Kerststuk drogen mogelijk?
dinsdag 27 december 2016 om 18:11
Ik heb een mooi kerststuk gekregen van mijn familie op een stuk schuim.
Kan ik dit laten drogen?
Ik wilde er een foto bij plaatsen maar dat lukt niet. Ik weet niet precies welke bloemen er in zitten. Sowieso wat dennentakken en katjes en iets wat op laurier lijkt en hulst.
Ook een mooie bloem, maar geen idee hoe die heet.
Ben benieuwd ?
Kan ik dit laten drogen?
Ik wilde er een foto bij plaatsen maar dat lukt niet. Ik weet niet precies welke bloemen er in zitten. Sowieso wat dennentakken en katjes en iets wat op laurier lijkt en hulst.
Ook een mooie bloem, maar geen idee hoe die heet.
Ben benieuwd ?
dinsdag 27 december 2016 om 18:23
Ik heb een kersttuk vorig jaar in een zak verpakt op zolder gelegd bij alle andere kerstspullen. Onder het mom van....als het volgend jaar nog mooi is gaat het weer op tafel gezet worden. Dat is gelukt. Echter vandaag heb ik het wel weggedaan. Nu was het echt droog en dor en vielen er flink wat naalden vanaf.
dinsdag 27 december 2016 om 18:30
dinsdag 27 december 2016 om 18:33
Toch kan het Pekeja, lees mijn bericht maar. Echter of het bij alle stukken lukt en of ze allen nog mooi zijn na een jaar weet ik niet.
Dat van mij was een groen dennenstuk op een zilverkleurig onderbord met een vastgelijmd kaarsenglas en wit/grijze balletjes met een houten hangertje. Dat lukte dus wel. Was nog groen toen ik het van zolder haalde.
Dat van mij was een groen dennenstuk op een zilverkleurig onderbord met een vastgelijmd kaarsenglas en wit/grijze balletjes met een houten hangertje. Dat lukte dus wel. Was nog groen toen ik het van zolder haalde.
dinsdag 27 december 2016 om 18:36
quote:Troeteltje schreef op 27 december 2016 @ 18:33:
Toch kan het Pekeja, lees mijn bericht maar. Echter of het bij alle stukken lukt en of ze allen nog mooi zijn na een jaar weet ik niet.
Dat van mij was een groen dennenstuk op een zilverkleurig onderbord met een vastgelijmd kaarsenglas en wit/grijze balletjes met een houten hangertje. Dat lukte dus wel. Was nog groen toen ik het van zolder haalde.Dat kan ook, maar dan heb je wel uitgedroogd groen dat bij het minste geringste uit elkaar valt, en nooit meer zo mooi eruit ziet als toen het vers was.
Dat van mij was een groen dennenstuk op een zilverkleurig onderbord met een vastgelijmd kaarsenglas en wit/grijze balletjes met een houten hangertje. Dat lukte dus wel. Was nog groen toen ik het van zolder haalde.Dat kan ook, maar dan heb je wel uitgedroogd groen dat bij het minste geringste uit elkaar valt, en nooit meer zo mooi eruit ziet als toen het vers was.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 27 december 2016 om 18:42
Foto maken en volgend jaar wat vers groen(conifeer, den, klimop, hulst) uit de tuin halen of een beetje kopen bij een bloemist en ook zo'n bloem. Als er een dunne kaars in staat en die is nog niet opgebrand, dan eruit halen en er plat bij bewaren. Door de zomerse warmte worden die anders zo krom als een hoepel. Stukje in een plastic zak bewaren , anders wordt t stoffig. Zo gaat mijn kerststuk al drie jaar mee.
dinsdag 27 december 2016 om 18:51
Bij mij gaan kerststukken gewoon na Nieuwjaar in de vuilnisbak. Compleet met alle ballen en paddestoelen en andere versiering die erin zit. Volgend jaar zijn ze weer te koop. Echt niet dat ik stoffige kerststukken elk jaar nieuw leven in ga blazen door er opnieuw groen in te steken, in ondertussen compleet verkruimelend steekschuim, Een compleet nieuw en vers kerststukje koop je zelfs bij mijn kwaliteits-bloemist al vanaf 10 euro... met kaarsjes, bloemetjes, groen en al.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 27 december 2016 om 19:44
pff nee beter van niet om te drogen en al helemaal niet als er verse bloemen bij in zijn gestoken. De meeste verse snijbloemen drogen niet heel erg mooi in, of je moet er van houden, nu lekker van genieten. volgend jaar de pot langs de bloemist brengen en heb je weer een prachtig nieuw stuk staan, vraag naar een mooi winterstuk dat is ruim na de kerst ook nog mooi. #alsbloemistekanikmoeilijkzeggendathetgeweldigmooiisomeenkerststuknaeenjaarweervanzoldertehalen.
dinsdag 27 december 2016 om 21:29
Is het de bedoeling om het bloemstuk volgend jaar te hergebruiken? In de praktijk koop je volgend jaar wat je dan mooi vindt. Je kan wel details bewaren zoals denneappels, kralen, zilveren ballen en houten sterren. Als je een foto maakt kan je die volgend jaar als voorbeeld gebruiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 28 december 2016 om 09:56
Takjes van het zilverstruikje zijn goed te bewaren overigens. Maar waarom zou je, want voor twee euro heb je aanstaande zomer weer een nieuwe frisse levende. En als je heel goed zoekt verkoopt men wel ergens nepkersttakjes die heel echt lijken. Zeker als je een leesbril gebruikt. Ik heb overigens twee van dit soort niet-levende stukken die ik in een doos bewaar mocht ik volgend jaar ongeinspireerd zijn, maar volgend jaar waarschijnlijk toch weer herschik.
En ik heb ook levende voor de geur.
En ik heb ook levende voor de geur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 28 december 2016 om 13:18
Bedankt voor jullie reacties
Ik wil het bewaren omdat het voor mij net een soort van bruidsboeket is,qua emotie.
Ik heb voor het eerst de familie verrast met het kerstdiner en daarnaast ben ik pas verhuist en waren ze er voor het eerst.
Het is dus een "speciaal kerststuk " dat ook al maakt iemand het na, het niet te vervangen is.
Ik ga er maar lekker van genieten en misschien haarlak icm die zak proberen.
Vond het zo lief van ze en was zo'n leuke dag!
Ik wil het bewaren omdat het voor mij net een soort van bruidsboeket is,qua emotie.
Ik heb voor het eerst de familie verrast met het kerstdiner en daarnaast ben ik pas verhuist en waren ze er voor het eerst.
Het is dus een "speciaal kerststuk " dat ook al maakt iemand het na, het niet te vervangen is.
Ik ga er maar lekker van genieten en misschien haarlak icm die zak proberen.
Vond het zo lief van ze en was zo'n leuke dag!