Gezondheid alle pijlers

Rijtest CBR

19-12-2016 15:03 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nou zo ongeveer 8 maandjes bezig met mijn rijbewijs. Het gaat top alleen nou moet ik morgen een rijtest bij het CBR doen omdat ik bij mijn eigen verklaring heb aangegeven een hele lichte versie van PDD-NOS te hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten?
Geen ervaring maar het klinkt wel als geldklopperij.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Even voor de mensen die niet weten wat het is. Een rijtest is een medische test om te kijken of ik rijgeschikt ben binnen het verkeer. de rijtest kost zelf niks en ik betaal alleen een les bedrag omdat de lesauto nodig is!
Ik heb zelf ook adhd, mijn rij instructeur heeft mij ook geadviseerd om niks te zeggen.
quote:Guuusje schreef op 19 december 2016 @ 15:11:

Ik heb zelf ook adhd, mijn rijinstructeur heeft mij ook geadviseerd om niks te zeggen.Het probleem daarmee is als je dan een ongeluk veroorzaakt en ze komen erachter dat je dat verzwijgt je grote problemen kan krijgen :/
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:10:

Even voor de mensen die niet weten wat het is. Een rijtest is een medische test om te kijken of ik rijgeschikt ben binnen het verkeer. de rijtest kost zelf niks en ik betaal alleen een les bedrag omdat de lesauto nodig is!Oh dat valt dan weer mee, gelukkig maar en Succes gewenst....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:07:

Ik adviseer mensen die niet echt iets ergs hebben om te zeggen dat ze niks hebben want die rijtest is sterves duur zei mijn rijinstructrice.

En met een klein beetje pddnos kun je prima auto rijden .

Nu kost het je een hoop geld voor niks.Adviseerde die instructrice ook om door rood te rijden als er toch geen verkeer aankwam?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 19 december 2016 @ 15:14:

[...]

Adviseerde die instructrice ook om door rood te rijden als er toch geen verkeer aankwam?
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:17:

[...]

Nee.. dan is er niks aan te beleven. Ze zei dat je dan slalom moet om de andere auto's heen.

Groen is stoppen en oranje is wachten op rood toch?Probeer maar grappig te doen. Fraude = fraude.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:17:

[...]

Nee.. dan is er niks aan te beleven. Ze zei dat je dan slalom moet om de andere auto's heen.

Groen is stoppen en oranje is wachten op rood toch?Volgens mij snap je ergens iets niet helemaal...........
Oh dear, how sad, never mind.
@Lampie, die test is er vast niet voor niks hoor.

Ik adviseer mensen die niet echt iets ergs hebben om te zeggen dat ze niks hebben want die rijtest is sterves duur zei mijn rijinstructrice.

Nu kost het je een hoop geld voor niks.Lekker verantwoordelijkheidsgevoel heb jij!
Maar goed even OT voor mijn eigen gevoel is er niks aan de hand alleen de snelweg vind ik doodeng maar dat is het ook wel.
Als die cliënten prima kunnen rijden, zal dat wel uit die test blijken. Maar die test is er natuurlijk niet voor niets.

Nu kost het je een hoop geld voor niks.

Allerslechtste advies wat je maar kan geven. In alle voorwaarden staat namelijk dat je rijbewijs niet geldig is als je op de hoogte bent van an diagnose, en dat is to. Daardoor heeft ze later eventueel een 'verzekering opgelicht' en als ze iemand dood rijdt niet verzekerd. En kan ze de rest van de leven betalen. Conclusie to: gewoon doen.

De rijtest is een soort van extra tussentijds examen of ze in je zien dat je je rijbewijs kan halen. Ze beslissen niet over een termijn maar gewoon over een ja of nee. Dat gaat gewoon een ja worden als je net zo rijdt als op je rijlessen ben ik van overtuigd. Er zijn gewoon tabellen daarna voor hoelang je dan je rijbewijs gaat krijgen, vaak is dat met een pddnos diagnose eerst 3 jaar, dan 5 jaar dan onbeperkt. Die kortere periode is zodat ze je ontwikkeling zien of je echt rijvaardig ben.

Veel succes,niks om je druk over te maken je gaat t vast en zeker halen. Succes!
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:23:

Maar goed even OT voor mijn eigen gevoel is er niks aan de hand alleen de snelweg vind ik doodeng maar dat is het ook wel.En jij verwacht dat je nooit de snelweg zult hoeven nemen?
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:23:

[...]

Sorry maar ik ga echt niet serieus in op opmerkingen als adviseerde ze dat je Door rood moest rijden.

Ik heb zulke dingen wel eens besproken omdat ik mensen ken die die test steeds moesten doen (clienten) die prima konden auto rijden.

Toen zei ze dat als er echt problemen waren het een oplossing was maar iedereen krijgt tegenwoordig een stempel adhd of add of pddnos en als iemand er verder geen grote problemen bij heeft zoals sterke concentratie problemen dat ze het afraden dit te vertellen.

Zij niet alleen... andere rijinstructrices ook.

Omdat er soms enorme bulten zout op een slak word gelegd.

Je kletst.

TO zal waarschijnlijk helemaal niet afgekeurd worden, maar om het te controleren wordt er een test gedaan.

Waarom zou je iemand adviseren fraude te plegen als het testoordeel naar alle waarschijnlijkheid toch prima is? Geld kost het volgens TO niet.
quote:Hunniebunnie schreef op 19 december 2016 @ 15:24:

[...]

En jij verwacht dat je nooit de snelweg zult hoeven nemen?Tuurlijk wel maar goed dat is wennen en gewoon leren doen.
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:25:

[...]

Tuurlijk wel maar goed dat is wennen en gewoon leren doen.Dat is waar. Maar dat toch liefst voordat je examen doet en niet daarna.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:26:

[...]

Doe maar eens een test bij de ggz.

Wedden dat je iets hebt???

Iedereen heeft adhd add of pddnos tegenwoordig.

Heeft niks met verantwoordelijkheidsgevoel te maken.

Maar goed. .. ik ga wat anders doen.

Fijne dag nogBij mij is het 16 jaar geleden vastgesteld omdat ik gewoon een stront vervelend kind was. Maar juist omdat dat toen vast is gesteld is dat nu bijna niet meer te merken door alle hulp die ik toen gehad heb.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:26:

[...]

Doe maar eens een test bij de ggz.

Wedden dat je iets hebt???

Iedereen heeft adhd add of pddnos tegenwoordig.

Heeft niks met verantwoordelijkheidsgevoel te maken.

Maar goed. .. ik ga wat anders doen.

Fijne dag nog

Ik werk in de GGZ...

Jij ook een fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven