VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ja, dat vroeg ik, en nee, niet op die pijler geweest. Maar ga ik nu doen!
Ik ga eens boven kijken. Volgens mij is Zorro allang uit het bad....

Welterusten!
Leuk Dropje, heel leuk!! En spannend ook. Wat goed ook dat jij direct actie onderneemt als je iets wilt.

Welterusten Ely.

Ik ga ook naar bed, vind het altijd lastig naar bed gaan als Harrie er niet is. Zeker nu het zo koud is!
quote:Elyane schreef op 11 januari 2009 @ 22:35:

Ja Drop, inderdaad, komt op hetzelfde neer als een stoel!

En ik denk er precies hetzelfde over als jij wat betreft het dan beter niet zwanger kunnen worden.

Het leven is niet maakbaar.

Anderzijds, als een kind moet opgroeien in een gezin, die de komst van een kind eigenlijk niet aankan... het blijft moeilijk en ik wil dan ook niemand veroordelen om zijn of haar keuze.

Maar ik vind het echt heel erg!Ik vind het idd ook moeilijk om iemand te veroordelen om diens keuze. Ben wel ooit boos geweest op een vriend van vent, die samen met zijn vriendin (nu zijn vrouw) tijdens haar zwangerschap heeft laten testen omdat hij een 'gewoon, gezond' kind wilde, en niet een kind dat extra aandacht nodig zou hebben en hen altijd nodig zou hebben. Twee hoogopgeleide mensen die mentaal prima in hun vel zaten en zo'n kind best 'aan' zouden kunnen, en puur uit eigenbelang geen kind met Down wilden. Verder leuke lui hoor, maar dit vond ik echt erg. Ik vond het overigens wel weer dapper dat ze er gewoon voor uit durfden te komen.
Welterusten Ely en Morrie! Wat je posting betreft, Morrie, als ik een dergelijke drastische switch wil, moet ik gewoon niet al te lang meer wachten, denk ik.
Dat is waar Dropje, dat is waar.

Ik vind het echt leuk voor je, laat je weten wanneer je mag komen?

Nu ga ik echt naar bed!
Mag ik tot slot nog even melden dat de oven baked chips met zeezout en zwarte peper van AH Excellent erg lekker zijn?
Wow drop. Heb net ook even op de W&S pijler gelezen. Klinkt als een heel leuke optie voor je, je bent er volgens mij ook helemaal enthousiast over! Heb wel alleen even snel je openingspost gelezen, maar volgens mij ben je nog aan het wachten op de post nu? Spannend zeg, houd ons op de hoogte. Vind het voortvarend van je, goed zeg!

Discussies over kindjes met Down vind ik moeilijk, heb ook geen mensen in directe omgeving waarbij het aan de orde is. Weet wel van vriendinnetje van zusje bij wie een kindje met Down geboren werd en hoor zo nu en dan hoe het daar gaat en wat voor bom en impact het op je leven is/geeft. Voor zover ik kan oordelen over een situatie waar ik nooit in gezeten heb kan ik nu zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat ik een zwangerschap om die reden zou laten afbreken. Aan de andere kant kan ik me ook wel weer iets voorstellen bij een gezinssituatie die er echt teveel van te lijden zou krijgen, maar ja, wanneer is dat en waar ligt een grens? Heel ver zou ik nu denken, maar heb makkelijk lullen. Sjemig, vreselijk moeilijk.

Ik ga nog heel even lezen en dan mijn bed in als mijn haren een beetje droog zijn. Ben inmiddels bezig in 4e deel van De wetten van de magie en zag pasgeleden dat er 10 delen van zijn. Kan dus nog even voort.

Welterusten alvast!
Die van Terry Goodkind, Athena? Kwistniet dat je van dat soort fantasy hield! Goede boeken, ik heb ze tot en met de vierde wet.

Trusten!
Drop, ik ben heel erg van alle soorten fantasy en ook science fiction, ik dacht dat ik daar al heel veel over had lopen leuteren hier .

Vind het ook goede boeken (inderdaad die van Terry Goodkind), heb alleen tot nu toe wel bij de eerste helft van elk boek een "mwah-gevoel" en vind dan de 2e helft ineens weer heel spannend en goed.

Als ik deze serie uitheb wil ik toch ook eens die van Robin Hobb proberen, hoor daar goede verhalen over. En van Stephen King de Dark towerserie ook nog. Voorlopig genoeg te lezen dus .

Ben nu echt weg, slaap lekker!
Nu ik nog weer even .

Ik kan het me niet echt herinneren dat je het erover hebt gehad dat je van fantasy-boeken houdt, Athena .

Die boeken van Goodkind waar jij nu in bezig bent vind ik goed, maar ik vind de manier van vertellen altijd een beetje 'simpel', dat heb ik ook met de boeken van Feist - die ik toch bijna allemaal heb omdat ik ze verder heel goed vind en net als jij na een poos aan de verteltrant gewend ben.

De boeken van Robin Hobb vind ik helemaal geweldig. Daar komt veel meer bij, op de een of andere manier. Vergelijk het maar tussen een- en driedimensionaal, en dan zijn de boeken van Hobb driedimensionaal. Dat heb ik ook met Diana Gabaldon. Deze schrijvers (sters) vertellen naast een verhaal ook een gevoel, ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar bij hen zit ik er helemaal 'in'. Van Hobb vind ik de boeken van de Zieners, de boeken van de Levende Schepen en de boeken van de Nar net wat beter dan de laatste reeks, de boeken van de Zoon van de Krijger. Het is daar net alsof ze eigenlijk door haar repertoire heen is, op de een of andere manier. Maar nog steeds goed.
Goodmeuning!

Haha, die smileys zijn niet nodig zijn hoor drop, als je alles moet gaan onthouden. In elk geval scheelt het weer dat ik minder over sf/fantasy boeken heb lopen zeveren dan ik dacht .

De verteltrant van Goodkind vind ik inderdaad ook tamelijk vlak, maar dat kan ook niet anders, want hij propt zoveel in die verhalen dat uitgebreider/'dieper' schrijven nauwelijks kan, of de boeken moeten nog dikker worden dan ze al zijn. Ik heb bij hem ook wel regelmatig dat er iets uit een eerder hoofdstuk terugkomt en dat ik dan echt moet nadenken (en meestal terugbladeren) wat daarover eerder is geschreven, omdat er tussendoor alweer zoveel voorbij is gekomen.

Gabaldon is inderdaad ook meer een schrijfster die me grijpt, al moet ik zeggen dat ik het na een boek of 4 ook wel weer welletjes begon te vinden, vond ik het soms wel heel erg langdradig worden met al die omschrijvingen. Vond het dan ook niet zo heel erg toen ik deel 6 uit had, al wil ik het aankomende deel 7 dan ook wel weer lezen als het er is.

Zeg, ik zag dat de ouwe ak geactiveerd was (ben ik nou blond als ik niet snap hoe dat kan, MSN was toch dood???) en vond het vandaag weleens tijd om die veelgeprezen stifado eens te gaan maken. Vragen daarbij voor degenen die het al vaker gefabriceerd hebben: riblappen kunnen ook hamlappen zijn of is dat echt iets anders? Ik ben nooit zo goed in al die verschillen mbt vlees.

En ik zag 1,5 pakje boursin, lijkt me veel! Neem dan aan dat het de kleine pakjes zijn en niet de grote??

Zo, koffie!

quote:athena schreef op 12 januari 2009 @ 09:08:

Vragen daarbij voor degenen die het al vaker gefabriceerd hebben: riblappen kunnen ook hamlappen zijn of is dat echt iets anders? Ik ben nooit zo goed in al die verschillen mbt vlees.

En ik zag 1,5 pakje boursin, lijkt me veel! Neem dan aan dat het de kleine pakjes zijn en niet de grote??

Riblappen zijn rundvlees en hamlappen varkensvlees. Wel echt iets anders dus en niet zonder meer te vervangen. :-)

Verder heb ik de stifado eens in een ver verleden gemaakt, en van de boursin weet ik niet meer...
quote:Pebbles schreef op 12 januari 2009 @ 09:32:

[...]

Riblappen zijn rundvlees en hamlappen varkensvlees. Wel echt iets anders dus en niet zonder meer te vervangen. :-)

Ik bedacht later ook dat hamlappen die 2 uur hebben staan sudderen waarschijnlijk niet echt meer te knagen zijn nee .
Ik heb net ook even gelezen op W&S. Wat leuk Drop! Ik hoop dat je door de selectie rolt en dat je snel mag beginnen. Ik vind het echt wel iets voor jou.

Over prenatale onderzoeken. Wij hebben ze niet gehad, ook omdat we niet voor een keuze wilden staan. Bij ons was het kind onder alle omstandigheden welkom. Natuurlijk hoop je dat je kind gezond is: je wenst je kind een gemakkelijk leven toe met zo min mogelijk obstakels. Maar minder houden van een kind dat extra zorg behoeft: nooit. Dus snap volkomen dat je er verdrietig van wordt, Ely. Overigens werd ons gevoel hierin nog eens extra onderstreept doordat wij een week in het Ronald MCDonaldhuis verbleven. Om ons heen zoveel liefdevolle en zorgzame ouders die voor 100% voor hun kind gaan. Mooi om te zien en tegelijkertijd zo verdrietig om de situatie waarin een gezin zit. Nou ja, je snapt wel wat ik bedoel.

Vrolijk, kruipen jullie langzaam uit de lappenmand?
Drop, ik vind het echt bij je passen, had het nooit kunnen verzinnen, maar grappig genoeg heb ik nu ineens helemaal beeld. Echt leuk (en spannend!).

Down of niet, ja dat (en ook andere onderzoeken) hebben wij niet willen weten. Ik kwam precies in aanmerking voor screening (ben 36), maar wilde niet. Alles is welkom, ook al ben ik ook wel heel blij dat we 3 gezonde kinderen hebben. Denk op de een of andere manier dat we het altijd wel redden.

Heb niet veel gedaan vandaag realiseer ik me. Zit te wachten op solli-uitslag en dat blokkeert mijn actie gerichtheid. Ben al bij 1 afgewezen jammer genoeg. Had dat niet verwacht, was eerste gesprek en had er een goed gevoel over, doorgaans heb ik wel gelijk met mijn gevoel, maar dit keer dus niet .

Ga nu nog snel even wat opruimen en dan zo de koters weer opvissen.
Jammer van die sollicitatie, Lien! Gaven ze ook een reden?

Grappig dat jullie die opleiding/branche wel bij mij zien. Een vriendin van mij ook. Ik ga wel als een haas aan mijn conditie werken.

Ik wilde ook net schrijven dat hamlappen varkensvlees is, maar Pebbles is me al voor geweest . Officieel hoort in stifado helemaal geen boursin of andere kruidenkaas, maar het maakt het 'prutje' wel erg lekker. Toch vind ik zelf 1 klein pakje meer dan voldoende.

Vanmiddag toch maar even naar de dokter geweest want ik word schijtziek van dat gehoest - en mijn collega's ook. Met veel pijn en moeite een ab-kuurtje meegekregen.
Ik was te weinig strategisch... haha, er werken daar maar 300 mensen en ik had inderdaad ook pragmatische handson antwoorden gegeven, want dat stond in de vacature tekst .

Maarrrrrrrr.... bij de andere baan krijg ik een arbeidsvoorwaardengesprek! Gaat vast goedkomen dus. Hopeloos qua reistijd, maar inhoudelijk veel beter, dus we gaan er vast uitkomen. Ben -voorzichtig- blij .

Grappig genoeg de eerste baan waar ik in augustus (!) al een keer via een ander w&s bureau over had gehoord. O ja: Vrolijk, de baan die jij destijds doormailde!
Lien, goed nieuws! Wanneer heb je het arbeisvoorwaardelijke gesprek of krijg je een voorstel per mail?

En Dropje ook aan de sollicitatie begrijp ik?

Ga snel maar even naar de werk pijler

En wat een leuke, gezellige foto's op de groep van iedereen. HEt dooit één dag en ik mis het nu al.
Ola, ik ben uit de lappenmand gekropen! Sjee, wat ben ik beroerd geweest zeg. Nah, ben niet vaak zo ziek, maar vrijdag kwam ik thuis met waterig hoofd en overal pijn en koorts. Dat heb ik het hele weekend gehad en vandaag wel wezen werken, maar zet niet enorm zoden aan de dijk. Dus alle schaatspret helemaal gemist hier. Mormel en Vrolijkerd waren afgelopen week ietwat beter na kotseritis en koorts. Toen begon Loeder met koorts en griep en die is vanaf afgelopen woe thuisgebleven van school en eigenlijk alleen maar binnen op bed/bank gehangen. Maar geloof dat we vandaag allemaal wel de lappenmand gedag hebben gezegd. Goddank..

Lien, wat een goed nieuws! Ik hoop dat het wat gaat worden! Is het die baan die via 2 bureaus is gegaan?

duim, duim, duim... Had je mijn vraagje nog gezien over Normandie huisje?

Ely, wat een lollige opmerking van Zootje! Hahahaha...wat wordt het grut dan opeens groot he? Ik heb ook nooit laten testen want sommige beslissingen wil/hoef ik niet te maken. Fijn dat de kaart ook bij jou is aangekomen.

Drop, ik ga ook even kijken zo op pijler. Ik ben benieuwd, al heb ik natuurlijk wel een idee. Zullen we binnenkort ff bellen over ons weekend weg?

Athena, nog steeds een beetje aan het frutten met je werk dus? Ben je nou eigenlijk aan het rondshoppen of kijk je het nog aan? Je bent toch nog wel met je ene leuke collega toch? O ja, schaatsen klinken erg pijnlijk en het ene supersonische paar wat je op het ook hebt, dat klinkt wel erg duur! Oei, schaatsen van 400 euro!

Morrie, heb je ook al Cradle of Rome op de WII?

Pff..verder hard aan het bedenken wat en wanneer en hoe we met Mormel's verjaardag moeten doen aangezien alle verjaardagen zo'n beetje in februari bij ons vallen. Oef...

Speaking of, wanneer is nu de Housewarming van Drop en de cross over mutsendate?
Drop, ik heb je voor de tienmiljoenstetrilgazljoenste keer uitgenodigd. Weet je misschien of de uitnodiging in de spambox terecht komt?
Cradle of Rome op de Wii? Ik heb het net op de DS uitgespeeld. nu dus 7 Wonders of Ancient World en heb ook nog een Mahjong met allemaal velden die je moet uitspelen.

Drop, ik heb gekeken op andere pijler. Wat een verandering! Had geen idee dat je daar interesses had, klinkt ook best heftig maar wel leuk! Hoop dat het gaat lukken!

Pfieuw, klinkt heftig al die zieke Vrolijkerds. Ik hoorde vandaag dat er alweer veel zieken zijn op scholen.

Ely, hoe ver ben je eigenlijk? Heb je het ons eigenlijk heel pril verteld of ben je al wat meer weken?

Ik geloof dat ik eindelijk mijn ws eens onder controle krijg. Zo goed als elke dag wasje wassen, zo ook zo goed als elke dag eentje wegvouwen/-strijken. Blijft overzichtelijk. kasten puilen wel uit, nu de wasmand soms leeggewassen en alle was ook weer opgeruimd is!

Nu het gat in mijn had nog onder controle krijgen... Ik had vanmiddag al geen saldo meer bij de supermarkt!
Oeps Pebbles, wat genant! Da's echt een van mijn ergste nachtmerries, bij de kassa staan en dan geen geld meer hebben.

Haha, wel een verandering ja! Ik moet wel zeggen dat naar ik heb gehoord de selectie streng is, de kans dat ik erdoorheen kom is dus niet zo heel erg groot. Maar niet geschoten is altijd mis, ik heb al vaker de ingeving gehad om daar te solliciteren. Ik wil over een paar jaar in ieder geval kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd, zodat ik niet achteraf denk 'had ik maar....'.

Vrolijk, idd ff bellen maar, over weekend? Wie welke boodschappen en zo? Spambox heeft totnogtoe alleen maar mailtjes over low cost medications, penis enlargements, give your lady crazy enjoyments, MBA qualification en KingReplica. Geen idee wat er aan de hand is. Is er een site waar ik jullie zelf kan zoeken? Mail me anders een link waar ik op kom om lidmaatschap aan te vragen! Wel fijn dat jullie langzaamaan uit lappenmand komen. Wel goed uitzieken anders blijft het sluimeren, dat merk ik nu zelf.

Fijn Lien, een tweede gesprek klinkt erg hoopvol! Per wanneer wil je zelf aan de slag? Per gisteren, of wat meer voorbereidingstijd, mentaal dan wel praktisch?

Oh ja, wat ik nog vragen wilde, weten jullie nog leuke download-sites voor muziek om op te hardlopen? Ik wil mezelf niet horen hijgen.
He Peb, ben je weer aan het HHP-en? Moest pas nog aan die term denken dat we die helemaal voor jou hadden bedacht! Maar heb even gekeken bij foto's van jouw knullen en wat is GP alweer een echte knul aan het worden zeg. Hmm..gat in je hand dus dichten he.. Toch maar weer het goede voornemen voor het nieuwe jaar dus! (hoor wie het zegt ...)

Maar wel een knuffel voor jou aangezien er dagen met veel lief en leed dus voor jou in aantocht zijn meid.
Als ik alleen al het woord coopertest hoor, krijg ik al jeuk....

Brr..ik ben blij dat ik nog niet ben gaan sporten. Lekker begin van het nieuwe jaar voor mij he?

Pff..leuke sites voor hardloopmuziek? Ik zou het niet weten, ben nog niet eens aan Evi begonnen met de kou en donker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven