Geld & Recht alle pijlers

Verdeling erfenis

10-01-2017 18:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_324725 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 16:08
99.76% gewijzigd
quote:-NummerZoveel- schreef op 10 januari 2017 @ 18:34:

[...]

Als de koude kant gewoon wettig erfgenaam is (bijv door een huwelijk ohv of bgvg zonder uitsluitingsclausules) dan heeft de koude kant net zoveel te zeggen als de warme kant.Plus dat ik het normaal vind dat je dit als koppel gewoon bespreekt. Natuurlijk hoef je naar schoonzus niet het woord te voeren, maar dat je het er niet eens met je man over zou mogen hebben is natuurlijk ook bespottelijk.
Gewoon door de helft.
Let’s go Brandon!
God wat een gedoe over centen, verschrikkelijk hebberig altijd. Moet je kijken over wat voor bedrag je het hebt..

Niet moeilijk doen en gewoon door 2en zou ik zeggen, maar wat een lastig gedoe vaak met erfenissen
Wat een onzin. Gewoon door de helft. Enne koude kant vind ik een heel naar begrip. Ik maak zelf richting kinderen en aangetrouwd absoluut geen onderscheid
Wat een naar mens is die schoonzus zeg! Wat een hebberigheid, gewoon door tweeen delen.
quote:Awina schreef op 10 januari 2017 @ 18:34:

Dus als je langer had gewacht en het was voor minder weggegaan dan wat jullie ervoor wilden hebben, had zij het verschil bijgelegd?

Dit was ook wat ik dacht; had ze met minder dan de helft genoegen genomen wanneer er uiteindelijk een (nog) lager bedrag uit was gekomen dan die eerste bieder?

Ik denk het niet.
Brommerpech
quote:-NummerZoveel- schreef op 10 januari 2017 @ 18:34:

[...]

Als de koude kant gewoon wettig erfgenaam is (bijv door een huwelijk ohv of bgvg zonder uitsluitingsclausules) dan heeft de koude kant net zoveel te zeggen als de warme kant.Dan nog lijkt het me voor de verstandhoudingen beter als de kinderen zelf hier uit komen.
Even een kanttekening: het is geen harde eis die op tafel ligt. Maar ik interpreteer het niet, het is wél daadwerkelijk gezegd. Maar vroeg gewoon af of daar in mee moest worden gegaan als het nog eens wordt besproken.

Ik houd mij helemaal afzijdig. Juist schoonzus en man doen dit vooral samen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2017 @ 18:26:

Dus omdat zij langer wilde wachten en voor een hoger bedrag ging zou zij nu recht hebben op meer ? Haha, lollig verzonnen.Dit. Wat een kul.
Echt een belachelijk voorstel, maar eens met de anderen laat jouw partner en zijn zus dit lekker samen bedenken.
quote:herfstappeltaart schreef op 10 januari 2017 @ 18:47:

Wat een onzin. Gewoon door de helft. Enne koude kant vind ik een heel naar begrip. Ik maak zelf richting kinderen en aangetrouwd absoluut geen onderscheid

Heel geweldig van je.

En hoe jij koude kant interpreteert is helemaal aan jou natuurlijk, ik zie het gewoon als duidelijk maken hoe de verhoudingen zijn en dat heeft niets met naar te maken.

Simpelweg een uitdrukking die gebruikt wordt voor de aangetrouwde tak van de familie en die geen bloedverwant is.
Enn..hierdoor ontstaan nu familieruzies.
De gotspe! Ik moest even grinniken! Nee natuurlijk heeft zij niet recht op 5k meer. Is ze nu helemaal van de ratten besnuffeld...

Toch leuk altijd die erfenis-perikelen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Stuur je schoonzus even een appje dat ze een prijs heeft gewonnen: De-grap-van-de-dag award.
Keep on, keep keepin' on....
quote:herfstappeltaart schreef op 10 januari 2017 @ 18:47:

Ik geloof dat niet. Je zult best iedereen voor hetzelfde bedrag een verjaardagskado doen, etc. Maar als straks iemand komt te overlijden, om maar een voorbeeld te verzinnen, dan gaan - weet ik haast 100% zeker - de wensen van jouw eigen kinderen voor op hun partners. Dan heb je bijv. toch liver dat de ring van oma naar je dochter gaat.

En als je schoonkind je kind bedriegt is de kans toch net even groter dat je die uit je leven sodemietert.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Tea_bee schreef op 10 januari 2017 @ 19:26:

Stuur je schoonzus even een appje dat ze een prijs heeft gewonnen: De-grap-van-de-dag award.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 10 januari 2017 @ 19:16:

[...]

Heel geweldig van je.

En hoe jij koude kant interpreteert is helemaal aan jou natuurlijk, ik zie het gewoon als duidelijk maken hoe de verhoudingen zijn en dat heeft niets met naar te maken.

Simpelweg een uitdrukking die gebruikt wordt voor de aangetrouwde tak van de familie en die geen bloedverwant is.t

Nou nou nou...wat een narrige reactie

Ik vind gewoon dat een koppel (als in samen, getrouwd of anderszins) daar best beiden een zegje over mogen doen of een mening over mogen hebben. Waarom zou TO hier niets over mogen vinden of er met haar man over van gedachten mogen wisselen? Daar ben je toch partners voor?

En ik vind dat "koude" een vervelende aanduiding. Dat het een algemeen gebruikte term is was me niet ontgaan hoor
quote:herfstappeltaart schreef op 10 januari 2017 @ 19:37:

[...]

t

Nou nou nou...wat een narrige reactie

Ik vind gewoon dat een koppel (als in samen, getrouwd of anderszins) daar best beiden een zegje over mogen doen of een mening over mogen hebben. Waarom zou TO hier niets over mogen vinden of er met haar man over van gedachten mogen wisselen? Daar ben je toch partners voor?

En ik vind dat "koude" een vervelende aanduiding. Dat het een algemeen gebruikte term is was me niet ontgaan hoor En als een koppel het niet eens is ? Wiens stem telt voor jouw gevoel dan zwaarder?
quote:herfstappeltaart schreef op 10 januari 2017 @ 19:37:

[...]

En ik vind dat "koude" een vervelende aanduiding.Dat zei je al ja. Dus dan maar niet meer gebruiken in dit topic?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2017 @ 19:39:

[...]

En als een koppel het niet eens is ? Wiens stem telt voor jouw gevoel dan zwaarder?Als een koppel het niet eens is telt voor mij de stem van de bloedverwant zwaarder, dat spreekt vanzelf.
quote:herfstappeltaart schreef op 10 januari 2017 @ 19:43:

[...]

Als een koppel het niet eens is telt voor mij de stem van de bloedverwant zwaarder, dat spreekt vanzelf.O, nou,....zo bracht je het net anders niet, hoor.
Inderdaad, wat een kolder! De erfenis wordt gewoon verdeeld onder de wettelijke erfgenamen. Als er een testament is, is het helemaal makkelijk.

Hou er wel rekening mee dat de WOZ van het huis gerekend wordt als waarde van het huis. Als je pech hebt is de WOZ-waarde hoger dan waarvoor jullie het huis hebben verkocht. Als de WOZ-waarde lager ligt dan die 190.000 hebben jullie geluk en betaal je alleen erfbelasting over de lagere WOZ-waarde.

Mochten jullie zo gek zijn om haar wel die 5000 euro te geven dan is het inderdaad een schenking. Een schenking van 2500 want die andere 2500 is sowieso van haar (tenminste bij 2 kinderen).

Je mag dan misschien "de koude kant" zijn en je er niet mee mogen bemoeien maar ik neem aan dat je dit als man met je vrouw bespreekt.
quote:Awina schreef op 10 januari 2017 @ 18:34:

Dus als je langer had gewacht en het was voor minder weggegaan dan wat jullie ervoor wilden hebben, had zij het verschil bijgelegd?

Dit is wel het beste antwoord. Ik zou dit even doorsturen naar je partner.

Fijne zus heeft ie.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Leuk bedacht van je schone zus maar dat ziet de wet en belastingdienst toch echt anders hoor.

Ze had jullie ook uit kunnen kopen voor het lage bedrag en zelf wachten met de verkoop, dan had ze de winst idd mogen houden.

Maar ja dan had ze ook het risico. Lekker gehaaid ding dus schone zus.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 10 januari 2017 @ 19:41:

[...]

Dat zei je al ja. Dus dan maar niet meer gebruiken in dit topic?Tjonge jonge..... ik zeg toch nergens dat de term hier niet gebruikt moet worden. Niet zo aangebrand hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven