bijtende kakariki
zaterdag 7 januari 2017 om 18:14
mijn kakariki man van 6 maanden is tam en de hele dag uit de kooi. Alleen nu bijt hij elke keer en ziet hij zichzelf in de tafelpoten en is die vrolijk maar zodra je hem daar weg haalt bijt hij mij en mijn vriend. We hebben sinds kort een kakariki pop erbij maar nu jaagt de man de pop weg als ze op een stokje zit als ze samen op de grond spelen is er niks aan de hand. Kan dat bijten en wegkagen te maken hebben dat die zichzelf ziet in de tafelpoten? En waarom kijkt hij de hele dag in de tafelpoten en waarom wilt hij daar elke keer heen? En moet ik hem hiervoor straffen? Mijn dank is groot wie de oplossing heeft!
zaterdag 7 januari 2017 om 18:52
zaterdag 7 januari 2017 om 18:55
quote:Rooss4.0 schreef op 07 januari 2017 @ 18:51:
[...]
Konijnen kunnen het hele jaar buiten, Bridgette. Ze kunnen eigenlijk beter tegen kou dan tegen hitte. De mijne zitten op het droge stro in hun hok of ze grazen gewoon nog wat. Gaat prima.Ja ik heb ook 6 konijnen buiten maar 2 nieuwe net op de grens van warm genoeg naar te koud. Dus die zitten voor de zekerheid binnen tot het weer buiten kan!
[...]
Konijnen kunnen het hele jaar buiten, Bridgette. Ze kunnen eigenlijk beter tegen kou dan tegen hitte. De mijne zitten op het droge stro in hun hok of ze grazen gewoon nog wat. Gaat prima.Ja ik heb ook 6 konijnen buiten maar 2 nieuwe net op de grens van warm genoeg naar te koud. Dus die zitten voor de zekerheid binnen tot het weer buiten kan!
zaterdag 7 januari 2017 om 19:22
Het is belangrijk dat je vogel in de tijd dat hij buiten de kooi is actief aandacht krijgt van jou. Als hij vooral vrij is om zijn gang te gaan wordt je hele huiskamer zijn territorium. Eigenlijk wil je dat hij alleen zijn kooi als territorium heeft.Je zou klikkertrainining kunnen doen als hij eruit is.
zaterdag 7 januari 2017 om 19:50
zaterdag 21 januari 2017 om 22:11
Dmv klikkertraining kun je goed gedrag van je vogel belonen. Zoek parrotwizard maar eens op op YouTube. Haal je vogel weg bij de tafelpoten, met zo min mogelijk heisa en zet hem op een plek waar je hem wel wil hebben.vervolgens belonen met de klikker, een gesproken compliment (altijd hetzelfde woordje) en iets lekkers. Vaak herhalen, elke dag 10 x achter elkaar ofzo. op een gegeven moment valt het kwartje. En afleiden, probeer iets te vinden dat leuker is dan de tafelpoten. Nooit straffen in ieder geval, dat werkt niet bij vogels.