Ervaringen strippen.

11-01-2009 17:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.

Helemaal nog niet aan de orde hoor en misschien gewoon helemaal niet nodig, maar ik was gewoon even nieuwsgierig.

Ik ben woensdag 40 weken zwanger van de 2e en wil dit keer graag proberen om thuis te bevallen. Bij de 1e moest ik naar het zh omdat de bloeddruk te hoog was.

Nu ben ik beetje ongeduldig aan het worden (lees, kom er nu maar uit baby!) en wil graag wat meer weten over het strippen.

Wie is er gestript? Moet je de bevalling dan binnen 24 uur beginnen anders naar het zh? Doet het pijn? Hielp het ook? Doen ze dit thuis of gewoon bij de vk in de praktijk?

Kortom, graag jullie ervaringen hiermee. En hoop gewoon dat t niet nodig is.

Dank jullie wel!
Geen ervaring hier... Moest wel lachen om je titel, was benieuwd welke van de twee 'strippen' je bedoelde. De 'zwanger' variant, of de 'seksuele' variant.

Succes met je a.s. bevalling!
Oeps, ik dacht anders strippen
Zie je, daar heb je het al!
haha, tja dat had ik er idd wel even bij mogen zetten!
[quote]Ring1981 schreef op 11 januari 2009 @ 17:25:

Geen ervaring hier... Moest wel lachen om je titel, was benieuwd welke van de twee 'strippen' je bedoelde. De 'zwanger' variant, of de 'seksuele' variant.

Ja, en dan heb je ook nog het 'strippen' van spataderen....!!
Ik ben gestript. Bij mij waren de weeën 's avonds begonnen. Na twee uur de vk gebeld en toen had ik vier cm ontsluiting. Zij is toen weggegaan, maar toen hielden de weeën op. De volgende ochtend is ze weer langsgekomen en om te voorkomen dat ik nog een dag en een avond zo verder moest gaan heeft ze me gestript. Het strippen deed geen zeer. Je moet gewoon goed ontspannen. En ze heeft het gewoon thuis gedaan. Nadat ze me gestript heeft, volgden er steeds heftigere weeën en ben ik uiteindelijk binnen vijf uur bevallen. Werkte dus goed voor mij!

Succes!
Oh ja, de vk heeft me trouwens eerst gestript en later pas m'n vliezen gebroken. Dus weet eigenlijk niet of je ook 24 uur na het strippen ook zou moeten bevallen..
O ja, natuurlijk. Die heb je ook nog!!! Tsjonge, wat een hoop betekenissen...
Hoi,

Ik ben gestript met 39,6 weken.

Ik had al een week elke avond een paar uur voorweeen, en had 1 cm ontsluiting toen ik bij de verloskundige kwam.

Hij vroeg of hij het zou proberen met strippen, ook omdat ik anders de week erna ingeleid zou worden i.v.m.de grootte van mijn kind. Of het strippen pijn deed weet ik niet meer, dus dat zal wel megevallen zijn.

Dat was rond een uur of drie 's middags. 's Avonds kreeg ik weer wat weeen, maar dat zakte ook weer weg. Vroeg in de ochtend werd ik wakker met echte weeen, en 6 uurtjes later was mijn dochter er.

Maar of de bevalling nou op gang is gekomen door het strippen, of dat het anders ook gebeurd zou zijn weet ik niet.

Je hoeft daarna niet binnen 24 uur te bevallen hoor, het is alleen maar proberen om de bevalling wat op gang te brengen.Mijn verloskundige zei dat het maar 1 op de 4/5 keer ook echt effect lijkt te hebben.
ik dacht: Heey even tips opdoen....hmmm en toen zag ik de avatar met bolle buik...en dacht ik 'kinky'.

Maar goed, even je OP gelezen en gezien dat t niet om ''hét strippen'' gaat
Ik ben er ook benieuwd naar. Afgelopen woensdag was ik 40 weken. Vk heeft toen gevoeld hoe het met de baarmoedermond stond. Die zat nog potdicht. Ze heeft toen gemasseerd en nu morgen terugkomen of het resultaat heeft gehad. Als dat zo is, wil ze proberen morgen te strippen.

Toen ik woensdag in de wachtkamer zat te wachten, kwam er een vrouw uit de spreekkamer van vk. Zij was gestript en ze gaf aan dat ze er niet zo heel lekker van was. Maar ik denk dat de een het wel anders ervaart dan de ander.
Spannend Marianne! Wist je van tevoren al dat ze sowiezo met 40 weken zou gaan voelen hoe het er met je baarmoedermond voorstond of was dat onverwachts?

Succes morgen!
Ik ben gestript met 41 weken. Bij mij deed het wel zeer, niet te vergelijken met de weeën. Gewoon errug onaangenaam

Het leverder bij mij direct krampjes op, beetje alsof ik ongesteld moest worden. Dat heeft de hele dag geduurd, 's avonds is de bevalling begonnen en de volgende dag werd zoon geboren.

De vk vertelde mij idd ook dat het niet hoeft te werken, als het wel zo is dan is dat mooi en anders toch maar wachten.

Succes
Ik ben bij 40-3 om 18.00 uur savonds gestript. Om 20.00 uur begonnen de weeen en om 22.00 is dochter geboren. Vond het strippen echt prima te doen, voelt beetje raar omdat ze echt zo in je vagina gaan poeren, maar niet pijnlijk ofzo.

Bij mij op de praktijk strippen ze in principe vanaf 40 weken als je dat wil en dan om de dag, in de hoop dat je dan dus voor 42 weken bevalt. Bij mij was 1 poging genoeg, bij anderen zijn er meer pogingen nodig en bij sommigen werkt het sowieso niet.
Ik ben ook gestript. Bij mij deed de gyn het en deed het geen pijn, het was wel irritant maar hey voor een goed doel even goed zuchten en tis klaar! Dat was om 11uur.

De hele dag voorweën gehad (maar die had ik al 3 weken dus dat zegt niets).s'Avond om 23u begonnen de weeën die er gelijk in knalde en anderhalf uur later was de vk er: 5 cm.

Al met al was onze dochter er in minder dan 6 uur na de eerste wee en begon de bevalling exact 12 uur na het strippen.

Succes!
Ben ook gestript met ruim 38 weken, had toen 2 cm ontsluiting (door voorweeen). Mijn VK zei dat als het strippen zou helpen, de bevalling binnen 24 uur daarna beginnen moest. Mijn bevalling begon ongeveer 25 uur na het strippen dus officieel heeft het niet geholpen

Vond het strippen trouwens niet echt heel erg vervelend, was zomaar gebeurd.
ik dacht oohh meerdere mensen willen tips over strippen, hahah maar t was een andere versie
* Heb niet alle reacties gelezen*

Ik heb een hele positieve ervaring met gestript worden. Met 40 weken en 6 dagen ben ik door de vk gestript, dit wist ik niet van tevoren en ik mocht ook wachten tot de week erna maar daar had ik natuurlijk geen zin in! Geen last hoor, maar wilde die beeb ook graag in mn armen! De ingreep zelf was wel pijnlijk maar het ging zo snel dat ik er nauwelijks last van kon hebben zeg maar. Meteen daarna begonnen de krampen (weeen ja) en die nacht ben ik bevallen. Ik weet natuurlijk niet of dit anders ook zou zijn gebeurd maar het had bij mij wel meteen effect dus heeft het denk ik zeker versneld. Succes met de laatste loodjes!!
Wat fijn dat er al zoveel reacties zijn! En veel positieve ervaringen! Dat geeft de burger moed!
Ik ben met 41,2 weken voor de eerste keer gestript. Onaangenaam, maar geen pijn, en behalve een beetje bloedverlies totaal geen effect gehad.

Met 41,5 weken weer gestript (ook hier een enorm ongeduld), ook toen niet directe gevolgen. Uiteindelijk begonnen de volgende dag de weeën (41,6 weken) en binnen 4 uur was mijn zoon geboren. Maar of het door het strippen kwam?!

Baat het niet, dan schaadt het niet...

Sterkte met bevallen!
Hier ook gestript. 1.5 week geleden met week 40.2 OM 10.30. Volgende dag vroeg in de ochtend geboren. Strippen was rot maar niet super pijnlijk. Als je al een keer bevallen bent is de kans dat je binnen 24 uur weeën krijgt 50%. Een reële kans. Je baarmoedermond moet wel week zijn. Bij mij was de gyn heel makkelijk. Had echt zoiets van had ik het maar 1 of 2 weken eerder gevraagd. Ik zou het gewoon vragen baat het niet dan schaad het niet. Bij mij zei mijn omgeving ook van dat doen ze niet je loopt nog niet echt overtijd, 2 dagen. Maar ze was er heel makkelijk in. De baby was al 3 weken af.

Heel veel geluk met je bevalling. En een 2e bevalling is vaak niet te vergelijken met een 1e. Veel minder heftig.
Ik had al een aantal uren weeën, maar ze wilden maar niet doorzetten. De vliezen waren toen nog niet gebroken.

Gestript door de vk, gewoon thuis. Het deed bij mij vreselijk veel pijn. Geen idee waarom. Misschien omdat de weeën toen al een tijd bezig waren? Ik ben die avond (uiteindelijk in het ziekenhuis vanwege poepen in het vruchtwater) bevallen.

De weeën werden na het strippen direct vele malen heftiger.

(helaas hield dit niet aan, maar dat lag vast niet aan het strippen)
Hier ook gestript met 40+4, dat gaf zo'n 2,5 uur later wel activiteit, maar na 4 uurtjes was het weer voorbij. 2 dagen later nog een keer gestript (was inmiddels wel mijn slijmprop aan het verliezen vanaf die ochtend, was bij mijn eerste spontaan en die dag ben ik ook bevallen) Rond 13.30 uur gestript en daarna nog heerlijk 2,5 uur alles in huis aan de kant gemaakt, alles schoon en netjes. Daarna begonnen de krampen wel weer iets te komen, maar niet pijnlijk, gewoon wat gevoelig! Was zo ineens naar 8 cm zonder centje pijn, slechts 1 uurtje echt zeer pijnlijke weeenstorm gehad en daarna was ze er.

Strippen eerste keer was niet pijnlijk, hooguit vervelend. Tweede keer was wel iets pijnlijker en deed ze ook iets meer haar best zei ze. Ik had toen al 2 cm overigens, maar dat is vaak zo bij een tweede, was bij de eerste keer strippen ook zo.

Succes ermee in elk geval, gewoon ontspannen, dan is het snel voorbij dat strippen en ach het is voor het goede doel
Ben ook gestript, met 39 weken. Ik vond het nogal pijnlijk. Misschien kwam dat ook wel omdat ik, bleek achteraf, al weeën had. Maar het is wel te doen hoor, zeker als je voor ogen houdt dat het kan helpen de bevalling in gang te zetten. Thuis binnen het uur echte weeën en 5 uur later is m'n kindje geboren. Bij mij was het echt een duwtje wat ik nodig had, omdat ik al elke dag lichte weeën had, maar het niet doorzette.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven