Help ik zit opgesloten

13-01-2017 07:43 185 berichten
Sorry voor de dramatische titel maar feitelijk is het waar, mijn appartement is een escape room geworden. De sleutel zit in het slot en dat is dichtgevroren. Iemand een tip? Met de föhn kan ik er niet bij, ook niet met verlengsnoer. Mij hond moet nodig plassen en hij gaag niet op het balkon.

Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Is het slot aan de buitenkant te benaderen? Dat je een buurvrouw belt om er heet water of zoiets op te doen?
Olie? Misschien zit het een beetje vast doordat de boel uitzet of krimpt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tong er tegen aan leggen want metaal geleidt warmte heel goed
Weet je zeker dat het slot niet kapot is ipv vastgevroren. Ik weet niet waar je woont maar hier (NH) is het gewoon boven 0. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo erg is dat je het niet ontdooit krijgt. Lijkt mij eerder dat de sleutel is gebroken ofzo.
Doe nou gewoon een pittezak in de magnetron en druk die tegen t slot aan..............
Er van uitgaande dat je in een apartemrnt woont: slotenmaker bellen en je slot laten uitboren.

Als je een benedenwoning hebt: stap door het keukenkraan.
Via het raam naar buiten.
WD40 of kruipolie, werkt hier wel goed.

De tip van de suikerbrander of de brandende deo zou ook kunnen lukken.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt
quote:Genova schreef op 13 januari 2017 @ 08:22:

Bij m'n auto werkte boterhamzakje met heet water niet, is me uiteindelijk gelukt met zo'n brandertje voor crème brulee.

Wat een goeie!

Als je voelt dat de sleutel warm wordt nadat je hem hebt verhit, maar het slot gaat nog steeds niet open, zou ik ook haast denken dat hij niet bevroren maar kapot is.
quote:wolkie schreef op 13 januari 2017 @ 08:28:

Weet je zeker dat het slot niet kapot is ipv vastgevroren. Ik weet niet waar je woont maar hier (NH) is het gewoon boven 0. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo erg is dat je het niet ontdooit krijgt. Lijkt mij eerder dat de sleutel is gebroken ofzo.In het zuiden. Het heeft hier wel gevroren, aan de straat te zien. Wel raar dat de sleutel in het slot kapot gaat, ik heb niet hard getrokken of zo. Maar ik ga zo een slotenmaker bellen.
quote:badmeester schreef op 13 januari 2017 @ 08:29:

Doe nou gewoon een pittezak in de magnetron en druk die tegen t slot aan..............Moet je die wel hebben, pittenzak dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:perzikboom6 schreef op 13 januari 2017 @ 08:29:

Er van uitgaande dat je in een apartemrnt woont: slotenmaker bellen en je slot laten uitboren.

Als je een benedenwoning hebt: stap door het keukenkraan.Ik ga er van uit dat TO smurfin niet is...?
Die tip van die deo is wel een gevaarlijke hoor, het geeft een vrij grillige vlam en er is een (klein) risico dat de bus ontploft. Ik zou het niet aanraden.......
Oh dear, how sad, never mind.
Im heb geen WD40 (is dat een robot?), suikerbrander of pittenzak tot minn beschikking.
Vul de spuitfles voor 2/3 met alcohol en voor 1/3 met water. Voeg er dan ook nog een eetlepel afwasmiddel bij en schudden maar! Je hebt nu een goedkoop zelfgemaakt middeltje waarmee je de autoruit snel ijsvrij kunt maken.
quote:wolkie schreef op 13 januari 2017 @ 08:28:

Weet je zeker dat het slot niet kapot is ipv vastgevroren. Ik weet niet waar je woont maar hier (NH) is het gewoon boven 0. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo erg is dat je het niet ontdooit krijgt. Lijkt mij eerder dat de sleutel is gebroken ofzo.Dit begin ik ook te denken. Of is het wel de goede sleutel?
quote:Murrmurr schreef op 13 januari 2017 @ 08:31:

[...]

In het zuiden. Het heeft hier wel gevroren, aan de straat te zien. Wel raar dat de sleutel in het slot kapot gaat, ik heb niet hard getrokken of zo. Maar ik ga zo een slotenmaker bellen.Slotenmakers zijn boeven. Lees je daar eerst even over in.
quote:Murrmurr schreef op 13 januari 2017 @ 08:32:

Im heb geen WD40 (is dat een robot?), suikerbrander of pittenzak tot minn beschikking.WD40 hoort iedereen in huis te hebben.
Oh dear, how sad, never mind.
Als de sleutel kapot is zou je een stuk in je handen moeten hebben.
Ik denk dat je er beter kruipolie in kan spuiten dan water, vastgevroren lijkt me stug....maar oké kan, denk eerder dat je slot kruipolie nodig heeft. Bij mij heeft de sleutel om die reden ook wel eens vast gezeten.
quote:Nouschi schreef op 13 januari 2017 @ 08:31:

[...]

Moet je die wel hebben, pittenzak dan.Die heeft elke vrouw toch?
Met een pasje!
quote:Tessa44- schreef op 13 januari 2017 @ 08:36:

Ik denk dat je er beter kruipolie in kan spuiten dan water, vastgevroren lijkt me stug....maar oké kan, denk eerder dat je slot kruipolie nodig heeft. Bij mij heeft de sleutel om die reden ook wel eens vast gezeten.Ik mocht van de slotenmaker beslist nooit olie in het slot spuiten. Geen idee waarom
Later is nu
quote:Nouschi schreef op 13 januari 2017 @ 08:31:

[...]

Moet je die wel hebben, pittenzak dan.Ik zag bij badmeester al een heel lullige slappe zak met een enkel pitje erin voor me .
quote:Dreamer schreef op 13 januari 2017 @ 08:38:

[...]

Ik mocht van de slotenmaker beslist nooit olie in het slot spuiten. Geen idee waaromWat moet je dan doen om een slot weer soepel te krijgen? Ik heb het vaker gehoord wat jij schrijft. Toch doe ik het af en toe ook bij mijn fietsslot, die zit ook wel eens vast. Kruipolie werkt perfect. Van die siliconen olie. Goed moet je dan natuurlijk wel in huis hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven