In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Budgy, vervelend van je lange cyclussen. Ik zou dan inderdaad ook ovulatietesten gaan gebruiken, dan weet je in ieder geval dat je op de juiste momenten seks hebt. Ik kreeg trouwens ook steeds een foutmelding toen ik een foto wilde uploaden, maar de foto moet heel klein zijn. Ik heb er in Paint een hele kleine afbeelding van gemaakt en toen lukte het wel.

Konijntje, op naar de volgende ronde!

Mitakuye, leuk dat je twee jonge nichtjes/neefjes hebt. Ik heb in mijn directe omgeving helemaal geen kleine kinderen (onze neven en nichten zien we niet veel), vind ik heel jammer! Had me erg leuk geleken om af en toe ook een beetje te kunnen oefenen.
Joh balen van die lange cyclussen Budgy, inderdaad hopelijk met ovulatietesten wat gerichter te werk gaan.

En welkom bij de club der rode vlaggen Konijntje, lekker een glaasje champagne met O&N en hopen dat het de volgende keer raak gaat zijn
Bedankt Pindakaas, kleine afbeelding gezocht en gelukt

Eerst wilde ik geen ovulatietesten, het wordt dan allemaal zo gedwongen, maar dat is het in m'n hoofd al een tijdje al eigenlijk

Dit weekend eerst even van de champagne en oliebollen genieten. En weer dezelfde gedachte als met kerst hebben, wie weet volgende oud en nieuw wel zwanger/een baby :D

Alvast een fijne jaarwisseling iedereen!
Idd een berg energie! M'n neefje werd vannacht om 3 uur wakker en is na een fles weer in slaap gevallen. Toen werd hij om 6 uur wakker en was met geen 10 paarden nog in slaap te krijgen. Hij heeft op m'n bed liggen spelen tot 7 uur tot m'n nichtje wakker werd.

Toen hebben we ontbeten en daarna gedoucht. Ik wilde ze samen onder de douche zetten, zodat ik ze 1 voor 1 kon afdrogen en aankleden, maar daar was neefje-lief het niet mee eens. Hij was er sneller onderuit dan ik hem er onder kon zetten . Dus ben er maar bij gaan staan... Kost toch even wat georganiseer, twee kinderen en zelf onder de douche en dan ook nog afdrogen en aankleden. Maar tis gelukt!

Daarna gaan wandelen met de hond. Neefje in een draagzak op m'n rug (viel natuurlijk in slaap) en nichtje in de kinderwagen.

Toen een broodje gegeten en nu ligt neefje in bed. Nichtje zit Sneeuwwitje te kijken. Ben er toch best moe van eigenlijk .
Budgy, wat vervelend die lange cyclus. Ik ga ook aan de testen hoor, ander zouden we door onregelmatige cyclus 10 dagen achter elkaar om de dag seks moeten hebben. Dan is het volgens mij ook niet snel spontaan meer (al denk ik dat m'n vriend het niet heel erg zou vinden, maar mijn libido is daarvoor niet toereikend haha). Alleen gebruik ik wel een goedkopere optie, gebruik de testen van sensitest.nl (de goedkope dipstick versie). Vorige maand geprobeerd en ze werkten goed (nou ja dat moet ik nog afwachten natuurlijk, maar er was een duidelijke piek van twee dagen).

@Konijntje, jammer dat het niet is gelukt, maar vol goede moed op naar de volgende ronde en wat eerder al gezegd is, lekker aan de champagne zaterdagavond.

@Mitakuye Al goed aan het oefenen al dus
Gryffindor, heerlijk geoefend ja!

Ik ga me de komende dagen ook wagen aan ovulatietesten. Niet perse nodig want bij de kliniek doen ze echo's om te kijken hoe ver je follikel is. Maar ik vind het toch handig om te weten welke dag de ovulatie ongeveer is want ik moet natuurlijk naar de kliniek en dan kan ik met m'n werk rekening houden. M'n zusje adviseerde ovulatietesten van de Action. Werken niet bij iedereen even duidelijk maar bij haar kennelijk wel. 5 voor €2,50 geloof ik.
Vandaag dag 40 van m'n cyclus en kon me niet beheersen een testje te doen. Zoals verwacht negatief, zal morgen of overmorgen wel ongesteld worden dan. Volgende NOD zou dan pas weer rond 9 februari zijn..

Mitakuye, heerlijk is dat oppassen op neefjes en nichtjes hé! Mag donderdag weer, echt heel erg leuk, maar inderdaad een behoorlijke uitputtingsslag.

Budgy en Gryffindor, denk haast dat ik ook aan de ovulatietesten zal moeten. Zo lastig inschatten met een lange cyclus en ook wel fijn om zeker te weten of er überhaupt wel een eisprong is, zo niet kan het een hoop tijd schelen om nu vast naar de dokter te gaan.
Dames, een vraag: aangezien jullie al van alles hebben uitgezocht (ik ook hoor), hebben jullie toevallig ook al nagedacht over wat voor testen jullie willen doen als je eenmaal zwanger bent. Combinatietest of gelijk de NIPT? Ik heb er al heel veel over gelezen, maar vind het moeilijk om daar een keuze in te maken. En dat moet toch al best vroeg in de zwangerschap. Ik weet wel dat je in NL vanaf 1 april 2017 meteen voor de NIPT kan kiezen, dus dan is het een makkelijke keuze, maar wat als je voor 1 april zwanger bent. Ben benieuwd hoe jullie er over denken.

@Dolfijn: Jammer van de negatieve test. Hopelijk komt je menstruatie snel, dan vol goede moed naar de tweede ronde!
@Pindakaas, wij gaan sowieso de combinatietest laten doen. Ik heb een achterneef met Down-syndroom en dat is heel wat anders dan de "gezellige Downers" die je vaak op TV ziet. Mijn achterneef kan bijvoorbeeld niet praten en is vaak agressief. In Nederland kan je de NIPT alleen laten doen wanneer de combinatietest een verhoogde kans geeft. Je kan de test wel in België laten doen. Ik weet eigenlijk niet of ik dat wil, moet dat ook nog overleggen met m'n vriend. De NIPT is toch weer een stuk duurder.

@Dolfijntje Jammer van de negatieve test :(
Hier ook sowieso de combi-test, ik ken ook meerdere mensen met Down-syndroom die echt wel grote hartafwijkingen hebben of juist heel erg verstandelijk gehandicapt.

Kans is natuurlijk vrij groot dat ik pas zwanger ben als de NIPT al in is gevoerd, dus dan nemen we die.

Superveel geschreven hier, leuk!

Spannend ook dat het voor sommigen al raak zou kunnen zijn. Ik had een paar dagen terug m'n eisprong, maar toen hebben we het toch echt nog veilig gedaan.

Morgen ga ik starten met foliumzuur en ook maar wat andere vitaminepillen, want we eten soms niet al te gezond op reis.

Bij ons is het al bijna oud jaar, zijn in Sydney, dus hopelijk wordt het een topfeestje. En dan dus hopelijk onze laatste oud & nieuw echt met z'n tweeën! ;)

Iedereen een superleuke avond gewenst en alvast een heel vruchtbaar nieuwjaar!
Ik lees nu inderdaad dat NIPT vanaf 1 april de nieuwe test is, wist ik niet. Aangezien we in februari pas kunnen beginnen ben ik hooguit 8 weken zwanger op 1 april dus denken dat we dan voor NIPT gaan. Eigen bijdrage is 175 euro, dat is vergelijkbaar met combinatietest en het is gewoon betrouwbaarder.

Nog 2 uurtjes Lasvegas, alvast gelukkig nieuwjaar.
Allemaal een gelukkig nieuwjaar met hopelijk veel goed nieuws van zwangeren onder ons!
Wow wat leuk dat er alweer zoveel is geschreven. Ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad en dat 2017 een vruchtbaar jaar mag worden
Gelukkig nieuwjaar! En hopelijk een vruchtbaar jaar voor ons allemaal! :D

Las Vegas & Gryffindor: mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar NIPT en de kans is ook groot dat we daar pas na 1 april mee te maken krijgen. Dus zal eens uitzoeken hoe dat hier allemaal zit, hoef ik er straks niet meer over na te denken.
Nou oud en nieuw hier ging wat anders dan verwacht. Hadden vrienden op bezoek en zij heeft vannacht waarschijnlijk een miskraam gehad na 5 weken zwangerschap. Normaal natuurlijk al een vervelende situatie maar gezien onze plannen raakt het me wel erg.

Sorry voor deze domper op de feestvreugde. Lastige is dat ik het verder niet echt met vrienden kan delen omdat het zo vroeg nog niet algemeen bekend was natuurlijk (wij wisten ook niet dat ze plannen hadden).

Hopelijk wordt het zowel voor hen als voor ons allemaal een vruchtbaar jaar!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopen dat we dit jaar allemaal zwanger raken

Oh Gryffindor wat heftig!
De allerbeste wensen voor jullie allemaal! Op een vruchtbaar jaar!

Jeetje Gryffindor, wat heftig. Ik snap dat dat er even inhakt. Kreeg ze de miskraam toen ze nog bij jullie waren? Lijkt me echt heeeel heftig.

Vwb NIPT of onderwijs testen.. ik was wel van plan om te laten testen als ik zwanger mag raken. Heb even gelezen over de NIPT en dat spreekt me wel het meeste aan. Ik las dat het voorlopig nog een soort van experiment is dus ben benieuwd hoe dat tegen die tijd zal gaan...
De beste wensen allemaal, dat het maar een gelukkig en vruchtbaar nieuwjaar mag worden dames!

@JulieJolie & Dolfijntje; Hoe gaat het met jullie? ik zag ik de tabel dat jullie NOD vandaag en gisteren is/was, spannend hoor!

@Pindakaas; wat betreft de combinatietest of NIPT hebben wij nog geen beslissing genomen. We moeten het hier nog samen over hebben nadat mijn man zich in heeft gelezen.

@Gryffindor; Wat ontzettend heftig zeg, ik kan me voorstellen dat dat zeker nu je zelf ook een kinderwens hebt ontzettend veel impact heeft.
Goedemorgen dames!

Gryffindor, wat heftig zeg en wat verdrietig om mee te maken. Hoe gaat het nu met je vriendin?

Volgens mij beginnen er best een paar deze maand met de eerste poging toch? Aankleefsjaan, Uiltje90, Lily28? En misschien Pindakaas (zie ik niet in de tabel staan)? Vinden jullie het spannend! Hoop voor iedereen dat het snel raak is!

En JulieJolie en Dolfijntje, hoe is het jaar voor jullie afgelopen?

Wij hebben in de vriendengroep een stel dat met kerst positief heeft getest na 4 jaar proberen. Uiteindelijk via IVF gelukt. Vriendinnetje was superblij, heerlijk te zien!
Snap dat dat je wel even raakt idd! Aan de andere kant: ze had dan uiterlijk 1 week geleden een positieve test he, nog geen echo's gehad, persoonlijk denk ik nu dat ik er even van zou balen, maar er wel vanuit zou gaan dat het mis is gegaan omdat er iets in aanleg niet goed was.

Vind het wel anders als iemand al tijden bezig is met proberen en het eindelijk gelukt is en dan toch mis gaat..

Maar goed, ben me ervan bewust dat ik er misschien wat afstandelijker insta dan gemiddeld, komt omdat ik een paar jaar op de gynaecologie en verloskunde gewerkt heb. En misschien zou ik er ook wel heel anders op reageren als het mij overkwam dan ik nu denk.

Ben heel benieuwd wie als eerste een positieve test gaat hebben hier!

Ik heb vandaag wel m'n eerste foliumzuur genomen, voelde ook wel een beetje als startpunt.
Hoi meiden . Gelukkig (vruchtbaar) nieuwjaar voor jullie allemaal! Fijne feestdagen gehad allemaal?

Lijkt me inderdaad wel rot om zo dichtbij een miskraam dan mee te maken, ook zo met de feestdagen, jakkes.

@lasvegas, jaaa, ik ben ook begonnen met foliumzuur, voelt inderdaad een beetje als een start! Hopelijk kan ik mezelf dat een beetje aanleren, om dat iedere dag te slikken. Moet nog even een slimme plek bedenken ervoor, misschien gewoon op mijn nachtkastje zodat ik het meteen bij het opstaan kan innemen.

Mijn vriend en ik gaan volgende week als het goed is ook naar de gemeente om onze trouwdatum vast te laten leggen. En met mijn ouders een datum gepland om op zoek te gaan naar een trouwjurk, morgen even bellen naar de winkel of ze dan nog plek hebben. Super veel zin in! (en stiekem ook een beetje eng, hoe ga ik ooit een mooie jurk vinden?!). Maar het is wel een fijne afleiding voor ons startpunt.
Hoi meiden,

Gryffindor: wat verdrietig voor je vriendin. Hoewel iedereen er waarschijnlijk altijd rekening mee houdt dat het mis kan gaan, lijkt het me toch echt een klap. Eerst heel blij met een positieve test en een week later toch die teleurstelling.

Konijntje: voor jouw vriendin gelukkig goed nieuws en dat na zo'n lange tijd. Wat fijn voor ze!

Frigga: wat leuk, een bruiloft! In welke maand willen jullie gaan trouwen? En inderdaad best spannend om een jurk uit te zoeken, maar ook super leuk! Wij willen wel trouwen (geen idee wanneer), maar dan zonder feest en zonder jurk. Niks voor mij, maar stiekem lijkt het me wel heel leuk om trouwjurken te passen haha! Ik keek ook wel eens dat Amerikaanse programma dat meiden op zoek gaan naar een jurk, zo leuk om te zien.

Voor mij nog niet de eerste ronde deze maand, wij beginnen in februari. Ga vandaag beginnen met foliumzuur! Ik ben ook heel benieuwd wanneer de eerste hier zwanger is.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb haar vandaag gesproken en het ging wel goed met haar. Ze was gisteren verdrietig en had erge krampen, maar nu voelt ze zich beter en ziet het weer positief in.

@lasvegas, Natuurlijk hou je er altijd rekening mee, maar iedereen hoopt natuurlijk ook dat het bij hen in een keer goed zal gaan. Maar inderdaad liever dat het zo vroeg mis gaat dan dat na 20 weken blijkt dat het niet goed zit natuurlijk.

@frigga, wat leuk, trouwen! Foliumzuur heb ik naast de tandpasta gezet en nog niet één keer vergeten (en dat is een klein wonder). Alleen wel opletten met logees, heb liever niet dat ze het in de badkamer zien staan.

Ik zou rond deze tijd m'n eisprong moeten hebben, laatste keer dat we er niets mee gaan doen. Voor iedereen die wel deze maand begint, veel succes/geluk!
Ja, dat snap ik ook wel hoor! Hopelijk is ze snel weer zwanger, wel leuk dat je vrienden hebt die er ook echt tegelijk voor gaan!

Hier met de foliumzuur net zo, m'n ouders reizen nu een paar weken met ons mee en m'n moeder had gister iets nodig wat ik in m'n toilettas had. Gelukkig dacht ik er direct aan en heb ik het voor haar gepakt. Ze verwachten heus wel dat we er dit jaar voor gaan, maar heb geen zin om dat out in the open te bespreken. ;)
Bij mij staat het potje foliumzuur gewoon op t aanrecht, naast de andere vitaminepotjes. Van het potje foliumzuur heb ik het stickeretiket eraf gehaald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven