Gezondheid alle pijlers

COPD en andere longaandoeningen.

28-07-2016 23:55 709 berichten
Sinds een aantal jaren ben ik bekend met COPD en longemfyseem. Ik sta onder controle van de huisarts en de longarts. Gebruik 2 verschillende puffers en een antibioticum die ik continue moet slikken, dus geen kuur.

Gisteren weer op controle en wat ik juist niet verwacht had was dat ik weer gedaald was bij de longfunctietest. Van 71 naar 62 in nog geen 4 maanden. Wel regelmatig bloed gezien bij het sputum maar dat was vorig jaar ook en toen was er ook niets te zien.

Nu vermoed de longarts dat er ook iets anders aan de hand is, een andere vorm van astma, copd of longemfyseem, dat op de reguliere manier niet onder controle te krijgen is.

Hij heeft gelijk een afspraak gemaakt voor een nieuwe CTscan, een bronchoscopie en een longspoeling over 14 dagen.

De antibiotica moest ik direct mee stoppen om onstekingen in de longen en de luchtwegen uit te lokken zodat de onderzoeken niet beïnvloed woorden door medicijnen.

Nou ja, zijn er hier nog meer "longlijders" die mee willen schrijven?
Ik heb voor 4 uur in de week een hulp Pausini. Dat is inmiddels ook een hele goede vriendin waar ik ook in noodgevallen een beroep op kan doen en waar ik ook leuke dingen mee doe.

Ik weet niet meer hoe ik een plaatje moet plakken Dus bij deze voor allemaal niet minder gemeend, Hele Fijne Feesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier al even niet meer geweest.

Prada, ik wens je hele fijne feestdagen.

Ik krijg ook geen plaatje meer geplakt.

Gelukt!!!
Ha hoe deed je dat? Ik heb al heel lang geen plaatjes meer geplakt en ben het vergeten. Tenminste ik weet hoe ik het hier moet krijgen maar ik zie bij een plaatje de eigenschappen niet meer en weet niet hoe ik de URL krijg

Jij ook hele fijne feesten en leuk dat je er weer even bent
Jullie ook fijne dagen.

Maar Prada, vier uur is toch niks?
Hatsjikideee...
quote:prada schreef op 25 december 2016 @ 00:19:

Ha hoe deed je dat? Ik heb al heel lang geen plaatjes meer geplakt en ben het vergeten. Tenminste ik weet hoe ik het hier moet krijgen maar ik zie bij een plaatje de eigenschappen niet meer en weet niet hoe ik de URL krijg

Jij ook hele fijne feesten en leuk dat je er weer even bent

Plaatje kopiëren en niet via dat bergje maar gelijk hier in dit veld pakken. Ik was het ook vergeten.

Je moet wel eerst een plaatje zoeken en dan opslaan.

Ik sla mijn plaatjes op bij Tyny-Pic

Daar vandaan het plaatje kopiëren en dan hier plakken.

quote:pausini schreef op 25 december 2016 @ 00:32:

Jullie ook fijne dagen.

Maar Prada, vier uur is toch niks?Voor mij wel hoor. Alles is altijd gedaan en ik kan nog verbazend veel zelf. Daar sta ik soms wel versteld van. Dat er hier forummers zijn met een mindere diagnose die er veel slechter aan toe zijn. Wat dat betreft mag ik wel in mijn handen knijpen. Al merk ik wel dat de laatste periode erin gehakt heeft.
quote:Manji schreef op 25 december 2016 @ 01:03:

Je moet wel eerst een plaatje zoeken en dan opslaan.

Ik sla mijn plaatjes op bij Tyny-Pic

Daar vandaan het plaatje kopiëren en dan hier plakken.

[afbeelding]Ja maar voorheen deed ik dat altijd via dat bergje. Dan klikte je op een plaatje, selecteerde je eigenschappen en dan kopieerde je de URL en plaatste ik hem via dat bergje. Maar ik zie bij geen een plaatje nog eigenschappen staan opf ik weet niet meer hoe ik daar kwam. Nou ja, binnenkort maar eens uitzoeken dan.
Ik heb gezocht maar ik kan eigenschappen ook niet vinden.
quote:Manji schreef op 25 december 2016 @ 01:20:

Ik heb gezocht maar ik kan eigenschappen ook niet vinden.Raar is dat hey. Dan doe je het al jaren zo en ineens ben je het kwijt.
quote:prada schreef op 25 december 2016 @ 01:10:

[...]

Voor mij wel hoor. Alles is altijd gedaan en ik kan nog verbazend veel zelf. Daar sta ik soms wel versteld van. Dat er hier forummers zijn met een mindere diagnose die er veel slechter aan toe zijn. Wat dat betreft mag ik wel in mijn handen knijpen. Al merk ik wel dat de laatste periode erin gehakt heeft.Edit: Wat ik zelf nog doe; bed verschonen, wassen, strijken, zelfzorg, eten koken, boodschappen, toilet, het bijhouden van de slaapkamers en de woonkamer/keuken en de meest voorkomende dingetjes.
Hoe is het trouwens met jou Manji?
quote:prada schreef op 25 december 2016 @ 01:57:

Hoe is het trouwens met jou Manji?

Lief dat je het vraagt. Het gaat wel,maar met deze feestdagen is het gemis extra aanwezig.

Zal blij zijn als die dagen voorbij zijn,maar ik vermaak me wel hoor.

Ik wens je fijne feestdagen en een gelukkig 2017.
quote:Manji schreef op 25 december 2016 @ 11:03:

[...]

Lief dat je het vraagt. Het gaat wel,maar met deze feestdagen is het gemis extra aanwezig.

Zal blij zijn als die dagen voorbij zijn,maar ik vermaak me wel hoor.

Ik wens je fijne feestdagen en een gelukkig 2017.

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik hoop dat je deze dagen rustig door kunt brengen en dat je een mooie grote ster mag zien vanavond. Ik ben eigenlijk vergeten wanneer je man is gestorven, mag ik dat nog vragen?

Voor jou ook de allerbeste wensen
quote:prada schreef op 25 december 2016 @ 14:51:

[...]

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik hoop dat je deze dagen rustig door kunt brengen en dat je een mooie grote ster mag zien vanavond. Ik ben eigenlijk vergeten wanneer je man is gestorven, mag ik dat nog vragen?

Voor jou ook de allerbeste wensen

Ja hoor dat mag je gerust vragen.

Hij is in 2010 gestorven. Hij was weer opgenomen omdat hij zo benauwd was en na een paar dagen lag hij op intensive care. Daar had hij al vaker gelegen. Een paar dagen later werd ik 's morgens gebeld of ik direct wou komen,dat was ook al vaker gebeurd dus schrok daar niet zó erg van. Toen ik daar met mijn zoon aan kwam werd ons verteld dat hij in een diepe coma lag en er niet meer uit zou komen. Een paar dagen later is hij overleden.
Vreselijk Manji. Ik kan wel zeggen dat het slijt maar toch heelt een stukje van je hart nooit. Zeker niet als ik naar mijn kinderen kijk. Mijn man is 12 jaar geleden gestorven aan een hersentumor.

Voor jou is het nog heel vers, ik wens je heel veel sterkte en schrijf hier gerust van je af hoor.
quote:prada schreef op 25 december 2016 @ 23:54:

Vreselijk Manji. Ik kan wel zeggen dat het slijt maar toch heelt een stukje van je hart nooit. Zeker niet als ik naar mijn kinderen kijk. Mijn man is 12 jaar geleden gestorven aan een hersentumor.

Voor jou is het nog heel vers, ik wens je heel veel sterkte en schrijf hier gerust van je af hoor.

Prada, dan ben jij wel jong je man verloren en waren jullie kinderen nog erg jong. Ik ben een stuk ouder dan jij,maar verlies van een dierbare doet altijd pijn. Je zegt het heel treffend,een stukje van je hart heelt inderdaad nooit. Zoals nu met de kerstdagen en straks de jaarwisseling is het gemis nóg sterker aanwezig.

Maar ook die dagen gaan weer voorbij.
....
anoniem_204346 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 17:24
Reden: Herkenbaarheid
98.17% gewijzigd
Ja die dagen gaan inderdaad voorbij.

Monroe, wat leuk dat je even een update komt geven, al is het geen al te best nieuws. Het heeft zeker tijd nodig om te herstellen, dat kan wel maanden duren soms. Hopelijk komt er geen aanval overheen.

Ik moet morgen weer naar de longarts, er zijn een paar mogelijke diagnoses die erbij gekomen zijn waarschijnlijk maar nog niet helemaal duidelijk welke dus we gaan het plan van aanpak bespreken. Verder ga ik hem de Grote Vraag stellen. Of kanker in ieder geval uitgesloten is. Ik denk het wel want het komt niet terug in de verslagen maar wel syptomen die er op kunnen wijzen dus die duidelijkheid wil ik wel graag hebben. Voor nu maak ik me nog niet ongerust, eerst maar eens kijken wat er te bespreken valt.
Prada, heel veel succes morgen!

Ik kom morgen voorbij een kapelletje en ga daar een kaarsje voor je opsteken.

Dat kan nooit geen kwaad.

Sterkte meiske.xxx
quote:Manji schreef op 26 december 2016 @ 23:58:

Prada, heel veel succes morgen!

Ik kom morgen voorbij een kapelletje en ga daar een kaarsje voor je opsteken.

Dat kan nooit geen kwaad.

Sterkte meiske.xxxOhh je ontroerd me, wat ontzettend lief. Moest even slikken toen ik het las.
Heel veel sterkte vandaag Prada
Ohhhhh wat er nu gebeurd is.... Een saturatie van 97%!!!! Dat is me nog nooit gebeurd in de afgelopen 5 jaar. Ik zei nog tegen de LA, kijk nu snel want dadelijk zakt hij weer. Maar nee hoor, hij bleef 97. En dan te bedenken dat we vandaag zouden bespreken of ik thuis zuurstof zou krijgen omdat ik nooit boven de 85 kwam. En ook mijn longfunctie is weer terug op 72%, de oude waarde.

Ohhh ik ben zo blij. Nu een kleine controle in januari en in februari ben ik lang genoeg medicijn en rookvrij dat er sluitende scans gemaakt kunnen worden.

Dankjullie wel voor jullie steun, ik ga nu eerst even een dutje doen na 5 uur in het ziekenhuis. Ha ik word gek van blijdschap, dit is zulk ongekend goed nieuws.
Prada wat een goed nieuws geweldig!!!

Jij gaat het nieuwe jaar goed in.

Ik ben zo blij voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven