zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
zaterdag 7 januari 2017 om 20:04
Welkom T28! Leuk dat je mee schrijft en ik hoop ook voor jou dat je snel zwanger mag zijn. Is het jullie eerste kindje?
Ik kan me voorstellen dat je wel 3 x extra nadenkt over een tweede wanneer nummer 1 slaapproblemen heeft. Ons zoontje heeft t 1e half jaar ook niet goed geslapen. Nu gaat het gelukkig goed. Wel wordt hij nog regelmatig een keer per nacht wakker als hij zijn speen kwijt is of is hij vroeg wakker. We hebben nu juist zoiets van: nu zitten we nog een beetje in het ritme van een keer s nachts er uit en vroeg wakker worden, laten we dan nu maar doorpakken voordat we weer aan veel slaap gaan wennen
Ik denk dat je inderdaad vanzelf wel voelt wanneer je er weer klaar voor bent!
Ik kan me voorstellen dat je wel 3 x extra nadenkt over een tweede wanneer nummer 1 slaapproblemen heeft. Ons zoontje heeft t 1e half jaar ook niet goed geslapen. Nu gaat het gelukkig goed. Wel wordt hij nog regelmatig een keer per nacht wakker als hij zijn speen kwijt is of is hij vroeg wakker. We hebben nu juist zoiets van: nu zitten we nog een beetje in het ritme van een keer s nachts er uit en vroeg wakker worden, laten we dan nu maar doorpakken voordat we weer aan veel slaap gaan wennen
Ik denk dat je inderdaad vanzelf wel voelt wanneer je er weer klaar voor bent!
zaterdag 7 januari 2017 om 23:33
Balen JBL, maar ik wens je heel veel succes in ronde 2!
Welkom T28, spannend hoor! Kan me voorstellen dat dat dan even extra spannend is omdat het van die ene keer per maand af hangt, veel succes!
@hier, ik heb flink de griep te pakken... hoofdpijn, koorts, spierpijn en duizelingen. Hoop dat ik me snel wat beter voel. Helpt wel tegen de kriebels. Totaal geen last van vandaag, moet er niet aan denken om nu ook nog zwanger te zijn hoe gek dat ook klinkt. Even genoeg aan mezelf Al hoop ik nog steeds dat het snel mag gebeuren hoor
Welkom T28, spannend hoor! Kan me voorstellen dat dat dan even extra spannend is omdat het van die ene keer per maand af hangt, veel succes!
@hier, ik heb flink de griep te pakken... hoofdpijn, koorts, spierpijn en duizelingen. Hoop dat ik me snel wat beter voel. Helpt wel tegen de kriebels. Totaal geen last van vandaag, moet er niet aan denken om nu ook nog zwanger te zijn hoe gek dat ook klinkt. Even genoeg aan mezelf Al hoop ik nog steeds dat het snel mag gebeuren hoor
In the end we only regret the chances we didn't take.
zondag 8 januari 2017 om 09:24
Vervelend vlammetje dat je toch wel teleurgesteld bent! snap dat de stap naar een 2e heel lastig is, zeker met de verhalen die je schrijft. Als het gevoel wel zo aanwezig is denk ik alleen niet dat je het echt niet aan zou kunnen !
Aah balen dookster, beterschap! Snel opknappen!
Welkom T28, leuk dat je mee schrijft! Voor jou denk ik extra spannend omdat het goed getimed moet zijn!
Wauw spannend lotusbloem, sorry als ik me vergis maar jij had nog niet getest toch? wanneer ga je testen ?
Aah balen dookster, beterschap! Snel opknappen!
Welkom T28, leuk dat je mee schrijft! Voor jou denk ik extra spannend omdat het goed getimed moet zijn!
Wauw spannend lotusbloem, sorry als ik me vergis maar jij had nog niet getest toch? wanneer ga je testen ?
zondag 8 januari 2017 om 09:45
@hier
Slapen lukt gelukkig weer heel goed, gisteren flink wat gemiste uurtjes in kunnen halen gelukkig. Voel me wat rustiger, waarschijnlijk omdat de eisprong achter de rug is. Met vlagen onwijs nerveus. Zo jammer dat we niet weten wat er aan de gang is in onze lichamen. Mijn controle drang word eventjes op z'n plek gezet!
Slapen lukt gelukkig weer heel goed, gisteren flink wat gemiste uurtjes in kunnen halen gelukkig. Voel me wat rustiger, waarschijnlijk omdat de eisprong achter de rug is. Met vlagen onwijs nerveus. Zo jammer dat we niet weten wat er aan de gang is in onze lichamen. Mijn controle drang word eventjes op z'n plek gezet!
zondag 8 januari 2017 om 10:19
@T28, welkom! Veel succes.
@Dookster, veel beterschap!
@Lotusbloem, spannend. Hopelijk is het raak!
@folimzuur, voor degene die nog folimzuur nodig hebben. Vanmorgen is er een actie bij het Kruidvat: 1+1 gratis.
@Lalameme, fijn dat je goed hebt kunnen slapen. Een goede nachtrust is wel belangrijk.
@Hier, goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen en ook van mijn niet vruchtbare dagen volgens de maya app. Aangezien de app een verwachting schept, is het niet altijd zeker. Nu heel erg hard proberen om er niet te veel aan te denken!
@Dookster, veel beterschap!
@Lotusbloem, spannend. Hopelijk is het raak!
@folimzuur, voor degene die nog folimzuur nodig hebben. Vanmorgen is er een actie bij het Kruidvat: 1+1 gratis.
@Lalameme, fijn dat je goed hebt kunnen slapen. Een goede nachtrust is wel belangrijk.
@Hier, goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare dagen en ook van mijn niet vruchtbare dagen volgens de maya app. Aangezien de app een verwachting schept, is het niet altijd zeker. Nu heel erg hard proberen om er niet te veel aan te denken!
zondag 8 januari 2017 om 10:26
@lotusbloem. Spannend zeg! Al een idee wanneer je gaat testen?
@vlammetje wat lastig van die 2 strijd. Je dochter is nog jong. Er rustig over nadenken is niet verkeerd.
Wat vind je vriend/man er van? Wilt die al graag een tweede?
@T28 veel succes. Leuk dat je mee schrijft.
@dookster beterschap. De griep gaat echt rond.
@lalameme ook ik ben behoorlijk onrustig. Bij mij moet de eisprong nog komen. Ik had echt zoiets van als die voorbij is wordt ik vast weer wat rustiger. haha. Dan kun je er niet zoveel bijzonders meer aan doen. Dan afwachten. Net alsof ik nu druk voel dat er iets moet gebeuren.
@vlammetje wat lastig van die 2 strijd. Je dochter is nog jong. Er rustig over nadenken is niet verkeerd.
Wat vind je vriend/man er van? Wilt die al graag een tweede?
@T28 veel succes. Leuk dat je mee schrijft.
@dookster beterschap. De griep gaat echt rond.
@lalameme ook ik ben behoorlijk onrustig. Bij mij moet de eisprong nog komen. Ik had echt zoiets van als die voorbij is wordt ik vast weer wat rustiger. haha. Dan kun je er niet zoveel bijzonders meer aan doen. Dan afwachten. Net alsof ik nu druk voel dat er iets moet gebeuren.
zondag 8 januari 2017 om 13:12
@kaartje, ach ja ik ben nou eenmaal een twijfelkont. Mijn man is wel zeker dat hij graag een tweede zou willen en het maakt hem volgens mij niet zoveel uit of we nog even wachten of nu al beginnen. Was ik nu zwanger geweest dan was hij daar al heel blij mee maar hij is het wel met mij eens dat we beter nog eventjes kunnen wachten. Ik kijk gewoon hoe het verder gaat met onze kleine, ze leert nu zo snel! Denk dat over een paar maanden het er al zo anders uitziet! En we hebben nu afgesproken om in de zomer te beginnen. Dat laten we eerst even zo.. kijken of we er dan nog hetzelfde over denken.
@lotusbloem, spannend zeg!! Misschien ben jij wel de tweede!
@lotusbloem, spannend zeg!! Misschien ben jij wel de tweede!
zondag 8 januari 2017 om 17:06
@t28, welkom!
@dookster, beterschap!
@lotusbloem, spannend !!!
Ik heb vanochtend ook maar eens een test gedaan. Die was zoals verwacht spierwit. Maar ik vind het wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Ik was al in oktober met de pil gestopt en dat ik nog niet ongesteld ben geweest komt dus gewoon van de borstvoeding. Ik ben niet echt teleurgesteld dat ik niet zwanger ben, maar ik zou nu toch wel graag weer een cyclus hebben zodat we er echt voor kunnen gaan. Maar ik vind het bv geven ook nog steeds fijn, dus ja.. dat is een beetje een dilemma he. Ik kolf nu niet meer op mijn werk, maar op mijn vrije dagen en s Avonds, s nachts en s ochtends goed ik nog.
@dookster, beterschap!
@lotusbloem, spannend !!!
Ik heb vanochtend ook maar eens een test gedaan. Die was zoals verwacht spierwit. Maar ik vind het wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Ik was al in oktober met de pil gestopt en dat ik nog niet ongesteld ben geweest komt dus gewoon van de borstvoeding. Ik ben niet echt teleurgesteld dat ik niet zwanger ben, maar ik zou nu toch wel graag weer een cyclus hebben zodat we er echt voor kunnen gaan. Maar ik vind het bv geven ook nog steeds fijn, dus ja.. dat is een beetje een dilemma he. Ik kolf nu niet meer op mijn werk, maar op mijn vrije dagen en s Avonds, s nachts en s ochtends goed ik nog.
zondag 8 januari 2017 om 18:03
Inderdaad fijn dat jullie het daarover eens zijn! Het is inderdaad wel praktischer als de kleine al wat zelfstandiger is natuurlijk. maar wat Rii zegt klinkt ook heel logisch haha.. ik wil zelf ook graag meer kinderen dan 1 als dat ons gegunt is! ik wil er niet jaren tussen hebben zitten, alleen heel kort op elkaar weet ik ook nog zo net niet. Kan me jullie dilemma's heel goed voorstellen!
Fijn dat je duidelijkheid hebt wortel! Hoop dat jouw cyclus er snel weer zal zijn. Hoelang wil je nog doorgaan met de bv? Of gewoon zolang het goed gaat?
Spannend lotusbloem, ook voor jou word er geduimd:)
Fijn dat je duidelijkheid hebt wortel! Hoop dat jouw cyclus er snel weer zal zijn. Hoelang wil je nog doorgaan met de bv? Of gewoon zolang het goed gaat?
Spannend lotusbloem, ook voor jou word er geduimd:)
zondag 8 januari 2017 om 18:07
Vervelend hé kaartje bij mij is het juist daarna erger geworden, omdat we niet perse deze ronde vollop in de vruchtbare dagen bezig zouden zijn.. wat dus wel is gebeurd haha.. waar we compleet achter stonden! alleen nu is het allemaal zo spannend. Ik vind het echt vervelend dat ik nu niet weet wat er gebeurd. en nergens invloed op heb, dit is echt puur wachten... wat lijken 10 dagen dan ver weg. die druk die je beschreef kreeg ik uiteindelijk ook tijdens mijn vruchtbare dagen haha.. mijn libido voor dat ik stopte met de pil was ver te stopen, toen ik gestopt was was dit wel weer terug. Maar wat ik deze maand ervaarde was niet normaal hahaha.
zondag 8 januari 2017 om 19:55
zondag 8 januari 2017 om 21:28
@lala haha heel herkenbaar van dat libido! Volgens de app zit ik nu in m'n vruchtbare dagen, al kan ik daar natuurlijk geen pijl op tellen aangezien ik niet weet hoe lang deze cyclus zal zijn. Maakt in principe ook geen drol uit, ik ben net een konijn op moment om de dag lukt hier priiima! Echt niet te geloven eigenlijk.. voordat ik stopte met de pil moest ik zo nu en dan echt zin maken.. Hier komt de pil er niet meer in!
zondag 8 januari 2017 om 21:49
@koekiemonster, daarom ben ik niet weer aan de hormonale AC gegaan, mijn libido is zoveel beter zonder! En dan voornamelijk in de vruchtbare dagen, dat merk ik echt. Je lijf geeft het dan gewoon zelf aan, bijzonder. Bij mij was het vooral in het begin toen ik net gestopt was heel erg, nu vooral in de vruchtbare dagen en daarbuiten is mijn libido minder hoog. En toen ik zwanger was kelderde dat weer enorm, echt totaal geen zin toen..
maandag 9 januari 2017 om 12:45
Dankjulliewel voor de beterschapwensen, ik voel me al weer iets beter vandaag gelukkig.
@lotusbloem, spannend hoor, ik duim voor je. Hopelijk is het raak
@vlammetje, zolang er twijfel is zou ik ook gewoon lekker rustig aan blijven doen, jullie moeten er beide helemaal aan toe zijn. En als jullie meisje straks een wat beter slaapritme heeft en vast houdt voel je je er vast ook alweer anders over.
@lala ik kan me voorstellen dat 10 dagen vreselijk lang lijken, maar het zijn er inmiddels nog maar 9 volgende week ben ik net zo aan het aftellen als jij hoor. Nu wachten we nog op m'n meest vruchtbare dagen, die beginnen op donderdag volgens Maya. Waarschijnlijk ben ik daarna gewoon weer als een kip zonder kop maar op het moment ben ik er aardig rustig onder en genieten we gewoon van het idee dat we er eindelijk voor gaan.
@foliumzuur: slikken jullie alleen foliumzuur of iets van mama compleet met meerdere vitamines die je nodig hebt? Ik slik alleen foliumzuur op het moment maar twijfel of ik over ga op wat anders op het moment dat ik daadwerkelijk een positieve test vast heb, wat denken jullie?
@lotusbloem, spannend hoor, ik duim voor je. Hopelijk is het raak
@vlammetje, zolang er twijfel is zou ik ook gewoon lekker rustig aan blijven doen, jullie moeten er beide helemaal aan toe zijn. En als jullie meisje straks een wat beter slaapritme heeft en vast houdt voel je je er vast ook alweer anders over.
@lala ik kan me voorstellen dat 10 dagen vreselijk lang lijken, maar het zijn er inmiddels nog maar 9 volgende week ben ik net zo aan het aftellen als jij hoor. Nu wachten we nog op m'n meest vruchtbare dagen, die beginnen op donderdag volgens Maya. Waarschijnlijk ben ik daarna gewoon weer als een kip zonder kop maar op het moment ben ik er aardig rustig onder en genieten we gewoon van het idee dat we er eindelijk voor gaan.
@foliumzuur: slikken jullie alleen foliumzuur of iets van mama compleet met meerdere vitamines die je nodig hebt? Ik slik alleen foliumzuur op het moment maar twijfel of ik over ga op wat anders op het moment dat ik daadwerkelijk een positieve test vast heb, wat denken jullie?
In the end we only regret the chances we didn't take.
maandag 9 januari 2017 om 13:31
Ik slik sinds gisteren ook davitamon mama compleet. Voorheen alleen foliumzuur. Maar las overal dat het beter is om meerdere vitamines binnen te krijgen, zoals vitamine d, voor de ontwikkeling van de hersenen. Aanbieders bij de kruidvat, 1+1 gratis! en als het goed is hebben we dan 2e pakje ook nog hard nodig!
Inderdaad dookster haha. De tijd is ook zo om eigenlijk.. dat hebben de afgelopen maanden bewezen haha.. inderdaad echt van genieten !
Inderdaad dookster haha. De tijd is ook zo om eigenlijk.. dat hebben de afgelopen maanden bewezen haha.. inderdaad echt van genieten !
maandag 9 januari 2017 om 22:21
Haha veel plezier kaartje! Nu is het echt echt! Veel plezier de komende dagen..
Ik wacht nog geduldig (ahum..) verder op het wachtbankje haha.. inmiddels steekjes in onderbuik, misselijk en jeukende borsten rijker, die ik mezelf hoogstwaarschijnlijk heb aangepraat haha.. wachten is leuk!
Wel een hele gezellige avond gehad
Ik wacht nog geduldig (ahum..) verder op het wachtbankje haha.. inmiddels steekjes in onderbuik, misselijk en jeukende borsten rijker, die ik mezelf hoogstwaarschijnlijk heb aangepraat haha.. wachten is leuk!
Wel een hele gezellige avond gehad