Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen

21-12-2016 10:15 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben zo blij, heb eindelijk een administratieve baan gevonden! Werk nu in een winkel maar vind het echt niet leuk hier en ben het helemaal beu. Gisterenmiddag tijdens mijn pauze werd ik gebeld en uitgenodigde voor een gesprek, kon er savonds al heen. Kreeg net een telefoontje en ben aangenomen! Zo blij!! Moet straks werken maar mijn teamleidster is vrij vandaag. Morgen werk ik ook en dan is ze er wel. Vind het heel lastig om te zeggen want op 13 januari hebben wij inventarisatie en de 19e en de 23e moet ik naar andere filialen om mee te helpen met de inventarisatie. Dat wil ik helemaal niet (wil natuurlijk nog wel graag meehelpen in mijn eigen filiaal). Maar ik mag nu bij mijn nieuwe baan gelijk binnen twee weken aan de slag dus wil hier zo snel mogelijk weg. Hoe pak ik dit het beste aan?
Wat voor opzegtermijn staat er in je contract? Heb je een tijdelijk of vast contract?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 21 december 2016 @ 10:17:

Wat voor opzegtermijn staat er in je contract? Heb je een tijdelijk of vast contract?Tijdelijk contract. 1 maand opzegtermijn.
Niks zeggen tot je een contract getekend hebt. Je weet het nooit. Hier net hetzelfde gehad. Aangenomen en gewacht tot ontslag indienen nadat ik echt zwart op wit alles had staan. Anders gooi je je eigen glazen in.
Goedemorgen Mereltjeblauw,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat fantastisch dat je nu iets gevonden hebt wat beter bij je past.

Ik snap je schuld gevoel helemaal, maar durf voor jezelf op te komen, ga voor je eigen geluk. Je werkgever zou jou er ook

zo uit zetten als ze een nieuwe hebben gevonden. Dus waarom moet je jezelf dan een schuld gevoel aanpraten?

Misschien kun je voor je eigen gevoel nog op de drukke dagen een handje mee helpen, maar zou absoluut voor de nieuwe baan gaan, en vertellen aan je werkgever dat je een nieuwe uitdaging hebt gevonden en dat je daar direct aan de slag mag gaan.

Heel veel succes,

Liefs
Ik denk dat je even vergeet dat je een opzegtermijn hebt. Tenzij je nog een hoop vakantiedagen hebt staan zul je waarschijnlijk pas 1 feb bij je nieuwe werkgever aan de slag kunnen. Schrijf maar snel je ontslagbrief
quote:Mereltjeblauw schreef op 21 december 2016 @ 10:18:

[...]

Tijdelijk contract. 1 maand opzegtermijn.Dan kun je dus opzeggen per 1 februari en zul je tot die tijd gewoon je werk moeten doen.
quote:knorretje28 schreef op 21 december 2016 @ 10:18:

Niks zeggen tot je een contract getekend hebt. Je weet het nooit. Hier net hetzelfde gehad. Aangenomen en gewacht tot ontslag indienen nadat ik echt zwart op wit alles had staan. Anders gooi je je eigen glazen in.

Oh en als je je contract inderdaad nog niet getekend hebt, moet je zoals hierboven nog helemaal niks zeggen!

Zoiets heeft mijn zus ook meegemaakt, en toen stond ze op straat, ze kreeg onverwachts de nieuwe baan niet en had het al tegen haar werkgever gezet ;-)!

Succes!
Wat Knorretje zegt.

En daarna in overleg gaan met je huidige leidinggevende. Als het kan wil ze je misschien wel iets eerder weg laten gaan, dat is mogelijk. Maar dat zal ze alleen doen als ze niet in de knel komt.

Mocht ze dat niet willen zul je gewoon je maand van de opzegtermijn moeten Werken.
quote:Mereltjeblauw schreef op 21 december 2016 @ 10:18:

[...]

Tijdelijk contract. 1 maand opzegtermijn.Ik zou als ik jou was wachten tot je een getekende arbeidsovereenkomst voor je nieuwe baan hebt. Opzeggen doe je per einde van de maand, dus als je uiterlijk 31 december opzegt, moet je tot en met 31 januari bij je oude werkgever blijven werken. Zeg je na 31 december op, moet je tot 28 februari in dienst blijven.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Kathyln2009 schreef op 21 december 2016 @ 10:19:

Goedemorgen Mereltjeblauw,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat fantastisch dat je nu iets gevonden hebt wat beter bij je past.

Ik snap je schuld gevoel helemaal, maar durf voor jezelf op te komen, ga voor je eigen geluk. Je werkgever zou jou er ook

zo uit zetten als ze een nieuwe hebben gevonden. Dus waarom moet je jezelf dan een schuld gevoel aanpraten?

Misschien kun je voor je eigen gevoel nog op de drukke dagen een handje mee helpen, maar zou absoluut voor de nieuwe baan gaan, en vertellen aan je werkgever dat je een nieuwe uitdaging hebt gevonden en dat je daar direct aan de slag mag gaan.

Heel veel succes,

LiefsWat een onzin, als je een maand opzegtermijn hebt moet je gewoon Werken hoor. Je kunt helemaal niet zeggen dat je direct ergens anders aan de slag gaat.
Gewoon even aangeven bij je teamleider dat je graag even met haar wil praten: "Ik heb een nieuwe baan gevonden. Ik zou daar graag per ... willen beginnen. Dat betekent dat ik hier ontslag neem."

En daarna voer je een gesprek over laatste werkdag + vakantiedagen. Succes! En gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Vraag aan je nieuwe werkgever wel of snel eea in orde kunnen maken qua contract of anders op een schriftelijke manier. In ieder geval voor 1 januari. Als je na 31 december opzeg kun je zelfs pas 1 maart beginnen maar zou inderdaad ook niet opzeggen voor iets zwart op wit staat
quote:Hayek schreef op 21 december 2016 @ 10:21:

[...]

Ik zou als ik jou was wachten tot je een getekende arbeidsovereenkomst voor je nieuwe baan hebt. Opzeggen doe je per einde van de maand, dus als je uiterlijk 31 december opzegt, moet je tot en met 31 januari bij je oude werkgever blijven werken. Zeg je na 31 december op, moet je tot 28 februari in dienst blijven.Dat wisselt per contract volgens mij. Soms is het gewoon precies een maand na opzegging van contract.
quote:Toverspiegel schreef op 21 december 2016 @ 10:25:

[...]

Dat wisselt per contract volgens mij. Soms is het gewoon precies een maand na opzegging van contract.meestal is het een opzegging tegen het einde van de maand. Alleen per cao is er een afwijkende opzegtermijn of wijze van toepassing
quote:Toverspiegel schreef op 21 december 2016 @ 10:25:

[...]

Dat wisselt per contract volgens mij. Soms is het gewoon precies een maand na opzegging van contract. Hier heb ik nog nooit van gehoord, ik ging altijd van een volle maand uit. Maar het kan wel zo zijn dat leidinggevende ermee instemt om TO tegemoet te komen. Dus de enige optie is om in gesprek te gaan met leidinggevende en af te wachten hoe die het af wil handelen.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Ik heb ook een opzegtermijn van een maand, gerekend vanaf de datum van opzegging. En dat kan iedere dag van de maand zijn, maar dat moet je dus nakijken in je contract.

Dat jij geen zin hebt om te inventariseren en naar andere filialen te gaan, daar heeft je werkgever geen boodschap aan.

Je moet ook navragen of je eventueel overgebleven opgebouwde vakantiedagen kunt opnemen, want ze kunnen ook zeggen dat ze je hard nodig hebben en je de resterende dagen uitbetaald krijgt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eerst nieuwe contract tekenen voor je opzegt.

Dan je opzegperiode uitwerken.

Helemaal niks 'gelijk aan de slag', tenzij je dit overeen bent gekomen met je huidige werkgever.
Oh ja uiteraard ook gefeliciteerd met je nieuwe baan

Over de opzegtermijn en werkzaamheden kun je inderdaad even in gesprek gegaan. Wellicht is er in overleg wel wat mogelijk. Echter geef je zelf al een beetje aan dat het best een drukke periode is. Bedenk wel dat het leven gek kan lopen en dat je nooit weet waar je je collega's en leidinggevenden nog eens tegen kan komen en / of nodig voor kan hebben (zeg ik uit ervaring). Dus ik probeer abri's wel netjes en in onderling goed overleg weg te gaan
quote:Joni_de_tweede schreef op 21 december 2016 @ 10:34:

[...]

Hier heb ik nog nooit van gehoord, ik ging altijd van een volle maand uit. Maar het kan wel zo zijn dat leidinggevende ermee instemt om TO tegemoet te komen. Dus de enige optie is om in gesprek te gaan met leidinggevende en af te wachten hoe die het af wil handelen.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Dat jij er niet van gehoord hebt is niet perse de maatstaf toch?

Ik ken die contractvorm wel, en mijn advies is dus ook om het even na te zoeken in het contract.
Inderdaad die opzegtermijn moet je aanhouden, je kunt nog vrije dagen opnemen maar je huidige werkgever is niet verplicht hieraan mee te werken. Dus ik zal zeggen per 1 februari beginnen bij je nieuwe baan. Oja, en eerst je nieuwe contract tekenen.
Tjah, tjah, tjah...
Als je een opzegtermijn hebt van 1 maand, dan kun je dus niet bij je nieuwe werkgever aan de slag over 2 weken. Tenzij je parttime werkt nu en op je vrije dagen in de winkel al bij de andere werkgever aan de slag kan. Zo niet, dan zal je nieuwe werkgever gewoon moeten wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven