Reisverzekering
zondag 18 december 2016 om 19:06
Aankomende na januari gaan we een goeie week skiën. Nu twijfel ik om een reisverzekering af te sluiten want zover ik kan zien wordt er uit de ziekenfonds ook het een en ander vergoed oa; spoedeisende hulp, tand kosten.
We hebben een huurauto en daar zotten de vervangende auto kosten al bij de huur berekend.
Is een reisverzekering echt noodzakelijk??
We hebben een huurauto en daar zotten de vervangende auto kosten al bij de huur berekend.
Is een reisverzekering echt noodzakelijk??
zondag 18 december 2016 om 19:11
En als je je been breekt, hoe kom je dan terug. Misschien dat je ziektekosten verzekering inderdaad het gips vergoedt, maar hoe zit het met het vervoer naar het ziekenhuis vanaf de berg?
En dan sta je daar met je gipsbeen of erger. Een gipsvlugt naar huis? Of gewoon in de huurauto met gestrekt been. (en wie rijdt er dan?)
En als je overlijdt? Hoe dan verder?
Zo'n verzekering, zeker voor een paar dagen, kost maar een paar euro...
En dan sta je daar met je gipsbeen of erger. Een gipsvlugt naar huis? Of gewoon in de huurauto met gestrekt been. (en wie rijdt er dan?)
En als je overlijdt? Hoe dan verder?
Zo'n verzekering, zeker voor een paar dagen, kost maar een paar euro...
zondag 18 december 2016 om 19:11
Betaalt de basisverzekering ook het inzetten van reddingsteams ? Volgens mij vergoeden ze alleen ziekenhuiskosten die je in Nederland ook zou hebben gemaakt, voor maximaal de Nederlandse tarieven.
Bij de meeste reisverzekeringen moet je wintersport volgens mij als extra-extra afsluiten.
Bij de meeste reisverzekeringen moet je wintersport volgens mij als extra-extra afsluiten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 18 december 2016 om 19:14
http://www.zorgwijzer.nl/ ... ering-tijdens-wintersport
Repatriëring (gipsvlucht)
Repatriëring, ofwel een gipsvlucht terug naar Nederland wordt niet gedekt in de basisverzekering. Dat is belangrijk om te weten, want het is een vrij prijzige bedoeling. Alleen met een aanvullende verzekering met dekking voor repatriëring heb je recht op vergoeding van de kosten. De meeste reisverzekeringen bieden ook een dekking voor repatriëring.
Andere wintersportdekkingen
Een aanvullende- of reisverzekering met wintersportdekking dekt vrijwel altijd ook de volgende kosten:
Een reddingsactie op de piste (met de banaan of traumahelikopter)
Vervoer met de helikopter naar het ziekenhuis na een ongeval op de piste
Verblijfskosten die je maakt vanwege ziekte of een ongeluk.
Bagagedekking: kosten die je maakt bij verlies, beschadiging of diefstal van bagage. Hier zit vaak een maximumbedrag aan.
Kosten van gehuurd skimateriaal, skipassen en skilessen waar je vanwege een ongeval geen gebruik meer van kunt maken.
Kijk voor een uitgebreid overzicht van de dekkingen in de polisvoorwaarden van de verzekering. Je kunt ook contact opnemen met je zorg- of reisverzekeraar. Ga ook na hoe lang je aaneensluitend in het buitenland bent gedekt via de verzekering. Er zijn namelijk kortlopende en doorlopende reisverzekeringen.
Repatriëring (gipsvlucht)
Repatriëring, ofwel een gipsvlucht terug naar Nederland wordt niet gedekt in de basisverzekering. Dat is belangrijk om te weten, want het is een vrij prijzige bedoeling. Alleen met een aanvullende verzekering met dekking voor repatriëring heb je recht op vergoeding van de kosten. De meeste reisverzekeringen bieden ook een dekking voor repatriëring.
Andere wintersportdekkingen
Een aanvullende- of reisverzekering met wintersportdekking dekt vrijwel altijd ook de volgende kosten:
Een reddingsactie op de piste (met de banaan of traumahelikopter)
Vervoer met de helikopter naar het ziekenhuis na een ongeval op de piste
Verblijfskosten die je maakt vanwege ziekte of een ongeluk.
Bagagedekking: kosten die je maakt bij verlies, beschadiging of diefstal van bagage. Hier zit vaak een maximumbedrag aan.
Kosten van gehuurd skimateriaal, skipassen en skilessen waar je vanwege een ongeval geen gebruik meer van kunt maken.
Kijk voor een uitgebreid overzicht van de dekkingen in de polisvoorwaarden van de verzekering. Je kunt ook contact opnemen met je zorg- of reisverzekeraar. Ga ook na hoe lang je aaneensluitend in het buitenland bent gedekt via de verzekering. Er zijn namelijk kortlopende en doorlopende reisverzekeringen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 18 december 2016 om 19:16
zondag 18 december 2016 om 19:24
zondag 18 december 2016 om 19:34
quote:dolfje schreef op 18 december 2016 @ 19:14:
Mijn schoonouders hebben hun reisverzekering al twee keer moeten gebruiken. 1x door ziekte en 1 x door overlijden van iemand in de familie.
Zij kregen zelfs taxi kosten vergoed en de resterende niet genoten vakantiedagen ook.Ik denk dat dit de annuleringsverzekering is geweest.
Mijn schoonouders hebben hun reisverzekering al twee keer moeten gebruiken. 1x door ziekte en 1 x door overlijden van iemand in de familie.
Zij kregen zelfs taxi kosten vergoed en de resterende niet genoten vakantiedagen ook.Ik denk dat dit de annuleringsverzekering is geweest.
zondag 18 december 2016 om 19:50
zondag 18 december 2016 om 20:01