Mustsees Vietnam
woensdag 11 januari 2017 om 09:15
Hoi An inderdaad, is een relaxed stadje. En in Hanoi vond ik het mausoleum waarin Ho Chi Minh opgebaard ligt ook heel indrukwekkend. Is maar beperkt (2 uur per dag) geopend en de Vietnamezen staan ervoor in de rij. Hij is toch een beetje hun held.
Vanuit Hanoi zijn wij nog 3 dagen naar Sapa gegaan, waar we een wandeltocht van 2 dagen door de rijstvelden hebben gedaan. Wij hadden in Hanoi een heel fijn hotel, waar we onze backpacks konden achterlaten en die ook de treintickets voor ons geregeld hebben.
Hue, heeft een oude stad en daarbuiten nog allemaal tempels waar je heen kan fietsen. Is een erg mooie stad, moet je zeker heen gaan (en bij voorkeur 2-3 dagen blijven, wij hadden 1,5 dag en dat was eigenlijk te weinig).
Meer in het zuiden kan je een boottocht doen op de mekong delta. Ik ben daar ook naar een tunnelcomplex geweest, van de vietcong.
Ho Chi Minh city vond ik zelf niets aan, maar mocht je er toch zijn, dan is het 'war remnants' museum een aanrader, erg indrukwekkende foto's daar!
Vanuit Hanoi zijn wij nog 3 dagen naar Sapa gegaan, waar we een wandeltocht van 2 dagen door de rijstvelden hebben gedaan. Wij hadden in Hanoi een heel fijn hotel, waar we onze backpacks konden achterlaten en die ook de treintickets voor ons geregeld hebben.
Hue, heeft een oude stad en daarbuiten nog allemaal tempels waar je heen kan fietsen. Is een erg mooie stad, moet je zeker heen gaan (en bij voorkeur 2-3 dagen blijven, wij hadden 1,5 dag en dat was eigenlijk te weinig).
Meer in het zuiden kan je een boottocht doen op de mekong delta. Ik ben daar ook naar een tunnelcomplex geweest, van de vietcong.
Ho Chi Minh city vond ik zelf niets aan, maar mocht je er toch zijn, dan is het 'war remnants' museum een aanrader, erg indrukwekkende foto's daar!
woensdag 11 januari 2017 om 10:15
My Son, de bouwsels zijn behoorlijk beschadigd, maar zeker als je je realiseert dat de meeste schade is veroorzaakt door amerikaanse bombardementen eind jaren 60 is het indrukwekkend. Ik vond het heerlijk er gewoon rond te zwerven, want de site is behoorlijk groot. Bereikbaar vanaf Hoi An of Danang.
Hue vond ik de highlight van mijn route. Erg mooie stad en omgeving. En Hoi An is een heerlijk relaxed soort openluchtmuseum.
Veel plezier alvast.
Hue vond ik de highlight van mijn route. Erg mooie stad en omgeving. En Hoi An is een heerlijk relaxed soort openluchtmuseum.
Veel plezier alvast.
woensdag 11 januari 2017 om 14:28
Een handige site met de highlights, een route daartussen, en foto's: https://www.azie-expert.nl/vietnam/back ... e-vietnam/
Of doe eens gek en kijk hier: https://www.lonelyplanet.com/vietnam
Of doe eens gek en kijk hier: https://www.lonelyplanet.com/vietnam
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 11 januari 2017 om 14:34
Halong bay is echt prachtig en zou ik zeker niet overslaan. Verder heb ik ooit een keer een fietstour gedaan in de omgeving van Hanoi. was bijzonder om te doen.
Vietnam vond ik niet een fijn land. (Het noorden wel gemoedelijker dan het zuiden) Heb je de mogelijkheid zou ik zeker eens kijken of je nog een uitstapje kunt maken naar Cambodja of Laos.. Beide landen zou ik graag nog eens naar terug gaan en ben er een klein beetje verliefd op geworden.
Vietnam vond ik niet een fijn land. (Het noorden wel gemoedelijker dan het zuiden) Heb je de mogelijkheid zou ik zeker eens kijken of je nog een uitstapje kunt maken naar Cambodja of Laos.. Beide landen zou ik graag nog eens naar terug gaan en ben er een klein beetje verliefd op geworden.
woensdag 11 januari 2017 om 14:47
TVP - Vertrek in februari op huwelijksreis naar Vietnam.
We hebben een rondreis geboekt, 2 nachten Hanoi, 1 nacht Halong Bay, 2 nachten Hoi An, 2 nachten Hue en 2 nachten Ho Chi Minh.
Er zijn al bezichtingen enzo georganiseerd, maar er zal ook tijd zijn om zelf iets te bezoeken.
Ik heb pas een leuke app ontdekt, van Triposo, deze kun je per land downloaden. De app heeft onder andere een offline map, en ook informatie, geschiedenis en bezienswaardigheden, ingedeeld per stad. Ook is er een gedeelte dat uitleg geeft over de benamingen van het eten en ook basis van de taal.
Ik wilde een reisboekje kopen, maar denk dat deze app voldoende informatie geeft.
We hebben een rondreis geboekt, 2 nachten Hanoi, 1 nacht Halong Bay, 2 nachten Hoi An, 2 nachten Hue en 2 nachten Ho Chi Minh.
Er zijn al bezichtingen enzo georganiseerd, maar er zal ook tijd zijn om zelf iets te bezoeken.
Ik heb pas een leuke app ontdekt, van Triposo, deze kun je per land downloaden. De app heeft onder andere een offline map, en ook informatie, geschiedenis en bezienswaardigheden, ingedeeld per stad. Ook is er een gedeelte dat uitleg geeft over de benamingen van het eten en ook basis van de taal.
Ik wilde een reisboekje kopen, maar denk dat deze app voldoende informatie geeft.
woensdag 11 januari 2017 om 14:55
quote:Erizon schreef op 11 januari 2017 @ 14:31:
en TravelfishJa inderdaad. Let wel op dat je naar www.travelfish.org gaat. Niet naar .com! Dat is heel wat anders.
en TravelfishJa inderdaad. Let wel op dat je naar www.travelfish.org gaat. Niet naar .com! Dat is heel wat anders.
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 11 januari 2017 om 15:29
Zeker het noorden niet overslaan, het is daar prachtig. Sapa vond ik mega toeristisch, en een grote bouwput. 1 of 2 nachten is daar voldoende. Dong van omgeving en Babe national park zijn ook erg mooi.
Halong bay een cruise doen.
Hoi an kun je zeker wel 4 dagen blijven. Is een super leuk stadje.
In het zuiden ben ik de mekong overgevaren. Wat ook erg leuk was. Ho Chi minh was niks aan. Maar wel een mooie uitgangs positie voor de chu chi tunnels.
Halong bay een cruise doen.
Hoi an kun je zeker wel 4 dagen blijven. Is een super leuk stadje.
In het zuiden ben ik de mekong overgevaren. Wat ook erg leuk was. Ho Chi minh was niks aan. Maar wel een mooie uitgangs positie voor de chu chi tunnels.
woensdag 11 januari 2017 om 23:02
Hoi an is een heerlijk stadje. Ik denk nog vaak aan deze plek terug omdat het zo sfeervol en relaxed was. Ik was ervoor in nha trang, dat vond ik helemaal niks. Ik had het even gehad maar toen ik in hoi-an kwam, vond ik het meteen fantastisch.
De omgeving van Nin Bihn is erg mooi om te zien. Mekong delta vond ik ook mooi om te zien.
De omgeving van Nin Bihn is erg mooi om te zien. Mekong delta vond ik ook mooi om te zien.