Afrikaanse namen

31-12-2016 03:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van de eerste, mijn man is Zuid-Afrikaans en het lijkt me leuk om ons kind een Afrikaanse naam te geven, maar dan wel eentje die ook in het Nederlands en Engels is uit te spreken en niet al te moeilijk te spellen is. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt. Hebben jullie suggesties voor mooie Afrikaanse namen voor jongens of meisjes?
Je man zal toch wel suggesties hebben?
Nana voor een meisje
Leuke site
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Tantesidonia, ik wil kijken of er nog andere leuke namen zijn waar we nog niet aan gedacht hebben. We hebben wel al een paar namen die wel leuk zijn, maar de juiste zit er nog niet tussen. Voor een jongen: Kazi, Sim, Yaro. Voor een meisje: Adia, Azana, Faiza, Kya, Nailah, Nya, Safiya.

Mavis, leuke suggestie! Alleen betekent nana in het Engels oma (mijn man spreekt Engels), dus misschien toch niet zo geschikt

Juniper, bedankt voor de link!
Yaro is een merk van draagdoeken. Dat je het even weet. Ik vind vooral de meisjesnamen die je opschrijft mooi!
Meisje: Nandi, Neo, Zola, Thandiwe (Afkorting: Thandi, net zoals de actrice Thandi Newton)

Jongen: Polo, Thabo
Wat staan er mooie namen tussen!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Meisje:

Bisa

Dore

Nala

Nia

Jongen:

Afram

Elon

Mosa
Ik heb via google toen ik zwanger was veel lijstjes gezien, zelfs met betekenis erachter.
Safiya is een Arabische naam
Goodluck
Bimzarellio...what else
Kwimbawee

Oegandoela

Nabimbwe

Taznia

Shakazulu
"Een Afrikaanse naam" bestaat toch niet? Marokko is ook Afrika. De namen die in Nigeria voorkomen zijn toch anders dan in Kongo of Malawi of Namibië. Of wil je een blanke boeren naam?

Wat is de achtergrond van je man? Welke namen komen bij hem in de familie voor?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:GijsdeGoede schreef op 31 december 2016 @ 08:32:

Kwimbawee

Oegandoela

Nabimbwe

Taznia

ShakazuluIk nam inderdaad altijd mijn niet zo snuggere buurman in gedachten en bedacht me hoe hij de naam zou uitspreken.
Als kind de achternaam van vader krijgt zou ik juist een Hollandse naam geven. Niet Ot-en-Sien-Hollands, maar twee ouders, twee invloeden.

Dus Joost of Irene Bokembe, in plaats van Matzvita of Carl Bokembe.
Evelien is ook een Afrikaanse naam! (Kwam ik zelf achter toen ik destijds naar Afrikaanse namen zocht). Klinkt oer hollands maar is echt Afrikaans. Heeft ook een mooie betekenis geloof ik.

Er zijn babynamensites waar je op land van herkomst kunt zoeken en dus een lange lijst met Afrikaanse namen kunt doorscrollen
Ik zou een leuke, maar ook praktische en goed te spellen naam kiezen. En een naam die aan de 'goede' kant van de sollicitatiestapel komt te liggen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Voor een meisje Tabia of Zinzi
Zinzi is een sieradenlijn. Dat je het even weet.
quote:FunnyFace8 schreef op 31 december 2016 @ 05:07:

Meisje: Nandi, Neo, Zola, Thandiwe (Afkorting: Thandi, net zoals de actrice Thandi Newton)

Jongen: Polo, ThaboPolo is een kledingstuk
Ashanti
Gift

Memory

Stayalive

Bornwell

Precious

Darling

Wisdom

Benson

Gibson

Hillary
quote:feder schreef op 31 december 2016 @ 10:21:

Gift

Memory

Stayalive

Bornwell

Precious

Darling

Wisdom

Benson

Gibson

HillaryWat vreselijk
Thabo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven