Langzame, onrustige drinker

12-01-2009 20:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb een dochtertje van bijna 8 wkn en word helemaal gek van de flessen. Waar voor een ieder het drinkmoment een genietmoment is, zie ik er erg tegenop. Mijn dochtertje drinkt erg langzaam (doet minimaal een half uur over 100/120 cc). Ik heb andere flessen, andere spenen (S, M en 1-2-3) en verschillende houdingen geprobeerd. Bij 1-2-3 en M-speen gaat het te snel voor haar, het komt er net zo hard weer uit.

Buiten dat ze erg langzaam drinkt, drinkt ze ook vaak de flessen niet leeg (mag blij zijn als ze de 100 haalt) en drinkt onrustig. Het begin gaat goed, maar na ongeveer 60 cc begint ze met haar hoofd te draaien, armen te maaien, duwt de speen weg, maar hapt er wel naar! Uiteindelijk drinkt ze met veel moeite tussen de 80-100cc, maar dit duurt dan een half uur of langer. Ze valt tussendoor in slaap, moet boeren en dan vaak wil ze niet meer.

Ik weet dat een baby drinkt wat ze nodig heeft, maar mijn gevoel kan niet loslaten wat er gezegd en geschreven wordt over de hoeveelheid die ze moet krijgen.

Wie heeft er tips en trucjes voor het langzame/onrustige drinken e/o om mij gerust te stellen.

Thanx,

p.s. moet overmorgen naar CB, maar denkt dat ze zeker 4,5 kilo weegt. ze krijgt 6 flessen van 100 of 135 aangeboden! Dat drinkt ze dus NIET allemaal op.

p.s. vorige week dronk ze 5 flessen van 135 helemaal leeg!

p.s. ze heeft bij iedere fles een plasluier.
1 advies. Laat het gaan! 99 van de 100 kindertjes pakken inderdaad gewoon wat ze nodig hebben. Pas vooral op dat je kindje jouw ongeduld niet signaleert, want dat is denk ik ook niet wat je wilt. Kleintjes van 8 weken voelen onrust bij de moeder heel goed.
Heel vervelend kan ik me voorstellen, maar als ze goed aankomt, alert genoeg is en voldoende plasluiers heeft is er niks aan het handje. Dat na het boeren niet meer willen ken ik ook. Mijn moeder kwam toen met de tip dat de melk misschien inmiddels wel te koud was geworden en dat bleek mijn dochtertje dus tegen te houden om verder te willen drinken. En die armpjes moet je even een handige manier voor vinden om vast te houden zodat ze er niks mee kan. Als mijn meid de kans krijgt duwt ze hem er ook steeds uit terwijl dat niks met niet willen drinken te maken heeft. Hoofdje idem, beetje 'klem' in de houding. Misschien heb je er iets aan?
Ze is 4.5 kilo? Als ze 450 ml drinkt is het genoeg hoor. Dat van minimaal 125ml per kilo moet je loslaten want dat is gewoon niet waar (zegt mijn kinderarts ook). Mijn zoontje heeft nooit meer dan 100 ml per kilo gedronken. Hij is een dunne baby en doet vaak hetzelfde als die van jouw maar is tussen de voedingen door vrolijk en heeft geen honger. Ik begrijp je gevoel wel hoor want ik heb het nog steeds.
Elk kind is anders. Onze zoon van 4,5 maand drinkt nu eindelijk geregeld zijn flesjes à 150cc leeg. Voorheen waren we al blij als ie 100 dronk.

Ook hij doet er erg lang over, maar bij dochter 2 jaar geleden was dat net zo. Zal wel in de genen zitten.

Dochter kwam trouwens ook altijd om de 3 uur overdag, kan me niet heugen dat zij ooit om de 4 uur is gekomen.

Vermoeiend, maar het is niet anders.

En als ze goed aankomen is het toch goed?!
Als ze verder goed groeit is er niks aan de hand. Mijn dochter drinkt ook nooit haar flesje leeg, maar groeit prima.

Ik zou het gewoon even aankaarten bij het CB. Zij zullen waarschijnlijk zeggen dat het in orde is zolang ze goed groeit, plast en levendig is.
Bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat het herkenbaar is voor andere moeders.

Mijn andere dochtertje was ook geen drinker, maar die deed niet zo raar tijdens de fles. Zij dronk ze gewoon haast nooit leeg. misschien inderdaad in de genen??

Het stelt me wel gerust dat de kinderarts 100cc per kilo zegt. Daar komt ze wel aan, als ze 6 flessen drinkt. Verder is ze ook absoluut een tevreden kindje, huilt eigelijk alleen voor de fles (en soms tijdens de fles).

Anan: hoeveel flessen drinkt je zoontje nu?

Chick26: Maakte je dan 2x een kleiner flesje, zodat het warm blijft? Heb haar hoofdje in mijn hand liggen zodat ik die een beetje kan fixeren. Nu nog haar handjes, die ze liefst ook nog in haar mond stopt.

Ben benieuwd wat het CB voor "goede raad" heeft en hoeveel ze echt weegt. Die 4,5 kilo is een gok, toen ze 4 wkn was woog ze 3800.

groetjesssss
Ik had het ook met mijn kleine man hoor, erg druk met drinken, hoofd schudden maar wel willen drinken.

ik heb difrax flessen en M speen was te groot, dus prikte ik in de S speen het gaatje wat groter..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven