Geld & Recht alle pijlers

Reisverzekering

18-12-2016 19:06 17 berichten
Aankomende na januari gaan we een goeie week skiën. Nu twijfel ik om een reisverzekering af te sluiten want zover ik kan zien wordt er uit de ziekenfonds ook het een en ander vergoed oa; spoedeisende hulp, tand kosten.

We hebben een huurauto en daar zotten de vervangende auto kosten al bij de huur berekend.

Is een reisverzekering echt noodzakelijk??
Alle reacties Link kopieren
En als je je been breekt, hoe kom je dan terug. Misschien dat je ziektekosten verzekering inderdaad het gips vergoedt, maar hoe zit het met het vervoer naar het ziekenhuis vanaf de berg?

En dan sta je daar met je gipsbeen of erger. Een gipsvlugt naar huis? Of gewoon in de huurauto met gestrekt been. (en wie rijdt er dan?)

En als je overlijdt? Hoe dan verder?

Zo'n verzekering, zeker voor een paar dagen, kost maar een paar euro...
Betaalt de basisverzekering ook het inzetten van reddingsteams ? Volgens mij vergoeden ze alleen ziekenhuiskosten die je in Nederland ook zou hebben gemaakt, voor maximaal de Nederlandse tarieven.

Bij de meeste reisverzekeringen moet je wintersport volgens mij als extra-extra afsluiten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
http://www.zorgwijzer.nl/ ... ering-tijdens-wintersport

Repatriëring (gipsvlucht)

Repatriëring, ofwel een gipsvlucht terug naar Nederland wordt niet gedekt in de basisverzekering. Dat is belangrijk om te weten, want het is een vrij prijzige bedoeling. Alleen met een aanvullende verzekering met dekking voor repatriëring heb je recht op vergoeding van de kosten. De meeste reisverzekeringen bieden ook een dekking voor repatriëring.

Andere wintersportdekkingen

Een aanvullende- of reisverzekering met wintersportdekking dekt vrijwel altijd ook de volgende kosten:

Een reddingsactie op de piste (met de banaan of traumahelikopter)

Vervoer met de helikopter naar het ziekenhuis na een ongeval op de piste

Verblijfskosten die je maakt vanwege ziekte of een ongeluk.

Bagagedekking: kosten die je maakt bij verlies, beschadiging of diefstal van bagage. Hier zit vaak een maximumbedrag aan.

Kosten van gehuurd skimateriaal, skipassen en skilessen waar je vanwege een ongeval geen gebruik meer van kunt maken.

Kijk voor een uitgebreid overzicht van de dekkingen in de polisvoorwaarden van de verzekering. Je kunt ook contact opnemen met je zorg- of reisverzekeraar. Ga ook na hoe lang je aaneensluitend in het buitenland bent gedekt via de verzekering. Er zijn namelijk kortlopende en doorlopende reisverzekeringen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn schoonouders hebben hun reisverzekering al twee keer moeten gebruiken. 1x door ziekte en 1 x door overlijden van iemand in de familie.

Zij kregen zelfs taxi kosten vergoed en de resterende niet genoten vakantiedagen ook.
Idd de basis vergoed het ziekenhuis maar niet het reddingsteams.

Daar zal het hem dus in zitten dat je bij een reisverzekering als extra optie wintersport hebt.
Als je valt op de piste en met de helicopter opgehaald moet worden, dan kun je maar beter een reisverzekering hebben. En iets minder extreem, als je met de gispvlucht terug naar huis moet is het ook prettig. Let je er wel op dat je reisverzekering wintersportdekking biedt? Dat is niet standaard.
Juist voor de wintersport kun je eigenlijk niet zonder. Neem er dan een met wintersport- en medische dekking. Bagage is niet zo spannend, maar juist medische kosten kunnen oplopen in het buitenland. De reisverzekering dekt dan ook het eigen risico van je ziektenkostenverzekering.
quote:dolfje schreef op 18 december 2016 @ 19:14:

Mijn schoonouders hebben hun reisverzekering al twee keer moeten gebruiken. 1x door ziekte en 1 x door overlijden van iemand in de familie.

Zij kregen zelfs taxi kosten vergoed en de resterende niet genoten vakantiedagen ook.Ik denk dat dit de annuleringsverzekering is geweest.
Als je een aanvullende ziektekostenverzekering hebt: even goed de polis lezen. Bij mij zitten alle dingen die hierboven genoemd worden in de aanvullende verzekering (handig als die door je werkgever wordt betaald zoals bij mij :-) ).
Zou nooit op een reisverzekering bezuinigen, kosten van een verzekering zijn peanuts vergeleken met de kosten van een week wintersport .
quote:gizzmo-returns schreef op 18 december 2016 @ 19:34:

[...]

Ik denk dat dit de annuleringsverzekering is geweest.Ja ook. Maar ook de reisverzekering. Ze hebben echt in beide gevallen veel vergoed gekregen.
Op wintersport gaan en dan geen reisverzekering afsluiten. Ik snap echt niet dat je dat überhaupt overweegt..

En vergoeding vanuit de basisverzekering en aanvullende verzekering zou ik echt goed nakijken, daar vergissen mensen zich heel vaak in en komen daar dan achter als het te laat is.
DTEEZ!
We hebben het ook altijd gedaan en de doorlopende loopt nog steeds. Was bezig met ziekenfonds te vergelijken en door de aanvullende verzekeringen ging ik twijfelen of het qua dekking echt noodzakelijk is.

Conclusie nav de reacties; de reisverzekering blijft gewoon door lopen
Ik heb een reisverzekering en annuleringsverzekering. Ik ben er blij mee, want door ziekte op vakantie kreeg ik hulp en mijn geld terug.
Het ziekenfonds bestaat al een tijdje niet meer....
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2017 16:18
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven