start clomid 2016

05-06-2016 12:54 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi girls,

Ik ben opzoek naar een forum om gezellig met andere meiden te kletsen over hun ervaringen met clomid en de zwangerschap. Ik weet dat er al genoeg groepen zijn, maar allemaal met zoveel schrijvers dat ik het allemaal niet kan bij houden. Dus we benieuwd of hier animo voor is.

Heb zelf net de tweede kuur clomid 50 mg achter de rug.. en nu op het wachtbankje...
Ja ik start ook met 50 mg, maar eerst een menstruatie opwekken met Primolut.
C'est la vie
Hee meiden, hoe is het hier??! Even stil geweest.... Bij mij leek het heeel even of er wellicht wat was, maar ben toch vanochtend ongesteld geworden. Dus op naar ronde 3 met clomid 100mg. Deze ronde zonder echo's en bloedprikken. De clomid en clearblue testen liggen al klaar Nieuwe NOD is eind deze maand! Dus hopelijk nog in 2016 zwanger!

Ben benieuwd naar hoe het met jullie is!
Hoi Hearts, op naar de volgende ronde. Veel succes!

Hier ook nog geen nieuws. Heb de Primolut kuur erop zitten en wacht nu tot ik ongesteld word om te starten met de Gonal F spuiten. Brrr, zie er tegenop.
C'est la vie
Iedereen weer succes met de nieuwe ronde!

Hé balen dat het mis is gegaan Luna!! Heet dat geen vroege miskraam of ben ik in de war?

Hier gaan we bijna stuk van verdriet. We gaan binnenkort op vakantie en zijn daarom even tijdelijk gestopt met clomid en pregnyl. Voordat we op vakantie gaan, hebben we een intake gehad in een ander ziekenhuis, omdat onze zorgverzekering het toch niet vergoed. Gelukkig in dit zh wel. Maar wat wil nou.. we hebben heel de tijd gedacht dat het aan mij lag, omdat ik pcos heb en ik heb nog nooit een eisprong uit mezelf gehad. Dan wordt zwanger worden natuurlijk lastig. Nu hebben we voor de zekerheid een sementest gedaan, om uit te sluiten dat het niet aan mijn man ligt. Nu kregen we een uur of 2 later de uitslag: er zijn 0!!! Zaadjes gevonden. Gewoon helemaal niks!! Ook niet dood, het is domweg niet aanwezig. We zijn er echt stuk van. Dit hadden we echt niet verwacht! :'( We moeten na onze reis terugkomen en nog een (ander) semenonderzoek doen en kijken of ze daar 10 zaadjes vinden zodat het ingevroren kan worden. De hoop is zo groot, maar de kans is klein.

Dat moment dat je groots het ziekenhuis inloopt en er kapot vandaan komt :( :(
Wat verschrikkelijk nieuws... dat hadden jullie natuurlijk niet verwacht. Wat.vreemd dat ze in het vorige ziekenhuis geen semenonderzoek hebben gedaan. Hopelijk is er nog iets te vinden. Zo niet, wat is dan de volgende stap? Of eerst de resultaten afwachten waarschijnlijk. Sterkte!
Jeetje OnsMonstertje, wat een nieuws zeg :O Ik hoor weleens vaker dat er bij een tweede keer tóch levend zaad wordt gevonden voor bijv. iui of ivf. Dat het ook een momentopname is. Ik hoop het echt zo erg voor je :(

Wat je schrijft over Luna, volgens mij is de innesteling dan verkeerd gegaan. Zonder afbreuk te doen aan haar gevoelens, een vroege miskraam klinkt dan wel erg zwaar... (sorry Luna, als ik nu voor mijn beurt spreek).

Susie, kan me voorstellen dat je opziet tegen spuiten. Familieleden van mij hebben hetzelfde gehad, clomid werkte niet maar spuiten gelukkig heel goed (hebben nu een baby)
Ons monstertje wat een ontzettend verschrikkelijk kut nieuws .

Ik weet wat je voelt, wij zitten precies in het zelfde schuitje. Hebben 4 weken geleden hetzelfde nieuws gekregen.

Als je vragen hebt of meer wil weten, stuur me even een pb. Zal je nu niet lastig vallen met allerlei verhalen.

Hele dikke knuffrl
@hearts wat jammer dat je ongesteld bent geworden, bah. Nou hopen dat bij jou de 100mg wel aanslaat.

@susie, dat spuiten valt op zich mee, ik laat het elke avond door me vriend doen. En ook tegen mij zei de gyn.dat glonal f in meeste gevallen wel aanslaat. Ben nu een week bezig, gisteren eerste echo gehad maar nog geen eitje die groot genoeg is. Aanstaande woensdag weer echo. Vriend moet ook dinsdag zaad onderzoek doen. Ben er benieuwd naar. Al heeft hij al 3 kinderen uit zijn vorige relatie.

@Onsmonstertje, wat een verschrikkelijke nieuws. Ik hoop dat de volgende onderzoek alsnog levende zaadjes laat zien. Sterkte ermee.
Kozarcanka, 100mg slaat aan hoor, daarom ben ik ongesteld geworden ;) alleen dus niet zwanger. Eerste ronde met 50mg sloeg niet aan, de twee rondes met 100mg wel. Nu nog zwanger worden!

Spannend jouw echo woensdag, krijg je dan ook pregnyl om het ei te laten springen?
@ Onsmonstertje, wat een verschrikkelijk nieuws. Raar ook dat ze het in het andere ziekenhuis nooit getest hadden.

@ Hearts, ben jij weer met de volgende ronde CLomid bezig nu? Hoe gaat het?

@ Kozarcanka, oooh spannend aanstaande woensdag. Met hoeveel eenheden ben jij begonnen?

Heel veel succes met de echo, en natuurlijk ook voor het onderzoek van je vriend. Toch spannend.

In ons ziekenhuis was dat trouwens een van de eerste dingen die onderzocht werd.

Ik heb gister de eerste spuit gezet, en lang zitten aarzelen maar het viel toch redelijk mee. Vanavond ging al beter. Hoop dat er volgende keer op de echo iets te zien is.
C'est la vie
Hoi!

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb intussen de eerste kuur clomid 50 mg erop zitten. Helaas sloeg die niet aan (vorige week maandag en vandaag echo, maar geen eitjes te zien die groot genoeg zijn). Nu dus weer begonnen met Provera vandaag (cyclusdag 19). Ik moet de volgende ronde 100 mg nemen, ben heel benieuwd of dat wel aanslaat. Ik heb al geleerd dat geduld in dit proces heel belangrijk is ;).
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Iedereen bedankt voor de lieve meelevende reacties!!

We zijn een heel klein beetje van de schrik bekomen en we gaan nu kijken hoe en wat verder. 19 december weer een nieuwe afspraak. Ik ben benieuwd!

De reden waarom er niet eerder een sementest is gedaan, is omdat we die in het vorige ziekenhuis zelf moesten betalen, en aangezien we toch over gingen stappen naar dit ziekenhuis waarin we alles vergoed krijgen, hebben we er zelf voor gekozen om dat nu te doen. Scheelt heel veel geld ;)
Dag Dames,

@Enitreg, welkom in de club. Natuurlijk mag je meeschrijven. Hier is iedereen welkom. Nou heel veel succes met de clomid. Bij mij helaas niet geholpen. maar elke lichaam is anders. Geduld is inderdaad heel erg belangrijk in dit proces. Heb jij ook pcos?

Heb al meerdere echo's gehad, genoeg eitjes te zien maar nog niet een die echt gegroeid is. Nu ben ik met 75 eenheden bezig. de 50 eenheden heeft niet geholpen. Morgen weer een nieuwe echo van de 75 eenheden. Nu hopen dat er een eitje is die goed gegroeid is en dan pregnyl spuiten om te laten springen. Morgen krijgen we ook de uitslag van mijn vriend. Best allemaal spannend.

@Susie, hoe gaat het bij jou met spuiten?

@hearts, hoop dat je alsnog zwanger wordt met de 100mg ;)
Welkom Enitreg, zeker mag je meeschrijven. Veel succes met de volgende ronde Clomid.

@ Kozarcanka, vervelend dat de 50 niet geholpen heeft.

Hier heb ik een weekje gespoten en vandaag was de echo. Het heeft effect gehad, en hoe.. Overstimulatie.. Meer dan 10 follikels. Nu moet ik eerst ongesteld worden en dan de volgende keer nog een lagere dosis. Ben echt stomverbaasd, met Clomid had ik nooit iets.

Voel me ook niet lekker, enorm opgeblazen buik en misselijk. Hopelijk word ik gauw ongesteld.
C'est la vie
@susie, wat fijn om te horen dat het wel aangeslagen heeft. Hoop voor je dat je snel ongesteld word. Bij mij waren ook genoeg eitjes alleen niet eentje die flink gegroeid is helaas. Maar ja we gaan het morgen wel zien ;). Nogmaals sterkte met misselijkheid.
Nou vandaag weer een echo gehad. er is een eitje gegroeid . moet morgen ochtend pregnyl spuiten en hopen dat ik nu zwanger wordt. Vind het best wel spannend allemaal.

Hoe gaat het bij jullie?
Wat fijn Kozarcanka, succes met de Pregnyl. Zet je die ook zelf?
C'est la vie
Dankje wel Susi, Ja die ga ik ook zelf zetten. morgen heel vroeg

Hoe gaat het bij jou?
Is het goed gegaan met prikken Kozarcanka?

Hier nog geen nieuws, ben nu een week gestopt met prikken vanwege overstimulatie en nog geen spoor van menstruatie. Geduld....lastig hoor, ik ben ook bang dat het niet komt. Als ik het na kerst nog niet ben ga ik de gynaecoloog bellen.
C'est la vie
Prikken is op zich goed gegaan. Moet wel zeggen dat ik de naald van pregnyl goed gevoeld heb. Iets meer dan de Glonal F. Nu is het afwachten of ik zwanger word of niet.

Ja daar heb je ook gelijk in, niet te lang mee zitten.

Hiermee word je geduld heel erg op proef gesteld. Heel veel sterkte ermee.
@ Kozarcanka, hoe gaat het met jou nu?
C'est la vie
Goedemorgen Susie,

ja gaat goed. Het blijkt dat ik zwanger ben. vanochtend zwangerschapstest gedaan en hij was positief.

hoe gaat het met jou?
Gefeliciteerd Kozarcanka, snel gegaan nog! Super.

Hier ben ik weer met de Gonal F bezig, lagere dosering en meer controles, duimen maar.
C'est la vie
Dankje wel Susie

Succes met de glonal F. Bij hielp het pas vanaf 75mg.

Denk aan je en duim voor je.
Hoi hoi,

Ik zag dit forum toen ik zelf opzoek ging op Google naar ervaringen met clomid 50mg.

Mijn man en ik proberen al vanaf mei 2015 voor een 2e kindje te gaan, maar is tot op heden nog niet gelukt.

In september 2016 toch maar naar de huisarts gegaan omdat mijn cyclus de ene keer 28 dagen was en de andere keer +60. Toen provera gekregen om een ongesteldheid op te wekken, wat goed geholpen heeft was binnen 5 dagen ongesteld. De keer erop bleef mijn ongesteldheid weer weg, toch maar weer naar de huisarts gegaan en zijn toen naar het ziekenhuis doorgestuurd. ( kon gelukkig diezelfde week al terecht) en warempel 3 dagen voor de eerste afspraak in het ziekenhuis werd ik ongesteld! Meteen alle onderzoeken laten doen die dag (bij mij en mijn man), gelukkig was alles bij mij en mijn man goed. Na de 2e afspraak in het ziekenhuis meteen een recept voor clomid mee gekregen en gelukkig werd ik nu wel uit mezelf ongesteld en kon ik gaan beginnen met clomid! Bij de laatste echo op 29-12 jl. was mijn eiblaasje zelfs al aan de flinke kant 23mm. En vandaag bloed moeten laten prikken op progesteron om te kijken of ik een eisprong zou hebben gehad.

Wel had ik 2-1 en 3-1 ontzettende buikpijn onder in m'n buik, is dit normaal?( ik heb zelf maar bedacht dat m'n eitje misschien groter is gegroeid en het toen pas gesprongen is).

Op mijn werk heb ik het verteld aan mijn teamleider en mijn directe collega's ( werk in de zorg). Omdat ik toch soms noodgedwongen onder werktijd naar een echo moet of afspraak in het ziekenhuis.

Ik heb lang getwijfeld om deel te nemen aan het forum, maar vond dat ik weinig in privésituatie met mensen hierover kon praten ( voor veel van hen is het ontwetendheid denk ik). Hopelijk kunnen we elkaar een beetje steunen vanuit hier!

Overigens moet ik nu wachten tot 19-1 voor een volgende afspraak. De tussentijd vind ik wel erg spannend, zou het meteen de eerste keer gelukt zijn, word ik gewoon ongesteld en dergelijke dingen gaan steeds door mijn hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven