Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
3 februari ben ik 10 weken.

Het is dus meteen een termijnecho.

En jij?
Dan snap ik idd dat je onderhand wel toe bent aan een kloppend hartje

Ik ook wel, maar ben 1 febr pas 8 weken. Dus heel veel eerder gaat m niet worden. Geduld hebben dus...
Even een egopost hoor.. afgelopen dagen buikgriep gehad en nu misschien ook nog eens een blaasontsteking.. heb 2 dagen letterlijk alles eruit gegooit.

Maaaarrr.. ik had vandaag een vroege echo omdat mijn vriend 7 weken weg gaat. En we konden t' hartje zien!!

Volgens vk ben ik 3 september uitgerekend, paar dagen eerder dan ik zelf dacht.
Toverspiegel, heeft jou vk geen eigen echo op de praktijk?
Gefeliciteerd met de goede echo, Riverjoy!

Dat is dan het eerste kloppende hartje hier in de groep!
Jeuhhh super Riverjoy! Gefeliciteerd !!!
Riverjoy wat fijn!! Gefeliciteerd
Wat fijn riverjoy!! Gefeliciteerd!!

Ohh ik ben zooo moe! Net als bij mijn vorige zwangerschap ben ik iedere nacht belachelijk vroeg wakker. Maandag om 4.15u, gister om 1.30u en vanmorgen om 3.00u en daarna val ik gewoon niet meer in slaap. Echt zo vervelend! De vorige zwangerschap heb ik dat zo'n 2 maanden volgehouden. Pfff fijn vooruitzicht! Dus ik duik zo mijn bed maar in om toch nog wat slaap te kunnen pakken. Vriendlief zit dus iedere avond alleen op de bank. Niet leuk.
Wat fijn riverjoy!

Ri88: Hier hetzelfde. Elke nacht wakker en gewoon niet meer in slaap vallen. En frustrerend dat je dan naast je zacht geronk hoort van vriendlief.

Verder mag ik niet klagen, af en toe wat gerommel in de buik en gevoelige borsten.
Jeeeej, wat fijn, Riverjoy! Nu kan je vriend ook met een goed gevoel weg. Heb je je volgende echo dan alleen of wacht je tot hij weer terug is?

Ri88, wat vervelend dat je zo moe bent en slecht slaapt! :( Ik slaap ook minder goed dan voor m'n zwangerschap, maar ik red meestal nog wel zo'n 5 a 6 uur aan één stuk en voel me niet super moe, gelukkig. Hopelijk slaap je over een tijdje wel weer wat beter! En jij ook, Mirrie!
Hoi meiden.

Dank voor al jullie reacties. Voelt goed om het even kwijt te zijn.

Ik denk dat ik het advies maar opvolg en over 2 of 3 weken voor de echo ga.

Vrijdag ben ik vrij en ga ik de verloskundige bellen en echo.

Ik Vind het vervelend om op mijn werk te bellen.

Bij ons zijn de verloskundige en echo apart maar wel in hetzelfde gebouw.

Er is wel een soort samenwerking

Ergens verwacht je dat als je zwanger bent dat iedereen meelevend en enthousiast reageert.

Soms lijkt het er wel op of artsen , echo verloskundigen, gyno en dergelijke daar ff niet aan mee wil werken.

Ik heb alle folders gekeken en een verloskundige op het oog.

Dus nu maar een afspraak maken en afwachten. Door alles wat er gebeurd is ben ik wel toe aan een begripvolle verloskundige.

Als het niet klikt ga ik ook gewoon op zoek naar een andere.

Ik vind dat er soms te makkelijk vanuit word gegaan dat we toch wel genoegen nemen

Net alsof je geen keus meer hebt als je eenmaal een afspraak hebt
jaaaaa! riverjoy!

Wat leuk! doet me goed dat eerste kloppende hartje

Fijn dat je de mini al hebt gezien.

Nee, geen eigen echoapparaat. Alle praktijken hier in de buurt zijn eigenlijk zonder apparaat, behalve dan de verloskundige van mijn vorige zwangerschap, maar alle medische echo's moesten sowieso via het echocentrum. Tja, qua zekerheid schiet je er niet zoveel mee op een eerdere echo, maar het is wel fijn om naast een test ook gewoon beeld te hebben.
Dankjewel iedereen hihi. Het is zo bijzonder om zoiets voor de aller eerste keer te zien. We zijn nu al verliefd. Nu nog even door tot ik 12 weken ben en dan kunnen we pas echt blij zijn.

@knotje, ik heb 23 jan intake + echo en dan 27 feb termijn echo dan ben ik 12+ weken. 24 feb komt hij terug dus daar is hij dan wel bij gelukkig.

Klachten.

Misselijkheid en me borsten die zijn voor me gevoel huge haha. Vanochtend urine ingeleverd want ik schijn een blaasontsteking te hebben dus vanmiddag even bellen voor de uitslag.

Werk. Ik werk fulltime maar wil sowieso 1 dag verlof opnemen in de week. Dan werk ik 4 om 3, dus ene week 4 dagen en andere week 3.
Gefeliciteerd Riverjoy!

Ik kom later weer met een langere reactie hoor. Want ik ben zó moe... het voelt nu alweer alsof het 1 uur 's nachts is. En als ik moe ben, word ik dus ook misselijk. Wat een ramp dit.
Gefeliciteerd Riverjoy! Heel fijn!

Ik voel me zo wiebelig en ik durf het bijna niet te zeggen (want je zou toch superblij moeten zijn), maar ik voel me zelfs een beetje somber en angstig :-s

Vannacht ook erg slecht geslapen...
Ahhh ik heb met jullie te doen!

Hier nog steeds minimale kwaaltjes. Had het er gisteren met mijn vriend over en ik vroeg twijfel jij daardoor niet weleens aan de hele zwangerschap? Hij zegt nou ik niet, je doet soms vreemd, je eet ineens vreemde dingen, je bent meer moe en niet ongesteld. Lijkt mij gewoon hartstikke zwanger En zo is het, heerlijk die mannelijke nuchterheid.

Vanavond bezoek van Moeders voor moeders, toch best spannend. De eerste echte afspraak wat betreft de zwangerschap. En nog 19 nachtjes tot de echo
Noukske, veel plezier vanavond! Ik vond t' heel leuk. Laat je even weten hoe het was?
Goedemiddag dames!

Noukske, ben erg benieuwd hoe het is als ze langs komen, enne weer een mooie knaltest gok ik ;)!

Highfligh, ik voel eigenlijk sinds afgelopen weekend pas echt wat misselijke klachten, moet wel zeggen dat ik het nu goed irritant vind, ben nu (volgens m'n eigen berekening 6w 3d). Maar ook bij iedereen is het anders. Gelukkig heb ik nog niet boven de wc gehangen. Maar hou me ook zo rustig mogelijk. Gelukkig ook zittend werk dus scheelt.

RiverJoy wat goed! Een kloppend hartje!! zal het (wanneer ik achter m'n laptop zit) aanvullen. Sterkte 7 weken zonder je vriend! Best lang hoor!

Ik vind 2 a 3 dagen zonder al erg lang, hihi.

Hoeveel zijn jullie eigenlijk al aangekomen? Ik volgens mij 1,5 kg. Schrok ervan. Maar online had ik een rekentooltje gevonden daar stond dat ik al 2,5-3 kg aangekomen kon zijn (best veel ?!?) http://www.ikbenzwanger.c ... p?Rosso=1#gewichtstoename
highfligh, denk je dat die somberte door de hormonen komt? Misschien helpt moeheid ook niet zo mee voor je algehele gemoedstoestand.

Ik wilde het vandaag op mn werk zo graag vertellen. Vroeg me ineens af waarom ik zou wachten.

Maar goed, eerst maar eens bewegend beeld

Ik heb geen weegschaal! Maar ik vermoed dat mijn gewicht gelijk gebleven is.
Mvm is vanavond geweest. Gelukkig een goede test en mag dus direct beginnen. Nog een leuke wikkeldoek gekregen. Was wel een leuke dame, maar het gesprekje was kort maar krachtig. Ik geloof dat ze met hooguit 15 min weer weg was.

Ik had dat van de week idd bij een vriendin Toverspiegel, ik dacht ik zeg het gewoon maar toch m'n mond weten te houden Haha
Wat super leuk riverjoy! Lijkt mij zo ontzettend bijzonder!

Ik ga morgen ook bellen (op kantoor is er nergens gelegenheid om even prive te praten. Zelfs alle afgesloten kantoortjes zijn gehorig haha). Dan wil ik vragen wanneer ik voor het eerst mag komen ;) ik zou graag zo vroeg mogelijk gaan! Ik heb namelijk op "licht" gevoelige borsten echt NERGENS last van en ik ben bang dat deze onzekerheid pas weg is als je een klein boontje ziet ik wil met 7wk voor een echo gaan. Zou dat te vroeg zijn?

Oh! En ik zou het ook zoooo graag willen vertellen tegen mijn familie! Zeker tegen mijn moeder. Zij is de enige die weet hoeveel moeite dit ons heeft gekost

Een weegschaal die werkt heb ik ook niet. Haha, misschien goed om die aan te schaffen, ik heb namelijk wél het idee dat ik al wat aangekomen ben. In ieder geval last van een opgezette buik.
Goedenavond! Ik heb afgelopen zondag 8 januari positief getest en tot nu toe is de uitgerekende datum 13 september!

3 feb de eerste echo, vind het heel spannend ook al heb ik al een zoontje van bijna 3 en heb ik dit dus allemaal al eerder meegemaakt????

Iedereen hier ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap????
oke ik heb meteen geleerd dat de smileys niet werken zoals ik dacht dus sorry voor alle ?????
Gefeliciteerd Sarina!

Leuk een 2de! Heb je tot nu toe een vergelijkbare zwangerschap?
Dankje Rovie!! Nee tot nu toe helemaal niet! Daarom vind ik het ook zoooo spannend omdat ik nog niks "herken" .

Tot op de dag dat ik testte had ik echt het gevoel dat ik ieder moment ongesteld zou worden en met mijn zoon had ik dit helemaal niet. Verder voel ik nu niks behalve een beetje vermoeidheid en last van mn humeur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven