Napraattopic 74

18-12-2016 18:54 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Hé TAM, heb je ook nog de vertaling van dobbernegerhoer of negerdobberhoer want ook dat schijnt een populaire verbastering van het één of ander te zijn.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 19:25:

[...]

Ben ook erg benieuwd naar de leuke context.Ik denk dat TAM maar beter niks meer kan toevoegen aan zijn uitleg.
quote:S-Meds schreef op 19 december 2016 @ 19:12:

[...]

het is een misselijkmakend woord en geen onschuldig grapje. Neger is een beledigende en racistische term bovendien. Het ging bovendien nog wel wat verder, een bepaalde forummer zei dat ze desnoods haar geweer zou hanteren en smilies plaatste bij berichten over verdrinkingInderdaad ja ik vind het ook totaal niet grappig.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:S-Meds schreef op 19 december 2016 @ 19:13:

[...]

de financiering komt niet rond want de hypotheekadviseur is een charlatan

Maar zo goed uitgezocht en door iedereen aangeraden.

Of: taxateur in de zaal, hoe krijg ik de taxatiewaarde omhoog?
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 19:08:

Ygg heeft een huis

Poll voor volgende topic:

A - het gaat toch niet door

B - financieel adviseur heeft werk niet goed gedaan

C - Ik blijk zelf ook HB

D - help, al het geld zit in de aankoop en auto is stuk

E - ANDERSF- Ze had dat huis de hele tijd al, verdraaid wegens privacy en nu krijgen haar oudste twee kinderen, die inmiddels al in de dertig zijn (kinderen groeien snel, maar die van Ygg houden gtst snelheid aan) een drieling en zij moet ze opvangen.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:05:

[...]

Dat kan en mag uiteraard. Ik wilde alleen even zeggen dat het ieg niets met doodsverwensingen te maken heeft.

Ik schaar het onder de categorie woordgrapjes:

Cijferneuker/boekhouder

Bureauhengst/kantoormedewerker

Bromsnor/politieagent

Zandhaas/soldaat

Boomknuffelaar/LV

Enzo.

Gezien het onderwerp, begrijp ik natuurlijk wel dat eenieder daar zo z'n eigen mening over zal hebben. Een grappig woord? Doe even normaal zeg! Serieus, dat je dit woord probeert te verklaren en vergelijken aan de hand van em met een boomknuffelaar etcetera. Ik vind het écht onvoorstelbaar dat je dit probeert te nuanceren. Neger is een racistische term en dat maakt alles wat je eraan verbindt net zo racistisch en nooit grappig.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Rhae schreef op 19 december 2016 @ 19:27:

[...]

F- Ze had dat huis de hele tijd al, verdraaid wegens privacy en nu krijgen haar oudste twee kinderen, die inmiddels al in de dertig zijn (kinderen groeien snel, maar die van Ygg houden gtst snelheid aan) een drieling en zij moet ze opvangen.Ik ga voor F.
quote:Fee-de-Goede schreef op 19 december 2016 @ 19:26:

Zow dat valt me toch even vies tegen zeg.Vaker op actueel lezen, dan is het geen verrassing.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:24:

[...]

Nogmaals; in de context van waaruit ik het ken, Ja. Voor mij zou het een woord uit een cabaretvoorstelling kunnen zijn.

Als je het hebt gelezen in de hier geschetste context, zou ik er wss ook anders over denken. Voor mij niet. Ik vind het een walgelijk woord. Ik houd van een goede cabaretvoorstelling maar het woord dobberneger is totaal niet grappig.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 19:28:

[...]

Vaker op actueel lezen, dan is het geen verrassing.

Niet voor niks die pijler onder de negeer. Ik kreeg er echt buikpijn van.

Maar goed uiteindelijk lees je ergens anders wel iemands ware aard.

[...]

F- Ze had dat huis de hele tijd al, verdraaid wegens privacy en nu krijgen haar oudste twee kinderen, die inmiddels al in de dertig zijn (kinderen groeien snel, maar die van Ygg houden gtst snelheid aan) een drieling en zij moet ze opvangen.En dus stoppen met werken, dus geen geld voor de jongste om te studeren en doorwerkrn na pensioen?
G. Ik woon eigenlijk in Limburg
die ogenschijnlijke creativiteit met taal van geenstijl en graag gebruikt door wilders heeft maar 1 doel, namelijk (negatieve) beeldvorming. Je pakt een probleem en je gooit er een beeldende term tegenaan die Henk en Ingrid meteen begrijpen en die het probleem verergert of bagetalliseert.

kopvod - hoofddoek voor mosima's (iets vies dat gedragen wordt door dieren, want mensen hebben immers geen kop)

testosteronbom - mannelijke asielzoeker (wordt zo een gevaarlijk projectiel die op ontploffen staat, iedereen kan het slachtoffer worden)

linkse kerk - iedereen die progressief is (suggestie van een sekte die je van alles oplegt)

dobberneger - bootvluchteling (zwarten die om onzinnige, gezellige redenen over zee komen om hier uit de ruif te vreten)

zie je wat de bedoeling is? geen grapje maar framing

[...]

F- Ze had dat huis de hele tijd al, verdraaid wegens privacy en nu krijgen haar oudste twee kinderen, die inmiddels al in de dertig zijn (kinderen groeien snel, maar die van Ygg houden gtst snelheid aan) een drieling en zij moet ze opvangen.
quote:charlottew88 schreef op 19 december 2016 @ 19:30:

[...]

Voor mij niet. Ik vind het een walgelijk woord. Ik houd van een goede cabaretvoorstelling maar het woord dobberneger is totaal niet grappig.Zelfs cabaretiers hebben grenzen.
Ja dat is lachen. Dat er mensen door oorlog en geweld van huis en haard worden verdreven en dan in een wrak bootje een hele zee over drijven in de hoop dat ze aan de overkant enige veiligheid gaan vinden. En dan komen ze aan (als ze niet intussen schipbreuk geleden hebben) en dan staan er een paar grapjassen aan de kant die roepen daar heb je weer zo'n boot vol dobbernegers hahaha hihihi. Echt, ik heb nog nooit zo'n goeie grap gehoord.
quote:S-Meds schreef op 19 december 2016 @ 19:20:

[...]

dus jij vindt het grappig dat mensen met een bepaalde etnische achtergrond in doodsnood die een levengevaarlijke tocht ondernemen waarbij de kans op verdrinking heel groot is worden aangeduid met de term dobberneger? Wat is daar grappig aan? Hoe noem je eigenlijk joden in een concentratiekamp? Is daar ook een "grappige" aanduiding voor? Niet dat ik het wil weten hoor, maar om even aan te geven dat er niets grappigs is aan de term dobberneger.

Wat denk je nou zelf, meds? Ik tracht iets nogal gevoeligs uit te leggen en je begint op deze manier? Dan houdt het ook voor mij op.

Ik heb dit woord nog nooit uitgesproken. Uitsluitend op een doodgewoon nederlandse mediawebsite gelezen. En uit die context ken ik het. Probeer van mij nou geen buitenlander-hatende mafklapper te maken. Please, dan had ik je toch iets hoger ingeschat.
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 18:51:

[...]

Ik wil dit toch even nuanceren: de term dobberneger komt van Geenstijl en slaat op de kansarme Afrikaanse asielzoeker/vluchteling in een krakkemikkig bootje op de Middellandse Zee. Het heeft niets te maken met dood of verdrinking.

Dus.

Niet waar Tam:

In 2014 schreef zij namelijk een ironisch bedoeld stuk over de grote stroom zwarte regelmatig verdrinkende bootvluchtelingen op de Middellandse Zee waarvoor zij de term ‘dobberneger’ verzon.

http://batavirus.nl/2016/ ... kankerlul-en-dobberneger/
quote:S-Meds schreef op 19 december 2016 @ 19:32:

die ogenschijnlijke creativiteit met taal van geenstijl en graag gebruikt door wilders heeft maar 1 doel, namelijk (negatieve) beeldvorming. Je pakt een probleem en je gooit er een beeldende term tegenaan die Henk en Ingrid meteen begrijpen en die het probleem verergert of bagetalliseert.

kopvod - hoofddoek voor mosima's (iets vies dat gedragen wordt door dieren, want mensen hebben immers geen kop)

testosteronbom - mannelijke asielzoeker (wordt zo een gevaarlijk projectiel die op ontploffen staat, iedereen kan het slachtoffer worden)

linkse kerk - iedereen die progressief is (suggestie van een sekte die je van alles oplegt)

dobberneger - bootvluchteling (zwarten die om onzinnige, gezellige redenen over zee komen om hier uit de ruif te vreten)

zie je wat de bedoeling is? geen grapje maar framing

Ja joh en ze wonen ook in alle luxe.

quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:17:

[...]

Bij het woord an sich niet; in de context zoals jij dat hebt gelezen is het ongepast, op z'n minst, en ik persoonlijk heb verder nooit eerder gelezen dat het met verdronken vluchtelingen werd geassocieerd. Dan zou ik het nl ook geen acceptabel woord vinden.Hmmm....nou ja, ik ken dat woord alleen maar omdat ik het hier, in context met geweren, schieten en verdrinken dus, heb gezien. Voor mij is het dus echt ongepast.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 december 2016 @ 19:08:

Ygg heeft een huis

Poll voor volgende topic:

A - het gaat toch niet door

B - financieel adviseur heeft werk niet goed gedaan

C - Ik blijk zelf ook HB

D - help, al het geld zit in de aankoop en auto is stuk

E - ANDERSAnders: die klotebuurvrouw vergalt het feest. (Maar dan in Ygg taal, daar ben ik niet zo bedreven in want niet HB)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:ThunderassMan schreef op 19 december 2016 @ 19:35:

[...]

Wat denk je nou zelf, meds? Ik tracht iets nogal gevoeligs uit te leggen en je begint op deze manier? Dan houdt het ook voor mij op.

Ik heb dit woord nog nooit uitgesproken. Uitsluitend op een doodgewoon nederlandse mediawebsite gelezen. En uit die context ken ik het. Probeer van mij nou geen buitenlander-hatende mafklapper te maken. Please, dan had ik je toch iets hoger ingeschat.het is een serieuze reactie op jouw bericht. Ik zeg niet dat jij het woord hebt uitgesproken ik probeer te begrijpen waarom jij het ziet als woordgrapje
Ik vind het gewoon helemaal geen acceptabel woord. Onder welke omstandigheden dan ook.
quote:Star schreef op 19 december 2016 @ 19:37:

[...]

Niet waar Tam:

In 2014 schreef zij namelijk een ironisch bedoeld stuk over de grote stroom zwarte regelmatig verdrinkende bootvluchtelingen op de Middellandse Zee waarvoor zij de term ‘dobberneger’ verzon.

http://batavirus.nl/2016/ ... kankerlul-en-dobberneger/Ow.
En wat zou je dan nog willen nuanceren. De dame over wie het hier nu al de hele tijd gaat bedoelde er helemaal niks liefs mee. Ze zal het woord ongetwijfeld ergens hebben opgepikt, net als die twaalfjarigen die Sylvana Simons een lelijke aap noemen. Maar of dat het er nou allemaal beter op maakt, ik dacht van niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven