Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining tips&ervaringen

13-12-2016 20:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Al een hele lange tijd zit ik met het idee mijn borsten te verkleinen. Vanaf me 12de had ik al flinke borsten voor me leeftijd en eigenlijk is het altijd zo gebleven. Ik heb tot dubbel D gezeten 3 jaar geleden en toen werd ik zwanger, beviel ik en zijn ze nog groter geworden! Ik zit nu in cup G. Hoe is het mogelijk. Ik ben ook flink afgevallen maar bij mijn borsten helemaal niet. De verhouding klopt gewoon niet en buiten dat om kamp ik jaren met rug en nekklachten. Beha's kosten mij een vermogen en zelfs bij de normale lingerie zaak zoals livera en hunkemoler hebben ze me maat niet.. ik draag nu triumph ben opgemeten en al maar desondanks is de steun niet goed.

Omdat ik al 4 weken last had van me linkerborst was ik angstig geworden. De pijn die ik heb van na een lange dag de beha uitdoen was anders als de pijn die ik die weken ervaarde! Dus gisteren naar de HA en die voelde gelukkig niks maar kon haar ogen niet geloven. Teveel vetweefsel vond zij en dan de brandende vraag "waarom laat je het niet verkleinen" dat ga ik dus nu wel laten doen. Ik heb al informatie ingewonnen op het net en het ziet er best wel eng uit dus ik ben nu al zenuwachtig en heb nog niet eens gebeld haha. Ik heb wel een verwijzing met een duidelijk medische aard dus hopelijk is de verzekeraar ook begripvol en wordt het vergoedt.

Welke dames hebben deze ingreep laten doen en wat was jullie ervaringen. En welke dames overwegen ook een borstverkleining?
Jaren geleden laten doen. Als ze nu ter plekke aan zouden groeien zou ik kruipend naar het ziekenhuis gaan om het nog een keer te laten doen, zo blij ben ik dat ik het gedaan heb!

Het herstel duurt wel een paar weken en is zeker niet pijnloos, maar van alle operaties die ik heb ondergaan was deze het mist pijnlijk.

Het is wel fijn als er na de operatie iemand bij je is om je te helpen met de dagelijkse dingen, want dat is bijna niet te doen in je eentje.

Laat je goed informeren over de technieken en de te verwachten resultaten en praat met vrouwen die het ook hebben laten doen. Dat heb ik ook gedaan en heb er veel aan gehad, zeker m.b.t. het herstel en de rust die je moet nemen. Ik weet niet hoe de protocollen nu zijn, maar ik mocht (en kon) 6 weken vrijwel niets doen. Daar heb ik me keurig aan gehouden, omdat ik geen lelijke brede littekens wilde. Dat is gelukt; je ziet er bijna niks van. Het gevoel in en rond mijn tepels is wel vrijwel weg, maar daar lig ik persoonlijk niet zo wakker van.
Ik heb het ook laten doen en ik ging zo weer. Het was inderdaad niet pijnloos maar ik heb er ook niet echt veel last van gehad. Ik was nog het meest zenuwachtig voor de datum, ik heb heel wat keren gedroomd dat ik op de verkeerde dag kwam en helaas nog eens een half jaar moest wachten

Even voor iedereen die hier gaat reageren; de kans is erg groot dat je een privé berichtje gaat krijgen van iemand die vooral het topless zonnen erg belangrijk vindt.

Zijn jullie maar vast gewaarschuwd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Heb het 2 jaar terug laten doen. Ook geen moment spijt van gehad. Herstel is wel even heftig, je kunt niet omhoog komen in bed, en ik kon de eerste week niet eens een glas tillen of de deurklink naar beneden duwen, maar ik was dan ook wel een beetje angstig dat m'n litteken open zou gaan. Dit is trouwens ook wel gebeurd op het driepunt maar dat zit gelukkig aan de onderkant en is netjes geheeld.

Bij mij is er vrijwel niets meer van te zien. Littekens zijn wit en heb gewoon nog gevoel in m'n tepels.
quote:Ceylon schreef op 13 december 2016 @ 20:57:

Ik heb het ook laten doen en ik ging zo weer. Het was inderdaad niet pijnloos maar ik heb er ook niet echt veel last van gehad. Ik was nog het meest zenuwachtig voor de datum, ik heb heel wat keren gedroomd dat ik op de verkeerde dag kwam en helaas nog eens een half jaar moest wachten

Even voor iedereen die hier gaat reageren; de kans is erg groot dat je een privé berichtje gaat krijgen van iemand die vooral het topless zonnen erg belangrijk vindt.

Zijn jullie maar vast gewaarschuwd.

Dit ja. Of die echt even graag privé verder wil kletsen

Ik ben 2x onder het mes geweest. 1x met 17 jaar maar aangezien ze nog niet waren uitgegroeid jaren later nog eens. Geen spijt. Let idd goed op je herstel. Ik vond het verwijderen van de drains pijnlijk maar met wat extra paracetamol en n lieve verpleegkundige wel te doen.

Ik heb geen gevoel meer en kon geen borstvoeding geven. Maar zeker geen spijt!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb het een aantal jaar terug laten doen en ook ik zou het zo weer doen.

Ik heb voornamelijk veel last gehad van de narcose en minder van de ingreep. Na een week het ziekenhuis weer gebeld of ik alweer mocht werken (kantoor) want ik had nergens meer last van.

Littekens zijn mooi en vallen bijna niet op. Chirurg heeft rekening gehouden met het feit dat ik eventueel nog borstvoeding wilde geven in de toekomst. Ze kon het niet garanderen, maar heeft haar best gedaan.

Over een aantal weken gaan we het zien. Ik ben nu 33 weken zwanger namelijk...
Alweer 8 jaar geleden van een dubbel-F naar een bescheiden C.

1 van de beste dingen die me ooit is overkomen. Ik kon niet eens lang in de rij voor de kassa staan zonder last van mijn rug te krijgen.....

Ik weet nog hoe raar het voelde toen ik uit bed mocht. Ik was bijna 1,5 kilo borst kwijt en kon weer helemaal rechtop staan en lopen.... Mijn nek voelde heel erg licht :-)
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Wat een verhalen zeg! Wat vind ik het fijn om te lezen dat iedereen het in ieder geval goed heeft ervaren! Zijn jullie ook in ziekenhuizen behandeld of bepaalde klinieken? Ik ben nu momenteel even info aan het bekijken bij bergman clinics en zie goede reviews. Jammer van de pijn die jullie hadden maar ja ik heb het er echt voor over. Liever even pijn dan je leven pijn met grote borsten.

Net kreeg ik zo een pijnscheut in me nek weet vrijwel zeker dat het door te gewicht van de boezem komt. Als ik lig is het een verademing! Ik werk zelf in de zorg en het is gewoon echt niet te doen.
G/H hier en lees even mee. Rug/nek vaak pijnlijk.
Ik zou het zo nog eens doen. 11 jaar geleden in Voorburg behandeld en het resultaat is prachtig. En de opluchting! Ik heb geen centje pijn gehad en ik stond na 3 weken alweer op mijn Havo eindgala.

Mijn dokter en de kliniek waren erg prettig, maar omdat ik nog zo jong was, weet ik geen namen meer.

Ik denk dat je geen spijt zult krijgen en het shoppen voor bh's en bikini's zal weer leuk worden!
Begint eentonig te klinken, maar ook ik ben zó onwijs blij dat ik het heb laten doen! Enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder heb laten doen.
Bedankt dames voor de ervaringen!

Vandaag toch een mini ruzie gehad met me partner.. Hij wil er echt niks van weten! Hoe moet ik iets laten doen als mijn eigen partner niet eens achter me staat ? :( ik weet niet hoe ik hem moet overhalen. Ik heb heel kortaf gezegd dat ik het toch doe en zijn mening mij niet kan schelen. Ik bedoel dan vind hij mijn gezondheid dus ook niet echt belangrijk.. wat een baaldag zeg
Wat is zijn motivatie om het niet te doen?
Ik heb het 10 jaar geleden laten doen en nooit spijt van gehad! Echt heel blij mee!

Wel zijn de mijne weer gegroeid... ook in gewicht aangekomen ja, maar echt groeipijnen gehad zoals je in pubertijd hebt etc. Ben toch even benieuwd of er meerdere mensen zijn die die ervaring hebben?

@TO: wat vervelend dat je partner zo reageert. Maar het is echt jouw lichaam! En jij moet doen wat jij denkt dat het beste is. Als jij lichamelijke of psychische klachten hebt door je borsten, wordt je partner ook niet blij. Luister dus goed naar jezelf!!
Huh, hoezo niks van weten? Als jij er lichamelijk en psychisch last van hebt, zou hij toch juist het beste met je voor moeten hebben en je hierin moeten steunen?
In memoriam AnnA_C
Ja dat dacht ik dus ook.. hij ziet hoe ik ermee moet omgaan sterker nog ik vind het altijd vreselijk als hij me daar aanraakt. Alles is zo pijnlijk, beurs en ik voel me ook erg onzeker.. dan denk k hallo je zou dan toch achter mij moete staan? Het is alsof hij bang is dat het misschien niet goed gaat.. hij wil er in ieder geval niet over praten.. vind het echt zo niet leuk :(

Maar dat weerhoudt mij niet om volgende week een afspraak te maken met de kliniek. @nadine ik las ook zoiets dat ze groot kunnen worden weer maar dat is echt als je veel in gewicht aankomt.. maar ze zullen nooit meer het formaat hebben dat je voor je verkleining had.
Mijn man zag het ook niet zitten hoor. Dat heeft me niet weerhouden overigens. Hij vond de narcose eng, en het feit dat er flink gesneden wordt. Die operatie duurt een paar uur he, jij krijgt dat nauwelijks mee maar je partner zit wel een paar uur in de rats. Daarnaast heb je een enorme lijst met risico´s plus naderhand de littekens. Die zijn bij mij niet meer zichtbaar, maar de eerste weken natuurlijk wel. En eerlijk, dat zijn behoorlijke littekens hoor.

En vergeet ook niet; jij komt hier tamelijk plompverloren mee aan. Niet omdat je het zelf hebt bedacht, maar omdat de huisarts je op de mogelijkheid wees. Laat je vriend de striemen in je schouders eens zien van je beha. Laat hem eens heel eerlijk voelen welk gewicht er aan je nek en schouders hangt. Dus niet erotisch voelen, maar serieus optillen. De kans is aanwezig dat elke tiet een kilo weegt. Er hangt dus dagelijks twee kilo aan je nek- en schouderspieren. Dat is nogal wat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Da's ook waar Ceylon, die kant had ik nog niet bekeken. Wat vindt je man er nu van?
In memoriam AnnA_C
quote:summerjamm schreef op 14 december 2016 @ 22:58:

ik las ook zoiets dat ze groot kunnen worden weer maar dat is echt als je veel in gewicht aankomt.. maar ze zullen nooit meer het formaat hebben dat je voor je verkleining had.

Tenzij je 17 bent, nog in de groei en formaatje graat bent en daarna 'gewone' vrouwelijke vormen/kilo's gaat krijgen. Dan doen die borsten ook weer vrolijk mee

Maar goed dat geldt volgens mij niet voor jou, TO
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 14 december 2016 @ 23:30:

Da's ook waar Ceylon, die kant had ik nog niet bekeken. Wat vindt je man er nu van?

Mijn man is niet zo van het uiten, dus dat hij überhaupt zei dat ie tegen was, was een enorme stap. En als je wakker wordt na die operatie, dan ben je niet om aan te zien . Geen make-up, je haar staat rechtop, twee kilo verband, helemaal dizzy van de narcose, je stinkt uit je mond... Drains, infuus, wat piepjes links en rechts. Tijdens je ziekenhuisverblijf moet hij alleen slapen, zelf koken, jou bezoeken. Daarna moet hij je thuis helpen met aan- en uitkleden, met douchen, met de boel weer verbinden en intussen ziet hij dus sterk verkleinde, bont-en-blauwe tieten met enorme littekens.

En jij wilt het graag, maar voor hem is het ook heftig hoor, vergis je daar niet in.

Man verzorgde mij met liefde maar het heeft een maand of twee geduurd eer hij me weer durfde aan te raken. Inmiddels is het zo´n 20 jaar geleden. Ik ging van F naar C en heb nu D. Dat past prima. Littekens waren na een goed jaar eigenlijk nauwelijks nog te zien en tegen die tijd had hij er ook wel echt vrede mee. Al was het maar omdat ik ineens heel andere kleren aan kon. Shirts en blouses kocht ik standaard in maat XXL want anders kreeg ik de knoopjes niet dicht of het shirt was aan de voorkant te kort.

Maar, TO, zeg maar tegen je man dat ie naderhand nog steeds kan motorboten . (Hij snapt het wel).
quote:summerjamm schreef op 14 december 2016 @ 22:58:

Ja dat dacht ik dus ook.. hij ziet hoe ik ermee moet omgaan sterker nog ik vind het altijd vreselijk als hij me daar aanraakt. Alles is zo pijnlijk, beurs en ik voel me ook erg onzeker.. dan denk k hallo je zou dan toch achter mij moete staan? Het is alsof hij bang is dat het misschien niet goed gaat.. hij wil er in ieder geval niet over praten.. vind het echt zo niet leuk :(

Maar dat weerhoudt mij niet om volgende week een afspraak te maken met de kliniek. @nadine ik las ook zoiets dat ze groot kunnen worden weer maar dat is echt als je veel in gewicht aankomt.. maar ze zullen nooit meer het formaat hebben dat je voor je verkleining had.Niet helemaal waar. Borsten bestaan uit vetweefsel en bindweefsel. Bij mij was het vrijwel alleen bindweefsel waardoor ze ook niet kleiner werden als ik af viel. Nu ben ik dus wat aangekomen, borsten groeien, maar als ik afval vallen borsten niet weer mee af. Chirurg zegt dat het wederom bindweefsel is en dus wel degelijk gegroeid. Ben er overigens nog steeds superblij mee hoor, maar het is helaas niet meer zo dat ik nu "kleine borsten" heb haha. Wel kleiner en vooral veel steviger en mooier dan eerst
Ceylon dat is niet zo.. ik heb al heel vaak tegen me man gezegd dat ze verkleint moeten worden. Dit is niet ineens en "prompt" dus hij weet dat ik er echt al lang mee zit. Alleen nu durf ik die stap te nemen omdat ze juist na de bevalling nog groter zijn geworden.. :( ik kan niet eens zitten even. Me hele rug doet gewoon pijn en me nek van boven bonkt de hele tijd..

Het is moeilijk uit te leggen. Me man is zo eigenwijs dat ik even nu niets zeg tegen hem. En het feit dat ie me moet verzorgen. Dat is m geraden ook hallo we zijn getrouwd in voor en tegenspoed. Als hij al op bed ligt met een griepje is het net alsof hij bijna de pijp uit gaat. Ik verzorg m. Maak een soepje klaar. What so ever soms moet ik binnensmonds lachen maar ach denk dat elke man wel zo is bijna haha. Dus ja dan ben ik er ook voor hem maar kom op hallo het is niet dat ik elke dag een operatie heb ofzo. Jou ervaring lijkt me nogal heftig als ik de ervaringen van andere lees. Die geen pijn hadden en snel op waren geknapt. Elke lichaam heelt op zijn eigen manier.
Op mijn 19e laten doen en van cup F naar cup C gegaan.

Inmiddels ben ik 10 jaar later weer terug op cup E ondanks dat ik 60kg weeg met 1.78...dus overgewicht is het niet.

Als ik het overnieuw zou doen zou ik het dus niet weer doen. Niet alleen omdat ik er dus maar 1 cup kleiner ben geworden maar ook vanwege de littekens.

Zodra ik weer uit het ziekenhuis was kreeg ik koorts en de littekens gingen ontsteken. Ziekenhuis gebelt, er was zogenaamd niks aan de hand. Toch een dag later terug naar ziekenhuis gegaan maar ze konden niks voor mij doen..het zou wel over gaan.

Ondertussen werden de wonden steeds groter en toch maar weer gebeld of dit niet betekent dat het littekenweefsel ook groter zou worden. Nee werd mij en mijn moeder verteld. zo'n ontsteking was te plaatselijk, daar konden ze niks aan doen etc.

Bij een van de na controles weer een heel stuk later maakte een verpleegkundige die nog wat hechtingen weg moest knippen die niet opgelost waren de opmerking dat de littkens een beetje ontstoken waren en dat ik misschien wat antibiotica crème zou moeten krijgen.

Toen was het al te laat want de wond grootte was inmiddels zo groot geworden dat er toch geen sprake meer zou zijn van een 'mooie heling'.

Ik had me altijd voorbereid op littekens zoals ik op plaatjes op internet had gezien maar niet op de littekens die ik nu heb en al heb ik er inmiddels 'vrede' mee..de eerste jaren durfde ik mijn bh niet uit te doen tijdens seks en nu nog voel ik mij sexier in een mooie bh dan zonder.
@Dwynwen, jeetje meis wat een rotervaring! Dat verwacht je niet als je zo'n operatie laat doen... Gelukkig heb je het nu geaccepteerd, maar vind het wel heel rot voor je. Is er niks meer aan te doen? Een herstel operatie oid?
quote:summerjamm schreef op 15 december 2016 @ 20:50:

Ceylon dat is niet zo.. ik heb al heel vaak tegen me man gezegd dat ze verkleint moeten worden. Dit is niet ineens en "prompt" dus hij weet dat ik er echt al lang mee zit. Alleen nu durf ik die stap te nemen omdat ze juist na de bevalling nog groter zijn geworden.. :( ik kan niet eens zitten even. Me hele rug doet gewoon pijn en me nek van boven bonkt de hele tijd..

Het is moeilijk uit te leggen. Me man is zo eigenwijs dat ik even nu niets zeg tegen hem. En het feit dat ie me moet verzorgen. Dat is m geraden ook hallo we zijn getrouwd in voor en tegenspoed. Als hij al op bed ligt met een griepje is het net alsof hij bijna de pijp uit gaat. Ik verzorg m. Maak een soepje klaar. What so ever soms moet ik binnensmonds lachen maar ach denk dat elke man wel zo is bijna haha. Dus ja dan ben ik er ook voor hem maar kom op hallo het is niet dat ik elke dag een operatie heb ofzo. Jou ervaring lijkt me nogal heftig als ik de ervaringen van andere lees. Die geen pijn hadden en snel op waren geknapt. Elke lichaam heelt op zijn eigen manier.

Je leest niet goed.

Ik had bijna geen pijn. Dat je tieten bont en blauw zijn is gewoon een feit. Ze snijden de hele boel open, halen de helft ofzo weg en maken het weer dicht met naald en draad. Met drains. Daarna komt er van dat gele gaas overheen en dan verband.

Dat heeft niks met pijn te maken, dat is gewoon hoe het eruit ziet, direct na de operatie. Wat had jij dan verwacht??

Vervolgens willen ze elke dag je HB waarde weten, je hebt een infuus (voor medicijnen) en je bent dizzy van de narcose. Heeft ook niks te maken met pijn, maar gewoon met de gang van zaken in een ziekenhuis.

Ik was na drie weken alweer aan het werk en je ziet er bijna niks van, ik heb prachtige littekens (lees; onzichtbaar). En ik ging zo weer. Maar het is een operatie van een paar uur en die is pittig. En niet helemaal zonder risico´s, zoals je kunt lezen van Dwynwen. Dat soort dingen komt nog best regelmatig voor, ik hoor het in elk geval niet voor het eerst.

En ohja, je wordt rechtopzittend geopereerd, met je armen naar achteren vastgebonden. Dus je hebt ook spierpijn naderhand.

Ik ben trouwens gewoon naar een plastisch chirurg geweest in een ziekenhuis. Wachttijd van ruim een half jaar. Als je sneller wilt moet je kijken of je naar Belgie kunt gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven