VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Leuk hoor, die foto's! Wij hebben ook een lading van dat soort blije foto's. Allemaal in een kwartiertje genomen

Ik moet eens kijken of ik op nieuwe groep wel foto's kan plaatsen, op oude lukte het niet meer. Maar kan ook aan stomme Vista op laptop liggen.
Nou, dat worden veel foto's dan, ik heb ook net mijn camera aangekoppeld om wat op de groep en op hyves te zetten!

Verjaarsdag op het ijs was zeer geslaagd! Pebbeltjes voor het eerst opp schaatsen, ze hebben hockeyschaatsen, en ze hebben er een paar uur op gestaan. GP schaatste los, Kp achter een stoel. En ook Kefpep is weer losgegaan met mijn broertje.

Ik vind jullie heel lief dat jullie aan mij denken nu. Het is echt gek. Woensdag is Pebblo jarig. Het lijkt nu onbegrijpelijk dat we dat vorig jaar gewoon hebben gevierd, en dat mijn moeder 5 dagen later stierf. We dachten echt dat ze er nog bovenop zou komen! Ik heb al mijn berichten op het forum van die week in een Word bestand. Wil het lezen en toch niet. Is vast heftig. Stel het toch nog uit.

Ga even met foto's aan de slag...
Misschien echt een moment voor plannen Pebb, om die berichten te lezen? Een moment waarop het uitkomt om lekker uit te huilen?
Of wachten tot je echt helemaal het gevoel hebt dat je die berichten nu wilt lezen peb. En dan inderdaad ook gewoon toegeven aan jezelf en je emoties.

Ik ga eens kijken naar schaatsen als het inderdaad weer gaat vriezen deze week. Baal namelijk als een stekker: heb begin deze vorstperiode mijn oude zandstra's ingeruild voor nieuwe, omdat de oude te krap zaten. Gepast en een kwartier op rondgehupst bij de fietsenmaker. Zaten als gegoten. Maar nu een paar keer op geschaatst en aan de linkerkant een dikke enkel door schuren van de schoen en aan de rechterkant megapijn bij het schaatsen doordat er een bot klem zit in de schaatsschoen. Niet fijn. Eigenlijk zou je schaatsen een week moeten kunnen uitproberen voordat je ze daadwerkelijk koopt. Pas na een aantal uren erop gereden hebben weet je of ze echt goed zitten.

Heb tijdens de tochten die nieuwe Salomondingen gezien en die zien er supergaaf en comfortabel uit. Maar even googlen leerde me gisteren dat een set van die dingen (schoen + losse schaats) vanaf 400 euro kost. Sjesis, dat is echt veel geld! Eens zoeken, volgens mij verkoopt Zandstra ook van die dingen die je onder je bergschoenen kunt zetten.
Klein Pebbeltje wilde geen maillot aan onder zijn broek. Want maillots zijn voor meisjes. Ik heb gezegd dat er heel veel jongens een maillot onder hun broek dragen als ze schaatsen, maar dat je dat niet weet omdat je het niet ziet, dat het een geheimpje is en toen vond hij het wel best.
Ik heb van die pyjama ook gezegd dat je het niet ziet en dat iedereen een pyjama onder zijn broek heeft . Toen wilde Schorrie hem inderdaad ook gewoon aan.

Knorrie heeft nu ook vaak een maillot aan, want die broekjes voor baby's zijn zo dun! Ik vind het er wel schattig uitzien, die spekpootjes in een maillot en dan een jongenskoppie erboven .

Ik heb toch ook een paar foto's op de groep gezet. Je zou al onze foto's zo om kunnen wisselen. Het is dat er andere kinderen op staan, maar anders....
In een grijs verleden had ik heel fijne kunstschaatsen, maar die zullen nu wel antiek zijn, want ik was 12 toen ik ze kreeg. Geen idee waar ze nu zijn, volgens mij heb ik ze niet meegenomen toen ik het huis uit ging dus in theorie zouden ze nog bij mijn ouders moeten zijn. Maar in de praktijk zullen de ijzers ondertussen wel doorgeroest zijn.

Hier nog geen tijd gehad om op schaatsen uit te gaan. Wel jammer, want hier vlakbij aan de andere kant van de dijk is een grote plas waar gisteren en vandaag veel mensen aan het schaatsen waren. Ik dacht nog dom 'goh wat staan hier veel auto's!' Ik wil eerst van die onderbindijzers voordat ik wat duurders koop, ik vrees dat mijn nageslacht in eerste instantie geen fan gaat zijn van schaatsen. Althans, Wiske heeft afgelopen zomer haar nieuwe rolschaatsen na 2 minuten aan de kant gegooid, dus ik vrees het ergste. Ik heb vroegah nog een goede anderhalf jaar aan kunstrijden gedaan en heb het altijd heel leuk gevonden.
Ik heb trouwens echt nog steeds geen uitnodiging voor die groep binnen, geen idee wat er mis gaat.

Gisteren naar mijn tante geweest, die werd 75. Met z'n allen uit eten geweest bij de chinees. Vorige week was mijn broertje jarig, volgende week mijn vader en dan zijn we er weer vanaf tot mijn eigen verjaardag. Vandaag naar een vriendin geweest die op een steenworp afstand van Vrolijk woont. Is een ex-collega en nu 8 mnd zwanger van de 2e, het wordt weer een jongen. Wist ik nog niet, dus ik had twee neutrale rompers met 'I love mama' en 'I love papa' meegenomen en een heel zachte knuffelbeer, en een doosje lego voor de oudste. In april vertrekt ze met man en kinderen voor minimaal 2 jaar naar Dubai, voor zijn werk, en we wilden elkaar nog wel even zien. Grappig is dat, ik had haar bijna anderhalf jaar niet gezien maar het was alsof we vorige week nog af hadden gesproken. Met sommige mensen is het gewoon meteen weer als vanouds. Zoontje is ook erg leuk, die vond Suske echt geweldig en ging hem echt na-apen, zat hem helemaal te observeren.
Peb, zou je dat word-bestand nu al gaan lezen? Is dat niet een soort zelfkastijding? Ik bedoel, het is toch nog relatief vers. Het nu lezen, rond haar sterfdag, is misschien een soort I.M. voor jou, maar dat kan over een jaar, twee jaar en altijd ook nog... Ga je nog iets bijzonders doen op haar sterfdag? Een bepaald ritueel voor de toekomst, zoals een mooie bos bloemen plaatsen en daarna chocomel met slagroom drinken of zo? Klinkt misschien stom, maar zoiets geeft denk ik wel troost. Iets doen wat je moeder ook zou doen. Sorry dat ik erover begin hoor, misschien vind je dat wel helemaal niet fijn...
Hoest trouwens nou met Vrolijk en andere zieken? Ik ben zelf weer heftiger gaan hoesten, misschien toch eens naar de huisarts voor ab. En moet ongesteld worden. Blegh.
Joehoe, waar is iedereen? Zo laat is het toch ook weer niet?
He meisjes,

Ben nu even aan het tikken op de laptop van Zorro, dus kan geen foto's spieken.

Heerlijk he, dat schaatsen! Wij vandaag dus ook lang geschaatst. Ik vind alles leuk, op slootjes, op een plas, of zoals vandaag, het allerleukste op de ijsbaan. Wij hebben op 200 meter afstand een heuse ijsbaan en dat is helemaal leuk met muziek uit speakers en een kantine er bij. Echt leuk, want het hele dorp is natuurlijk lid, dus de kinderen waren lekker aan het spelen met klasgenootjes en ik kon lekker mijn rondjes maken. Trouwens nog een vreselijke klapper gemaakt, samen met Zootje. We gingen racen met zo'n schaatshekje, dus Zootje vasthouden en ik duwen.

Komen we ineens met de poot van dat ding in een scheur in het ijs, dus hij blokkeerde, terwijl we heel erg hard gingen.

Dus Zootje vliegt over dat ding heen en ik weer over Zootje.'MAM PAS OP VOOR JE BABY!!!!!!' STRAKS IS HIJ GEPLET!!

En dan zie je alle mensen kijken Het leek wel een slapstick.

Maar wat een lol. Echter op slootjes vind ik het ook leuk, zolang ze maar in verbinding staan met een plas. Wij zijn begonnen op het slootje naast ons huis en dan kun je zo, naar een grote plas toeschaatsen. Echt leuk hoor

Ik heb ook nog wel wat foto's gemaakt, zal eens kijken of ik ze van de week kan plaatsen.

Zen is trouwens ook niet zo enthousiast hoor, hij schaatst op die dubbelijzers.

Zootje schaatst op de nieuwerwetse friese doorlopers, van Zandstra geloof ik. Handige dingen en die kunnen dus straks ook weer voor Zen gebruikt worden

Lien, ik hoop dat het wat wordt met je sollicitaties

Ik mis je wel hier hoor!

Athena, ook leuk om jou te lezen! Klinkt heerlijk die tochten!

Hoe is het nu op je werk, na het wijzigen van je afdeling?

En kaartje heb ik trouwens gekregen hoor en ook gereageerd hier op het forum

Pebbles, ik kan je niet zo goed adviseren, want gelukkig geen ervaring met waar je doorheen moet, maar ik weet niet of het lezen van die berichten je nou zo veel vrolijker gaan maken.

In ieder geval een dikke voor jou.

Jij vroeg trouwens naar de gitaar. We doen een online gitaarcursus en ik vind het heel leuk , maar wel moeilijk!

Hier nog wel erg misselijk helaas. Jammer dat ik het niet kan wegdrinken met alcohol

Moet wel zeggen dat ik mijn wijntje 's avonds erg mis!

Maar ik ben wel erg zwanger, krijg al een heuse buik, dus net als bij Zeefje erg vroeg in de zwangerschap al. Ik heb liever later een buik en dan gestaag groeien, dan snel een klein buikje, die heel lang zo klein blijft en waar twijfel over bestaat, of het zwanger is, of kerstkilo's....

Maar ja, niks aan te doen.

Ga nu nog even werkdingetjes doen en dan samen in bad met Zorro!
Dat berichtje komt er een beetje lullig achteraan nu, maar stond nog klaar en was nog niet verzonden.

Ik wil berichten wel graag lezen, en doe dat denk ik liever als ik alleen ben. Dus niet als Pebblo achter de tv zit ofzo.
Hehehe, wat een grappige en lieve reactie van Zootje. Maar toch maar beetje uitkijken nu dan hoor, als je al een heus buikje krijgt! Scheuren zijn irritant, soms zie je ze nauwelijks als er ergens al veel geschaatst is.

Schaatshekje ken ik trouwens niet, wat moet ik me daarbij voorstellen?

O en wb kaartje: ik had even heel snel bijgelezen, dus had bericht gemist, maar fijn dat ie was aangekomen.

Op werk is het zo-zo. Afdeling zit nu nog bij elkaar, want natuurlijk ging "even" andere huisvesting regelen rond de kerst niet lukken. Gek genoeg zit ons voormalig afdelingshoofd nog steeds op haar kamer tussen ons in. Dat begint wrijving op te leveren, omdat ze zich raar gedraagt. Als in: plots totaal geen belangstelling meer hebben voor persoonlijke zaken van haar voormalige medewerkers en zich dan ineens wel weer af en toe met werkgerelateerde dingen bemoeien. Schiet niet op, ze kan maar beter verkassen. Over het opsplitsen en de verkassing van mijzelf + collega naar JZ heb ik nog steeds bijzonder gemengde gevoelens. Maar hee, in Neverland kan alles en ik heb niet de illusie dat argumenten die ik aandraag voor het handhaven van de afdeling gehoor gaan vinden. Dat gebeurt namelijk nooit, dus zal nu ook niet gaan geschieden. Helaas maar waar!

Drop: wat leuk zo'n gezellige date met vriendin! Leuk he, dat je bij dat soort mensen binnenstapt of je er gister nog was en meteen weer die klik hebt. Vind dat altijd bijzonder.
Ik word toch zo verdrietig van de berichtjes die ik hier op het forum lees, over vrouwen, die een zwangerschap hebben laten afbreken, omdat hun kindje Down bleek te hebben.

Ik veroordeel niemand, een ieder maakt de keuze die past bij zijn gezin, maar ik vind het zo erg, dat ik er echt van moet huilen.
Athena, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is een soort rollator om achter te schaatsen. Maar dan zonder wielen, maar met stoelpoten. Dat idee

Zeuren zeg, van je werk. Stom dat dat allemaal zo maar kan.

En over die garnaal maak ik me niet zo veel zorgen hoor, met schaatsen loop je volgens mij niet meer risico dan met fietsen, wandelen etc. Als het fout moet gaan, dan gaat het toch wel fout.

Zo val ik bijvoorbeeld nooit van de trap, maar het is me al bij twee zwangerschappen gebeurd.
Klopt natuurlijk, alleen maar goed om je niet teveel zorgen te maken. Ik moest alleen ineens denken aan een vrouw die we gisteren tijdens een val op het ijs haar pols zagen breken en aan die vent die vandaag in volle vaart van achter tegen me aanknalde en me achterover op het ijs trok, dus opmerking was beetje daardoor ingegeven .

Moeilijk trouwens inderdaad, zulke berichten over afbreken zwangerschap. Welk topic is dat?
O ja Athena, je werk! Was het alweer vergeten door alle schaatspret. Wanneer ga je dan over naar die nieuwe afdeling?Lijkt me dat dat dan ook maar zsm geregeld kan worden, dan kun je weer vooruit en eens bekijken hoe het allemaal bevalt.

Ely ook al zo leuk geschaatst. Die hekjes ken ik wel, zijn van die driepoten in een omgekeerde v-vorm zeg maar. Lijkt me handig voor kinderen.

En misschien komt het door de hormonen dat je moet huilen van dat soort berichtjes Ely, of heb je het normaal ook?
Trouwens, de Wii is hier ook binnen. Ik heb een actief weekend achter de rug want heb dus geschaatst, gebowld, gehonkbalt, getennist, én Mii poppetjes aangemaakt. Dat laatste vind ik nog het leukst, de hele familie is al samengesteld .
ja, kan met zwangerschap te maken hebben, maar ik denk ook met mijn werk. Werk natuurlijk veel met Downers (en echt niet alleen de leuke knuffelmongolen hoor!) en ik kan me niet voorstellen dat je zo'n kindje weg laat halen.

Las er iets over op topic over afbreken zwangerschap na negatieve vlokkentes, zoiets en nu dus ook in het aug/sept 09 topic
Leuk he die Wii!!
Die hekjes, is dat de nieuwe variant op de good old stoel of zo?

Irritant joh, Athena, die situatie op je werk! Ik zou daar ook niet tegen kunnen denk ik.

Lieve opmerking idd van Zootje! En ik vind dat soort berichten ook heel triest, en ik weet zeker dat ik niet zwanger ben... Het leven is niet maakbaar, een kind krijgen is een kadootje. En ik snap wel dat het schrikken is als je kindje Down blijkt te hebben, maar als je zeker wilt weten dat je geen kind krijgt met Down, is niet zwanger worden misschien wel een betere optie. Zal wel hard gezegd zijn, maar je kind blijft je kind...
Oh, Morrie, vroeg jij me trouwens niet of ik niet al om me heen ging kijken als ik toch al weet dat ik tot uiterlijk eind december bij mijn huidige werkgever 'mag' blijven? Ben je onlangs nog op de pijler Werk & Studie geweest?
Ja Drop, inderdaad, komt op hetzelfde neer als een stoel!

En ik denk er precies hetzelfde over als jij wat betreft het dan beter niet zwanger kunnen worden.

Het leven is niet maakbaar.

Anderzijds, als een kind moet opgroeien in een gezin, die de komst van een kind eigenlijk niet aankan... het blijft moeilijk en ik wil dan ook niemand veroordelen om zijn of haar keuze.

Maar ik vind het echt heel erg!
Ik verbaas me eigenlijk meer over het topic over hygiene van de kraamvisite.

Qua downsyndroom, tja, het doet mij eigenlijk nooit zoveel om zulke dingen te lezen. Maar dat komt omdat ik die mensen niet ken, en die baby's in de buik niet als een kind zie. Het staat heel ver van me af ofzo.

Heb er wel over nagedacht natuurlijk bij mijn eigen zwangerschappen maar zou het dan niet weghalen, gewoon omdat ik tegen de tijd dat je weet dat een kind een afwijking heeft al zo ver op weg ben dat je al gehecht bent aan de baby in de buik. Maar ik ben niet gehecht aan de baby's in de buik van mensen hier op het forum, dus vandaar dat het me niet zoveel doet eigenlijk.

Ben ook blij dat we geen testen gedaan hebben. Want jee, ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als er uit zou komen dat het kindje misschien iets mankeert. Het dilemma wat dan ontstaat, ik moet er niet aan denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven