Vakantie ibiza, tips?

04-01-2017 20:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik graag een keer naar ibiza op vakantie. Nou heb ik al een beetje zitten kijken en ik zit te twijfelen tussen prortinatx of santa eulalia. Portinatx vind ik persoonlijk het mooist, echter vraag ik me af of het niet te ver weg is van ibiza stad etc.. we willen graag een auto huren voor een aantal dagen maar aan de andere kant is het ook fijn als je ergens lopend heen kan vanaf je hotel.. weet iemand een leuk redelijk betaalbaar hotel?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar tips voor leuke betaalbare restaurantjes en vraag ik me af of het leven er nou echt zo duur is als iedereen beweerd?? Wie heeft er ervaring en tips?
In st Eulalia is het in elk geval een stuk goedkoper dan in Ibiza stad. Ik vond het er helemaal niet zo duur. Waren in september. Vond het overal wel veel te druk nog. En teveel Nederlanders. Nog meer nog dan in Torremolinos, daar hoorde je tenminste nog Spaans.

De clubs etc zijn wel aan de prijs en de drankjes daar ook heb ik van horen zeggen want zelf niet geweest om te feesten. Dat heb ik genoeg gedaan.

Maar verder is het gewoon Spanje hoor. Niks aparts. Ik vind het de ophef niet waard in elk geval.
Ik vind sta eulalia wat gezelliger dan portinatx leuke winkeltjes, terrasjes en veel en mooi strand. En ook wij vonden de prijzen daar normaal.

Op bepaalde plekken op het eiland heb je (Beach)bars, clubs, restaurants waar je je scheel betaalt maar over het algemeen niet hoor.

Tot een paar jaar geleden was het in het hoogseizoen veel rustiger dannde costa brava of Mallorca maar het wordt helaas steeds drukker.

Toch blijft het een plek waar ik steeds graag wil terugkomen.
Als je veel wil uitgaan in Ibiza stad zou ik niet nr portinatx gaan maar om alleen een keer de stad te bezoeken kan het best. Het is maar een klein eiland.
Nee we willen niet veel uitgaan, wel gewoon een paar keer richting ibiza stad om te kijken en te eten
Dat kan zeker vanuit St Eulalia ook makkelijk met de bus.

Als je gaat, ga dan zeker een keer naar Formentera. Heerlijk daar een dagje met een scooter rond gereden. Daar zou ik nog wel eens naar terug willen. Ibiza zelf vond ik echt mwah.
Vanuit Portinatx is het ongeveer 50 minuten rijden naar Ibiza stad.

Ibizastad is leuk om te winkelen, lekker eten of ergens een drankje te doen. Ik weet niet hoe Portinatx en Santa Eulalia 's avonds is. Ik ben naar beide plaatsen overdag geweest. Portinatx kwamen veel locals. Hele families en soms best luidruchtig en veel kinderen, maar de baai en strand is prachtig. Ik heb er ook heerlijk gegeten.

Santa Eulalia was ik niet kapot van. Maar veel mensen vinden het wel leuk.

Ik denk dat je de overweging moeten maken wat je zelf fijn vibdt. Ga je met kinderen, wil je veel uit, wil je 's avonds veel leven op straat of ergens zitten van waar uit je zelf overal naar toe kan rijden.

Je kan het net zo duur maken als je zelf wil.

Formentera is prachtig. Zonsondergang bij San Antonio ook heel mooi.
Wij zaten in hotel Osiris. Dit ligt wel dicht bij San Antonio maar niet zo dichtbij dat je last hebt van de jongeren. Het hotel is erg netjes en de gasten waren ook geen jongeren.

Het hotel heeft een rustig strand voor zich(Hier ben ik nooit geweest) Wij hadden een auto en gingen het hele eiland over. Het was zo mooi!

Een dag formentera is zeker een must! Wij hebben dit met onze auto gedaan(op de boot)

Als je eenmaal op Ibiza bent geweest wil je er daarna zo weer heen. Echt een leuke sfeer!
Ha, ik lees mee.

Wij gaan in hoogseizoen naar Ibiza, in San Antonio veel overlast van jongeren of valt mee?
Ik vond het meevallen hoe duur het is vergeleken met NL, op delen van Ibiza stad na. Dat was soms wel duur. Aan het water betaal je bijv meer als wat verder er van af. Uitgaan was ook duur. We betaalden in een club 32 euro voor 2 bier en 2 cola.

Vergeleken met de rest van spanje is Ibiza wel wat duurder, ik denk dat het vooral daar vandaan komt dat iedereen zegt dat het duur is.
quote:Bambi schreef op 09 januari 2017 @ 22:54:

Ha, ik lees mee.

Wij gaan in hoogseizoen naar Ibiza, in San Antonio veel overlast van jongeren of valt mee?Ik ben begin september geweest en ging een avondje zonsondergang kijken in San Antonio. Het ligt eraan hoe storend je zelf dingen vindt. Ik vond de zonsondergang mooi en heb ook lekker gegeten, maar de luidruchtige dronken Engelsen zijn gewoon verschrikkelijk. Voor mij zou het toch een stuk vakantie plezier kosten. Maar je kan jezelf ook afvragen, hoe vaak zal je er zijn om je er echt aan te storen. Ibiza is veel te mooi om elke dag op zelfde plaats te zijn. Dus meestal huur je toch een auto en zoek je mooie stranden, knusse dorpjes, lekkere restaurantjes etc op. Dan slaap je er alleen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven