New York, zijn er onveilige gebieden in de stad?

05-11-2008 22:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een paar weken een week naar The Big Apple en nu vroeg ik me af ik je daar als toerist gewoon overal kunt komen (ik bedoel zowel overdag als 's nachts) en of je er als vrouw alleen een beetje veilig bent. Wat zijn de gevarenzones en waar moet ik op letten? Omdat het in deze stad altijd levendig en druk is, zijn er altijd overal wel mensen op straat, geeft dit mij onterecht een veilig gevoel?

Tips zijn welkom!
nou dat is dan tenminste duidelijk. In elke grote stad zijn no-go area's zeker in amerika en zeker in NY.
Harlem. Het is er wel schoongemaakt maar er gebeuren nog steeds de nodige incidenten.
Ga niet na 21.00 alleen met de metro, neem dan liever een taxi (zijn niet zo duur, dus dat is mooi meegenomen)

Verder merk je meteen als in Harlem komt, dat het straatbeeld verandert. Geen sjieke gebouwen meer, zichtbare armoede en troep op straat ect. zou ik mijden als ik jou was.

Verder heb ik me in new york nooit onveilig gevoeld.
Oke, dank jullie.
De metro is goed te doen, zelfs na 21.00. Ik leef tenminste nog steeds en ben de hele week niet voor 23.00 uur naar Brooklyn teruggemetrood . Ik heb me geen moment onveilig gevoeld.

Wat wel een beetje creepy is, is Harlem. Troosteloos, veel mensen op straat 's nachts, ook veel politie (maar dat kon ook komen door de moord die net gepleegd was). Ik zou Harlem 's avonds vermijden, maar voor de rest kun je overal rustig rondlopen. New York is leuk!
- Ga 's avonds/'s nachts niet naar SoHo en TriBeCa. Er zijn een aantal straten waar drugsdealers na zonsondergang bijeenkomen.

- Geldt ook voor sommige straten in Chinatown en Lower East Side.

- Ga geen enkel park meer in als het buiten donker is.

- Vermijd oogcontact met rare figuren. Laat je niet aanspreken of tot een gesprek verleiden. Geef geen geld.

- Wees op je hoede bij geldautomaten. Liever overdag pinnen dan 's avonds.
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 14-08-2010 20:18
Reden: -
% gewijzigd
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 14-08-2010 20:18
Reden: -
% gewijzigd
beetje grootsteedse uitstraling hebben en je kan echt overal komen hoor.

niet als mien provincie schuw langs de gevels kruipen en ook niet pontificaal met een camera op je buik op de kaart kijken.

gewoon common sense gebruiken, gewoon normaal rondlopen en geen schuwe attitude hebben.
Heb me in New York nooit onveilig gevoeld. Er is ook veel 'blauw op straat'.

Harlem is het enige deel van Manhattan waar je 's avonds nog op je tellen moet passen, maar daar heb je sowieso weinig te zoeken, tenzij je al vaak in NY bent geweest en er een specifieke belangstelling voor hebt.

In alle overige wijken van Manhattan voel ik me niet onveiliger dan in een andere grote stad in de westerse wereld.
Eens met RosieRo: uitstraling doet al veel. Heb geen ervaring met NY, maar wel met LA / SF. Ik word zelden of nooit aangesproken en tot nu toe nog nooit lastig gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven