Deken maken ( naaimachine)

06-01-2017 17:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !!

Ik wou graag een deken naaien met wafel katoen. Hoe doen jullie dat ?

Welke stof kan je het beste erbij doen ?

En welke naald kan je het beste gebruiken bij wafel katoen?

Ik heb geen idee hoe je een deken kan maken of wat je ervoor kan gebruiken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen !!
Naalden heb ik ook weinig verstand van.

Wil je een gevulde deken, zoals bij een quilt?
Wat voor deken? Voor jezelf, een baby? Als enige deken of meer als extra laag of winkelrekken?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Oohja sorry heb ik er niet bij gemeld. Voor een baby.

Gevulde deken maar liefst een zachte deken.

Moeilijk om uit te leggen haha.

Wat raden jullie aan?
Er staan op you tube wel filmpjes met uitleg. Ff goed zoeken. Ik gebruik de standaard naald en gebruik graag badstof aan de andere kant. Was beide stoffen eerst uit omdat vooral wafelstof bij de eerste keer wassen een stuk krimpt.
deken, patroon, tutorial

Deze heb ik vanmiddag gemaakt, wel andere stof en katoenfleece. Kan ook met wafelstof, ik zou hem dan met flanel voeren. Kan gewoon met een universele naald, 80 zou ik nemen. Niet vergeten alles van tevoren te wassen, ook de paspelband!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Is goed ! Bedankt voor alle antwoorden !! Ik ga het proberen.
Wat leuk! Kan dit met een gewone naaimachine?
Tuurlijk kan het met een gewone naaimachine. Normale naald is prima. Ik zou er zachte katoen bij doen aan de andere kant. Als je paspel band gaat gebruiken stik je die eerst op de 1e laag, met de goede kanten op elkaar. Best stik je het er met het blinde rits voetje erop zodat je er heel dicht op kunt. Daarna pas stik je de andere kant vast. Aan het eerste stiksel zie je waar je moet stikken. Vergeet niet een 15 cm open te laten om de deken te keren (je keergat). Je kunt het gat daarna met de hand dicht naaien, onderhands zodat het onzichtbaar is. Op het blog van Sew Natural staat een beschrijving hoe je dat doet.

Trouwens op internet genoeg blogs te vinden met duidelijke stap voor stap handleidingen inclusief foto's. Google is je vriend.
Ja, kan prima! In de link in mijn vorige bericht vind je een duidelijke beschrijving mét foto's.
Echt leuk zeg! Dank To voor dit topic :-) en alle anderen voor de reacties.

Ik ga het binnenkort eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven