Wonen in Nesselande, Rotterdam

18-12-2016 16:44 20 berichten
Is er hier iemand die in Nesselande woont, of heeft gewoond, en zijn ervaringen wil delen?

Vriend en ik zijn ons aan het oriënteren op de huizenmarkt. We willen graag in/nabij Rotterdam blijven. We wonen nu op een flatje in Kralingen, maar willen wat groters, en met tuin (minimaal 50m).

Nabij Rotterdam dan wel bij voorkeur aan de noordkant i.v.m. (toekomstig) werk en goed met OV bereikbaar (en ik heb een hekel aan de bus (wagenziekte), metro vind ik 10x fijner). Bergschenhoek bijvoorbeeld is daarom helaas minder handig. Berkel is nogal duur helaas (Hillegersberg ook, maar ook daar geen fijn OV vind ik). M.b.t. de combinatie van wat wij zoeken en willen uitgeven staat best wel regelmatig wat te koop in Nesselande. Ik ken het eigenlijk niet, maar als ik er wat over hoor is het vooral negatief: hangjongeren op het strand, heel veel files om erin en eruit te komen....

Vandaar dus mijn bovenstaande vraag.

Als iemand een andere gouden tip heeft voor een aantrekkelijke wijk (noordkant van Rotterdam, liefst goed met metro te bereiken, beetje tuin mogelijk), dan houd ik me ook aanbevolen

Dank alvast!
Pijnacker is goed te betalen en relatief weinig tuig. Twee metrohaltes. Noordkant is wel minder. En het is dicht bij het Noorden van Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Wat is ongeveer je budget?

Ik ben zelf geen fan van nesselande.

Vrienden van mijn vriend trekken nu allemaal naar overschie, hebben jullie daar al gekeken?
quote:We wonen nu op een flatje in Kralingen, maar willen wat groters, en met tuin (minimaal 50m). Ik neem aan dat dit een foutje is, of wil je een voetbalveld maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pijnacker zit ook in onze funda zoekopdracht idd! Ken ik zelf ook niet goed, wel laatst eens wezen kijken. Het stuk zuidelijk van het centrum leek me het aantrekkelijkst (en dichtst bij randstad rail), maar dat klopt dus wel een beetje wat jij zegt Nadia1986?

Pinda-Kaas, ons budget is tot 4.5 ton max. Overschie komt ook weleens langs binnen mijn zoekopdracht idd (vooralsnog heel Rotterdam) maar hoe is het OV daar? Geen metro en tram toch?

Ik werk zelf nu in het noorden/centrum van Rotterdam maar over 2 jaar stopt het daar en weet ik nog niet waar ik terecht kom/kan. Vriend werkt in Schiedam.
Himalaya, minimaal 50 vierkante meter bedoel ik. Geen voetbalfan nee
Is Park Zestienhoven geen optie?
Qua OV is overschie idd (nog) niet optimaal

Ik woon zelf overigens op zuid en ik zou het nog niet meteen afserveren hoor.

Zeker het begin, net over de brug is echt heel leuk. Dus kop van zuid/noordereiland/begin van feyenoord/katendrecht
Voor 4,5 ton valt er echt wel iets te vinden in Berkel hoor. Ik heb er pas nog een huis met een mooie, grote tuin gekocht voor minder.

Park Zestienhoven voldoet volledig aan wat jij wilt zo te lezen.
Pinda-Kaas, ik serveer nog weinig helemaal af in dit stadium . Net over de brug lijkt me prima, alleen komt dat nooit binnen mijn zoekopdracht omhoog eigenlijk. Misschien daar weinig tuin?

Park Zestienhoven zal ik ook eens gaan bekijken, ik dacht alleen dat dat alleen nieuwbouw is. Dat willen we niet, omdat mijn werksituatie over 2 jaar erg onzeker is, en we daarom misschien na een paar jaar al wel weer willen/moeten verhuizen. Dan is nieuwbouw misschien net klaar tegen die tijd.
Mariekekol, inderdaad komt in Berkel ook af en toe wat geschikts voorbij! Alleen niet zo erg vaak. Misschien ben ik ook te kritisch, want ik zou dan wel weer graag een beetje aan de westkant zitten (metro)...(of te ongeduldig).
En Schiebroek? Daar zijn ook hele goede gedeeltes. Prima wijk om te wonen vind ik. Wij kunnen met de tram en metro.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Vanuit Nesselande is het zo'n 40 OV-minuten reizen naar Rotterdam.

Pijnacker is al genoemd. Nootdorp is 1 metrohalte verder (20 minuten naar Rotterdam CS), ook leuk. Ook gunstig gelegen t.o.v. Den Haag, Delft en Zoetermeer.
Ik moet helemaal niks!
Nesselanden vind ik een heerlijke wijk om de hond uit te gaan laten.

Al aan Capelle aan den IJssel gedacht ? Dat heeft ook wijken die goed bereikbaar zijn met de metro.
Niet geschoten is altijd mis
4,5 ton???!

Dan zou er toch iets te vinden moeten zijn, lijkt mij. Maar waarom zou je kopen als je over 2 jaar misschien weer moet verhuizen?
Ik moet helemaal niks!
Dank voor de suggesties tot nu toe!

Als er nog Nesselande-kenners voorbij komen hoor ik het ook graag
quote:eefje677 schreef op 18 december 2016 @ 17:37:

Pinda-Kaas, ik serveer nog weinig helemaal af in dit stadium . Net over de brug lijkt me prima, alleen komt dat nooit binnen mijn zoekopdracht omhoog eigenlijk. Misschien daar weinig tuin?

Zou echt eens op katendrecht gaan kijken!

http://www.funda.nl/koop/ ... 9063747-maashaven-nz-441/

http://www.funda.nl/koop/ ... s-49089364-dukdalfpad-12/

Of op zuid, aan de JB bakemakade staan ook regelmatig leuke woningen met tuin te koop in jullie budget
En ik vind de esch ook altijd leuk, maar als je graag een tuin wil moet je meestal wel snel zijn in die wijk, want die zijn vaak heel snel weer verkocht. je hebt wel alleen de tram daar in de buurt volgens mij
Hoi Eefje,

Zie net toevallig je bericht over Nesselande. Ik woon er samen met mijn vriend met veel plezier! Stuur anders gerust even een pb als je meer wilt weten over de wijk en mijn ervaringen hier?

Groetjes Lot
Mijn ex woont in nesselande en na 8.15u doe je ongeveer 20 min om de wijk uit te komen. Daarvoor heb je geen probleem. Bij de eensgezinswoningen ook geen probleem met hangjongeren dat is meer bij het strand en de winkels. Ik vind het alleen in de winter super kouddddd daar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven