In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Bedankt voor het toevoegen Gryffindor!

@Konijntje, hoe heb jij het aangepakt om het je moeder te vertellen? Was het een bewust gesprek of kwam het gewoon ter sprake. Ik zou het er graag over hebben met mijn moeder, maar ergens ben ik bang voor kritiek en ik zou ook niet goed weten hoe ik het zou moeten zeggen zonder direct veel verwachtingen te scheppen.

@Budgy, afgelopen tijd ben ik ook een aantal keer op kraambezoek geweest en wat je zegt, stiekem ben ik dan ook wel jaloers. Misschien dan toch niet zo stom?

Goed om te weten dat ook bij familie de baby in een warm nest terecht zal komen en er waarschijnlijk een rij aan oppassers staat te wachten

Vind het zo fijn om te weten dat jullie ook overal al zo over nadenken, dacht echt dat ik compleet aan het doorslaan was. Gelukkig blijkt dat mee te vallen
Hi Dolfijntje!

Ja dat was het ding, ik heb eigenlijk nog niets aan mijn moeder verteld, ze begint er iedere keer zelf over... Vriend wil het nog even voor ons houden, dus ik heb maar lekker hypothetisch met m'n moeder mee gekletst over hoe we het tegen die tijd allemaal gaan doen.

En mijn schoonouders die zijn echt verrukt van ieder klein kind dat ze tegenkomen, dus ik vermoed dat zij er ook wel blij mee zijn. Denk dat het toch echt eigen onzekerheden zijn die dan spreken over mogelijke negatieve reacties!

@Budgy, ook wel weer gezellig om op kraambezoek te gaan! Wij hebben een hele jonge baby in de vriendengroep en verder een stel dat wel probeert. Maar dus weinig exposure met baby's, best jammer!
Zo, het is hier ineens relatief 'rustig' haha. Bijna twee dagen geen berichten geweest, laat ik de 'stilte' dan maar even doorbreken .

Ik heb even jullie advies nodig, ik begin namelijk een beetje te twijfelen over het 'starten' na de wintersport. Ik twijfel om misschien eind januari te starten. Maar.. Dan is er dus een kans dat ik begin februari of maart net zwanger ben, terwijl ik een van die maanden op wintersport ga. Nu zijn er natuurlijk altijd vrouwen die enorm ziek zijn aan het begin, tegenover de vrouwen die nergens last van hebben. Er tegenover staat, is dat ik OF net zwanger ben op wintersport OF ongesteld (dan voel ik me ook niet fantastisch haha). Maar dit betekent dan ook dat ik op hoge hoogte zit, tijdens een zwangerschap is dat voor langere tijd niet goed. En dat ik niet alles mag eten en drinken (lastig met etentjes daar). En daarbij het risico dat ik mij hondsberoerd voel. Wat zouden jullie doen? Mijn hoofd zegt wachten en m'n hart maakt een sprongetje als ik denk aan starten... AAAAAAAH, keuzestress haha (belooft nog wat voor de toekomst).

En voor jullie allemaal hele fijne feestdagen en een vruchtbaar 2017!
Hoi Zoraa, oh ik herken het dilemma helemaal, hier af en toe ook wel twijfels of het niet beter is om te wachten. Maar ja, zo kan ik elke keer wel een reden verzinnen om het niet te doen. Ik weet niet hoe hoog het skiegebied is waar je naartoe gaat, maar tot 2500 meter is het volgens mij niet zo'n probleem als je jezelf niet teveel inspant. En ik begreep dat je tot enkele weken op hoogte mag zijn, dus dat hoeft niet beslist een groot bezwaar te zijn.

Verder hangt het waarschijnlijk van je vriendengroep en hun plannen af hoe leuk de wintersport is wanneer je niet drinkt en wat vaker uit moet rusten. Tja keuzes, lastig. Wij hebben voor onze vakantie maar een plan A gemaakt voor als ik niet zwanger ben en een plan B voor wanneer dat wel het geval is.
Zora, als ik jou was zou ik gewoon gaan beginnen als je dat graag wilt! Ik heb ook wel een paar dingetjes waardoor ik soms twijfel om niet nog heel even te wachten, maar dan blijf je inderdaad maar uitstellen zoals Griffindor ook zegt. De kans dat het in 1 keer lukt is niet super groot, en als je toch in de 1e ronde al zwanger raakt, dan moest het gewoon zo zijn. Dan moet je je even aanpassen tijdens je skivakantie, maar dat komt dan ook vast goed. En dan maar heel erg hopen dat je dan (nog) geen last hebt van misselijkheid.

Konijntje, fijn dat je moeder al zo enthousiast is. Bij mij precies hetzelfde. Dan hoef je bij haar in ieder geval niet bang te zijn voor de reactie!

Budgy, ik herken het gevoel van jaloezie ook echt wel hoor, als iemand vertelt dat ze zwanger is of als er een baby is geboren in de familie/vriendenkring. Ik denk ook dat het heel normaal is als je het zelf ook super graag wilt! Maar dat gevoel kan ik echt niet delen met mijn vriend denk ik haha, die zou daar niks van begrijpen!

Hoe is het met de dames op het wachtbankje? Blijven jullie er een beetje relaxed onder?
Bij mij nog weinig spanning hoor pindakaas. Heb ook niet het idee dat het gelijk ronde 1 raak is. Dus blijf er tot nu toe vrij kalm onder. Wellicht dat als ik weer over die 40dgn heen ga deze cyclus dat er wat spanning komt van 'zou het dan toch' maar dat is ook allemaal rond de feestdagen dus ben ik druk en zal ik er hopelijk niet veel mee bezig zijn.

Zoraa, ik ben het met pindakaas eens. Elke maand is de kans dat je zwanger raakt zo'n 20%, de kans is dus veel groter dat je niet zwanger op vakantie gaat, maar die ronde heb je wel meegenomen en kun je er misschien wat relaxter onder zijn, omdat het voor jullie een soort bonus maand is. In dat geval heb je het allemaal vast een keer meegemaakt met wachten enzo. Dan kun je na de vakantie echt voor t echie.

Mocht je dan toch gelijk zwanger zijn is het alleen maar super fijn dat het zo snel al raak is en vind je waarschijnlijk je weg op vakantie ook wel. Juist de tijd om het even te laten bezinken bij jou en je partner, zonder verdere werkdruk en verplichtingen.
Hey allemaal!

Mag ik ook nog meeschrijven?

Wij zijn afgelopen jaar getrouwd en willen er ook in 2017 voor gaan!

Momenteel zijn we alleen voor een paar maanden in het buitenland, waarvan tot vorige week in een zika-land, dus moeten sowieso 2 maanden wachten. Vanaf eind februari it is dus! Verwacht eind februari ook m'n eisprong, dus vanaf dan zouden we er wel direct voor kunnen gaan zeg maar. Foliumzuur heb ik bij me en wou ik 1 januari mee beginnen.

De pil gebruik ik al jaren niet meer, dus weet m'n cyclus wel aardig. Wel heel erg vreemd om straks ineens juist wel in de vruchtbare dagen seks te hebben, terwijl we dat jaren vermeden hebben! Maar dat is herkenbaar las ik al.

Bij ons verwacht iedereen het wel denk ik zo, ze wisten wel dat we na onze bruiloft eerst op reis zouden gaan, dus toen werd er niet naar gevraagd, maar het zal als we terug zijn geen verrassing voor ze zijn.

Qua wintersport snap ik de dilemma's wel, maar vaak ben je echt pas beroerd vanaf een week of 6, dus als je niet pas eind maart gaat, zou ik de gok wel nemen persoonlijk.

Owja voor de tabel: ik ben 32, man is 35 en start is vanaf februari.
Fijne feestdagen dames! Vandaag mijn laatste pil geslikt. Nu voelt het wel al heel spannend, ben benieuwd hoe ik fysiek gezien reageer op stoppen met de pil. Zal wel weer heel lang duren tot er een menstruatie komt denk ik. Ben dan een wandelende tijdbom als ik er nu zo over nadenk hahaha.

Namen hebben we totaal nog niet besproken. Ik heb zelf zo mijn voorkeuren, die vriend natuurlijk niks vindt... zou wel heel graag het geslacht willen weten als het zo ver is.

Welkom Lasvegas! Spannend dat je nu juist de vruchtbare dagen gaat gebruiken he ????
Welkom las Vegas! Gaaf dat je nog een paar maanden in het buitenland zit zeg!

En spannend aankleefsjaan!

Wilde jullie allemaal een fijne kerst (nouja nu nog een fijne 2e kerstdag) wensen!

Grote kans dat veel van ons in ieder geval de volgende kerst zwanger zullen zijn!! Laten we hopen iedereen
Jaa, spannend Aankleefsjaan! Kan echt wel even duren, ben 3 jaar geleden gestopt, vanwege de bijwerkingen, maar heb zeker een jaar lange cyclussen gehad van rond de 35-38 dagen. Inmiddels is het rond de 30 dagen, met nog steeds soms uitschieters.

En ja, mooi idee dat iedereen voor de volgende kerst wel eens zwanger zou kunnen zijn! Daar gaan we voor!
Hoi lasvegas, leuk dat je meeschrijft! Ik heb je toegevoegd aan de tabel. En geniet van de tijd in het buitenland!

Spannend, aankleefsjaan! Hopelijk komt je cyclus snel op gang.

Jullie ook fijne kerstdagen en hopelijk volgend jaar allemaal zwanger of al een kleine (dat laatste vind ik vooral een heel gek idee!).
Thanks!

En wow dat laatste zou helemaal bizar zijn idd!
Niks gelezen, kerst is bij ons altijd heel druk omdat ik ook in de zorg moet werken. Maar ik wilde jullie toch even fijne dagen wensen en alvast een heel mooi, liefdevol 2017 met het vervullen/uitkomen van een dierbare wens :-) :-).

Mijn vriend was gister heel leuk met zijn nichtjes, 8 en 5 jaar, heel gaaf om te zien. Maar toch,als ik ze zie denk ik ook onbewust 'hoe gaan wij dat ooit doen'. Wat dat betreft vind ik het nu ook vooral heel erg spannend ofzo, het idee van een kindje dat ons straks heit en mama noemt (vriend is Fries, vandaar).
Hoi allemaal,

Ik zou het leuk vinden om hier mee te mogen schrijven,

Mijn vriend is 30 en ik ben 26

Ik sik nu mijn laatste pilstrip (nog ongeveer 2weken) en dan wil ik mijn menstruatie afwachten voordat we erg echt voor gaan.

Vind het allemaal erg spannend omdat dit ons eerste kind wordt.
Goedemorgen allemaal,

Ik zou ook graag meeschrijven met jullie! Ik schrijf al mee in het "kind in je uppie" topic omdat ik BAM ga worden, maar zou graag ook ergens schrijven met vrouwen die allemaal in dezelfde fase zitten. In het Uppie topic liggen de fases qua wachtlijsten, zwanger proberen te worden, zwanger zijn en al bevallen zijn behoorlijk door elkaar.

Ik besef me dat mijn traject heel anders is dan dat van jullie dus als jullie het niet vinden passen, even goede vrienden .

Voor nu in ieder geval allemaal hele fijne dagen!
HoiIsayez en Mitakuye welkom in dit topic. Ik heb jullie toegevoegd aan de tabel.

Wat mij betreft is de tabel nu wel vol, 15 mooi getal, overzichtelijk en bij meer krijg ik een dagtaak aan het bijhouden.

@Mitakuye, Wat bijzonder dat je het BAM traject gaat. Wanneer mag je voor de eerste poging?
Fijn dat ik toch mee mag schrijven!

Mijn eerste poging is als het donorzaad binnen is.. ik verwacht eind januari. Heb m'n eerste menstruatie gehad na stoppen met de pil en slik al een maand foliumzuur. Ik vind het heel spannend om het alleen te doen want het is natuurlijk nogal wat. Maar bovenal kijk ik er heel erg naar uit om EINDELIJK mama te gaan worden.

Vorig jaar zouden mijn ex-vriendin en ik starten maar op het laatste moment ging de relatie uit... Dat deed was echt vreselijk... Heb zo gehuild om dat kindje wat er niet kwam!

Dus nu deze keus. Ik sta er helemaal achter en zou het ook niet anders meer willen nu!

Voor de tabel: Mitakuye, 32 (over 18 dagen 33),
Welkom Mitakuye, spannend! Heel heftig om dit alleen te doen, maar wat mooi!!
Welkom nieuwe schrijvers! Bijna 2017, spannend voor iedereen! En zeker ook voor jou Mitakuye, wat een dappere keuze!

Laten we inderdaad hopen dat we volgend jaar Kerst allemaal zwanger zijn of zelfs al met een baby in onze armen! Heel gek idee, maar wat zou dat mooi zijn! :D
Goedenavond allemaal,

Welkom nieuwe schrijfsters! Hopelijk iedereen een prettige kerst gehad? Wie weet voor een aantal de laatste kerst zonder kleine, wauw wat een gek en mooi idee! Hopelijk komt er een 2017 aan met heel veel goed nieuws op dit topic!!
HoiIsayez en Mitakuye, welkom! Super leuk dat jullie meeschrijven. Maakt niet uit hoe de situatie is, we vinden het allemaal spannend en hopelijk kunnen we met elkaar meeleven en een beetje advies geven in deze tijden.

Net terug van het laatste kerstfeest, heeft iedereen fijne dagen gehad? Misschien dat we volgend jaar wel met een babytje aan tafel zitten! (Of niet aan tafel zitten omdat we naar huis moeten omdat de baby moet slapen/krampjes heeft/tandjes krijgt, maar je snapt wat ik bedoel).

Hier 2 dagen voor de nod toch al stiekem getest, maar hartstikke negatief. We kijken het nog even aan, maar ik vermoed dat we met goede moed in 2017 aan ronde 2 gaan beginnen!
Welkom Isayez en Mitakuye!

@ Konijntje: ooow nu je dat zo zegt (naar huis moeten ivm baby) krijg ik het helemaal benauwd, soms denk ik dat ik er nooit echt helemaal aan toe zal zijn.

Hadden jullie dat allemaal wel? Dat je het al jarenlang wilde bijvoorbeeld? Ik zie wel altijd het lange-termijnplaatje voor me mét kinderen, maar echt het verlangen naar een baby heb ik maar af en toe met vlagen.

En qua leeftijd is het wel gewoon verstandig om eraan te beginnen, aangezien ik wel zeker weet dat ik ze wil, maar als ik jonger was geweest, had ik zo nog 5 jaar gewacht denk ik!
Goedemorgen allemaal!

Lasvegas84, zo was het niet bedoeld hoor! Ik heb juist nu meer dat ik met kerst drie dagen lang mezelf van familie naar familie sleep. Met een baby ga ik gewoon roepen dat ik alleen even 's middags kan komen en trek ik verder met vriend ons eigen plan

En don't worry, ik heb zeker niet altijd geweten dat ik kinderen wilde, vind het nog steeds erg eng idee dat alles gaat veranderen. Maar probeer er niet aan te denken als dat er dingen niet meer kunnen, maar juist dat er andere deuren open gaan. Misschien dat een beetje omdenken, en dus bedenken wat je wel allemaal krijgt/gaat doen weer wat lucht geeft? Ben ook benieuwd hoe de andere dames daar in staan.
Ah goeie dat omdenken idd!

Zo moet ik het idd maar bekijken..

Het is gewoon wel een megacontrast, zijn nu op wereldreis, vrijheid, blijheid, zijn superflexibel en dat houdt dat natuurlijk op.

Mja mede juist daarom zijn we nu nog zo'n grote reis aan het maken.
Hoi hoi!

Altijd al geweten dat ik mama wilde worden; jep, als kind schreef ik in vriendenboekjes bij de vraag "wat wil je later worden" altijd al "mama". Is ook nooit weg gegaan dat gevoel .

Dat er veel gaat veranderen is natuurlijk zo. Maar ik heb als sinds m'n 26e écht rammelende eierstokken dus ik kijk er zooooo naar uit. Natuurlijk vind ik het ook spannend. Zeker nu ik het alleen ga doen... Maar ik vertrouw er op dat het, met wat extra hulp hier en daar, helemaal goed gaat komen.

Qua naam heb ik al heel lang een naam voor een meisje in m'n hoofd. Geen idee of die het ook daadwerkelijk wordt als ik zwanger blijk te zijn van een meisje. Kennelijk veranderen vrouwen op dat moment nogal eens van mening. Voor een jongen vond ik het altijd moeilijk maar sinds kort heb ik daar ook een naam voor in m'n hoofd.

Verder qua voorbereidingen ben ik al een end. Heb veel gekregen, goedkoop overgenomen en mogen lenen van vriendinnen en m'n zusje. Financieel natuurlijk heel fijn want ook dat is in je eentje een hele kluif.

Daarnaast ben ik begonnen met m'n hele huis zelf te schilderen. Beneden is inmiddels klaar en m'n vader en ik hebben vanochtend de trap gedaan. Scheelt veel geld als je het zelf doet en nu hoef ik daar de eerste 6 jr iig niet meer over na te denken :-).

Dadelijk na de lunch is het slaapkamer raam aan de beurt, heerlijk zo'n klusvakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven