Afrikaanse namen
zaterdag 31 december 2016 om 03:36
Ik ben zwanger van de eerste, mijn man is Zuid-Afrikaans en het lijkt me leuk om ons kind een Afrikaanse naam te geven, maar dan wel eentje die ook in het Nederlands en Engels is uit te spreken en niet al te moeilijk te spellen is. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt. Hebben jullie suggesties voor mooie Afrikaanse namen voor jongens of meisjes?
zaterdag 31 december 2016 om 04:34
Tantesidonia, ik wil kijken of er nog andere leuke namen zijn waar we nog niet aan gedacht hebben. We hebben wel al een paar namen die wel leuk zijn, maar de juiste zit er nog niet tussen. Voor een jongen: Kazi, Sim, Yaro. Voor een meisje: Adia, Azana, Faiza, Kya, Nailah, Nya, Safiya.
Mavis, leuke suggestie! Alleen betekent nana in het Engels oma (mijn man spreekt Engels), dus misschien toch niet zo geschikt
Juniper, bedankt voor de link!
Mavis, leuke suggestie! Alleen betekent nana in het Engels oma (mijn man spreekt Engels), dus misschien toch niet zo geschikt
Juniper, bedankt voor de link!
zaterdag 31 december 2016 om 08:58
"Een Afrikaanse naam" bestaat toch niet? Marokko is ook Afrika. De namen die in Nigeria voorkomen zijn toch anders dan in Kongo of Malawi of Namibië. Of wil je een blanke boeren naam?
Wat is de achtergrond van je man? Welke namen komen bij hem in de familie voor?
Wat is de achtergrond van je man? Welke namen komen bij hem in de familie voor?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 31 december 2016 om 09:02
Evelien is ook een Afrikaanse naam! (Kwam ik zelf achter toen ik destijds naar Afrikaanse namen zocht). Klinkt oer hollands maar is echt Afrikaans. Heeft ook een mooie betekenis geloof ik.
Er zijn babynamensites waar je op land van herkomst kunt zoeken en dus een lange lijst met Afrikaanse namen kunt doorscrollen
Er zijn babynamensites waar je op land van herkomst kunt zoeken en dus een lange lijst met Afrikaanse namen kunt doorscrollen