Foliumzuur

17-12-2016 16:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Binnen enkele dagen laat ik mijn spiraal eruit halen. Ik heb al een potje foliumzuur gekocht, zodat ik daarmee kan beginnen.

Ik zit nu met een vraag. Ik slik al een tijdje Dagravit Becoforte omdat ik erg last had van haaruitval. In deze tabletjes zit al 400ug foliumzuur en in de normale potjes foliumzuur zit ook 400ug. Dat zou dan betekenen dat ik een dubbele dosis binnen krijg.

Is dit erg? Hebben meerdere dames hier ervaring mee?
anoniem_314551 wijzigde dit bericht op 17-12-2016 16:43
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
Slik gewoon een multivitamine speciaal voor zwanger worden/zwanger zijn. Dan weet je het zeker, en laat je potje voor haren en nagels lekker staan
Volgens mij plas je het te veel aan foliumzuur gewoon weer uit. Alleen kan je niet alleen die andere nemen als het daar ook al in zit?
Dan is die voor haar en nagels afdoende lijkt mij
Je kan denk ik het beste overleggen met de huisarst. Want had begrepen teveel aan foliumzuur is ook niet goed.
Kijk even goed op je haar en nagels potje. Er zijn vitamines die je niet te veel mag (bv A, sommige B) of die je juist extra nodig hebt (foliumzuur, D).

Je kunt waarschijnlijk beter een multi zwanger slikken.
Zwangerschap. Foliumzuur verkleint de kans op geboorteafwijkingen als het neurale-buisdefect (NBD) of open ruggetje, een hazenlip en open gehemelte. Voor wie zwanger wil worden is het belangrijk dagelijks 400 microgram foliumzuur te slikken, ongeacht hoeveel foliumzuur je via het eten binnenkrijgt.

(Voedingscentrum)

Als die hoeveelheid al in je huidige vitamine zit is dat dus afdoende en hoef je niks daarnaast nog te slikkende. Zodra je zwanger bent zou ik overstappen op specifieke zwangerschapvitamine pillen, een teveel aan bijvoorbeeld vitamine A is schadelijk voor een ongeboren kind en die zijn dan beter voor je afgestemd.
Bedankt dames, ik ga opzoek naar de multi-vitamines voor zwangeren
Die van t kruidvat zijn prima
Waarom speciale vitamines voor zwangeren? Je hebt toch al een potje met alleen foliumzuur? Stop dan met die haar & nagels vitamines en start met de foliumzuur. Die speciale vitamines heb je helemaal niet nodig als je gewoon gevarieerd eet. En die foliumzuur heb je toch al in huis. Zonde om die niet te gebruiken.
Kan ook. Zul je vitamine D moeten bijhalen. Om t even
voor zwanger willen worden is naast foliumzuur ook vitamine d en visolie ook aan te raden trouwens. Ik gebruik nu davitamon multivitamine voor zwangeren met ingebouwde visolie. Maar zo beroerd is het niet om wat je nu hebt eerst op te maken en dan over te stappen op een alles in een ding.
quote:Lilly28 schreef op 17 december 2016 @ 17:07:

Bedankt dames, ik ga opzoek naar de multi-vitamines voor zwangeren Die van de appie zijn hetzelfde als die van de Etos, maar de helft goedkoper
Zeker weer veranderd dan de afgelopen jaren? Ik heb alleen foliumzuur genomen destijds
quote:juul29 schreef op 17 december 2016 @ 21:00:

[...]

Die van de appie zijn hetzelfde als die van de Etos, maar de helft goedkoper Dankje, het zijn die van de appie geworden
quote:-Belle- schreef op 17 december 2016 @ 22:00:

Zeker weer veranderd dan de afgelopen jaren? Ik heb alleen foliumzuur genomen destijds Inderdaad, vitamine d wordt tegenwoordig ook aangeraden bv via voedingscentrum. Visolie wordt in andere landen aangeraden, hier niet specifiek geadviseerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven