Gezondheid alle pijlers

Rijtest CBR

19-12-2016 15:03 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nou zo ongeveer 8 maandjes bezig met mijn rijbewijs. Het gaat top alleen nou moet ik morgen een rijtest bij het CBR doen omdat ik bij mijn eigen verklaring heb aangegeven een hele lichte versie van PDD-NOS te hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten?
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:25:

[...]

Tuurlijk wel maar goed dat is wennen en gewoon leren doen.

In het begin vinden de meeste mensen dit eng

Ik ken een vrouw die (zonder diagnose) na 50 lessen nog niet de snelweg op mocht.
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:23:

Maar goed even OT voor mijn eigen gevoel is er niks aan de hand alleen de snelweg vind ik doodeng maar dat is het ook wel.

Daar ben je echt niet de enige in en zolang je niet het stuur los laat en je ogen dicht doet..

Maar zonder gekheid, het went. Hoe meer je het doet, hoe beter. Eigenlijk is de snelweg zelfs veel minder boeiend dan het centrum van een drukke stad. Je hoeft alleen maar gas te geven, je stuur recht te houden en te kijken.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:29:

[...]

In het begin vinden de meeste mensen dit eng

Ik ken een vrouw die (zonder diagnose) na 50 lessen nog niet de snelweg op mocht.Ik mag er gelukkig wel op en invoegen wil prima. Probleem is dat ik de hoge snelheid iets wat eng vind omdat de auto er heel er op reageert met sturen etc.
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:28:

[...]

Bij mij is het 16 jaar geleden vastgesteld omdat ik gewoon een stront vervelend kind was. Maar juist omdat dat toen vast is gesteld is dat nu bijna niet meer te merken door alle hulp die ik toen gehad heb.Heb je je al eens opnieuw laten testen?
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:28:

[...]

Bij mij is het 16 jaar geleden vastgesteld omdat ik gewoon een stront vervelend kind was. Maar juist omdat dat toen vast is gesteld is dat nu bijna niet meer te merken door alle hulp die ik toen gehad heb.Hahaha, heerlijk een beetje zelfspot.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:26:

[...]

Doe maar eens een test bij de ggz.

Wedden dat je iets hebt???

Iedereen heeft adhd add of pddnos tegenwoordig.

Heeft niks met verantwoordelijkheidsgevoel te maken.

Maar goed. .. ik ga wat anders doen.

Fijne dag nog

Ja bij jou zeker. Want jij wilt willen en wetens fraude plegen...

Je hebt echt geen verantwoordelijkheidsgevoel, en het ergste vind ik nog dat je TO het advies geeft ook fraude te plegen met alle gevolgen van dien.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:31:

[...]

Heb je je al eens opnieuw laten testen?Nee maar merk wel dat als ik ritalin etc. gebruik mijn concentratie vermogen een stuk hoger ligt. Dus zal ongetwijfeld wel iets hebben maar het is niet echt merkbaar!
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:30:

[...]

Ik mag er gelukkig wel op en invoegen wil prima. Probleem is dat ik de hoge snelheid iets wat eng vind omdat de auto er heel er op reageert met sturen etc.

Toen ik nog lessen had vond ik het ook eng in het begin

Maar later reed ik opeens te hard op de snelweg

Die angst gaat echt wel weg

Ik pas nu juist op dat ik ook niet overdrijf in snelheid maar angst is er niet meer.

Word bij jou ook steeds minder.

Zeg dat je vaak de snelweg op wil. Dan ben je zo van die angst af.
quote:Martje2801 schreef op 19 december 2016 @ 15:32:

[...]

Ja bij jou zeker. Want jij wilt willen en wetens fraude plegen...

Je hebt echt geen verantwoordelijkheidsgevoel, en het ergste vind ik nog dat je TO het advies geeft ook fraude te plegen met alle gevolgen van dien.

Wie zegt dat ik fraude pleeg?

En hoe kom je er bij dat ik geen verantwoordelijkheid gevoel heb?

Weet je wat. Ik wil het niet eens weten. Ga in op het topic en laat mij met rust. Je hoeft het niet met mij eens te zijn maar je kent mij niet en wil je veroordelen moet je rechter worden.

Reageer op to! Als ik graag je advies of veroordelingen wil open ik zelf wel een topic.

Adios
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:32:

[...]

Nee maar merk wel dat als ik ritalin etc. gebruik mijn concentratie vermogen een stuk hoger ligt. Dus zal ongetwijfeld wel iets hebben maar het is niet echt merkbaar!

TO,

Het gaat morgen hartstikke goed komen (denk ik) laat je weten of het je meevalt morgen?

Ik heb de rijtest ook gehad, en het was niets anders dan een gewone rijles, behalve dat je dan een extra passagier had.
quote:Martje2801 schreef op 19 december 2016 @ 15:36:

[...]

TO,

Het gaat morgen hartstikke goed komen (denk ik) laat je weten of het je meevalt morgen?

Ik heb de rijtest ook gehad, en het was niets anders dan een gewone rijles, behalve dat je dan een extra passagier had.Ga ik zeker doen zal ook wel een beetje informatie erbij geven voor de mensen die het ooit moeten doen! Ben er ook niet heel bang voor maar je hebt natuurlijk wel wat meer zenuwen dan normaal.
Veel succes morgen ! Het komt vast goed. En als je wil kun je hier plaatsen Hoe het ging dan weten we dat ook voor de volgende keer dat iemand er om vraagt

Zelf geen ervaring.. alleen van horen zeggen dus.

Een cliënt van mij moest ieder jaar voor die test en die betaalde er wel zelf voor.

Maar misschien is dit van jou iets heel anders omdat jij alleen je les betaald.

Die cliënt van mij moest vorig jaar nog.. en koste haar 600 euro.

Ik geloof wel dat jij niet hoeft te betalen hoor! Maar vraag mij zomaar af wat het verschil is?

Pure nieuwsgierigheid.

Ik wens je veel succes en het komt helemaal goed!

Groetjes!!
Mijn rijtest duurde maar 30 minuten. Dus in mijn geval niet zo lang als een gewone rijles.

Ik had het geluk dat m'n rijtest-examinator ook faalangst-examinator was en me daardoor heel erg op het gemak heeft gesteld. Ik dacht namelijk dat als ik zou zakken, ik geen lessen meer mocht volgen en m'n rijbewijs wel zou kunnen vergeten.

Dat was dus niet zo! (zet het maar even dikgedrukt, voordat ik je nog gestresster maak ) dat idee zat alleen maar in mijn hoofd.

Maar door die gedachte reed ik dus trillend als een rietje naar het CBR. Achteraf kan ik er wel om lachen.
quote:Lampie1986 schreef op 19 december 2016 @ 15:47:

Veel succes morgen ! Het komt vast goed. En als je wil kun je hier plaatsen Hoe het ging dan weten we dat ook voor de volgende keer dat iemand er om vraagt

Zelf geen ervaring.. alleen van horen zeggen dus.

Een cliënt van mij moest ieder jaar voor die test en die betaalde er wel zelf voor.

Maar misschien is dit van jou iets heel anders omdat jij alleen je les betaald.

Die cliënt van mij moest vorig jaar nog.. en koste haar 600 euro.

Ik geloof wel dat jij niet hoeft te betalen hoor! Maar vraag mij zomaar af wat het verschil is?

Pure nieuwsgierigheid.

Ik wens je veel succes en het komt helemaal goed!

Groetjes!!

Waarschijnlijk moest jouw cliënt naar een keuringsarts aangewezen door het cbr. Die moet je wel zelf betalen. Maar volgens mij lagen de maximum tarieven voor de arts in 2016 316 euro (voor keuringen die vallen onder de psychische stoornissen). Behalve als het een cliënt was met alcohol/drugs problematiek is, dan komt er een aanvullend alcohol en drugs onderzoek bij. Dat weet ik niet hoeveel dat kost.

(dus of dat heeft je cliënt ondergaan, of hij/zij overdrijft met de 600 euro).
Ik heb een rijtest gedaan. Ik heb ms en een aangepast auto. (Ik geef gas met mijn hand ipv voet; rem zelfde). Die test is ook om te kijken hoe 'zwaar' de aanpassing moet zijn.

Bedragen weet ik niet meer.
Succes morgen TO! Waarschijnlijk zal het wel meevallen. Mijn vader kreeg op zijn 74ste na een test nog een verlenging van zijn rijbewijs tot onze stomme verbazing. Geloof me: niemand, op de examinator na, vond hem geschikt om als fietser nog deel te nemen aan het verkeer, laat staan als automobilist.

Lampie, niet iedereen krijgt tegenwoordig de diagnose ADHD/pdd-nos of wat dan ook. Zelf ben ik bijna 40 en ik heb onlangs de diagnose ADD (nu ADHD I) gekregen. Ik wou dat ik dit eerder had geweten! Het had me veel frustraties, vastloperijen en een chronisch gevoel van falen gescheeld.
Bij mij was de rijtest inderdaad gratis, tijdens rij examen zag de examinator dat ik iets aan mijn ogen had. Zelfs de dokters vonden het onwijs overdreven dat ik daarvoor op rij test moest. Maar goed, ik moest wel. Ze kijken gewoon of jij veilig de weg op kan, je hoeft echt niet foutloos te rijden, want je bent nog aan het lessen.

Succes!
Ik heb reacties verwijderd omdat ik volgens de huisregels geen advies op medisch gebied mag geven.

Kreeg een waarschuwing. En eigenlijk begrijp ik het wel.

Ps: mijn cliënt had geen alcohol of drugs verslaving.

Deze cliënt heeft echt 600 euro moeten betalen dat weet ik wel zeker maar misschien was het wel een ander soort test.

Wel voor het auto rijden en de cliënt moet ook steeds weer komen. Kan prima rijden gebruikt geen medicatie en is niet verslaafd.

Maar ik wil er ook verder niet te diep op in gaan omdat het dan herkenbaar word.

Maar geloof wel dat het misschien niet te vergelijken is.

Het enige wat ik weet is dat deze cliënt veel moest betalen ieder jaar en dat ik dat 100 procent zeker weet.

Maar niet dat TO de zelfde test heeft.

Ik mag idd geen medish advies geven. En neem om deze redenen terug wat ik zei.

Ik weet dingen van horen zeggen maar zelf hoef ik niet zulke testen te doen en heb ik dus geen eigen ervaring in de kosten.

Dat dit duidelijk mag zijn.

Het is niet mijn bedoeling om anderen aan te zetten tot het plegen van fraude of het in gevaar brengen van zichzelf of anderen.

Ik ben niet de juiste persoon.. omdat ik je niet ken om te oordelen of je pddnos wel of niet erg genoeg is om welke test dan ook te doen.

Ik wens je nog steeds heel veel succes morgen!

En hoop te lezen wat je ervaring was.

Groetjes lampie
quote:Martje2801 schreef op 19 december 2016 @ 16:01:

[...]

Waarschijnlijk moest jouw cliënt naar een keuringsarts aangewezen door het cbr. [/b]Die moet je wel zelf betalen. Maar volgens mij lagen de maximum tarieven voor de arts in 2016 316 euro (voor keuringen die vallen onder de psychische stoornissen). Behalve als het een cliënt was met alcohol/drugs problematiek is, dan komt er een aanvullend alcohol en drugs onderzoek bij. Dat weet ik niet hoeveel dat kost.

(dus of dat heeft je cliënt ondergaan, of hij/zij overdrijft met de 600 euro).

Klopt wel .

Een keuringarts was het.
quote:Valeriaansnoepje schreef op 19 december 2016 @ 15:48:

Mijn rijtest duurde maar 30 minuten. Dus in mijn geval niet zo lang als een gewone rijles.

Ik had het geluk dat m'n rijtest-examinator ook faalangst-examinator was en me daardoor heel erg op het gemak heeft gesteld. Ik dacht namelijk dat als ik zou zakken, ik geen lessen meer mocht volgen en m'n rijbewijs wel zou kunnen vergeten.

Dat was dus niet zo! (zet het maar even dikgedrukt, voordat ik je nog gestresster maak ) dat idee zat alleen maar in mijn hoofd.

Maar door die gedachte reed ik dus trillend als een rietje naar het CBR. Achteraf kan ik er wel om lachen.

Ik had dit dus precies hetzelfde. Ik heb vorige week een rijtest gehad en ik ben 'geschikt verklaard' en mag dus door voor mijn rijexamen.

TO veel succes en probeer rustig te blijven.
dubbel
quote:Bit1150 schreef op 19 december 2016 @ 15:12:

[...]

Het probleem daarmee is als je dan een ongeluk veroorzaakt en ze komen erachter dat je dat verzwijgt je grote problemen kan krijgen :/Ook als je geen medicijnen slikt ? Dit wist ik namelijk niet!
Een heel lichte versie van PDD-NOS? Vreemde diagnose. Met wat vage trekjes zou het dus ook wel een heel lichte versie van een andere stoornis kunnen zijn. Als we zo gaan redeneren heeft iedereen wel een heel lichte versie van een etiketje.

Ik zou die diagnose dus lekker uitzwaaien.
Uitzwaaien is een beetje lastig als je een officiële diagnose hebt, die staat dan namelijk zwart op wit. Als je dan je diagnose uitzwaait door het niet op je eigen verklaring te zetten ben je het haasje als je iets overkomt in het verkeer.

Bit, ik heb twee keer een rijtest gedaan. Vrijwillig weliswaar, de medisch adviseur van het cbr vond het geen verplichting maar ik wilde zelf ook wel graag weten of ik niet tot in de eeuwigheid voor de kat z'n viool aan het lessen zou zijn(al zou mijn rijinstructeur dat dan ook wel gezegd hebben). Eerste keer vond de rijtestmeneer het nog iets te vroeg, nog wat te weinig lessen gehad, tweede keer was ik binnen een half uur terug, gewoon doorheen gekomen. Kosten zijn voor het cbr, ik moest alleen een les aan de rijschool betalen.
Kleine update: Was helemaal goed gegaan ze kijken gewoon naar je geschiktheid. We begonnen en de auto sloeg af van de zenuwen daarna zonder problemen gegaan. Gewoon goedgekeurd en mag afrijden als het zover is. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven