kat heeft stukje ham op
dinsdag 20 december 2016 om 09:19
De titel zegt het al, mijn 2 poezen hebben allebei n kwart stukje van n plakje ham op, niet veel dus, allebei 2 hapjes.... Maar goed ik maak me dus alweer zorgen over die enge ziekte die ze van rauw varkensvlees kunnen krijgen... Aujeszky. Iemand er hier verstand van of ik Me echt al zorgen moet maken?
.
dinsdag 20 december 2016 om 10:35
quote:Dragisa schreef op 20 december 2016 @ 09:30:
Onze ex zwerverT knaagt op dode vogels en muizen , en god weet wat hij nog meer eet als hij weer eens dagen van huis is.
Zal wel loslopen.
Mijn exzwervert kwam ooit thuis met een heel pond serranoham in aluminiumfolie, en een keer met de ruggengraat van ik denk een lammetje. Die laatste was overduidelijk rauw en lag pontificaal midden in mijn woonkamer. Meneer had vermoedelijk de vuilnisbak van de slager geplunderd .
Ontopic: als katten geen ham meer mogen verklaart de jongste hier me de oorlog, het is het enige waar hij om bietst.
Onze ex zwerverT knaagt op dode vogels en muizen , en god weet wat hij nog meer eet als hij weer eens dagen van huis is.
Zal wel loslopen.
Mijn exzwervert kwam ooit thuis met een heel pond serranoham in aluminiumfolie, en een keer met de ruggengraat van ik denk een lammetje. Die laatste was overduidelijk rauw en lag pontificaal midden in mijn woonkamer. Meneer had vermoedelijk de vuilnisbak van de slager geplunderd .
Ontopic: als katten geen ham meer mogen verklaart de jongste hier me de oorlog, het is het enige waar hij om bietst.
dinsdag 20 december 2016 om 10:50
Rauwe ham is ook niet rauw, dat is gepekeld en daardoor houdbaar gemaakt. Een rauwe karbonade, die is rauw. En dat kan een risico zijn (al is nederlands vlees echt heel erg schoon, dus de kans op problemen is klein). Een plakje ham is echt geen probleem.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 20 december 2016 om 11:02
quote:Bosbessen schreef op 20 december 2016 @ 09:45:
Die van mij wil altijd mijn yoghurt en kaas eten Ze gaat zelfs netjes naast mij zitten en extra hard knorren. Met de puss in boots ogen erbij natuurlijk. Want stel je voor dat ik niet door heb dat ik iets aan het eten ben wat zij ook heel, heel, heel erg lekker vindt.Ik ben vegetariër hoor
Die van mij wil altijd mijn yoghurt en kaas eten Ze gaat zelfs netjes naast mij zitten en extra hard knorren. Met de puss in boots ogen erbij natuurlijk. Want stel je voor dat ik niet door heb dat ik iets aan het eten ben wat zij ook heel, heel, heel erg lekker vindt.Ik ben vegetariër hoor
dinsdag 20 december 2016 om 11:05
quote:SpringDing schreef op 20 december 2016 @ 10:27:
Mijne eet plastic. Met plezier.
Soort chantagemiddel ook, als haar brokjes op zijn en ze wil nieuwe. Maar ze krijgt maar beperkt omdat ze te dik wordt.
In tegenstelling tot de onnodige hampaniek vind ik deze wel eng. Ik had ook ooit een kat met een plastic fetisj. Werd op een gegeven moment zo vreselijk ziek dat de dierenarts haar heeft opengemaakt en daar vonden ze een stuk afgestorven darm met een stukplastic erin. Plastic zat vast en zorgde voor deze ellende.
Poes heeft het overigens overleefd, (er moest een heel stuk darm verwijderd worden) maar had niet veel gescheeld.
Mijne eet plastic. Met plezier.
Soort chantagemiddel ook, als haar brokjes op zijn en ze wil nieuwe. Maar ze krijgt maar beperkt omdat ze te dik wordt.
In tegenstelling tot de onnodige hampaniek vind ik deze wel eng. Ik had ook ooit een kat met een plastic fetisj. Werd op een gegeven moment zo vreselijk ziek dat de dierenarts haar heeft opengemaakt en daar vonden ze een stuk afgestorven darm met een stukplastic erin. Plastic zat vast en zorgde voor deze ellende.
Poes heeft het overigens overleefd, (er moest een heel stuk darm verwijderd worden) maar had niet veel gescheeld.
dinsdag 20 december 2016 om 11:07
dinsdag 20 december 2016 om 11:12
Wat mijn kat lust :
- paling
- zuurkool
- patat
- m&m's
- chips
- gebakken vis van de visboer
- aardappel
- kip rauw of gebakken
- noodles
- chocolade brownie
- C1000 pastasaus
- pasta
- gekookte wortel
- erwtjes
- vet (boter)
- ontbijtkoek
- pannenkoek
- croissantjesdeeg (AH)
- haring in tomatensaus
- katenspek
- gehakt rauw
- witte chocola
- spekreepjes gebakken
- bladerdeeg
- tempuragarnalen
- gerookte zalm
- yoghurt
- stroopkoeken
- krenten (uit krentenbol)
- olijven
- pömbear
- bananenchips
- pepermunt(!)
- (zoute) drop
- ui-tomaatsmurrie (brood)
- creme fraiche
- zoute haring
- caddilacs van autodrop
- paling
- zuurkool
- patat
- m&m's
- chips
- aardappel
- kip rauw of gebakken
- noodles
- chocolade brownie
- C1000 pastasaus
- pasta
- gekookte wortel
- erwtjes
- vet (boter)
- ontbijtkoek
- pannenkoek
- croissantjesdeeg (AH)
- haring in tomatensaus
- katenspek
- gehakt rauw
- witte chocola
- spekreepjes gebakken
- bladerdeeg
- tempuragarnalen
- gerookte zalm
- yoghurt
- stroopkoeken
- olijven
- pömbear
- bananenchips
- pepermunt(!)
- (zoute) drop
- creme fraiche
- zoute haring
- caddilacs van autodrop
dinsdag 20 december 2016 om 11:13
quote:lisbeth schreef op 20 december 2016 @ 09:25:
wij eten het toch ook?? die beesten eten ook muizen en vogels dan kunnen ze toch ook wel ham eten.Deze redenatie zou ik ook hebben. Wat onschadelijk is voor ons, is doorgaans ook onschadelijk voor dieren. Het gaat echter niet op voor chocola. Voor honden is het dodelijk giftig.
wij eten het toch ook?? die beesten eten ook muizen en vogels dan kunnen ze toch ook wel ham eten.Deze redenatie zou ik ook hebben. Wat onschadelijk is voor ons, is doorgaans ook onschadelijk voor dieren. Het gaat echter niet op voor chocola. Voor honden is het dodelijk giftig.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 20 december 2016 om 11:15
quote:Drackie schreef op 20 december 2016 @ 10:03:
[...]
Daar heb je geluk mee, want chocolade is hartstikke giftig voor honden (voor katten ook trouwens).
Niet voor alle honden, er zijn er veel allergisch voor maar zeker niet alle. De hond van m'n opa kreeg vroeger altijd brood met hagelslag en is 14 geworden. Kan dus wel..
Nou wil ik niet zeggen dag ik mijn hond chocola geef hoor, dat risico neem ik niet
[...]
Daar heb je geluk mee, want chocolade is hartstikke giftig voor honden (voor katten ook trouwens).
Niet voor alle honden, er zijn er veel allergisch voor maar zeker niet alle. De hond van m'n opa kreeg vroeger altijd brood met hagelslag en is 14 geworden. Kan dus wel..
Nou wil ik niet zeggen dag ik mijn hond chocola geef hoor, dat risico neem ik niet
dinsdag 20 december 2016 om 11:17
quote:RegalPrinces schreef op 20 december 2016 @ 11:12:
Wat mijn kat lust :
- paling
- zuurkool
- patat
- m&m's
- chips
- aardappel
- kip rauw of gebakken
- noodles
- chocolade brownie
- C1000 pastasaus
- pasta
- gekookte wortel
- erwtjes
- vet (boter)
- ontbijtkoek
- pannenkoek
- croissantjesdeeg (AH)
- haring in tomatensaus
- katenspek
- gehakt rauw
- witte chocola
- spekreepjes gebakken
- bladerdeeg
- tempuragarnalen
- gerookte zalm
- yoghurt
- stroopkoeken
- olijven
- pömbear
- bananenchips
- pepermunt(!)
- (zoute) drop
- creme fraiche
- zoute haring
- caddilacs van autodropJe wilt graag dat ze niet zo oud wordt?
Wat mijn kat lust :
- paling
- zuurkool
- patat
- m&m's
- chips
- aardappel
- kip rauw of gebakken
- noodles
- chocolade brownie
- C1000 pastasaus
- pasta
- gekookte wortel
- erwtjes
- vet (boter)
- ontbijtkoek
- pannenkoek
- croissantjesdeeg (AH)
- haring in tomatensaus
- katenspek
- gehakt rauw
- witte chocola
- spekreepjes gebakken
- bladerdeeg
- tempuragarnalen
- gerookte zalm
- yoghurt
- stroopkoeken
- olijven
- pömbear
- bananenchips
- pepermunt(!)
- (zoute) drop
- creme fraiche
- zoute haring
- caddilacs van autodropJe wilt graag dat ze niet zo oud wordt?
dinsdag 20 december 2016 om 11:19
quote:hans66 schreef op 20 december 2016 @ 11:13:
[...]
Deze redenatie zou ik ook hebben. Wat onschadelijk is voor ons, is doorgaans ook onschadelijk voor dieren. Het gaat echter niet op voor chocola. Voor honden is het dodelijk giftig.
Cacao is giftig. In een gewone reep melkchocolade of een plakje chocoloadecake zit niet genoeg cacao om door te gaan gelukkig.
Sowieso niet geven natuurlijk maar mocht een hond zoiets gegapt hebben is er niet perse drama.
[...]
Deze redenatie zou ik ook hebben. Wat onschadelijk is voor ons, is doorgaans ook onschadelijk voor dieren. Het gaat echter niet op voor chocola. Voor honden is het dodelijk giftig.
Cacao is giftig. In een gewone reep melkchocolade of een plakje chocoloadecake zit niet genoeg cacao om door te gaan gelukkig.
Sowieso niet geven natuurlijk maar mocht een hond zoiets gegapt hebben is er niet perse drama.
dinsdag 20 december 2016 om 11:21
quote:dekentje11 schreef op 20 december 2016 @ 11:15:
De giftigheid van chocola voor een hond is - wat ik gelezen heb - afhankelijk van:
- lichaamsgewicht van de hond: hoe zwaarder de hond, hoe minder last de hond heeft van chocoladevergiftiging;
- hoeveelheid chocola die de hond gegeten heeft;
- het soort chocola. Van giftig naar minder giftig: puur chocola - melkchocola - witte chocola.
De giftigheid van chocola voor een hond is - wat ik gelezen heb - afhankelijk van:
- lichaamsgewicht van de hond: hoe zwaarder de hond, hoe minder last de hond heeft van chocoladevergiftiging;
- hoeveelheid chocola die de hond gegeten heeft;
- het soort chocola. Van giftig naar minder giftig: puur chocola - melkchocola - witte chocola.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 20 december 2016 om 11:21
quote:dekentje11 schreef op 20 december 2016 @ 11:15:
[...]
Nou wil ik niet zeggen dag ik mijn hond chocola geef hoor, dat risico neem ik niet ;)In hagelslag zit bar weinig cacao.
[...]
Nou wil ik niet zeggen dag ik mijn hond chocola geef hoor, dat risico neem ik niet ;)In hagelslag zit bar weinig cacao.
dinsdag 20 december 2016 om 11:25
quote:RegalPrinces schreef op 20 december 2016 @ 11:12:
Wat mijn kat lust :
- paling
- zuurkool
- patat
- m&m's
- chips
- aardappel
- kip rauw of gebakken
- noodles
- chocolade brownie
- C1000 pastasaus
- pasta
- gekookte wortel
- erwtjes
- vet (boter)
- ontbijtkoek
- pannenkoek
- croissantjesdeeg (AH)
- haring in tomatensaus
- katenspek
- gehakt rauw
- witte chocola
- spekreepjes gebakken
- bladerdeeg
- tempuragarnalen
- gerookte zalm
- yoghurt
- stroopkoeken
- olijven
- pömbear
- bananenchips
- pepermunt(!)
- (zoute) drop
- creme fraiche
- zoute haring
- caddilacs van autodropGeweldig. Ik heb hier een kat die watermeloen eet. Altijd een uitdaging wanneer ik dat wil eten. Beestje wordt zo fel er van
Wat mijn kat lust :
- paling
- zuurkool
- patat
- m&m's
- chips
- aardappel
- kip rauw of gebakken
- noodles
- chocolade brownie
- C1000 pastasaus
- pasta
- gekookte wortel
- erwtjes
- vet (boter)
- ontbijtkoek
- pannenkoek
- croissantjesdeeg (AH)
- haring in tomatensaus
- katenspek
- gehakt rauw
- witte chocola
- spekreepjes gebakken
- bladerdeeg
- tempuragarnalen
- gerookte zalm
- yoghurt
- stroopkoeken
- olijven
- pömbear
- bananenchips
- pepermunt(!)
- (zoute) drop
- creme fraiche
- zoute haring
- caddilacs van autodropGeweldig. Ik heb hier een kat die watermeloen eet. Altijd een uitdaging wanneer ik dat wil eten. Beestje wordt zo fel er van
Dit is mijn motto