3 kinderen kort op elkaar (ervaringen gezocht!)

08-01-2009 16:09 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pasgeleden dacht ik zwanger te zijn ('gelukkig' nog niet want babyzoon is pas 4 maanden).

In eerste instantie had manlief de bibbers bij de gedachte dat ik al weer zwanger zou zijn, maar tot mijn grote verbazing gaf hij 2 dagen terug aan dat hij het best leuk zou vinden om over niet al te lange tijd voor een 3e kindje te gaan. We genieten erg van onze kinderen, en hij gaf als reden dat we nu toch nog in de kleine kinderen zitten (praktisch gezien) en dat 't hem (behalve druk) ook heel leuk lijkt om 3 kinderen in ongeveer dezelfde leeftijdsfase te hebben.

Hij wacht af tot ik groen licht geef (geef nog bv en wil nog even een tijdje ontzwangeren en m'n lichaam de kans geven om te herstellen).

Maar ik wil wel heel graag van andere ouders hier op het forum ervaringen horen hoe het werkelijk is om 3 kinderen (redelijk) kort op elkaar te hebben. Hoe ervaren jullie de eerste jaren (en als ze wat ouder zijn) en wat zijn de voor en nadelen?
Mariah75: dat wassen heb je ook met een groter leeftijdsverschil, ik was en strijk me ook een bult...
Hi ADL,

ik zou zeggen ga ervoor! Ik ben zelf moeder van 5 (inmiddels volwassen) kinderen. Het is hartstikke gezellig en ook handig dat er geen groot leeftijdsverschil is, je hebt meestal alle spulletjes nog en je zit er nu toch middenin, dan kan er gerust nog een kindje bij. Wanneer je wacht moet je als het ware weer opnieuw beginnen, veel moet je weer aanschaffen en je moet er weer helemaal inkomen. Verder vind ik het voor de moeder ook erg goed, het is de eerste jaren best wel een drukke tijd, maar ze groeien wel met elkaar op, dus worden ook tegelijkertijd ouder, waardoor moeder weer een stuk vrijheid heeft. Moeder zijn is prachtig, maar moeder is er zelf ook nog. Ik zou dus zeggen, doen!

Succes en groetjes van Joan (een zeer ervaren moeder)
quote:Lijnes schreef op 10 januari 2009 @ 09:24:

Mariah75: dat wassen heb je ook met een groter leeftijdsverschil, ik was en strijk me ook een bult... Ja, dat is natuurlijk ook zo haha, ik bekeek het even vanuit mijn situatie..
Maar wat als je 3 kinderen tussen 0 en 7 hebt, dus niet zozeer dicht op elkaar, maar ze hebben altijd wat? Astma, exceem, voedselallergie in de ergste vorm... pfff... en dan de normale griepjes en kinderkwalen er nog bij, ik geef het je te doen!! Ik zie dit in mijn omgeving en vraag mij zelf nu af of ik dat wel aan zou kunnen. Ik heb een lieve dochter van 16 maanden en daar blijft het voorlopig bij vanwege ruimtegebrek in huis, maar soms ben ik best blij dat ik nu alle aandacht nog voor haar alleen heb..

Heel veel geluk en succes wens ik alle mama's
Mijn oudste en jongste hebben astma, jongste was wat koemelkintolerant (lijkt nu wel over), de middelste heeft eczeem en oudste heeft Asperger. Toch zie ik daarin niet in wat het verschil zou moeten zijn tussen kort op elkaar of niet, dan gaat het vooral om het feit wel of niet meer kinderen. Ik kan mijn kids voldoende aandacht geven en was en strijk me een bult maar dat kost me niet meer of minder tijd dan kinderen wanneer ze dichter op elkaar zouden hebben gezeten, volgens mij (nu hebben mijn kinders het allemaal niet in de ergste vorm da's waar). Toch?
o wat leuk om hier de verhalen te lezen! Mijn 2 kinderen schelen 18 maanden. Jongste is nu net 1 geworden en ik zou zo graag weer zwanger willen worden!!! We gaan eerst verhuizen in april en daarna gaan we voor een derde. Zie het ook inderdaad zo, we zitten nu toch al in de luiers, slaapjes, fruithapjes etc. Dan kan er ook nog wel een derde bij!

Ik strijk trouwens niet, scheelt een hoop werk!!!
Roze wolk, ik strijk ook (bijna) niet! Ik sla de schone was uit met een harde knal, vouw het een beetje strak op en dan kan het wel. Alleen voor mezelf strijk is af en toe, maar dat is als ik een blouse wil dragen. Dan nog strijk ik alleen maar datgene wat zichtbaar is, de rest is gekreukeld! (niemand die het ziet)

*off topic*

Ha Nijn! Wat fijn dat het zo goed bevalt in V.! Wij zijn niet verhuisd (heel lang verhaal), maar nog wel op zoek naar een huis. Het liefste blijven we in D., maar we willen hier alleen in het centrum wonen en dan is het erg moeilijk om iets leuks te vinden. V. staat ook hoog op ons lijstje, aangezien het daar net wat beter te betalen is!
quote:Syl_G schreef op 10 januari 2009 @ 09:29:

Maar wat als je 3 kinderen tussen 0 en 7 hebt, dus niet zozeer dicht op elkaar, maar ze hebben altijd wat? Astma, exceem, voedselallergie in de ergste vorm... pfff... en dan de normale griepjes en kinderkwalen er nog bij, ik geef het je te doen!! Ik zie dit in mijn omgeving en vraag mij zelf nu af of ik dat wel aan zou kunnen. Ik heb een lieve dochter van 16 maanden en daar blijft het voorlopig bij vanwege ruimtegebrek in huis, maar soms ben ik best blij dat ik nu alle aandacht nog voor haar alleen heb..

Heel veel geluk en succes wens ik alle mama'sMaar dat hoeft toch niet? Mijn kinderen zijn nóóit ziek. Dochter van 2,5 was in december ziek, een beetje, en dat was voor het eerst sinds vorig jaar december. Zoonlief is veel te vroeg geboren en zou dus volgens artsen weleens een zwaar eerste jaar kunnen krijgen, maar heeft 2x een tikkie koorts gehad en een paar snottebellen. Mijn kinderen zijn nooit ziek. De oudste heeft eczeem, maar dat is onder controle te houden. En verder slapen ze goed, eten ze goed, spelen ze leuk enzovoorts. Zo kan ik er echt nog wel 2 of 3 bij hebben hoor Het is ook maar net hoe je er zelf in staat.
Hier ook 3 kinderen kort op elkaar. Tussen zoon en dochter zit 20 maanden en jongste zoon komt daar weer 19 maanden achteraan (hij is nu 3,5 maand). Lekker druk, maar ook erg gezellig. Voordeel vind ik dat ik op mijn vrije dagen (werk 3 dagen) niet heen en weer hoef te racen naar school, maar rustig de tijd voor ze heb. Straks kan jongste op de fiets mee en dat is wel handig.

Heb wel gemerkt dat je engelengeduld moet hebben om 3 kinderen in jassen/sjaals/mutsen/wanten/kinderwagen e.d. te krijgen. Het is wel een heel gedoe, maar zolang je geen haast wil hebben gaat het best prima.

Overigens kregen sommige mensen een hartverzakking toen wij vertelden dat de derde op komst was.
quote:esmee1975 schreef op 12 januari 2009 @ 21:29:

Overigens kregen sommige mensen een hartverzakking toen wij vertelden dat de derde op komst was.Oh ja, dat was hier hetzelfde, en ik heb ook wel nare reacties gekregen van mensen, zo enthousiast als ze waren bij de eerste en de tweede, zo negatief waren ze bij de derde, ik werd niet eens meer gefeliciteerd, laat staan dat ze op kraamvisite kwamen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven