Zwanger en Kaas

05-01-2017 20:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond.

Ik ben inmiddels 14 weken zwanger en dolgelukkig. Echter eet ik altijd jonge waepenaar kaas bij de jumbo van die verse plakken.

Nu zag ik dat bij ingredienten staat melk. En bij andere sommige kazen gepastureerde melk.

Bij sommige boerenkaas Rauwe melk.

Maar omdat bij mijn Jonge kaas geen van beide staat kan ik er dan vanuit gaan dat dit gepastureerd is? Kom er helemaal niet uit.
En foliumzuur met voorkomen dat er kindjes met open ruggetjes worden geboren. En wat wordt er geboren ondanks dat die mensen foliumzuur hebben geslikt, juist kindjes met open ruggen. Toxoplasmose loop je alleen op als je nog nooit met katten in aanmerking bent geweest. Anders heb je allang antistoffen opgebouwd.
En foliumzuur moet voorkomen dat er kindjes met open ruggetjes worden geboren. En wat wordt er geboren ondanks dat die mensen foliumzuur hebben geslikt, juist kindjes met open ruggen. Toxoplasmose loop je alleen op als je nog nooit met katten in aanmerking bent geweest. Anders heb je allang antistoffen opgebouwd.
Oja, dan mag je ook geen groente en fruit eten, want dat kan ook besmet zijn met toxoplasmose en bestrijdingsmiddelen. Ik zou over gaan op water en brood
Je overdrijft. Je mag gewoon groente en fruit eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 06 januari 2017 @ 20:32:

Je overdrijft. Je mag gewoon groente en fruit eten.Mits je het goed wast.
Volgens wetenschappelijke literatuur kan groente en fruit ook toxoplasmose bevatten, dus ik overdrijf niet. Het is gewoon de waarheid
quote:Tulpje25 schreef op 06 januari 2017 @ 20:21:

En foliumzuur met voorkomen dat er kindjes met open ruggetjes worden geboren. En wat wordt er geboren ondanks dat die mensen foliumzuur hebben geslikt, juist kindjes met open ruggen. Toxoplasmose loop je alleen op als je nog nooit met katten in aanmerking bent geweest. Anders heb je allang antistoffen opgebouwd.

Foliumzuur vermindert de kans op open ruggetjes ja. Maar maakt de kans niet 0.

En ik heb al 27 jaar katten en geen antistoffen. Het aantal mensen met antistoffen in de katloze populatie is net zo hoog als in de kathebbende populatie. De meeste mensen raken besmet via rauw vlees of ongewassen fruit/groente.

Daarom wordt geadviseerd geen (half-)rauw vlees te eten, en fruit en groente goed te wassen, koken of schillen.. de meeste mensen komen voor het eerst met toxo in aanraking tussen de 25 en de 40, precies de leeftijd dat een vrouw vruchtbaar is dus. Belangrijk om op te letten die 9 maanden dus, kun je allemaal gewoon teruglezen op de site van het RIVM.
quote:lux. schreef op 06 januari 2017 @ 21:36:

[...]

Foliumzuur vermindert de kans op open ruggetjes ja. Maar maakt de kans niet 0.

En ik heb al 27 jaar katten en geen antistoffen. Het aantal mensen met antistoffen in de katloze populatie is net zo hoog als in de kathebbende populatie. De meeste mensen raken besmet via rauw vlees of ongewassen fruit/groente.

Daarom wordt geadviseerd geen (half-)rauw vlees te eten, en fruit en groente goed te wassen, koken of schillen.. de meeste mensen komen voor het eerst met toxo in aanraking tussen de 25 en de 40, precies de leeftijd dat een vrouw vruchtbaar is dus. Belangrijk om op te letten die 9 maanden dus, kun je allemaal gewoon teruglezen op de site van het RIVM.En aanvullend; Een belangrijke reden dat het aantal neurale buisdefecten niet afneemt conform de risicoverlaging die foliumzuur suppletie geeft, is dat schrikbarend veel vrouwen foliumzuur niet op de juiste manier slikken. Dus bijvoorbeeld pas beginnen na een positieve test of te kort doorgaan met suppletie.
quote:Tmaar schreef op 07 januari 2017 @ 14:04:

[...]

En aanvullend; Een belangrijke reden dat het aantal neurale buisdefecten niet afneemt conform de risicoverlaging die foliumzuur suppletie geeft, is dat schrikbarend veel vrouwen foliumzuur niet op de juiste manier slikken. Dus bijvoorbeeld pas beginnen na een positieve test of te kort doorgaan met suppletie.Dat ook ja. Maar ik moet zeggen dat ik daar ook wel slecht over geïnformeerd ben eigenlijk. Ik ben via IVF zwanger en kan me niet herinneren dat iemand daar me ooit vóór de behandeling heeft gevraagd of ik wel foliumzuur slik (deed ik uiteraard allang maar toch). Na de behandeling wel, weet ik nog. Maar misschien ligt dat aan mijn zwangerschapsdementie anders iig best wel een aandachtspuntje, als ze het daar al niet zeggen...
Jep ik ben er eentje van. Ben pas begonnen bij een positieve test. Wist het helemaal niet van het foliumzuur.
quote:bettiepage schreef op 06 januari 2017 @ 20:33:

[...]

Mits je het goed wast. Ja inderdaad, maar dat doe je normaal gesproken toch ook?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 08 januari 2017 @ 15:17:

[...]

Ja inderdaad, maar dat doe je normaal gesproken toch ook?Ik niet hoor. Ik was nooit mijn groenten en fruit, geef mijn katten kusjes op hun pootjes, ben verslaafd aan filet americain en eet veel (half)rauw vlees, eet rustig een broodje met de modder van het tuinieren nog aan mijn handen, at vroeger gras als kind, heb mijn hele leven met katten gewoond en nog ben ik er verdorie niet in geslaagd om die vermaledijde rotparasiet op te lopen. Dus nu moet ik al die regeltjes in acht nemen voor die minieme kans dat je toxo oploopt. Vermuhend, mja je zál het maar net nu oplopen, je vergeeft het jezelf nooit.
quote:Tulpje25 schreef op 06 januari 2017 @ 20:21:

En foliumzuur met voorkomen dat er kindjes met open ruggetjes worden geboren. En wat wordt er geboren ondanks dat die mensen foliumzuur hebben geslikt, juist kindjes met open ruggen.

Wat ik dan niet snap hè...Er is een kans dat je een kind met een open ruggetje krijgt. Door een pilletje te slikken (wat overigens niet duur is en waar je verder zelf eigenlijk niets van merkt als je het slikt) is de kans dat het gebeurt kleiner. Niet nul, maar kleiner dan als je het niet slikt. Ik snap dan gewoon oprecht niet (zonder iemand aan te vallen) hoe de redenatie dan is: 'maar de kans dat het kind alsnog een open ruggetje heeft is nog steeds, dus dan slik ik wel helemaal geen foliumzuur'.

Als de wetenschap stelt dat je beter geen rauw vlees kan eten. En dat ze daar onderzoek naar gedaan hebben. Dan snap ik niet waarom je er dan een eigen theorie op gaat nahouden dat het allemaal wel zal meevallen. Is gewoon echt oprechte verbazing van mijn kant.
quote:padme84 schreef op 08 januari 2017 @ 15:36:

[...]

Wat ik dan niet snap hè...Er is een kans dat je een kind met een open ruggetje krijgt. Door een pilletje te slikken (wat overigens niet duur is en waar je verder zelf eigenlijk niets van merkt als je het slikt) is de kans dat het gebeurt kleiner. Niet nul, maar kleiner dan als je het niet slikt. Ik snap dan gewoon oprecht niet (zonder iemand aan te vallen) hoe de redenatie dan is: 'maar de kans dat het kind alsnog een open ruggetje heeft is nog steeds, dus dan slik ik wel helemaal geen foliumzuur'.

Als de wetenschap stelt dat je beter geen rauw vlees kan eten. En dat ze daar onderzoek naar gedaan hebben. Dan snap ik niet waarom je er dan een eigen theorie op gaat nahouden dat het allemaal wel zal meevallen. Is gewoon echt oprechte verbazing van mijn kant.De wetenschap zal best zijn bewijzen hebben dat er een kans is op een bepaalde bacterie etc. Dat geloof ik ook best. Alleen bestaat er op alles een kans op. Zo bewijst de wetenschap ook dat roken zeer slecht is voor ongeboren kinderen. En toch blijven ze roken heb je kans op kinderen met cp, kleine kinderen, kinderen met kattenkopjes etc. En daar zegt niemand wat over. Maar wat ieder doet moeten zij weten. Ik maak er geen woorden meer aan vuil.
quote:Tulpje25 schreef op 08 januari 2017 @ 18:19:

[...]

De wetenschap zal best zijn bewijzen hebben dat er een kans is op een bepaalde bacterie etc. Dat geloof ik ook best. Alleen bestaat er op alles een kans op. Zo bewijst de wetenschap ook dat roken zeer slecht is voor ongeboren kinderen. En toch blijven ze roken heb je kans op kinderen met cp, kleine kinderen, kinderen met kattenkopjes etc. En daar zegt niemand wat over. Maar wat ieder doet moeten zij weten. Ik maak er geen woorden meer aan vuil.Mijn moeder wist toen ze zwanger was van mij dat roken niet goed was, je geen kattenbak moest verschonen, geen alcohol moest drinken en niet met blote handen in de aarde moest gaan zitten. Alle rauw vlees/kaas/etc adviezen zijn volgens mij van wat recentere tijden. Ik ga er persoonlijk een beetje vanuit dat wanneer iemand een vraagt stelt specifiek over kaas, diegene heel goed weet dat roken ook niet de bedoeling is.
quote:Tulpje25 schreef op 08 januari 2017 @ 18:19:

[...]

De wetenschap zal best zijn bewijzen hebben dat er een kans is op een bepaalde bacterie etc. Dat geloof ik ook best. Alleen bestaat er op alles een kans op. Zo bewijst de wetenschap ook dat roken zeer slecht is voor ongeboren kinderen. En toch blijven ze roken heb je kans op kinderen met cp, kleine kinderen, kinderen met kattenkopjes etc. En daar zegt niemand wat over. Maar wat ieder doet moeten zij weten. Ik maak er geen woorden meer aan vuil.Waar heeft TO gezegd dat ze rookt dan???
Iedereen moet doen wat ze zelf het beste vinden. Ik ben nogal precies met wat wel en wat niet eten (check alles 100x). Dat geeft mij een beter gevoel en het idee dat ik er dan alles aan gedaan heb om het zo goed mogelijk te doen voor onze dochter.

Ik zal anderen er niet op aankijken als ze het anders doen, maar als ze dat andersom (bij mij) wel doen (mij een aansteller/ neuroot qua voeding ed. noemen).... dáár kan ik niet tegen en zal ik er zeker wat van zeggen (meestal niet netjes).
Dat er, als er gewoon melk op staat, het dan veilig is wist ik niet! Ik dacht echt alleen dat er gepasteuriseerd/niet gepasteuriseerd op moest staan.

Ook kreeg ik na oud en nieuw van een aantal mensen de vraag; "maar drink je dan geeneens een glaasje champagne?" Ik vond dat toch elke keer wel een vreemde vraag. Het was vooral de oudere generatie... Zijn er echt makkelijker in.

Overigens hier in de familie een aantal jaren geleden een nicht gehad die beviel van een doodgeboren kindje door de listeria bacterie dus ik laat iedereen praten die me wijsmaakt dat je niet zo moeilijk moet doen. Ja, het is zeldzaam maar je zal maar net die ene zijn. Hoe lastig is het nu om 9 maanden even op te letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven