Napraattopic 74

18-12-2016 18:54 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ygg heeft een huis

Poll voor volgende topic:

A - het gaat toch niet door

B - financieel adviseur heeft werk niet goed gedaan

C - Ik blijk zelf ook HB

D - help, al het geld zit in de aankoop en auto is stuk

E - ANDERS
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 18:58:

[...]

Alleen gaat het nogal vaak mis met krakkemikkige bootjes en liggen ze toch in het water.

En na alle commotie is dit nuancering?Nou, voor mij is dat wel de grens tussen een onschuldig woordgrapje of een racistische en doodwensende, misselijkmakende uitspraak.
quote:S-Meds schreef op 19 december 2016 @ 19:02:

[...]

O, waar is de nuance? komt die nog?Ik heb 't nogmaals geprobeerd.
JOOST!!!
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:05:

[...]

Dat kan en mag uiteraard. Ik wilde alleen even zeggen dat het ieg niets met doodsverwensingen te maken heeft.

Ik schaar het onder de categorie woordgrapjes:

Cijferneuker/boekhouder

Bureauhengst/kantoormedewerker

Bromsnor/politieagent

Zandhaas/soldaat

Boomknuffelaar/LV

Enzo.

Gezien het onderwerp, begrijp ik natuurlijk wel dat eenieder daar zo z'n eigen mening over zal hebben. Ehm....ik ben (als ik werk tenminste) bureauhengst?! Dahwillikheulemaalnieh!

Maar, even over dat dobberdingus....kan zijn dat het een oh o leuk verzonnen woordje mag zijn, maar als het dan in combi wordt gebruikt met verdronken vluchtelingen, denk ik toch echt aan 'hihihi, leuk joh, verzopen!'
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 19:08:

Ygg heeft een huis

C - Ik blijk zelf ook HB

E - ANDERSE-ANDERS: Gewist wegens vrijgeven NAW gegevens/privacy.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:09:

[...]

Nou, voor mij is dat wel de grens tussen een onschuldig woordgrapje of een racistische en doodwensende, misselijkmakende uitspraak.het is een misselijkmakend woord en geen onschuldig grapje. Neger is een beledigende en racistische term bovendien. Het ging bovendien nog wel wat verder, een bepaalde forummer zei dat ze desnoods haar geweer zou hanteren en smilies plaatste bij berichten over verdrinking
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:11:

[...]

E-ANDERS: Gewist wegens vrijgeven NAW gegevens/privacy.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 19:08:

Ygg heeft een huis

C - Ik blijk zelf ook HB

E - ANDERSde financiering komt niet rond want de hypotheekadviseur is een charlatan
quote:charlottew88 schreef op 19 december 2016 @ 17:37:

[...]

Zijn die posts ook gestaft en zijn er toen ook bannen uitgedeeld of vielen die posts weer onder vrijheid van meningsuiting?Ik heb geen idee meer of dat hier ook werd geroepen maar op FB wel. Dat is in iedergeval waar de term wegkomt.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:05:

[...]

Dat kan en mag uiteraard. Ik wilde alleen even zeggen dat het ieg niets met doodsverwensingen te maken heeft.

Ik schaar het onder de categorie woordgrapjes:

Cijferneuker/boekhouder

Bureauhengst/kantoormedewerker

Bromsnor/politieagent

Zandhaas/soldaat

Boomknuffelaar/LV

Enzo.

Gezien het onderwerp, begrijp ik natuurlijk wel dat eenieder daar zo z'n eigen mening over zal hebben. Woordgrapje? Echt? Jij vindt dit gewoon een woordgrapje net zoals je andere voorbeelden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het helemaal geen grappig grapje, die dobberneger. En dat terwijl ik grapjesgewijs toch best de zon in het water kan zien schijnen meestal.
quote:Grobbekuiken schreef op 19 december 2016 @ 19:11:

[...]

Ehm....ik ben (als ik werk tenminste) bureauhengst?! Dahwillikheulemaalnieh!

Maar, even over dat dobberdingus....kan zijn dat het een oh o leuk verzonnen woordje mag zijn, maar als het dan in combi wordt gebruikt met verdronken vluchtelingen, denk ik toch echt aan 'hihihi, leuk joh, verzopen!'Bij het woord an sich niet; in de context zoals jij dat hebt gelezen is het ongepast, op z'n minst, en ik persoonlijk heb verder nooit eerder gelezen dat het met verdronken vluchtelingen werd geassocieerd. Dan zou ik het nl ook geen acceptabel woord vinden.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:17:

[...]

Bij het woord an sich niet; in de context zoals jij dat hebt gelezen is het ongepast, op z'n minst, en ik persoonlijk heb verder nooit eerder gelezen dat het met verdronken vluchtelingen werd geassocieerd. Dan zou ik het nl ook geen acceptabel woord vinden.Ik denk dus dat dat nou net de 'grap' was. Nou hahaha, lachen hoor.
quote:S-Meds schreef op 19 december 2016 @ 19:12:

[...]

het is een misselijkmakend woord en geen onschuldig grapje. Neger is een beledigende en racistische term bovendien. Het ging bovendien nog wel wat verder, een bepaalde forummer zei dat ze desnoods haar geweer zou hanteren en smilies plaatste bij berichten over verdrinking

Dat eerste is een mening.

Dat het nog veel verder ging was mij niet bekend en gaat natuurlijk alle perken te buiten en is nogal ziek, in mijn ogen. (Geen diagnose, mods)

[...]

Bij het woord an sich niet; in de context zoals jij dat hebt gelezen is het ongepast, op z'n minst, en ik persoonlijk heb verder nooit eerder gelezen dat het met verdronken vluchtelingen werd geassocieerd. Dan zou ik het nl ook geen acceptabel woord vinden.En met welk soort gelegenheden is het wel geoorloofd om zo'n woord te gebruiken? Ik probeer je echt te begrijpen nu.

[...]

Bij het woord an sich niet; in de context zoals jij dat hebt gelezen is het ongepast, op z'n minst, en ik persoonlijk heb verder nooit eerder gelezen dat het met verdronken vluchtelingen werd geassocieerd. Dan zou ik het nl ook geen acceptabel woord vinden.dus jij vindt het grappig dat mensen met een bepaalde etnische achtergrond in doodsnood die een levengevaarlijke tocht ondernemen waarbij de kans op verdrinking heel groot is worden aangeduid met de term dobberneger? Wat is daar grappig aan? Hoe noem je eigenlijk joden in een concentratiekamp? Is daar ook een "grappige" aanduiding voor? Niet dat ik het wil weten hoor, maar om even aan te geven dat er niets grappigs is aan de term dobberneger.
Zag jij hem ook aankomen, TAM.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 18:51:

[...]

Ik wil dit toch even nuanceren: de term dobberneger komt van Geenstijl en slaat op de kansarme Afrikaanse asielzoeker/vluchteling in een krakkemikkig bootje op de Middellandse Zee. Het heeft niets te maken met dood of verdrinking.

Dus.Dat was wel wat een heleboel mensen op een gegeven moment bedoelden.
quote:Nouschi schreef op 19 december 2016 @ 19:14:

[...]

Woordgrapje? Echt? Jij vindt dit gewoon een woordgrapje net zoals je andere voorbeelden?

Nogmaals; in de context van waaruit ik het ken, Ja. Voor mij zou het een woord uit een cabaretvoorstelling kunnen zijn.

Als je het hebt gelezen in de hier geschetste context, zou ik er wss ook anders over denken.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:10:

[...]

Ik heb 't nogmaals geprobeerd. Mislukt.
quote:Maccaron schreef op 19 december 2016 @ 19:19:

[...]

En met welk soort gelegenheden is het wel geoorloofd om zo'n woord te gebruiken? Ik probeer je echt te begrijpen nu.Ben ook erg benieuwd naar de leuke context.
quote:_Inkie_ schreef op 19 december 2016 @ 19:23:

[...]

Dat was wel wat een heleboel mensen op een gegeven moment bedoelden.Dat lees ik ja.
Zow dat valt me toch even vies tegen zeg.
Ik heb die hoofdletter nick ook maar gestaft, alles stond er nog met bijlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven