Matte oogschaduw
zaterdag 10 december 2016 om 23:36
Of koop gewoon het Flawless Matte palette van Makeup Revolution, een populair Brits budget merk met een goede prijs-kwaliteit verhouding. In genoemd palet zitten maar liefst 32 kleuren en het kost 10-15 euro (afhankelijk van waar je het koopt). Makeup Revolution is bij steeds meer Etos filialen verkrijgbaar en anders sowieso online, zoals in deze webshop bijvoorbeeld:
https://www.boozyshop.nl/ ... alette-flaw-24164000.html
Er zitten zoveel kleuren in (veel neutrale die overal bij passen) dat je naar hartelust kunt experimenteren. Koop, als je het nog niet hebt, een goed oogschaduwpenseeltje en blending kwastje erbij (van bijv. Real Techniques of Etos eigen merk die inmiddels een vernieuwde, moderne kwastenlijn heeft) en zoek nog wat make-up tutorials met dit specifieke palette op YouTube en je bent al een eind op weg. En vergeet een oogschaduwbasis niet als je wil dat je oogschaduw de hele dag mooi blijft zitten!
Er zitten zoveel kleuren in (veel neutrale die overal bij passen) dat je naar hartelust kunt experimenteren. Koop, als je het nog niet hebt, een goed oogschaduwpenseeltje en blending kwastje erbij (van bijv. Real Techniques of Etos eigen merk die inmiddels een vernieuwde, moderne kwastenlijn heeft) en zoek nog wat make-up tutorials met dit specifieke palette op YouTube en je bent al een eind op weg. En vergeet een oogschaduwbasis niet als je wil dat je oogschaduw de hele dag mooi blijft zitten!
liliane13 wijzigde dit bericht op 11-12-2016 11:59
Reden: aanvulling/aanpassing
Reden: aanvulling/aanpassing
% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
zaterdag 10 december 2016 om 23:39
quote:Liliane13 schreef op 10 december 2016 @ 23:36:
Of koop gewoon het Flawless Matte palette van Makeup Revolution. Dit merk is bij steeds meer Etos filialen verkrijgbaar en anders sowieso online verkrijgbaar:
Er zitten zoveel kleuren in (veel neutra le die overal bij passen) dat je naar hartelust kunt experimenteren. Zoek nog wat make-up tutorials met dit palette op YouTube en je bent al een eind op weg.
Dan zou ik voor The Balm - Meet Matt(e) gaan. Er zijn een paar versies, waaronder ook eentje met wat blauwtinten
Of koop gewoon het Flawless Matte palette van Makeup Revolution. Dit merk is bij steeds meer Etos filialen verkrijgbaar en anders sowieso online verkrijgbaar:
Er zitten zoveel kleuren in (veel neutra le die overal bij passen) dat je naar hartelust kunt experimenteren. Zoek nog wat make-up tutorials met dit palette op YouTube en je bent al een eind op weg.
Dan zou ik voor The Balm - Meet Matt(e) gaan. Er zijn een paar versies, waaronder ook eentje met wat blauwtinten
zaterdag 10 december 2016 om 23:48
quote:nephthys schreef op 10 december 2016 @ 23:39:
[...]
[img]https://www.gumrukmallarisatisi.com/ima ... -30159.jpg[/img]
Dat is ook een mooie, net als de Naked Basics palettes van Urban Decay (al hebben die minder/geen blauwtinten).
TO, hoeveel wil je er eigenlijk aan besteden? Er worden nu budget en high end opties genoemd, maar kan gerichter als je aan kunt geven wat je er maximaal aan uit wil geven en of je echt maar een enkele kleur wil kopen of een palet.
[...]
[img]https://www.gumrukmallarisatisi.com/ima ... -30159.jpg[/img]
Dat is ook een mooie, net als de Naked Basics palettes van Urban Decay (al hebben die minder/geen blauwtinten).
TO, hoeveel wil je er eigenlijk aan besteden? Er worden nu budget en high end opties genoemd, maar kan gerichter als je aan kunt geven wat je er maximaal aan uit wil geven en of je echt maar een enkele kleur wil kopen of een palet.
~Doechii~
zondag 11 december 2016 om 07:02
Ik zou je ogenschaduw niet aanpassen aan de kleding die je draagt, maar passend bij je oogkleur en huid. Ik heb heel veel oogschaduw, maar gebruik altijd mijn Mac-oogschaduw. De enige die ik op maak. Als je op de site van Mac cosmetics.nl kijkt kun je live chatten met een medewerkster, zij geeft je advies over de kleuren en je kunt daar ook refils bestellen met een doosje om ze in te doen. Dan heb je een palet wat voor jou past. Echt het geld waard. Een refill kost €13,50 en een palet ronde €5.
zondag 11 december 2016 om 11:53
Dit paletje van MAC vol blauwgrijze (paar matte) oogschaduws is ook mooi:
http://www.maccosmetics.n ... avy-times-nine/index.tmpl
Helaas kan ik geen plaatjes plakken, maar Google maar eens op 'MAC navy times nine swatches'.
http://www.maccosmetics.n ... avy-times-nine/index.tmpl
Helaas kan ik geen plaatjes plakken, maar Google maar eens op 'MAC navy times nine swatches'.
~Doechii~
zondag 11 december 2016 om 13:27
Poeder, daarvoor was ik naar de stad gegaan, maar kan je alleen online bestellen. Dan zie ik de kleuren niet echt, dus vind ik niks. Wel jammer, ze hebben veel kleurtjes. Een palette is ook wel een goed idee, heb je meerdere kleuren. Ik heb van de week een palettje van essence gekocht,ik ga daar even mee aan de slag. Kan ik altijd nog zoeken naar een ander kleurtje...
woensdag 14 december 2016 om 11:08
Bij de Kruidvat heb je mooie matte oogschaduws van het merk Catrice. Ze hebben palletten en losse oogschaduws in verschillende matte kleuren ...
https://www.kruidvat.nl/catrice-absolut ... /p/3164106
Staat in de beschrijving dat het metallic is, maar dat klopt niet. Ze zijn mat.
https://www.kruidvat.nl/catrice-absolut ... /p/3164106
Staat in de beschrijving dat het metallic is, maar dat klopt niet. Ze zijn mat.
woensdag 14 december 2016 om 12:49
woensdag 21 december 2016 om 22:04
donderdag 22 december 2016 om 10:49
donderdag 22 december 2016 om 11:13
quote:Pioenroos81 schreef op 21 december 2016 @ 21:48:
Pino4 en monicaG, welke oogschaduw van esence gebruuken jullie? Ik heb gekeken bij het kruidvat maar vond geen matte oogschaduw... Misschien omdat het een kleine kruidvat is waar ik altijd kom?Ik ben zelf dol op deze:
Er zijn nog andere palettes in die lijn, allemaal verkrijgbaar bij Kruidvat (toch zeker online).
Ze zien er op foto wel glanzend uit, maar op het ooglid zijn de Roses en de Toffee alleszins niet glanzend. *houdt handen in zak om niet de andere palettes te gaan halen*
Pino4 en monicaG, welke oogschaduw van esence gebruuken jullie? Ik heb gekeken bij het kruidvat maar vond geen matte oogschaduw... Misschien omdat het een kleine kruidvat is waar ik altijd kom?Ik ben zelf dol op deze:
Er zijn nog andere palettes in die lijn, allemaal verkrijgbaar bij Kruidvat (toch zeker online).
Ze zien er op foto wel glanzend uit, maar op het ooglid zijn de Roses en de Toffee alleszins niet glanzend. *houdt handen in zak om niet de andere palettes te gaan halen*
donderdag 22 december 2016 om 14:28
Essence is toch n prima merk .en betaalbaar. Ook de nagellakjes.
Het enige wat ik nog duur koop is n make-up. Omdat die bij goed bevalt .
Een prachtige kleur.en zo dun als water. .
Voor de rest alles goedkope merken .ik woon vlak aan de Duitse grens .
Dus ben met alles nog voordeliger uit .bij de grote D.M. drogerie. Heb ik n hele fijne dag en nacht
crème ontdekt .hun eigen merk. En die bevalt mij prima.
Zat laatst n keer zonder .en heb het kruidvat huismerk geprobeerd.had gelijk last van mijn ogen .
Nu heb ik altijd voorraad..
Dus ben met alles nog voordeliger uit .bij de grote D.M. drogerie. Heb ik n hele fijne dag en nacht
Zat laatst n keer zonder .en heb het kruidvat huismerk geprobeerd.had gelijk last van mijn ogen .
Nu heb ik altijd voorraad..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zondag 25 december 2016 om 14:49
quote:chrisjoh schreef op 22 december 2016 @ 14:28:
Nu heb ik altijd voorraad..Wat koop je duur?
Nu heb ik altijd voorraad..Wat koop je duur?
zondag 25 december 2016 om 20:44
quote:Pioenroos81 schreef op 24 december 2016 @ 11:15:
MonicaG ik heb de roses pas gekocht maar zitten toch wel wat glitterjes in. Ofwel is dat enkel de bovenste laag misschien?
De kleur helemaal rechts boven heeft inderdaad wel glitters, maar die zie ik zelf niet terug op mijn oogleden (had daar juist op gehoopt eigenlijk).
Ze zitten wel ook in de oogschaduw, is niet alleen overspray.
MonicaG ik heb de roses pas gekocht maar zitten toch wel wat glitterjes in. Ofwel is dat enkel de bovenste laag misschien?
De kleur helemaal rechts boven heeft inderdaad wel glitters, maar die zie ik zelf niet terug op mijn oogleden (had daar juist op gehoopt eigenlijk).
Ze zitten wel ook in de oogschaduw, is niet alleen overspray.