Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining tips&ervaringen

13-12-2016 20:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Al een hele lange tijd zit ik met het idee mijn borsten te verkleinen. Vanaf me 12de had ik al flinke borsten voor me leeftijd en eigenlijk is het altijd zo gebleven. Ik heb tot dubbel D gezeten 3 jaar geleden en toen werd ik zwanger, beviel ik en zijn ze nog groter geworden! Ik zit nu in cup G. Hoe is het mogelijk. Ik ben ook flink afgevallen maar bij mijn borsten helemaal niet. De verhouding klopt gewoon niet en buiten dat om kamp ik jaren met rug en nekklachten. Beha's kosten mij een vermogen en zelfs bij de normale lingerie zaak zoals livera en hunkemoler hebben ze me maat niet.. ik draag nu triumph ben opgemeten en al maar desondanks is de steun niet goed.

Omdat ik al 4 weken last had van me linkerborst was ik angstig geworden. De pijn die ik heb van na een lange dag de beha uitdoen was anders als de pijn die ik die weken ervaarde! Dus gisteren naar de HA en die voelde gelukkig niks maar kon haar ogen niet geloven. Teveel vetweefsel vond zij en dan de brandende vraag "waarom laat je het niet verkleinen" dat ga ik dus nu wel laten doen. Ik heb al informatie ingewonnen op het net en het ziet er best wel eng uit dus ik ben nu al zenuwachtig en heb nog niet eens gebeld haha. Ik heb wel een verwijzing met een duidelijk medische aard dus hopelijk is de verzekeraar ook begripvol en wordt het vergoedt.

Welke dames hebben deze ingreep laten doen en wat was jullie ervaringen. En welke dames overwegen ook een borstverkleining?
quote:Ceylon schreef op 15 december 2016 @ 22:41:

[...]

En ohja, je wordt rechtopzittend geopereerd, met je armen naar achteren vastgebonden. Dus je hebt ook spierpijn naderhand.

.

Is dat zo? Dat heb ik helemaal gemist toen haha.

Maar To, het klopt wel... mensen hier geven aan er heel blij mee te zijn, maar dat wil niet zeggen dat er geen pijn was. Ik heb nog nooit zo'n pijn in mijn leven gehad als vlak er na en inderdaad: tieten bont en blauw, opgezet en ook nog ongelijk (door zwelling, is weggetrokken). Ik kon ook niks, niet aankleden, niet douchen, niet tillen... Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt dolblij dat ik die operatie gehad heb, maar het is niet even een korte pijnloze operatie waarbij je 2 dagen later weer springend in de sportschool staat.
quote:nadine_j schreef op 15 december 2016 @ 22:14:

@Dwynwen, jeetje meis wat een rotervaring! Dat verwacht je niet als je zo'n operatie laat doen... Gelukkig heb je het nu geaccepteerd, maar vind het wel heel rot voor je. Is er niks meer aan te doen? Een herstel operatie oid?

Haha ach het is wat het is

Ik heb me er nooit meer in verdiept. Mijn moeder wou het in het begin nog wel eens opperen maar ik heb er gewoon de energie niet voor. Ik woon nu in de USA en er is vast wel een plastisch chirurg die zich er aan wil wagen om het littekenweefsel bv weg te snijden?

Toch heb ik gewoon geen zin om weer onder narcose te moeten, open gesneden te worden, te moeten herstellen en ga zo maar door
Rechtop geopereerd worden? Nooit van gehoord bij een borstverkleining.

Toevallig afgelopen week de foto's van na de operatie terug zitten kijken. Best heftig. Al heb ik het toen niet zo ervaren, ik was vooral zó blij dat ik eindelijk gedurfd had! En ja, bij mij is het meerdere keren open gegaan, was bont en blauw, had pijn, kon nauwelijks slapen omdat ik geen houding kon vinden enz. Maar toch oversteeg het blije gevoel bij mij gelukkig.

Arts heeft me gewaarschuwd dat ik bepaalde aanleg heb om opnieuw borstweefsel aan te maken, wat inhoudt dat ik zo'n beetje elke tien jaar geopereerd zou moeten worden (keuze ligt natuurlijk bij mijzelf). Arts gaf aan dat dit per patiënt verschillend is, of de borsten terug 'aangroeien'.
Ik heb serieus heel weinig pijn gehad na de operatie.

Ik was vooral heel moe en misselijk van de narcose.
Nou nee natuurlijk heb je pijn en ben je bont en blauw en is het geen pretje! Ik had niet anders verwacht ..

Ik laat het niet in een ziekenhuis doen maar bij een kliniek daar hoor ik meer goede ervaringen als bij een ziekenhuis. Maar goed natuurlijk moet je het ook maar treffen! Ik vind het rot dat jullie het zo hebben ervaren is inderdaad geen pretje maar die pijn zoals rug en nekklachten daar ben je dan wel mooi vanaf toch?

Hier goed nieuws in ieder geval. Me man heeft toegestemd gelukkig. Ik zou het zo rot vinden als ik het toch liet doen en hij er niet achter stond. Maar goed de kogel is door de kerk. Maandag ga ik meteen bellen met de kliniek

Ohja heb dan nog een vraagje aan de dames die hebben gedaan hoe zit dat met de verzekering? Ik kreeg te horen dat je BMI eerst onder de 30 moest zijn eer de verzekering toestemd met een vergoeding klopt dit?
Nou dames ik heb zaterdag me eerste consult! Erg spannend dus
Aan mijn ervaring met verzekering heb je niks, is 24 en 14 jaar geleden. Werd toen volledig vergoed.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
En fijn dat de kogel door de kerk is! Veel succes.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Bij mij was BMI niet zo spannend, maar moest je meer hebben dan cup E. Ik had F, dus geen probleem. Maat 42/44 verder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoe het nu zit met verzekering weet ik niet, wellicht is het verandert het is inmiddels 9jaar terug.

Ik heb ook wel gehoord dat je bmi onder een bepaald nummer moet zitten maar dat kwam bij mij niet ter sprake.

Het ging bij mij heel snel, kreeg van HA een verwijzing naar een ziekenhuis waar hij goede ervaringen mee had, kreeg daar een consult en was binnen 5wk aan de beurt.

Success iig op consult.

Ps ik heb ook wel eens gehoord over een ingreep waar ze een soort liposuctie uitvoeren, misschien ook naar informeren? Natuurlijk minder ingrijpend dan een operatie.
Klopt over de bmi die moet onder de 30 zitten nu moet ik nog maar 4 kilo kwijt dan zit ik goed maar of dat een probleem moet zijn? Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben, ben ik wel meer kwijt.

Dwynwen, wat fijn dat je zo snel terrecht kon! Liposuctie doen ze ook maar dat hangt echt van het feit af of je meer bind of vetweefsel hebt las ik ergens op een forum. Ik vind het nu nog spannender en ben nog niet eens aan de beurt of "goedgekeurd" haha we zullen zaterdag maar moeten afwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven