Wie heeft de ultieme tip

27-12-2016 18:20 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn bruidsboeket laten drogen. Nu 20 jaar later is het echter zo fragiel geworden, dat ik het niet meer normaal kan afstoffen, dan valt hij gelijk uit elkaar. Voor ik hem weggooi hoop ik dat iemand de tip heeft hoe hem nog redelijk stofvrij te krijgen.
Such a beautiful place to be with Friends.
De stofzuiger.
Spuitbusje perslucht voorzichtig misschien?
Fohn?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Lukt het ook niet met een plumeau?
quote:Phaedra_ schreef op 27 december 2016 @ 18:20:

De stofzuiger.Ben bang dat er dan niets van overblijft.
Als het je heel veel waard is zou je kijken wat een bloemist hierin nog kan betekenen, en dan naderhand het bruidsstuk in een stolp laten plaatsen.
quote:LoveDobby schreef op 27 december 2016 @ 18:24:

[...]

Ben bang dat er dan niets van overblijft.Je bent wel van het stof af.
quote:kerol schreef op 27 december 2016 @ 18:21:

Spuitbusje perslucht voorzichtig misschien?Haal ik zo iets bij de bouwmarkt?
quote:gizzmo-returns schreef op 27 december 2016 @ 18:24:

Lukt het ook niet met een plumeau?Helaas niet, dan valt hij gelijk uit.
quote:SweetFirefly schreef op 27 december 2016 @ 18:23:

Fohn?Die ga ik proberen!
Dode bloemen vind ik zo deprimerend. Ik zou ze gewoon weggooien. Je bent toch getrouwd voor die man, nou die kun je gewoon houden (als hij niet te stoffig is geworden...) die bloemen heb je niet nodig.

Ik snap dat sentimentele gedoe rondom dit soort dingen niet zo, ruim gewoon lekker op, tijd voor iets nieuws, mooie plant ofzo.
Je had het op de eoa manier moeten fixeren. Nu is het redelijk te laat. Perslucht (bij ACtion) staat enige druk op. Blaas je het zo naar de filistijnen. Föhn is al helemaal dubieus. Krokanter wil je het niet hebben... Maak er gauw een foto van zou ik zeggen...
Met een klein zacht kwastje afstoffen en dan onder een stolp?
quote:LoveDobby schreef op 27 december 2016 @ 18:25:

[...]

Haal ik zo iets bij de bouwmarkt?Heeft Action ook. En als je klaar bent haarlak over boeketje om het te fixeren.
Maar eerlijk....Is het nog mooi ?
Gewoon een nieuwe bruiloft plannen, voor het hernieuwen van je geloften. Meteen een nieuw boeket kopen, kun je weer 20 jaar voort.
Ja jammer. Ik had een tip voor je gehad maar dat is helaas te laat.

Ik ken van die bruidsboeketten die ze onder een soort glazen stolp hebben eh.. geprepareerd en opgebaard (hoe moet je het noemen).

Maar ja das nu te laat. Geen tips.
Niks meer aan te doen, vrees ik. Je hebt een bos verdroogde en verdorde bloemen (kan me ook niet voorstellen dat het er nog mooi uitziet) en het is gewoon een vergaan stofnest. Bij de minste aanraking zal het in stukjes uiteen vallen. Dus jammer, maar het is rijp voor de vuilnisbak.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Of anders had je er toen een selectie moeten uithalen en moeten persen en inlijsten. Maar ja, nu...
Supermarkt verkoopt toch ook perslucht?

En idd daarna royaal fixeren met haarlak, ik zou hiervoor sneldrogend beton Elnett extra strong gebruiken.
Mijn tante kreeg een bos rozen bij haar verloving, toen de rozen uit waren gedroogd had ze de roosbladeren in een vaas gestopt (van de stengels afgehaald) in de bodem, en vervolgens in dezelfde vaas nieuwe mooie planten ingedaan.. het ziet er nog steeds heel mooi uit
Do good. And good will come to you.
Als ik into trouwen was en into bewaren van het bruidsboeket zou ik het in kunsthars laten gieten...
Ik ben bang dat er weinig meer aan te doen is. Zelf hard blazen helpt misschien nog iets? Maar je hebt kans dat hij ook dan uit elkaar valt.

Tip voor de volgende keer

Ik heb bij mijn bruiloft een boeket met houten roosjes gebruikt die ligt nog altijd in de kast en blijft mooi. Ik heb er die groene sprieten wel nog uit geknipt.

Kun je het niet opnieuw laten maken? Dan kun je weer 20 jaar voort. Heeft toch ook wel iets moois, als oud vernieuwd wordt. Of geef er een andere sentimentele slinger aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven