwagentje, maar ik geloof dat Allehand niet meer bestaat. Haba heeft er een die er erg op lijkt, maar die zal wel nóg duurder zijn verwacht ik.
Haba is over het algemeen heel duur, maar vaak wel erg mooi. Zo ben ik stiekem verliefd op de zitzak in de vorm van een draak, maar kost zo'n 200,-

Zojuist trouwens een smartgame besteld. Het is toch walls & warriors geworden!

Nu nog de laatste lego doos scoren.
Ik ben door alle berichtjes hier nu helemaal weg van de Smartgame van Roodkapje. Maar zoon heeft recent Penguins gekregen en ik heb Rush Hour met aanvullingen van de Sint gehad. In combinatie met wat we al hadden is dat wel weer even genoeg qua denkspelletjes
quote:mendy schreef op 18 december 2016 @ 22:27:

Ons dochtertje wordt bijna 1. We zijn dus aan het bedenken wat we cadeau willen geven en vragen. Nu dacht ik aan een poppenwagen. Heeft er iemand ervaring met een poppenwagen die stabiel genoeg is om als loopkarretje te gebruiken, bij het leren lopen? Zo ja, welke is stabiel genoeg of welke juist niet?Wij hebben een poppenwagen van Van Dijk kado gegaan aan onze dochter voor haar eerste verjaardag, groot succes! Ze zijn niet goedkoop, circa 100 euro, maar wel super stabiel en kwalitatief goed afgewerkt. Hier dus direct een hit
Zojuist de lego doos gescoord. Bij kruidvat op de site was hij uitverkocht maar lag nog in de winkel. Scheelde bijna €9,- Met de reguliere speelgoedwinkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven