Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek nog een leuk cadeau voor onze dochter van 1.5 / bijna 2. Ik dacht zelf aan iets van een aankleedpop/beer aangezien ze buurman (van buurman en buurman) elke keer zijn broek uit trekt.

Ze heeft al een iets oudere broer die het huis heeft voorzien van al het jongensspeelgoed; duplo, trein, blokken, etc. en knutsel/puzzel speelgoed dus ik wilde eigenlijk (ook al houd ik niet zo van rolbevestigend speelgoed) iets meisjesachtigs. We hebben wel ook al een pop en buggy en keukentje.

Zat ook nog te twijfelen aan de theepot van FP, maar eigenlijk hebben we hier in huis bijna geen 'elektrisch geluiden' speelgoed op de boerderij van FP na, Iemand anders nog iets wat echt een hit was bij jullie dochter. Ze heeft van sint van die (verschrikkelijke) hakjes gehad en liep daar vandaag ook de hele dag trots op rond, dus er zit wel iets meisjesachtigs in

wie heeft de tip :-)
Christina, een poppenbedje voor haar pop? Is mijn dochter van dezelfde leeftijd de hele dag zoet mee Pop naar bed brengen, kus geven, er weer uit halen en ga zo maar door
oja sorry.. die heeft ze dus voor sint gehad.. maar doet ze niet onwijs veel mee.. ze is er een paar keer zelf in gaan liggen of ze 'pleurt' de pop erin en is er klaar mee ;-/
@Christina: meisjesduplo? Het roze huis, bv. Of het huis van Little People? Of verkleedspul, als ze die hakjes zo leuk vindt? Een prinsessenjurk met accessoires of zo?
Ze heeft het grote speelhuis van duplo ook al (ja ze zijn verwend ) Die vindt ze overigens wel leuk! maar nog zo'n huis zie ik dan weer niet zitten. Zit toevallig net te kijken naar zo'n jurkje.. zie dat ze alleen allemaal vanaf 3/4 jaar zijn. Ben bang dat ze dan veel te lang zijn. Ze heeft nu mt 86 net.
quote:christinayang schreef op 19 december 2016 @ 20:22:

Ze heeft het grote speelhuis van duplo ook al (ja ze zijn verwend ) Die vindt ze overigens wel leuk! maar nog zo'n huis zie ik dan weer niet zitten. Zit toevallig net te kijken naar zo'n jurkje.. zie dat ze alleen allemaal vanaf 3/4 jaar zijn. Ben bang dat ze dan veel te lang zijn. Ze heeft nu mt 86 net.http://www.prinsessenjurk ... min=0&filter%5B%5D=157386
Verder leuk voor een meisje:

- (hand)tas, mijn nichtje sjouwde daar eindeloos mee

- speelgoedmobieltje voor in die tas

- stokpaard

- dier op wielen aan een touwtje

- theeserviesje
Mijn zoontje heeft een accu schroevendraaier van bosch gekregen onlangs en vindt dat erg leuk. Nu zou ik hem graag een werkbankje bij kopen, maar die van bosch vind ik zo afgrijselijk. De houten werkbank van Hape daarentegen... Ziet er zo mooi en zo leuk uit. Maar daar past de bosch schroevendraaier niet op blijkbaar :( De schroevendraaier zou wel op Heros Construct passen, maar dat heeft dan weer geen leuke werkbank... Tips?
Eichhorn heeft een werkbank die vergelijkbaar is met Heros constructie?
Aha, echt? Ga ik meteen opzoeken, thanks!
https://www.lobbes.nl/spe ... Lj788nMj9ECFcG7GwodOXMCZw
Bedankt voor je link Anouscha. Ik was zelf al eventjes bij amazon.de gaan kijken en daar heeft deze vrij negatieve reviews helaas, lijkt me vrij klein ook.

Is zo'n werkbankje op zich heel leuk? Dan moet ik mss gewoon maar die van hape nemen. Of is het zo'n gevalletje "leuk voor even en dan nooit meer naar omkijken"
Wij hebben er geen, dus kan je daar niet mee helpen. We hebben wel de gereedschapskist van Heros, daar wordt vaak mee gespeeld.
In combinatie met zo'n constructor set dan neem ik aan Anouscha? Hoe oud zijn je jongens als ik vragen mag?
Dochter heeft vanmorgen van ons het playmobil hotel gekregen met extra verdieping, uitbreidingssets en hotelbus

Was een koopje op MP, heeft ons maar 60 euro gekost.

Ze is er ontzettend blij mee, heeft ons al een paar keer bedankt vandaag
Akioli, geen tips voor jou.

Fanatic, wat leuk om te lezen! Playmobil islam zulk leuk spul.

Smartje heeft voor sinterklaas de kinderopvang en een speeltuin gehad en speelt er ook elke dag wel mee.

Morgen liggen hier de kadootjes onder de boom. Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.
Hier waren de kadootjes een succes. Smartje ging gelijk aan de slag met de Drie biggetjes. Stiefzoonlief heeft gelijk de lego in elkaar gezet. Walls and warriors is ook een succes, manlief is er ook al druk mee geweest.

Al met al top dus!
Hier heeft de oudste voor zijn verjaardag het playmobil kasteel gehad en beide vonden het super.

Daarnaast heeft hij een werkbank black en decker, Rups co, paw patrol en een spel van zijn opa's en oma's. Hij krijgt in her nieuwe jaar nog meer als we zijn verjaardag groter vieren.
Hier vind ie Roodkapje geweldig alleen hij klopt niet heb 2 dezelfde wegdelen dus gemaild en wacht op reactie.... heb hem 1,5 maand geleden al gekocht online
Hebben jullie nog een tip voor een cadeau voor een meisje van bijna 10?

Ik kan niks meer bedenken.

Tot ongeveer 50€. Maar komt er niet zo op aan.
quote:Jejoue schreef op 27 december 2016 @ 15:13:

Hebben jullie nog een tip voor een cadeau voor een meisje van bijna 10?

Ik kan niks meer bedenken.

Tot ongeveer 50€. Maar komt er niet zo op aan.

-smartgames

-lego (friends)

-abonnement op een blad

-abonnement op een dierentuin of pretpark

-middagje shoppen samen en zelf geld laten besteden

-leuke boeken
Wat doen jullie met dingen die dubbel zijn? Gewoon uitpakken of door geven? Gaat in dit geval om een duplo auto. Aangeven dat het dubbel was was geen gelegenheid voor op dat moment en was anders ook niet echt gewaardeerd. Eerder had ik het bij grootouders gelaten om daar er mee te spelen, maar de omstandigheden zijn veranderd waardoor hij daar niet meer zo vaak zal zijn en er dus niet zo veel nut is om nog meer speelgoed daar neer te leggen.
Gewoon mee spelen. Duplo kun je leuk combineren waardoor er van zo'n set in de praktijk vaak niets overblijft.
Hallo?!
Duplo zou ik houden zeker bij een auto. Hier word nooit met een auto gespeeld altijd met meerdere.
Hier heeft zoon veel dubbel gekregen met lego. Gewoon allemaal gehouden. Ze bouwen het en daarna gaat het weer uit elkaar en wordt er iets nieuws gebouwd.

Dubbele Duplo zou ik ook niet zomaar wegdoen, ook een auto niet. Vaak spelen ze er net zo lief mee en maakt het niet uit dat het twee dezelfde zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven