Relatieproblemen ( veel te lang verhaal) help me alsjeblieft

12-01-2009 23:30 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk weet ik niet goed waar ik moet beginnen.....

Zit met een gevoel en het gaat maar niet weg. Het gaat over mijn relatie van bijna 2 jaar waarvan we nu ruim een half jaar samenwonen. We hebben al een tijdje enorme geldzorgen en het is elke maand weer de touwtjes aan elkaar vast knopen om rond te komen, laat staan dat er wat extra’s is voor leuke dingen.

Het zijn gewoon een aantal problemen en daardoor irritaties waar ik ontzettend tegenaan loop en waarvan ik niet meer weet hoe ik er mee om moet gaan....Het houdt me dag en nacht bezig en ik irriteer me gewoon terwijl ik zo graag wil dat hij anders doet...

1. Hij zit elke dag achter de computer, zit daar maar wat. Vanaf dat hij wakker wordt tot ongeveer 8 uur ‘savonds en dat wil hij moe met mij op de bank liggen...(enige tijd samen!!)

2. Als er overdag al iemand komt is het zijn beste vriend, die woont hier tegenwoordig bijna. Belt ons soms gewoon uit bed en zit hier soms de hele dagen en kijkt mij soms weg omdat hij dan eigenlijk wil stappen met mijn vriend maar het niet durft te zeggen om mij.

3. Ik moet alles in het huishouden én de financien alleen doen.

4. In het weekend heeft hij nooit tijd om wat leuks te doen want dan moet hij werken en is hij druk met voorbereiden overdag.

5. Doordeweeks wil hij alleen nog maar met mij op de bank hangen.

6. We ondernemen nooit meer wat leuks, hij vind het wel prima zo en vind op de bank dvdtje kijken genoeg.

7. We hebben al maanden geldzorgen, maar meneer gaat wel gewoon stappen en zuipen voor 50-100 euro. Als ik er wat van zeg is het niet best, dus daar ben ik 2 weken geleden mee gestopt. Sindsdien gaat ie van 1 keer per 3 weken, 2 keer per week de stad in.

8. Als ik wil praten wordt hij al boos voordat ik duidelijk heb kunnen maken waar ik mee zit.

9. Als hij me dingen belooft, komt hij die beloftes gewoon niet na.( van eerder thuis komen tot beloven mij ook een keer te verwennen en mee te helpen alles weer op orde te krijgen)

10. Elke keer als hij gaat stappen met een vriend is hij pas na 6 uur, soms pas half 8 s ochtends knetterlam thuis, niet gewoon even gezellig biertje en om 3 uur lekker thuis zijn.

11. Nog nooit heb ik een cadeautje van hem gekregen, alleen toen we een paar maanden wat hadden een keer een bos rozen. Nooit krijg ik écht waardering, zo voelt het. Ook al zegt hij dat hij het niet zo bedoelt.

12. Ik sta altijd voor hem klaar, maar krijg er eigenlijk nooit iets voor terug. Hij is altijd lief voor me en behandelt me met respect, maar het voelt voor mij niet meer genoeg omdat ik hem zoveel geef. Ik zou zo graag verwend willen worden, verrast weet je wel....

Hij verwijt me dat ik altijd boos wordt als hij met iemand anders wat wil doen, maar ik heb het gevoel dat ik niets meer beteken voor hem omdat wij nooit wat ondernemen samen.

Ik kan niet doordringen tot hem dat het me niet gaat om dat hij wat met anderen wil doen, maar dat het er om gaat dat wij nooit wat doen en dat ondertussen hij wel met anderen dingen onderneemt en dan meteen buiten proportie, nooit normaal....

Het steekt me dat de pc ongeveer 4 keer zoveel tijd krijgt als ik.

Het doet me heel erg veel pijn de dingen die hij doet en daarom schrijf ik hier ook. Als we dan samen zijn en hij is lief voor me( want dat kan hij als de beste, lief zijn) dan vind ik het ook wel best en denk ik “ik moet me ook niet aanstellen, ik moet hem ook zijn vrijheid gunnen”

Maar hoeveel vrijheid moet je iemand uiteindelijk geven, moet ik dan alles altijd maar accepteren, van elke dag achter de pc, tot ‘snachts tot diep in de nacht stappen, lam zijn en de volgende dag als we samen vrij zijn weer eens moe zijn......

Ik weet niet meer wat ik moet doen, hou echt heel erg veel van hem, maar ik kan het niet meer op deze manier. Voel me eenzaam en denk soms echt wat moet ik ermee.

Heb mezelf voorgenomen hem deze week de hele week te laten gaan, wat hij ook maar gaat doen, nergens over zeuren en alles ok vinden. Ik zeg nergens wat van. Vandaag begonnen en vanavond kwam ik thuis had hij afgewassen, de was gedaan, bed verschoont, ja zelfs de koelkast schoongemaakt. Maar ja, voordat ik weg ging was ie dan ook tegen mij uit gevallen dat er geen geld was. ( hij verweet me dat IK hier wilde wonen) Toen ben ik boos weggelopen dus denk dat dit een goedmakertje was. En nu is hij met zijn vriend op stap gegaan....

Heb niks gezegd, alleen veel plezier, vrolijk gebleven en me aan mijn deal met mezelf gehouden, eens kijken hoe lam hij vannacht weer thuis komt....
Volgens mij wil jij een totaal andere vriend dan je nu hebt. Misschien kun je dan beter een nieuwe gaan zoeken...
Je kunt hem niet veranderen. Wat heb jij hem gegeven? Heb jij hem gegeven wat hij graag wil ontvangen? Heb jij hem gegeven wat je graag wilt geven? Zo nee, dan kun je daar misschien nog eens over nadenken of zelf in veranderen. Zo ja, dan denk ik dat de relatie klaar is.

Sommige mensen denken dat zorgen voor het huishouden ook geven is (zoals mijn man), dat is het niet, althans ik zal het nooit zo zien. Als hij niets meer in het huishouden doet (het is 50-50 bij ons), dan huur ik er iemand voor in en dat heeft verder geen enkel effect op onze relatie (van mijn kant).
Waarom zijn jullie in een te duur huis gaan wonen? Of geef je gewoon teveel geld uit? Had je vantevoren niet kunnen bedenken dat t krap zou worden ? Ik zou zeggen, verhuis? samen of alleen.
Ik praat zijn gedrag niet goed hoor, dat bedoel ik niet. Hij klinkt erg onvolwassen.

Maar wat ik uit je verhaal proef is: als hij maar minder achter zijn computer zat en zijn vriend minder vaak kwam en me hielp met huishouden en financiën en weer wat leuks met me ondernam en niet meer zoveel geld uitgaf en niet meer zo laat en dronken thuiskwam en met me wilde praten en zijn beloftes nakwam en en en... Ofwel als hij zijn gedrag vollédig zou veranderen DAN waren we hartstikke gelukkig.

Hoe groot acht je de kans dat dat gaat gebeuren?
waarom zit hij hele dagen thuis? Hoeveel uur werkt hij?
DTEEZ!
Iemand anders veranderen, dat lukt je niet. Dus als je wilt dat je vriend verandert, zoek dan een vriend die overeenkomt met jouw ideaal.

En enorme geldzorgen terwijl hij alleen maar in het weekend werkt? Als zijn vriend langskomt belt hij jullie uit bed, werk jij ook niet doordeweek? Geldzorgen staan met stip als nummer 1 genoteerd als veroorzaker van relatieproblemen.
Ik studeer en werk dan soms bij in een callcenter 's avonds

Hij werkt in het weekend in de horeca en is doordeweeks vrij.

We wonen in principe in een te duur huis omdat ik weer ben gaan studeren en moeilijk een bijbaantje kon vinden, hij werkte eerst 4 nachten per week maar kan momenteel nog maar 2 of soms 3 avonden per week werken, en is laatst 2 weken ziek geweest waardoor hij 2 weken inkomen heeft gemist.... Dat hakt er dan behoorlijk in.

Ik weet dat ik hem niet kan veranderen, alleen een tijd geleden was het nog zo anders, sinds we samenwonen is hij zo....

Het is alsof hij het allemaal wel best vind en ik erger me groen en blauw en wil dat hij weer zo actief en betrokken is in onze relatie als eerst....
Hoe kun je dan van iemand houden die alles is wat je niet wil? Wegwezen zou ik zeggen. En geef 'm een bosje bloemen mee.
Heb het gevoel dat hij niks meer wil..... met mij althans....

En dat doet zo zeer. Want als ik hem ermee confronteer zegt hij ik vind het wel prima zo nu....

Weet ook wel dat ik wat meer aandacht aan ons zou kunnen besteden maar het is wel goed zo.

En ik wil zo graag er weer samen op uit, samen lachen, samen dingen doen, samen een dag per week zijn, zonder pc, zonder telefoon, zonder vriend....

Gewoon een keer een hele dag voor mij alleen, dat is al zo lang geleden!
Klopt,geldzorgen zijn een grote veroorzaker van relatieproblemen en breuken .Hij doet en niks in het huishouden en laat de financieen ook al aan je over .....klinkt niet gelijkwaardig ,iemand veranderen lukt je niet ..zeker als hij er boos om wordt en er dus niks veranderd ! Hoeveel uur werkt hij per week en hoeveel is zijn deel in de totale kosten [huis,boodschappen ed]?
quote:misslow schreef op 12 januari 2009 @ 23:54:

Heb het gevoel dat hij niks meer wil..... met mij althans....

En dat doet zo zeer. Want als ik hem ermee confronteer zegt hij ik vind het wel prima zo nu....

Weet ook wel dat ik wat meer aandacht aan ons zou kunnen besteden maar het is wel goed zo.

En ik wil zo graag er weer samen op uit, samen lachen, samen dingen doen, samen een dag per week zijn, zonder pc, zonder telefoon, zonder vriend....

Gewoon een keer een hele dag voor mij alleen, dat is al zo lang geleden!

Ik kan me voorstellen dat het afschuwelijk is om te ontdekken dat je vriend daar dus blijkbaar helemaal geen behoefte aan heeft.

In hoeverre ben je bereid ermee te stoppen? Want anders zou ik dat binnenkort eens op tafel leggen. Heel kalm maar wel heel duidelijk. Misschien dat zijn ogen dan open gaan.
quote:Digitalis schreef op 12 januari 2009 @ 23:53:

Hoe kun je dan van iemand houden die alles is wat je niet wil? Wegwezen zou ik zeggen. En geef 'm een bosje bloemen mee. tja ,mijn idee eigenlijk ook ..
Misslow, lees nou zelf eens die 12 punten uit je openingspost terug. Daar heb je toch helemaal geen zin in! Natuurlijk moet je dat niet accepteren, ook niet als ie een andere keer wel lief is of de koelkast schoonmaakt.

Je schrijft dat je niet weet wat je moet doen. Volgens mij weet de dat heel goed, maar vind je het heel moeilijk om de knoop door te hakken.
The time is now
quote:plompiedom schreef op 12 januari 2009 @ 23:57:

Klopt,geldzorgen zijn een grote veroorzaker van relatieproblemen en breuken .Hij doet en niks in het huishouden en laat de financieen ook al aan je over .....klinkt niet gelijkwaardig ,iemand veranderen lukt je niet ..zeker als hij er boos om wordt en er dus niks veranderd ! Hoeveel uur werkt hij per week en hoeveel is zijn deel in de totale kosten [huis,boodschappen ed]?

Hij werkt al met al ongeveer 2 nachten gemiddeld per week, verdient ongeveer 300 netto per weekend.....

We proberen elke keer allebei de helft van de gezamelijke lasten te betalen en de rest gescheiden te houden, alleen omdat ik geen werk had en hij teveel kosten heeft ( zelfstandige) loopt het een beetje in de rode cijfers als je overal wat vandaan moet plukken....

Nu kon de huur dus niet worden afgeschreven omdat er nog een factuur moest worden overgemaakt wat hij mij niet had verteld, dus heb ik dat van de gezamenlijke rekening betaald, want ik had zijn geld opgemaakt al aan zijn rekeningen( wist niet dat hij 1 opdrachtgever nog geld moest overmaken)

En nu verweet hij mij dat IK hier per sé wilde wonen, terwijl dat niet per sé waar is, we hebben hier samen voor gekozen en het zou moeten kunnen als we normaal leven en hij niet in 1 week voor 130 euro opdrinkt!
quote:Banba schreef op 13 januari 2009 @ 00:00:

Misslow, lees nou zelf eens die 12 punten uit je openingspost terug. Daar heb je toch helemaal geen zin in! Natuurlijk moet je dat niet accepteren, ook niet als ie een andere keer wel lief is of de koelkast schoonmaakt.

Je schrijft dat je niet weet wat je moet doen. Volgens mij weet de dat heel goed, maar vind je het heel moeilijk om de knoop door te hakken.Dit klopt ook wel.... Wil ook wel, maar durf niet, want ja ik hou van hem! heel veel ook.... alleen vind zo langzamerhand niks meer aan onze relatie!
Maar hoe stop je in hemelsnaam een relatie als je nog zoveel van iemand houdt, maar je tegelijkertijd wel beseft dat het m niet wordt, dat ik zo niet gelukkig wordt uiteindelijk....
quote:misslow schreef op 13 januari 2009 @ 00:03:

[...]

Dit klopt ook wel.... Wil ook wel, maar durf niet, want ja ik hou van hem! heel veel ook.... alleen vind zo langzamerhand niks meer aan onze relatie!

Zonet heb ik het hele topic even gelezen, met alle punten die je opnoemde waar je tegenaan loopt wat je vriend betreft. Mijn eerste gevoel hierbij...WEGWEZEN!

Maar ik snap dat dat voor jou veel te kort door de bocht is..je kent hem en zoals je zei in de quote..je houdt van hem , en veel ook.

Wat ik mij nu afvraag..iets wat je wellicht jezelf eens af kunt vragen....wat zijn dan de punten in hem waar je zo veel van houdt? Wat maakt dat je hart nog zo van hem overloopt?
Misslow, ik denk dat je niet houdt van degene die je vriend is, maar dat je houdt van degene die je zou willen dat hij was. Je houdt van jouw eigen geschapen illusie. Iets waar vrouwen zeer goed in zijn. Zodra je dat beseft, wordt het misschien iets makkelijker om hem los te laten...
quote:misslow schreef op 13 januari 2009 @ 00:25:

Maar hoe stop je in hemelsnaam een relatie als je nog zoveel van iemand houdt, maar je tegelijkertijd wel beseft dat het m niet wordt, dat ik zo niet gelukkig wordt uiteindelijk....

Dan besef je dat vele van ons je voorgegaan zijn. Dat je kiest voor jezelf, voor je eigen geluk. Dat je accepteert dat je hem niet kunt veranderen. Dat hij misschien nog te jong was voor een serieuze relatie. Dat je er alles aan gedaan hebt maar dat jij dat niet in je eentje kunt; daar zijn er twee voor nodig.

En als het ergste verdriet voorbij is dan voel je de opluchting. En wat later kijk je op deze periode terug en begrijp je niet dat je bereid was dit zo lang te accepteren. En nog wat later ben je de ergste dingen vergeten, kun je hem vergeven en kun je bijschrijven onder het kopje "levenservaring". En ergens in die periode komt er een moment dat je je weer sterk en vrij en positief en vrolijk voelt. En dan komt er weer nieuwe liefde op je pad en hopelijk laat *die* je zien hoe het wél hoort.
toen ik de OP las had ik even een deja-vu moment,een tijdje geleden was er precies zo'n topic.

ik heb geprobeerd het op te zoeken maar kan het niet terugvinden, iemand die weet welke ik bedoel en van wie het was?

misschien dat TO er wat aan heeft.
quote:misslow schreef op 13 januari 2009 @ 00:03:

[...]

Dit klopt ook wel.... Wil ook wel, maar durf niet, want ja ik hou van hem! heel veel ook.... alleen vind zo langzamerhand niks meer aan onze relatie!Waar ben je dan bang voor? En wat heeft hij dan waar je zo van houdt?
The time is now
quote:sunny31 schreef op 13 januari 2009 @ 00:29:

Misslow, ik denk dat je niet houdt van degene die je vriend is, maar dat je houdt van degene die je zou willen dat hij was. Je houdt van jouw eigen geschapen illusie. Volgens mij heb je helemaal gelijk met deze opmerking. Misslow, je bent zo verblind door het plaatje dat je wenst en zou willen hebben nu, dat je je huidige plaatje niet ziet. Excuse me, hij werkt twee nachten per week??? Als jullie alletwee dat prima vinden, dan steek je wel heel ernstig je kop in t zand. Je weet van tevoren dat zoiets niet financieel verstandig is. Desnoods gaat hij maar achter de lopende band ofzo staan, als er maar geld binnenkomt. Je accepteert zoveel van hem, dat hij er meer en meer een rommeltje van maakt. Laat hem zijn eigen rommel opruimen en ga ervandoor, voordat je nog meer aan hem vast zit (trouwen, kinderen). Je weet heel goed wat je wil (zie alle punten in je openingsbericht), volgens mij heb je heel reele verwachtingen, nu nog iemand zien te vinden die ze wel waar kan maken!
quote:Lady37 schreef op 13 januari 2009 @ 00:28:

[...]

Zonet heb ik het hele topic even gelezen, met alle punten die je opnoemde waar je tegenaan loopt wat je vriend betreft. Mijn eerste gevoel hierbij...WEGWEZEN!

Maar ik snap dat dat voor jou veel te kort door de bocht is..je kent hem en zoals je zei in de quote..je houdt van hem , en veel ook.

Wat ik mij nu afvraag..iets wat je wellicht jezelf eens af kunt vragen....wat zijn dan de punten in hem waar je zo veel van houdt? Wat maakt dat je hart nog zo van hem overloopt?

Ik hou van zijn humor, zijn liefdevolle gedrag als we wél samen zijn, de aandacht die ik dan krijg, zijn leuke kanten zijn: altijd gezellig kaarsjes aan, fijne seks, vaak knuffelen.

Maar ja, als ik eerlijk kijk is die lijst wel steeds kleiner omdat ik bepaalde dingen al heb geaccepteerd.

Dan denk ik, tsja misschien hoort dat bij een langere relatie en samenwonen, dat het allemaal niet meer zo spannend en boeiend is....
quote:Teigera schreef op 13 januari 2009 @ 00:39:

[...]

Volgens mij heb je helemaal gelijk met deze opmerking. Misslow, je bent zo verblind door het plaatje dat je wenst en zou willen hebben nu, dat je je huidige plaatje niet ziet. Excuse me, hij werkt twee nachten per week??? Als jullie alletwee dat prima vinden, dan steek je wel heel ernstig je kop in t zand. Je weet van tevoren dat zoiets niet financieel verstandig is. Desnoods gaat hij maar achter de lopende band ofzo staan, als er maar geld binnenkomt. Je accepteert zoveel van hem, dat hij er meer en meer een rommeltje van maakt. Laat hem zijn eigen rommel opruimen en ga ervandoor, voordat je nog meer aan hem vast zit (trouwen, kinderen). Je weet heel goed wat je wil (zie alle punten in je openingsbericht), volgens mij heb je heel reele verwachtingen, nu nog iemand zien te vinden die ze wel waar kan maken!

Dankje! Vooral het zinnetje dat ik wel reele verwachtingen heb doet me goed. Want dat is nou juist waar ik bang voor ben....

Stel dat IK degene ben die eigenlijk teveel verwacht, en dat ik bij een volgend vriendje dit weer zou krijgen, stel dat ik teveel wil.....

Dat is ook meteen de angst die ik heb, ik weet bijna niet meer of ik nu degene ben die gewoon teveel claimt en altijd maar samen wil zijn, of dat hij me gewoon meer aandacht en liefde zou moeten geven, dat ik het dan vanzelf meer los zou kunnen laten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven