zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker fijn maar ook spannend haha. Best raar en nieuw allemaal.

Fijn dat het goed gaat met je! Ik hoop dat de tijd gaat vliegen voor je! heb je wel een beetje afleiding tot die tijd? Snap dat het ver weg lijkt haha.. eigenlijk zou iedereen z'n apparaat naast z'n bed moeten hebben hahaha.. al valt er zo vroeg niets te zien natuurlijk! een echo lijkt mij zo onwijs speciaal!
Ik ben kneiter ongesteld geworden vandaag. Op naar de volgende ronde, wel een cyclus van 28 dagen gehad dus dat is wel fijn om te weten
Jammer Bloempje! Maar wel een hele mooie cyclus! Die van mij duurt ook altijd 28 dagen. Was je al wel officieel gestart met zwanger worden? Of nog niet echt?
Dat is balen bloempje! Wel een hele nette cyclus! Vol goede moed naar de volgende ronde!
@lala leuk dat jullie toch al echt begonnen zijn. En twee weken is niet lang meer, spannend!!

@vlammetje, wat vervelend die onduidelijkheid, dacht je eindelijk meer zekerheid te hebben... Hoop dat het toch nog doorzet voor je.

@Rii, spannend hoor, kan me voorstellen dat het voelt als een eeuwigheid. Maar voor je het weet is het de 27ste.

@Bloempje jammer dat je ongesteld bent geworden.

Vandaag vallen de kriebels gelukkig mee, ongesteldheid is ook bijna voorbij en als het goed is beginnen m'n vruchtbare dagen over 3/4 dagen, super spannend. Klopt toch dat de vruchtbare dagen vanaf 6 dagen voor je eisprong beginnen? Die zou bij mij (volgens de berekeningen) op m'n 13e dag zijn sinds m'n cyclus 26 dagen regelmatig is? Ik voel me soms toch wel echt een dummy wat dat betreft, ik weet veel minder dan ik zou willen weten
In the end we only regret the chances we didn't take.
Dookster installeer de maya app. Die kan inzicht geven. Echt zeker kun je het niet weten aangezien sommige vrouwen een vroege of late eisprong hebben.
Ik vind inderdaad de Maya app ook heel fijn dookster! Echt een aanrader! Spannend hoor, nu gaat het echt echt echt beginnen! veel plezier!

Hoe is het daar matroesjka, al lekker aan het genieten ?
Thanks! Heb m gedownload, had al een app maar deze is inderdaad een stuk overzichtelijker en ook handiger met de kleurcodes ed. Alleen, volgens deze start m'n vruchtbare periode morgen al!! Gaan we dus lekker gebruik van maken
Ja ik gebruik ook de Maya, fijn is ie he! Veel plezier Dookster!

Hier vanochtend ook kneiter ongesteld geworden (vond ik wel leuk verwoord Bloempje). Dus nu 100% duidelijkheid. Ik voel me opgelucht met een heeeeeeel klein randje teleurstelling. Ik ben zo onzeker over een tweede kindje. Of ik dat wel aankan. Zie voordelen maar ook veel nadelen. En beren op de weg. Maar mijn lijf wil wel zwanger zijn. Vermoeiend soms die tweestrijd.
Fijn dat je nu duidelijkheid heb vlammetje ondanks het gevoel van teleurstelling, apart hoe je lichaam en gedachten zo tegenstrijdig kunnen zijn he. Slaapt jullie kindje inmiddels al goed door?
@dookster, ja echt heel vreemd hoe dat elkaar tegenwerkt. Komt denk ik ook omdat ik van de pil en andere anticonceptie af ben. Dus je lijf geeft dan gewoon aan dat het vruchtbaar is en je wilt je voortplanten natuurlijk, zo zit de mens nou eenmaal in elkaar. In mijn vruchtbare periode merk ik echt dat ik er veel mee bezig ben. En ik vond zwanger zijn de eerste keer zo ontzettend fijn!

Ze sliep erg goed door 2 weken lang maar na de vaccinaties van afgelopen dinsdag en een flinke verkoudheid (nummer 5 sinds november) is dat weer even voorbij. Jammer is dat. Tegen de tijd dat ze dan weer goed slaapt is het waarschijnlijk tijd voor het volgende sprongetje. Soms word ik daar wel moedeloos van. Vooral als ik zoveel mensen om me heen hoor zeggen dat hun babies direct al lekker doorslapen. Ik weet niet of wij wat verkeerd doen ofzo maar we hebben al zoveel geprobeerd. Ze is gewoon een hele onrustige slaper. Zal wel bij haar karakter horen. Maar dat maakt wel dat ik ontzettend twijfel over een tweede kindje. Ik zou het super vinden maar tjonge wat is het soms retezwaar.
Ik denk als je al zo veel verschillende dingen hebt geprobeerd echt niet jezelf de schuld kan geven hoor vlammetje. Sommige baby's slapen nou eenmaal makkelijker dan andere baby's. Mijn zus heeft 7 kinderen en 5 waren rustige baby's maar 2 waren erg moeilijk met gaan slapen en doorslapen en toch deed ze niks anders dan bij de andere 5. Geef jezelf dus absoluut niet de schuld! Zolang je alles er aan doet kan niemand vingertjes wijzen vind ik

Ik hoop dat ze ook weer snel door deze fase heen komt, kan me voorstellen dat het je moedeloos en onzeker maakt. Wie weet als het straks wat beter gaat krijgen je gedachten er ook vast wel weer zin in
Joh vlammetje , zoek t niet bij jezelf hoor ... hier slaapt ze ook nog niet door en wordt al bijna 2... het "slaapt je kind al door/nou nog niet door" zinnetje wordt zo overtrokken .. ik merk vanuit m'n werk dat er best nog wel een soort taboe op slapen ligt en lang niet alle ouders er eerlijk over zijn...

Zwaar is t zeker ! Maar een 2e kindje komt pas over 9 maanden he ... duurt nog ff en wellicht gaat t tegen die tijd al heel anders ..
Wij waren wel echt voor ronde 1 gegaan ja maar he, dat zou ook wel heel mooi zijn geweest. Op naar ronde 2
@suuus en dookster, bedankt voor jullie reactie, ik denk ook dat het gewoon bij haar hoort. En dat jullie dit aangeven helpt wel bij mijn onzekerheid. Ze is overdag blij en rustig maar verwerkt alle indrukken in de nacht denk ik. Op de opvang hoort ze bij de 'makkelijke' kindjes die altijd lekker hun gang gaan en weinig aandacht vragen, thuis daagt ze wel wat meer uit.

Klopt suuus, een tweede kindje is er niet zomaar, je weet ook niet wanneer je zwanger wordt. Toch denk ik dat ik er minimaal 2,5 jaar tussen zou willen hebben zitten. Dus dan is starten in de zomer het beste idee. Dochter loopt nu ook nog niet dus ben blij dat ik nu niet hoogzwanger ben.
@Bloempje, ja dat schijnt toch wel een uitzondering te zijn wanneer je direct zwanger bent. Bij ons was het wel zo en ik was daardoor zelfs een beetje in shock, nog even een paar rondes had ik toen niet erg gevonden. Natuurlijk is het ook wel heel mooi wanneer het zo snel gaat maar voor mijn gevoel hadden we nauwelijks besloten dat het ons leuk leek en poef ik was al zwanger. Ben zoo benieuwd hoe dat de tweede keer zal gaan. Of de eerste keer een gelukstreffer was of dat het weer zo snel zal gaan. In mijn omgeving zijn alle vrouwen die bij de eerste poging zwanger waren bij de tweede opnieuw meteen zwanger trouwens. Sowieso zijn mensen om mij heen heel snel zwanger, misschien zit het hier in de lucht ofzo :P
Ik ben ook heel benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik heb ook niet echt haast, want ik vind het af en toe ook wel zwaar genoeg met zoontje. Over het algemeen slaapt ie best goed, maar vorige week was het weer een paar keer raak s nachts.

Ach, waarschijnlijk duurt het bij mij nog wel even. Het kan zo nog een paar maanden duren voor ik weer voor het eerst ongesteld ben met die borstvoeding. Ik heb de Maya app nu al maanden ongebruikt op mijn telefoon staan
Ik heb de maya app ook maar even gedownload. Ik wou er eerst niet aan. Maar dat ding is wel heel handig zeg! Volgens de app zijn a.s. maandag dinsdag en woensdag mijn vruchtbare dagen. Ik had het wat later verwacht. Maar goed het zegt natuurlijk ook niet alles.

@bloempje wat balen zeg dat je ongesteld bent geworden. Ik snap wel dat je gehoopt had op een positieve test.
Even een update; Ik ben ook ongesteld geworden. Op naar ronde 2

@Vlammetje dat zegt helaas niks ik was ook de eerste keer meteen zwanger. Schoonzus ook die heeft er bij de tweede zelfs een jaar over gedaan. Je zegt dat je erg twijfelt over een tweede of wanneer, maar ik krijg toch het idee dat je het wel heel graag wilt. Anders was je ook niet lichtelijk teleurgesteld nu toch? Wie weet ben je er daardoor toch anders naar gaan kijken?
Ah jammer jbl... vol goede moed naar de volgende ronde...

En idd kennis van mij heeft er bij d'r 2e jaaaaren over gedaan terwijl de eerste x zo raak was . Ik denk dat je t echt gewoon nooit weet '
@JBL, jammer dat je ongesteld bent geworden.. Hopelijk in ronde 2 meer geluk! Ik weet dat het zeker langer kan duren hoor, ga er ook niet vanuit dat het meteen raak gaat zijn. Maar ja wist je het maar he, hoelang het gaat duren.. Kon je er een beetje rekening mee houden.

Ergens wil ik het ook graag maar ik ben er nog niet helemaal over uit of het is dat ik graag zwanger wil zijn en een baby wil of dat ik echt een tweede kindje wil. Soms denk ik dat het gewoon heimwee is naar die tijd van zwanger zijn. Mijn lijf wil heel graag, mijn hoofd vraagt zich af of ik het allemaal wel aankan.

Ik denk dat het gevoel vanzelf wel aangeeft of en wanneer. Twee hele kleintjes zie ik sowieso niet zo zitten, denk dat het wat prettiger is wanneer de oudste al wat zelfstandig wordt.
Hallo!

Ik lees een beetje mee met iedereen en bedacht me: laat ik ook wat plaatsen. Mijn situatie lijkt in veel gevallen op die van jullie maar ook weer niet helemaal. Ik en mijn vrouw gaan vanaf dit jaar proberen om zwanger te worden. (Ik ga de baby dragen). Ik ben druk in de weer met ovulatietesten op dit moment, want we hebben (nogal praktisch gezien, maar het is niet anders) 1 keer per maand 'kans' op een zwangerschap. Gezien we maar 1 poging per maand hebben is de timing nogal belangrijk. Mijn verwachte eisprong is ergens volgende week, testte vanmorgen een knipperende smiley, naast het feit dat ik het geweldig vind, vind ik het ook best een beetje spannend allemaal! (Positieve spanning...)

Succes voor iedereen:)
Denk ik ook vlammetje ! Ik heb okk heel lang getwijfeld en daarvoor heel sterk een "no way nu een 2e" gevoel.. met alle slaaptroubles hier in huis enz. Op een gegeven moment kwam vanzelf t gevoel van hee Hmm miss toch maar eens rustig over gaan nadenken / gaan beginnen ... stap maken om te beginnen kei eng , maar nu sinds kort kijk ik er naar uit ... al vind ik t nog steeds best spannend . Meer ook denk ik omdat ik nu nog Betr weet wat me te wachten staat als bij de eerste
@T28, spannend zeg! Natuurlijk is het eigenlijk precies hetzelfde als bij ons maar ik snap wel dat je het beter moet timen. Dan zijn ovulatie testen wel echt heel handig. Veel succes!

@suuus, ook veel slaapproblemen bij jullie?? Wij hebben ook de pech dat de kleine al sinds oktober steeds opnieuw ziek is, virus na virus.. word er stapelgek van. Misschien vind ik het juist zo spannend omdat ik nu weet hoe het is met een kleine. Ik was de eerste keer lekker onbevangen.
Dat herken ik wel vlammetje .. al merk ik dat ik t nu steeds meer los kan laten en d'r weer naar uitkijk zonder angst ... veel slaapproblemen hier. Eerste jaar snachts ieder uur gezien en overdag bij geluk een half uurtje slapen , nooit zelf in slaap kunnen vallen ... brak ze de kiet af. Nu gaat t veeel beter . T komt echt vanzelf , al lijkt dat soms echt niet ! Succes d'r mee !

Hi t28 leuk dat je meeleest/schrijft ! En wat spannend ... k hoop dat jullie timing goed is en t snel raak is :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven