Plotseling opgeven van relatie

09-01-2017 17:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw op dit forum omdat ik toch wel de behoefte heb om wat meningen te horen over mijn issues...

We zitten inmiddels in 2017 en ik heb het gevoel dat er dit jaar veel gaat veranderen.

Om maar direct met het probleem te beginnen, is dat ik een vriendschap had/ een kennis/een relatie die ik eigenlijk helemaal niet meer wil zien, ergens vrij plotseling.

Dit komt omdat ik al een tijdje ergens mee zit. Deze kennis zoals ik hem zal noemen in dit verhaal, geeft mij weleens eten. Dan hoef ik niet te koken en kan ik zo wat uit de vriezer halen. ook at ik wel eens daar. Verder is het zo dat hij een relatie met mij wilt, dit heb ik op de meest vreemde manieren te horen gekregen, maar okay.

Laatst stond hij bij mij voor de deur, terwijl wij niks concreets hadden afgesproken, met eten.

Ik heb al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik er absoluut niet van houd als hij onverwacht op de stoep staat.

Ik reageerde nogal heftig en begon tegen hem te schreeuwen dat hij wegmoest gaan. echt waar ik stond er op ! wat deed hojhier voor mijn huis met eten ik hoef het niet eens ga gewoon hier bij mij vandaan!!!!!!

(hij wil ook nogal eens knuffelen ed terwijl ik daar dus geen behoefte aan heb)

ik was eigenlijk nogal blij en opgelucht dat een voorbijganger mijn geschreeuw heeft opgemerkt, er zelfs voor terugfietste en vroeg wat er aan de hand was !!!

Gelukkig vertrok hij!!!!!

Dat ik zo in extra paniek was heeft te maken dat ik mijn verhaal eens heb verteld aan een andere vriend , toen ik dronken was kon ik de waarheid en mijn zorgen niet langer verbergen, en heb ik verteld wat die kennis dus eens bij mij heeft gedaan.

je kan het vast wel raden, iets waarin je je nogal machteloos voelt en de machtsverhoudingen behoorlijk scheef komen te liggen.

bovendien een aantasting op mijn veiligheid en gewoon mijn lichaam was even niet meer vanmij . dast had hij dus even in het bezit.

Nu blijft hij maar bellen bellen en bellen ik ben bang dat hij binnenkort weer op de stoep staat.

Hij heeft me financieel wel eens geholpen maar ik moet nu denk ik zonder hem.

ik wil echt niet met hem praten ik wil hem even niet zien niet horen niet appen

het is ook 2 jaar geleden ofzo dat dat is gebeurd en hij vraagts steeds wat er is.

het is bij mij echt naar bovengedrongen dat ik het niet meer aan kan om hem te zien, ik wil het gewoon ineens echt niet meer......

moet ik hem iets uitleggen ?
Hij heeft je dus ooit verkracht? Waarom heb je daar geen aangifte van gedaan? Waarom neem je nog eten van hem aan en ga je nog steeds met hem om?
Waarom schreeuw jij naar mensen die aan je deur staan?
Ik vind het vreemd opgebouwd je verhaal...
Hij heeft dus geen idee dat hij je heeft betast/aangerand? Dat heb je hem nooit duidelijk gemaakt? Komt hij uit een andere cultuur?
Nee, je hoeft hem niets uit te leggen. Gewoon het contact verbreken en hulp gaan zoeken om te verwerken wat er is gebeurd. En....geen geld of eten meer van hem aannemen!
Nee. En als hij blijft bellen ga je aangifte doen van stalking. Hij heeft je duidelijk iets lichamelijks aan gedaan, je bent in de ban geraakt van zijn hulp ondanks dat er geen vraag naar was. En kennelijk komt het je nu dagen dat het geen gezonde situatie is. Dus niets uitleggen en zeggen dat, als hij aan de deur staat, je de politie belt. Ik zou hem wel nog een laatste bericht sturen met daarin dat je hem niet meer wil zien, het contact wil verbreken en dat als hij blijft pushen je dus aangifte gaat doen. Daarna stilte, niets meer laten horen ook niet na 100 telefoontjes van hem.
Waarom neem je dan steeds weer eten aan en ga je daar eten, van iemand die je zo lastig valt volgens jou?
Heb je al eens tegen hem gezegd dat je liever geen contact meer met hem wil? Misschien schept dat voor hem ook duidelijkheid
quote:Antroposoofje schreef op 09 januari 2017 @ 17:29:

Nee. En als hij blijft bellen ga je aangifte doen van stalking. Hij heeft je duidelijk iets lichamelijks aan gedaan, je bent in de ban geraakt van zijn hulp ondanks dat er geen vraag naar was. En kennelijk komt het je nu dagen dat het geen gezonde situatie is. Dus niets uitleggen en zeggen dat, als hij aan de deur staat, je de politie belt. Ik zou hem wel nog een laatste bericht sturen met daarin dat je hem niet meer wil zien, het contact wil verbreken en dat als hij blijft pushen je dus aangifte gaat doen. Daarna stilte, niets meer laten horen ook niet na 100 telefoontjes van hem.Is dat duidelijk? Vind namelijk niet zo heel duidelijk. En verder in de ban geraakt van een bord eten?
Zeg duidelijk dat je geen contact wil en neem niks meer van hem aan. Ga verder niet in discussie. Als hij je lastig valt neem je contact op met de politie.
Maar hij weet helemaal niet dat ze hem niet wil zien, ze spreken zo te lezen wel vaker af, zij eet bij hem, hij komt vaker langs, alleen onverwacht daar houdt ze niet van. En dus gaat ze schreeuwen.
.
Helaas zijn er mensen die zelf geen grenzen kennen en je dwingen tot dit soort gedrag.

Om een volgende keer te voorkomen eerder goed naar jezelf luisteren.

Niet beleefd willen blijven tegen mensen die jou niet respecteren.

Ik denk zomaar dat je dat eten pakte en er een raar gevoel bij had, steeds weer.

Volgende keer jezelf respecteren, en niet luisteren naar hoe een ander wil dat je je gedraagt.

Deze man snapte er allemaal niks van en jijzelf was ook onduidelijk door na de gebeurtenis toch nog dingen aan te nemen.

Duidelijk zijn. Als je dat eerder doet hoef je niet te schreeuwen en misschien voorkom je dan nare gebeurtenissen sneller.

Sterkte en niet meer toelaten deze man.
Je bent dus 2 jaar geleden dronken met hem in bed beland dat vind je achteraf niet leuk maar ondertussen neem je wel eten en geld van hem aan en gaat ook bij hem eten zodat je zelf niet hoeft te koken?

Oké dan..
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2017 18:12
Reden: OP quoten
% gewijzigd
Ik snap er echt helemaal geen hol van.
Nee ze was dronken toen ze het die vriend vertelde @yellowdiamond
quote:YellowDiamond schreef op 09 januari 2017 @ 17:45:

Je bent dus 2 jaar geleden dronken met hem in bed beland dat vind je achteraf niet leuk maar ondertussen neem je wel eten en geld van hem aan en gaat ook bij hem eten zodat je zelf niet hoeft te koken?

Oké dan..Ja ....zo komt het bij mij ook over maar ik ben aan het twijfelen of ik het wel echt goed begrijp.
Begrijp ik het goed dat hij je verkracht heeft en dat jij met hem om bent blijven gaan terwijl je je er ongemakkelijk bij voelde? En dat dit nu pas bij je doordringt?

Het lijkt me goed om met een maatschappelijk werker te gaan praten, omdat wij vanaf hier niet kunnen inschatten hoever die gek zal gaan als jij het contact stopt en om je te helpen met aangifte doen. Nooit gedacht aan aangifte?
quote:Mawieke schreef op 09 januari 2017 @ 18:00:

Nee ze was dronken toen ze het die vriend vertelde @yellowdiamondWat weer irrelevant is als je simpelweg aan de forumleden wilt vertellen dat je verkracht bent.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2017 18:12
Reden: quote en reactie verwijderd
% gewijzigd
Je bent niet verplicht hem iets uit te leggen.

Of wil je het hem nog eens voor de voeten werpen wat hij geflikt heeft?

Heel begrijpelijk, maar je staat zwak omdat je ondanks dat tóch met hem om bent blijven gaan.

Zeg maar dat je geen zin meer hebt in contact met hem. Hopelijk blijft hij dan weg!
Beetje raar verhaal. Als je hem niet wil spreken/zien, neem je toch ook geen eten en geld van diegene aan?

En ik snap ook niet wat je met 'plotseling' bedoelt als hij 2 jaar geleden al iets geflikt heeft wat volgens jou te ver gaat. Dan lijkt me dat je al 2 jaar niet meer met hem om wil gaan? Als je nu ineens besluit dat je hem zat bent en gaat staan schreeuwen aan de deur, zou ik als ik hem was ook afvragen wat er aan de hand is.

Neemt niet weg dat iedereen met z'n poten van je af moet blijven als jij dit zelf niet wenst, maar het is wel een beetje een onduidelijk verhaal.
Is dit dezelfde TO als die van het Ik Ben Geen Borderline Maar Autist-draadje??

Het verhaal rammelt als een oud skelet in zn kist..

Als het waar is: aangifte doen van aanranding, geen geld of eten meer aannemen, deur niet open doen als hij belt. En NIET SCHREEUWEN AAN JE DEUR!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven