Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Belle de Eerste tóch leuker....

Grapje! Leuk je weer te zien niet-zwangere-tijdelijk-een-pauze-genomen-belle-de-tweede!
haa

Welkom Belle de tweede!

Lipe me al een paar daagjes te verheugen op vandaag; meisje naar kdv en dan lekker tutten met Gupje, en wat meeslapen etc.

Dus vanochtend vroeg opgestaan, gedouchet, kinderen gevoed en ingepakt, en toen stond ik buiten.......

Een auto onder een dikke laag vastgevroren sneeuw en ijs, en ik kreeg hem met geen mogelijkheid open. En de ijskrabber lag erin. Bovendien een dikke laag verse sneeuw op straat.

Dus we zijn -diepbedroefd, ook meisje die reuze zin had in 'kindjes spelen'- weer naar binnen gegaan, en daar zijn we nu nog.

Snif....

Ik twijfelde al of ik de weg op zou gaan, maar om eerst een half uur te krabben, en dan over verse sneeuw naar een andere plaats.... leek me niet handig.

Verder heb ik vorige week maar besloten om meisje te 'volgen' maar dat betekend al sinds vrijdag om de 2 uur voeden overdag. Maar dan is ze wel lief en zoet en vrolijk, terwijl ze anders na 2 uur wakker word en ik ze een uur zoet moet houden. Das nog intensiever.

Moest het van het cb maar tot vrijdag geven en anders toch gaan rekken. (ik dacht aan regelen)

Ze weegt nu 5219 gram en is 58 cm. Ze groeit dus 225 gram per week ongeveer en ook 1 cm.

225 gram is veel als je niet hard groeit maar met een cm per week wel ok denk ik.

Dus ik hou het er ook op dat ze gewoon erg veel nodig heeft.

Meisje deed het de eerste 10 weken ook zo met een cm per week, daarna ging het rustiger.

We zien het wel.

Het lukt me gelukkig wel steeds beter om meer 'in het moment' te zijn (als ik meis verschoon, dan ben ik DAAR mee bezig en niet ook nog met het gehuil van gup op de achtergrond etc), en me wat minder te laten opjagen en stressen.

lekker ego

liefs Joep
Belledetweede waar blijft jouw lap tekst nou????? hahaha

of ben je je nieuwe inlogcode ook kwijt? en krijgen we straks een belledederde??? hihi

Ik ga zo even de foto's posten van mijn buik, heeft Nijnvriend ein-de-lijk gemaakt gister...

en daarna lekker even op de bank liggen!

Liefs Nijn
Nou Nou Nou wat zitten jullie weer te drammen!

Hier komt mijn lang verwachte lap tekst....

-Verjaardag Frouk hebben we gevierd met de families en vrienden. Ik was 's avonds doodmoe want ik heb altijd het idee dat ik degene ben die moet zorgen dat iedereen het leuk heeft..... *zucht*

-Kerst hebben we verdeeld over de 2 oma's. En dat is gelukkig allemaal goed en rustig verlopen.

-Oudjaar hebben we een feestje gegeven. Doen we altijd met een stuk of 10 vrienden. erg gezellig!

En toen was het 2009!!!! Met sneeuw. Frouk vindt het reuze leuk buiten met al die sneeuw. Slletje rijden is nu toch echt wel een nieuwe hobby.

Hier gaat het verder allemaal prima. Ik ben winkels aan het uitbuiten....

Ik had nieuwe Ecco schoenen gekocht in november maar die waren nu al raar aan het "pluizen" Dus terug naar de winkel en ja hoor! Ik kreeg zonder te zeuren een paar nieuwe!!!!

En toen had ik de smaak te pakken....

Ik heb een mail gestuurd naar de Ikea dat onze eetkamerstoelen erg gammel zijn en dat mijn broer er al doorheen is gezakt..... In de winkel heb ik ontdekt dat het type stoel (Ingolf) nu een heel ander bevestigingssysteem heeft. Ik heb dus even geklaagd..... En ja hoor Belle mag 6 nieuwe stoelen komen uitzoeken!!!!!

Hierbij een tip: gewoon zeuren als iets kapot is.... je krijgt zo nieuwe hahahahahahahahahahahaha

Even denken wat ik nog meer heb gedaan .....

Ik krijg per januari salaris verhoging! Hiep hoi,. en we gaan met de afdeling verhuizen naar het nieuwe ziekenhuis!

Oh ja ik heb een collega aan een vriend van manlief gekoppeld! En het is nog gelukt ook. Ze zijn hopeloos verliefd..... Ik ga denk ik een relatieburo beginnen...

En we zijn al bezig om de zomervakantie te plannen. We hebben besloten om het op te splitsen in 2 of 3 vakanties van een week.

De eerste week gaan we in juni een hius huren in de duinen van noord denemarken. 100 meter van de zee! Lijkt me geweldig en het is daar prachtig!

De rest hebben we nog niet bedacht.

Ik ga in maart al een week skien in Ischgl met een club vrienden., Frouk gaat dan 10 dagen bij opa en oma logeren. Spannend.

Vanavond het ik een avondje alleen! Frouk ligt al op bed, die was moe. En man is op het werk tot laat..... dat komt niet slecht uit.. dan kan ik lekker meisjes tv kijken.

19.30: kinderziekenhuis

20.00: journaal

20.30: WIE IS DE MOL ( met mijn lekkere stuk Sebastiaan Labrie!!!!)

21.30: Ik vertrek!

En dan hup naar bed

Ik vermaak me wel.

dag meisjes

Belle

Oh ja en frouk gaat naar de nieuwe creche als ik met het werk verhuis!!!!!! Spannend
Ik wil ook sneeuw We hebben hier alleen maar natte sneeuw gehad...en ik wil zo graag een sneeuwpop maken, sneeuwballengevechten houden en sneeuwengeltjes maken.
Ik heb nog wel sneeuw over hoor!
Belle, heb je nog gekeken naar "ik vertrek"? Zielig toch!!! Die kinderen waren zzoooo dom! Bijna onetisch vind ik het!
Was ultra-vroeg opgestaan om voordat ik op weg ga naar school nog te kolven. Maar weet je. Ik doe het niet. Ik wacht lekker tot Dochter wakker is en ga daarna pas op pad. Dan loop ik maar het risico dat ik te laat ben door files.

(wow! ik ga het leren!)
Dochter gevoed, les (thuis) voorbereid... zie je, zo moeilijk was het niet :-)

(Nu op weg naar school)

(Het is niet bijster interssante info, maar we hebben er wel weer 2 postings bij, haha)
Belle: kom maar op met die sneeuw! Kan ik Rosa ook laten kennismaken met echte sneeuw. En hopelijk vindt ze het leuk, net als ik. Tot nu toe heeft ze bijna alleen maar karakterekjes van haar papa....

Als je die sneeuw komt brengen, kun je me dan meteen een lesje winkelsuitbuiten geven? Ik heb problemen met mijn mobiele abonnement.

Eef: ik vind je postings wel erg interessant. Goed gedaan ik hoop dat je je straks helemaal blij bent als blijkt dat je vertraging nog best meeviel.

Nijn: wow wat heb jij een mooie buik.

Joep: heb je volgende week een herkansing voor je dagje met gup alleen?

Hier is het draakje weer iets minder een draakje. Ze is vandaag lekker aan het uitslapen die luiwammes haha. En ik vind het wel lekker, kan ik 's ochtends even rustig douchen, de kachel aanmaken en forummen.
Hey lieffies!

Kids zijn weekendje logeren bij mijn ouders, en wat heb ik gedaan? Nou...

Bij de Ikea geweest (heerlijk, geen twee kinderen in- en uitladen, gewoon even door de winkel heensjezen en pakken wat je nodig hebt)

TrippTrappstoel gehaald (idem)

Badkamer grondig gepoetst (niet schuldig hoeven voelen dat ik Man daarmee dwing the Nanny te zijn)

Kinderkamers eens goed opgeruimd en schoongemaakt (vloeren gedweild enzo)

Wc's gepoetst (geen kind dat ondertussen er met de wc-borstel vandoor gaat)

Boodschappen gedaan (geen stampend kind bij de bananen)

Bij vrienden op bezoek gegaan en lekker blijven zitten tot 02.00 uur 's nachts

Ontbeten met lekkere broodjes en croissantjes (kan met kind ook, maar ik vond het wel lekker, even niet opletten wat je waar op de tafel neerzet en geen kind bij de oven weghouden enzo)

Ik hou zielsveel van mijn kinderen... maar wat is zo'n weekende "vrijheid" ineens luxe zeg!
Zo'n WEEK krijg ik ergens in maart!!!! Ik kan mij er nu al op verheugen!!!!
Oh, Eef ik word helemaal jaloers!!! Ik ben ook dol op Rosa, maar het is af en toe echt heerlijk om even zonder kind te zijn.

Volgende week gaat Rosa weer een nachtje bij opa en oma logeren, maar omdat ik haar om half 9 de volgende ochtend al weer op moet halen is uitslapen er helaas ook niet bij.
Oh Belle, een WEEK? Je ging toch wintersporten die week? Of blijf je thuis? Een week zou ik te lang vinden hoor, ik vind 3 dagen de max, dan ga ik ze teveel missen.

Manderley, uitslapen was er ook niet echt bij, want ik moest wel gewoon kolven. Maar ik vond het niet echt erg, was veel te blij dat ik iets aan mijn dag had!
He Ladies.

Ja ik leef ook nog, wel druk in het huis hier, maar toe maar, niet al te veel tijd en zin om te posten....waaahhh.

Lekke rhoor Eef, paar daagjes zonder kids....(moet er nu nog niet aan denken haha)

Manderly, lekker hoor dat mannetje zijn nieuwe werk bevalt. Nog steeds geen sneeuw gehad. Toch wel ijs?

Belle: Lkker hoor straks een weekje skieen. Maar best lang zonder kind hoor.

Joep: Hoe is het met jou en de kiddo's, druk??? (haha zeggen ze steeds tegen mij, word ik soms wel moe van, van zo'n standaard opmerking) zag dat je meisje goed groeit, ze is groter en zwaarder dan B&N, terwijl ze een paar weekjes ouder zijn, al zegt dat natuurlijk niks. Ze had natuurlijk al een hoger geboortegewicht.

Lab: Hopelijk gaat het weer wat beter met je. Lekker genieten van je meisje en al haar ontwikkelingen

Nijn, ben je al wat minder misselijk, zul je toch wel hopen na een paar weken. Wat heb je een mooie buik zeg!!

Nou hier gaat het zijn gangetje, ben wel een beetje moe, soms vind ik het ook wel pittig hoor, vooral als ze alletwee tegelijk komen, of huilen, soms om en om en dan kun je een hele dag dus gewoon niks doen end at vind ik wel eens heel erg frustrerend.

Bart weegt nu 4120 gram en is 56.2cm en Nanne weegt 4450 gram en is 56.5 cm.

Was er iemand van jullie die flesvoeding heeft gegeven en wat gaven jullie met deze gewichten. Bart heeft 5 voedingen (geen nachtvoeding meer) en Nanne 6 voedingen van 125 ml.

Met mezlef gaat het weer redelijk, al heb ik nog een laag HB (6.2) waah!!

Nou ik ga verder met Boer zoekt vrouw kijken.

Gr Joan
Joan: Ik gaf bv met de fles, ik heb ook vrij lang bijgehouden hoeveel Rosa dronk. Dat zit in een doos op haar kamer, als ze straks wakker is, zal ik het eens voor je nakijken.

Sinds vorige week komt Rosa 's nachts ook weer om een fles. Gevolg: ze slaapt 's ochtends heerlijk tot na 9 uur en dan is ze ook helemaal nat, want zo lang houdt de luier het echt niet.
Joan, Ik gaf (geef) bv, dus kan je vraag over hoeveelheden niet echt beantwoorden. Aantal voedingen die je geeft zijn gewoon goed, 5 of 6 is heel normaal hoor. Lize drinkt nog steeds 5-6 voedingen op een dag.

Manderley, misschien stomme opmerking, maar misscchien helpt het om een grotere luier om de doen 's nachts? E#en vriendin van mij heeft een kind dat heel veel drinkt en die gebruikt om die reden hele grote luiers.

Hier huilend kind, ga ze even inpakken en dan naar de bakker/AH/Etos
Joan: Toen rosa ongeveer 2 maanden was dronk ze ook 5 soms 6 voedingen per dag, van 125 tot 140 per fles. Mijn kraamverzorgster heeft me gezegd, kijk ook naar je kind, als je denkt dat ze nog honger heeft mag ze best wat meer, als ze niet meer wil (steeds de fles uitspuugt) stop dan ook gewoon. Wat er op de verpakking staat is een richtlijn.

Eef: Rosa heeft 's nachts al een4+ luier om (overdag gewone 4), maar misschien is een nog grotere een idee.
Rosa zegt sinds een paar dagen echt gericht Mem tegen mij. Dat heeft ze maanden terug ook wel gedaan en toen kwam er ook wel papa uit, maar dat was toen na een paar weekjes echt weer voorbij. Nu dus wel weer.

En de ik-doe-mama-na-fase is hier ook begonnen. Dus als ik de muren poets, maakt Rosa de deur in de muur schoon, als ik de een doekje over de tafel haal, dweilt rosa de vloerbedekking, als ik stofzuig helpt Rosa ook, al moet hij dan wel uit, anders is de zuigkracht te sterk voor haar.
muren poets???? moet dat ook??

Echt?
He hier is ikke weer.

Kunnen jullie nog nazien hoe zwaar en hoe lang jullie beeb was met ongeveer 9 weken?

Waah ik moet over 3 weken weer aan het werk. Ga ouderschaosverlof opnemen, krijg voor 1 kind wel betaald een gedeelte en voor de ander niet omdat het een tweeling betreft, ieder ander met 2 kinderen krijgt het wel betaald, vind het zo belachelijk......

Net lekker in bad gezeten, had even een momentje voor mezelf nodig, soms is het zo druk met 2 van die kinderen. Ben wel super aan het genieten van mijn 2 lekkere kiddo's. Weet niet zo goed (heb geen zin om me erin te verdiepen) hoe ik foto's op Joepie moet zetten, dus kijk maar op mijn Hyves, of de picasa pagina is nog veel uitgebreider. . Vooral mijn profielfoto op Hyves hihi.

Manderly: Wat leuk he dat ze dan mem zegt en dan vooral ook echt gericht. Al die kleine dingetjes maken het zo bijzonder en mooi.

Nou ik ga weer even verder snuffelen op internet.

Joan
Joepie

Ik zag ergens in dit forum, dat je op zoek bent naar een vakantiehuis oid in de Alpen of Provence...heb je al wat gevonden? Wij zijn nl op zoek naar ook zoiets, maar ik vind alles zo knetter duur, ben benieuwd.

Gr
Haha, muren poets ik hier wel, nou ja het onderste gedeelte, want plakhandjes en pootafdrukken van kind en hond.

Joan: Rosa was toen ze 9 weken oud was ongeveer 5,5 kilo, met een geboortegewicht van 3670.

Maak je je erg zorgen over het gewicht? Ik keek vaak naar de curve in het groeiboekje dat hield ik een beetje als richtlijn aan.
Manderley, wat voor muren heb je dan?

Joan, Fje was met negen weken volgens mij iets van zes of zeven kilo en droeg maat 62/68.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven