In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuke Kerst gehad allemaal met de kleintjes? Hier was het zoon's eerste Kerst, vorig jaar was ik uitgerekend met Kerst! :D

Deze week vieren we zijn eerste verjaardag! Zo leuk en gek tegelijk dat het zo snel gegaan is. Sinds mijn vorige update was hij nog steeds voorzichtig stapjes aan het zetten, maar nu sinds een week is het wel echt overgegaan in lopen. Hij loopt nu de hele dag van de ene kant naar de andere kant van de woonkamer zonder veel te vallen, ook in de speeltuin probeert hij te lopen. Alleen als hij ergens heel snel wil zijn - als ik met de fles klaar zit op de bank bijvoorbeeld - gaat hij over op kruipen. Ik wilde schoentjes kopen voor zijn verjaardag, maar bedacht me dat ik dat beter kon doen als hij écht zou kunnen lopen en dat leek nog even te duren. Maar nu denk ik toch dat ik ze deze week nog ga halen, zijn eerste échte schoentjes (nu heeft hij alleen nog slofjes)!

Ik ben even nieuwsgierig: Zijn jullie na de 1e verjaardag meteen overgegaan op gewone melk en geven jullie helemaal geen kunstvoeding meer? Krijgen jullie kleintjes nog wel flessen? Ik heb net een nieuw pak voeding in huis en hij drinkt 2 flessen per dag, dus ik kan er nog wel even mee vooruit.

Oh en echt de ene na de andere zwangerschapsaankondiging op mijn social media... niet goed voor mijn kriebels! :$

Fijne jaarwisseling alvast!
Verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
Hey LasVegas
Wow gaat snel he, echt geen baby meer als ze zelf kunnen lopen.
Hier alleen nog aan de hand en met loopkarretjes.

Ik geef al sinds 11 mnd gewone melk ipv flesjes, pak was op.. dus dacht ja dan maar gewone melk. Ze krijgt ook niks te drinken meer uit een fles, alleen uit rietjesbeker of gewone beker/glas.

Waar wij trouwens eerst een supergoede eter hadden is ze ineens kieskeurig geworden met alles. Ik vind het nog wel grappig. Ze eet nog steeds heel goed eigenlijk hoor, maar lang niet alles meer.

Hier ook wel kriebels voor een tweede, maar bij vriend niet. Ik heb vorige maand een spiraaltje gekregen dus wij wachten nog zeker wel een jaartje.
Alle reacties Link kopieren
Isa gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel jij je? Na hoeveel tijd na je bevalling kwamen bij jou de kriebels voor een tweede? En wanneer zijn jullie daadwerkelijk weer begonnen met proberen?

Budgy, succes! Spannend om weer opnieuw te beginnen!

Hier gaat alles goed. Op de uitgerekende datum ben ik bevallen van een gezonde zoon na een bevalling van 32uren. Ik vond het een hele mooie ervaring, maar ook behoorlijk pittig. Het herstel na tijd viel me erg tegen, het gaat nu eindelijk stukken beter. Zoon doet het heel goed en is al bijna 10 weken. Een grote jongen, met heel veel blijdschap en praatjes. Ik ben zo dol op het ventje. Ik ben werkelijk nog nooit zo gelukkig geweest. Volgende week helaas weer werken, daar zie ik behoorlijk tegen op. Maar komt vast goed..

Verder ben ik wel benieuwd wanneer we voor een tweede gaan. Waarschijnlijk dit jaar nog. We zullen het zien! Deze zwangerschap heeft ook wel een tijdje op zich laten wachten, dus ik wil er ook niet te lang op wachten.

Leuk om jullie updates te lezen! Wat een verschil met mijn kleine haha. Van mij mag de 1e verjaardag nog heel ver weg zijn. Gaat allemaal zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen Zoraa! Gefeliciteerd. Fijn dat alles goed gaat met jullie. 10 weken alweer, het gaat snel hè? Geniet van elk moment!

Sjaan, wat fijn dat jouw meisje helemaal van de flessen af is. Hier nog wel flesjes, maar inmiddels wel met gewone melk en dat vindt hij helemaal prima gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Zoraa schreef:
06-01-2019 19:37
Isa gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel jij je? Na hoeveel tijd na je bevalling kwamen bij jou de kriebels voor een tweede? En wanneer zijn jullie daadwerkelijk weer begonnen met proberen?
Dankjewel! Ben ondertussen alweer ruim 24 weken zwanger! Voel mij erg goed, mag eigenlijk niet klagen, tot nu toe loopt alles weer soepel.
Wanneer de kriebels voor een 2e kwamen weet ik niet precies.. Wel snel al, maar wilde wel nog even wachten.
En toen besloten om de condooms niet meer te gebruiken en Vhzdku-methode te gaan doen.
Dus in ons achterhoofd wisten we dat er een mogelijkheid tot zwangerschap kon komen. Alleen niet verwacht dat het de 2e maand zover was haha. Maar heel erg welkom! Anders hadden we waarschijnlijk binnen een half jaar echt bewust begonnen. (Roan was nu 9 maanden toen ik weer zwanger raakte, hij zal 1.5 zijn wanneer zijn broertje geboren wordt)

Eerste jaar na de bevalling ben je een stuk meer vruchtbaar.

Maar Jeetje je bevalling duurde best lang! Pittig zeg!!
Hoeveel leeftijdsverschil zou jij willen?
En succes weer met werken! Ondertussen ben je al weer begonnen, hoe bevalt het je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven