Wat is er met mijn kat?
zaterdag 7 januari 2017 om 18:26
Ik heb 2 katten een vrouwtje en mannetje. Het vrouwtje was een aantal weken geleden erg ziek. Ik was net bevallen en ben daarom ook niet echt naar de dierenarts gegaan. Had ik wel moeten doen, maar ze werd al weer heel snel beter. Ze was wel een halve kilo afgevallen en lag er stil bij, at niet en was vrijwel onzichtbaar. Nu is het mannetje ineens ook ziek geworden, eet niet en poep ook niet, geeft over en ligt de hele dag. Ook hij ziet er wat slanker uit en heel kwetsbaar. Nu heb ik voor straks een afspraak bij de dierenarts, maar vroeg me af of andere dit herkennen. Het is wel erg koud geweest thuis en ze kunnen ook in aanraking zijn gekomen met ratten of dergelijke. ( Waarom ik niet eerder actie heb ondernomen is omdat ik in het buitenland woon en hier niet direct een dierenarts te regelen valt )
zaterdag 7 januari 2017 om 19:16
quote:Tickel schreef op 07 januari 2017 @ 19:01:
Neem ze allebei even mee
Dit. Laat de dame ook ff nakijken.
Mijn ene poes heeft wel eens zo'n episode als jij beschrijft doorgemaakt, niet eten, drinken, plassen, alleen maar slap hangen, toen was ze bijna dood van de gigantische hoeveelheid blaasgruis die ze had. Dierenarts schrok zich dood. Het stomme aan die beesten is namelijk dat ze níks laten weten tot ze echt bijna dood zijn. Paar uur ervoor sprong ze nog door de tuin en van het ene op het andere moment zakte ze gewoon door haar pootjes. Een kat die slap hangt en niet eet is echt op sterven na dood.
In jouw geval is het wss geen gruis, want dan had je kater het niet gekregen. Maar dat gedrag is echt heel alarmerend, onthou dat alsjeblieft voor een volgende keer. Die van mij was zo ziek dat de dierenarts 's avonds nog opbelde om te vragen hoe het ging, anders moest ze de volgende ochtend worden opgenomen, maar gelukkig had ze toen wat gegeten (punt is dat blaasgruis wordt behandeld met voeding, maar da's lastig als een poes niet meer eet).
Sterkte ermee!
Neem ze allebei even mee
Dit. Laat de dame ook ff nakijken.
Mijn ene poes heeft wel eens zo'n episode als jij beschrijft doorgemaakt, niet eten, drinken, plassen, alleen maar slap hangen, toen was ze bijna dood van de gigantische hoeveelheid blaasgruis die ze had. Dierenarts schrok zich dood. Het stomme aan die beesten is namelijk dat ze níks laten weten tot ze echt bijna dood zijn. Paar uur ervoor sprong ze nog door de tuin en van het ene op het andere moment zakte ze gewoon door haar pootjes. Een kat die slap hangt en niet eet is echt op sterven na dood.
In jouw geval is het wss geen gruis, want dan had je kater het niet gekregen. Maar dat gedrag is echt heel alarmerend, onthou dat alsjeblieft voor een volgende keer. Die van mij was zo ziek dat de dierenarts 's avonds nog opbelde om te vragen hoe het ging, anders moest ze de volgende ochtend worden opgenomen, maar gelukkig had ze toen wat gegeten (punt is dat blaasgruis wordt behandeld met voeding, maar da's lastig als een poes niet meer eet).
Sterkte ermee!
zaterdag 7 januari 2017 om 20:40