Wat voor soort vloer??

04-01-2017 11:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Helaas heeft mijn kat mijn vloer geruïneerd grr.

Hij heeft er een paar keer overheen geplast en het ziet er niet meer uit ( witte ikea laminaat).

Graag zou ik jullie advies willen wat voor vloer het meest geschikt is in combinatie met katten en kinderen ( qua kleur en en soort vloer). Laminaat wil ik sowieso niet meer en wit was ook niet zo praktisch????).

Alvast bedankt
Pvc! Kan goed tegen vocht en is ideaal schoon te maken.
Idd pvc.

Heb zelf een 'donkerbruine eikenhouten look' met bijbehorende structuur en dat is ideaal.

Is ook kras-vast.
Tegels,

ben je gelijk klaar voor de komende 50 jaar!

niet dat ik het mooi vind....maar praktisch is het wel
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 04 januari 2017 @ 11:56:

Tegels,

niet dat ik het mooi vind....maar praktisch is het wel Kinderen en een tegelvloer vind ik echt dood eng hoor kan aan mij liggen
PVC inderdaad. En dan niet heel donker of heel licht, want daar zie je alles op.

Een mooie hout of betonlook (net wat jullie smaak is) dan kan prima met zowel huisdieren als kinderen.
quote:Frikandellekuh schreef op 04 januari 2017 @ 11:56:

Tegels,

niet dat ik het mooi vind....maar praktisch is het wel Bij tegels moest ik ook vaak denken aan van die kille witte tegels (liefst schuin gelegd en met donkergrijze voeg...... Zooooo lelijk!), maar je hebt tegenwoordig hele mooie tegels met houtlook, incl nerfstructuur. Die zijn soms niet van echt te onderscheiden. Ideaal bij vloerverwarming, praktisch en makkelijk schoon te houden.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Ik lees mee. Ik vind pvc zo "chemisch". Wij denken nu aan parket
quote:Sosa85 schreef op 04 januari 2017 @ 12:31:

Ik lees mee. Ik vind pvc zo "chemisch". Wij denken nu aan parketAls de kat het laminaat al verpest met urine, is parket zeker niet handig.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Gehele vloer over heen verven, met goede beschermingslaag?
quote:swifty schreef op 04 januari 2017 @ 12:40:

Gehele vloer over heen verven, met goede beschermingslaag?Ja overheen verven is geen optie mee de vloer is echt helemaal kapot helaas ( niet overal maar wel op meerdere plekken)
Bedankt voor de reacties.

PVC is inderdaad wel goede optie iemand nog tip waar je mooie PVC vloeren kan kopen?
Tegels. Je hebt tegenwoordig hele mooie met houtlook. Ik vind ze erg mooi.

We hebben nu laminaat en dat gaat er uit als het helemaal lelijk is en komen er tegels.

Jaren al spijt. We hebben best duur laminaat en hadden achteraf al spijt nadat er kinderen kwamen
Not my circus, not my monkeys
quote:Schaap_Veronica schreef op 04 januari 2017 @ 12:39:

[...]

Als de kat het laminaat al verpest met urine, is parket zeker niet handig.Dat klopt. Wij hebben geen plassende kat, dat scheelt
quote:Sosa85 schreef op 04 januari 2017 @ 12:50:

[...]

Dat klopt. Wij hebben geen plassende kat, dat scheeltJa dan is parket mooi mijn katten normaal ook bijna nooit gelukkig maar durf het niet aan moet wel zeggen laminaat van ikea wat ik had beschadigde ook heel snel
Dat is wel prutlaminaat, wij ook ooit gehad. Nu een duurdere laminaat en ziet er nog best ok uit, we hebben een kind en een hond. Zijn er alleen beetje op uitgekeken
linoleum is supersterk en prettig om op te lopen
not all who wander are lost
quote:Schaap_Veronica schreef op 04 januari 2017 @ 12:39:

[...]

Als de kat het laminaat al verpest met urine, is parket zeker niet handig.En dan beginnen we nog niet eens over tegels waar urine intrekt. Ik heb zelf Ecodor eroverheen gespoten en dat hielp gelukkig wel.
quote:Sosa85 schreef op 04 januari 2017 @ 12:57:

Dat is wel prutlaminaat, wij ook ooit gehad. Nu een duurdere laminaat en ziet er nog best ok uit, we hebben een kind en een hond. Zijn er alleen beetje op uitgekekenJa klopt echt spijt dat ik toen voor goedkope variant ben gegaan
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 januari 2017 @ 11:57:

[...]

Kinderen en een tegelvloer vind ik echt dood eng hoor kan aan mij liggen Hoezo dat dan? Waarom is dat eng? Hier tegelvloer (nee geen kille witte, juk) maar vind het juist ideaal met kinderen en hond
quote:apiejapie schreef op 04 januari 2017 @ 14:34:

[...]

Hoezo dat dan? Waarom is dat eng? Hier tegelvloer (nee geen kille witte, juk) maar vind het juist ideaal met kinderen en hondIk ben zelf een keer gevallen op een tegelvloer toen, erg pijnlijk val dan liever op laminaat
Bij Gamma kan je zowel laminaat als Flexx Floors bekijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven