Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fiep je moet doen wat voor jullie goed voelt meid... alles wat je doet doe ue uit liefde voor je kindje...

Aardbei fijn dat alles goed was.....

Wij hebben de nekplooimeeting gehad en 1,5 dus dat is goed nu de bloeduitslagen nog en dat zal volgende week wel worden. Op de echo zag alles er goed uit en ook na meeting komen we op 8 juli uit.. precies de datum hoe het na tp hoort te zijn...

Wie moesten er nog voor echo's?
groenogig monster, ik kan het ook heel goed bespreken met mijn man gelukkig:)

mlsc, het bespreken met mijn moeder is geen optie. Ik heb het op kerstdag gezegd, waar ik behoefte aan heb en 's avonds heb ik een lange mail gestuurd waarin staat wat ik moeilijk vind en dat ik het fijn zou vinden als ze me vertrouwen en steun geeft en dan krijg ik de reactie: ik kan nu niet ingaan op je mail. Op zich is dat geen verrassing, want ik weet dat ik nooit goedkeuring en steun van haar zal krijgen maar toch doet het ergens pijn omdat je graag erkenning en steun van je moeder wilt. Ach, misschien wordt het maar eens tijd dat ze een minder grote rol in mijn leven gaat spelen, gevoelsmatig dan.

Ik heb ook wel het gevoel dat ik sinds de zwangerschap nòg mondiger ben geworden en gemakkelijker kan uitkomen voor mijn eigen mening en eigen aanpak en niet meer eeuwig rekening hou met iedereen zijn gevoelens. Net zoals sosa zegt: ons kind, onze manier.
Haha ja dat is echt zo hoor dat je mondiger wordt. Inmiddels heb ik een nieuwe baan maar op mijn vorige school was onze directrice een regelrechte heks, maakt altijd hele suggestieve nare opmerkingen enzo. Nou toen ik zwanger was ben ik toch een keer ontploft! Ze schrok zich een hoedje. Daarna ook geen last meer van gehad

Maar ook verder, als het om mijn kind gaat kan ik daar héél goed voor opkomen, laat me bijv ook bij de huisarts niet zomaar afschepen als ik voel dat er meer is. Als het mezelf betreft kan ik dat nog steeds niet zo goed
Supernieuws Aardbei en tasje!

Fiep, wat vervelend. Kan me heel goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je je nieuws moet 'delen'. Maar bekijk het van de positieve kant: misschien kan je samen met je schoonzus gaan shoppen als je haar leuk vindt?

Mlsc, ik zou het liefst alles voor de babykamer al binnenkort gaan regelen, maar helaas moeten we wachten tot de vergunning voor de dakkapel is goedgekeurd, dan tot de dakkapel wordt geleverd, dan moeten we de dakkapel nog aftimmeren en pas daarna kunnen we ons kantoor naar boven verhuizen en aan de babykamer beginnen! Zal maart/april worden, best frustrerend! Voor die tijd kunnen we de spullen ook niet echt kwijt, dus ik moet niet teveel gaan kopen...

Vliegen mag inderdaad, alleen niet te vaak ivm straling. Zwangere vrouwen moeten max 1000 microSv binnenkrijgen en heen en weer naar Sydney is ongeveer 40 microSv, dus daar kan ik nog wel een paar vluchten voor maken
Hier een mooie echo gehad! Alles bewoog. Hij leek een paar keer echt een sprongetje te maken. Echt superleuk. Ook kon ik de vingertjes al zien. Zo'n verschil met twee weken geleden. Het wordt steeds 'echter'. Voor mijn man ook, die begint er steeds meer van te genieten.
De zee is groen
Fijn meid!,,
Wat een fijn bericht groenogig monster! Heerlijk om te zien he! Het maakt het idd wat echter. Zeker voor die mannen is het zo abstract nog
Hoi allemaal!

Veel meegelezen maar helaas weinig tijd gehad om te reageren.

Fijne dagen gehad allemaal?

Ik zie hele vrolijke maar ook minder gezellig reacties van de omgeving. Vervelend voor de meiden die niet de reacties kregen die je eigenlijk zou willen.

Hier vandaag de nekplooimeting gehad en de bloedresultaten waren ook al terug.

Alles was tip top in orde. VK was helemaal tevreden. Fijn weer zo'n mijlpaal. Ook hebben we het hartje vast gehoord. Dat gaat snel!!

kleintje lag wel heel diep te slapen dus moest even bruut wakker gemaakt worden om beter te kunnen meten.

Over 4 weken hebben we de geslachtsbepaling gepland. Woei.
Oh wat fijn gadgetfreak dat alles goed was!! Wij over 2,5 week geslachtsbepaling, zoooo spannend. Heb je een voorgevoel??

Hoe gaat het met jullie kwaaltjes dames?

Hier nog steeds supermisselijk. Kerst was gezellig maar kon er daardoor toch minder van genieten
Hoi allemaal, ook hier een goede uitslag van de combinatietest gelukkig. Had alleen wel een nog betere score op down gewild (is nu kleiner dan 1 op 892, rest kleiner dan 1 op 5000), maar dat moet ik loslaten. Is toch de controlefreak in mij die dan zegt: had maar de NIPT gedaan. Maar ik besef me steeds meer dat je gewoon geen controle hebt over de zwangerschap en dat ik het moet loslaten. Dus dat doe ik ook en geniet er steeds meer van gelukkig. Nog een leuke foto meegekregen van de baby die aan het duimen was, zo schattig. Over ruim 3 weken weten we het geslacht, zin in! Leuk he dat het zo echt wordt allemaal. Beentjes zijn ook flink gegroeid ten opzichte van twee weken geleden. Leken ineens wel slungelbeentjes haha.

@ Fiep: wat vervelend dat het zo gaat met je moeder zeg. Wel heel goed dat je voor jezelf op komt! Denk dat als je zwanger bent het echt hét moment is voor iedereen om goed je grenzen te bewaken en je eigen plan te trekken. Want ik denk dat de bemoeizucht van anderen alleen maar groeit en iedereen het altijd beter denkt te weten dan jijzelf. Ik snap je gevoel ook goed hoor t.o.v. de situatie met je schoonzus. Maar word er alsjeblieft niet zeker onzeker van en probeer reacties naast je neer te leggen. Hoe zo'n zwangerschap gaat is zó anders voor iedereen. Zowel qua kwaaltjes als het aankomen als hoe je het allemaal wil gaan doen. Knuffel!

@ mlsc: voel jij je al wat beter? Ik ga deze week het kamertje schilderen en de meubels staan ook al in elkaar. Moeten alleen de verdere aankleding nog doen en een box aanschaffen haha. Snel, maar who cares!
Oh en qua aankomen: ik kom in het begin dus best snel aan. Vorige x was m'n collegaatje ongeveer even ver en die bleef maar roepen dat zij zo weinig aankwam en dat ik maar uit moest kijken want daar ging m'n figuur. Uiteindelijk ben ik 13 kilo aangekomen en zij is gestopt met wegen bij 25+

Zegt dus helemaal niks!!! En bij de 1 vliegt het er weer af na de geboorte en bij de ander niet. Rot is dat vergelijken he, het maakt je zo onnodig onzeker
Jammer, jammer. We moeten op zoek naar een andere babykamer. We zijn overboden terwijl we zelf al bijna 15.000 boven de vraagprijs zaten. Ben bang dat dit wel een stresspuntje wordt de komende maanden.
De zee is groen
Fijn van de goede echo groenogig monster. Jammer van de babykamer. Goed MP (ga er vanuit dat je via MP kijkt) in de gaten blijven houden. Sommige babykamers gaan echt super snel.

Het kost me steeds meer moeite om mijn mond dicht te houden tegenover andere collega's, ik wil liever dat onze vrienden het eerder weten voordat de rest van mijn collega's het weten. Nog een paar dagen wachten! Na oud en nieuw zet ik ook een berichtje op facebook en dan mag heel de wereld het weten
Schuifspeldje, ik snap dat je liever een 'beter' resultaat had gehad maar het is zoals je zegt een eeuwige onzekerheid waar je ergens mee moet leren leven. Uiteindelijk is het nog maar een heeeeele kleine kans..

groenogig monster, jammer van de kamer. Bij de beste aanbiedingen onmiddellijk bellen en dezelfde dag langsgaan met voorschot langsgaan geeft je de beste kansen (heb ik zelf toch ondervonden).

Bij ons weet iedereen het nu eigenlijk, na de fb-aankondiging en voelt wel als een geruststelling. Ook wel beetje eng nog hoor:D

Ik heb de indruk dat de misselijkheid eindelijk aan het minderen is maar de emoties slaan wel serieus toe. Heel lichtgevoelig voor alles en iedereen. Ik word er zelf echt gestoord van en moet er op letten dat ik nog een beetje redelijk blijf. Aparte ervaring:D Ik voel baarmoeder ook serieus groeien met momenten, hoewel ik nog amper een buikje heb.

Wij kijken ook wel uit naar de geslachtsbepaling. Gisteren nog het filmpje van de echo herbekeken en daar is op zich heel goed 'iets' te zien maar geen idee of het eerder een jongen of meisje is.

Vandaag ook gaan praten met twee vrouwen die een thuisbevalling gedaan hebben ivm hun ervaringen. Het heeft me nog meer gesterkt in mijn idee dat dat onze soort bevalling zal worden (als alles goed blijft verlopen natuurlijk). Deze avond afspraak in ziekenhuis om de materniteit toch ook eens te zien zodat we een goede beslissing kunnen nemen.

Hoe gaat het met jullie?
Oh wat fijn Fiep dat je minder misselijk word! Hier helaas nog steeds beroerd..

Ik wil dit keer in het zkh bevallen... vorige x wilde ik ook thuis bevallen maar na twee uur persen en nog geen baby moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Achteraf vond ik dat toch wel een beetje eng. Ik vind ook dat de VK té lang heeft gewacht met ons naar het ziekenhuis te sturen.

Een thuisbevalling lijkt me nog steeds wel heel relaxed en mooi maar durf het toch niet meer aan
Oh dames.. het ging om een huis met babykamer. Voor alleen een babykamer zou 15.000 overbieden mij toch echt te gortig zijn

Ik zou graag thuis bevallen. Maar zo niet is het ook goed.
De zee is groen
Sosa wat k.. dat je nog zo misselijk bent..

fiep heel herkenbaar hoor het humeur. Ik ben echt een bitch thuis tegen manlief... spannend he. Ik ben ook zo benieuwd wat het wordt.. wij wachten de 20 wekenecho af..

Aardbei dat je het zolang vol kan houden meid, ik zou gek worden..

Monster jammer van het koamertje maar je hebt nog tijd meid en daar komen er nog genoeg aan hoor. Maar altijd jammer als je ergens voor valt..

Ik ben dus ook lichtgeraakt maar misselijkheid gaat beter niet meer elke dag..

Wij gaan weer voor ziekenhuisbevalling en na de zware rugweeen (de eerste 8 cm ontsluiting kwamen heel snel maar van 13:09u tot 15:45 over 2 cm gedaan en dan nog vaginaal geholpen.. auww) van toen ga ik ook voor een ruggenprik
Gadgetfreak fijn dat de uitslagen goed waren!!
Oja en die emoties he.. vandaag moest de kleine voor diploma A op en hij kwam nog maar aanlopen met zijn groepje en ik begon al te janken...
Sosa, wat rot dat je nog steeds zo beroerd bent :( wordt het allemaal niet leuker op!

Wat jammer dat jullie overboden zijn groenogig monster :( dat is dan zo balen! Bij ons heeft het uiteindelijk 2 jaar geduurd voordat we ons droomhuis kochten. Hopelijk is het bij jullie sneller raak!

Kwaaltjes zijn hier niet meer aanwezig. Iets gevoelige borsten nog. Vanmiddag bij de vk het hartje gehoord via doptone. Volgens de vk kon het zijn dat ze het nog niet zou horen ivm zwangerschapsduur, maar ze had het gelijk te pakken! Baby was weer heel actief! Hartje klink sterk en regelmatig. Bloeduitslagen waren allemaal top. Bij 27 weken word er bloed geprikt om te kijken wat de bloedgroep van de baby is. Als deze positief is krijg ik 2 injecties met antistoffen, omdat ik negatief bloed heb.

Ik twijfel om een 16 weken echo te laten doen. Lijkt me heel leuk om dan het geslacht al te weten, maar ik heb al een aantal keer gehoord dat de uitslag met 20 weken toch anders was dat houd me een beetje tegen.
Oh heerlijk het hartje horen!! Ik heb 12 jan pas weer een afspraak, duurt lang!

Ik heb ook een negatieve bloedgroep en die rhesus injecties gehad... ik dacht dat ze de vorige keer zeiden dat het nu dan niet meer hoeft maar volgens de VK moet het weer opnieuw... vaag.

Wij doen wel de echo met 16 weken... euh ik

hoop dat het bij de 20 weken wel hetzelfde blijft dan haha... ik heb het nog niet gehoord maar gebeurt dat vaak ja??
Huh ik dacht ook dat het maar bij 1 zwangerschap moest?

Ja, 2 bevriende stellen zouden eerst een jongentje krijgen en uiteindelijk bleek het toch een meisje te zijn
groenogig monster, ik dacht dat het een typfout was ofzo van die 15.000€ Ik had niet door dat het over een huis ging.

Willen jullie graag nog voor de bevalling een huis vinden en verhuizen?

Voor we begonnen bouwen zijn we ook een tijdje op zoek geweest naar huizen. We hebben 20 huizen gezien ongeveer en 3 keer meegemaakt dat de makelaar zelfs 5' voor de bezichtiging belde dat het verkocht was of zelfs niet kwam opdagen. Enorm teleurstellend en stresserend allemaal, vond ik. Maar de (snelle) aanhouder wilt en jullie zullen jullie droomhuis zeker vinden in 2017:)
Monster ik las je berichtje verkeerd. Ja dat is zeker balen van het huis..

Ik heb bij de eerste ook injecties gehad ivm bloed neg. Ga ik nu ook vanuit eigenlijk..
Ik dacht eigenlijk ook dat 15.000 een typefout was in ieder geval balen van het huis! Hopelijk komt er snel nóg een mooier huis op jullie pad!

Ik wil in het zkh bevallen, lijkt mij persoonlijk helemaal niks om thuis te bevallen terwijl ik daar ook regelmatig goede verhalen over hoor!

Mijn hormonen beginnen goed op te spelen, had een discussie met mn vriend en begon spontaan te huilen. Zo niks voor mij dit... moet echt wennen aan al die tranen iedere keer.

Ik heb altijd gehoord dat zwangere vrouwen het warmer kregen door de hormonen, merken jullie daar al iets van? Ik heb het juist alleen maar kouder lijkt wel. Krijg het niet meer warm.

Tasje, ben ook helemaal klaar met mn mond houden maar gelukkig nog maar 2 dagen nog heel even volhouden haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven