Help ik zit opgesloten

13-01-2017 07:43 185 berichten
Sorry voor de dramatische titel maar feitelijk is het waar, mijn appartement is een escape room geworden. De sleutel zit in het slot en dat is dichtgevroren. Iemand een tip? Met de föhn kan ik er niet bij, ook niet met verlengsnoer. Mij hond moet nodig plassen en hij gaag niet op het balkon.

Iemand een idee?
Warm water?
Alle reacties Link kopieren
heet water ?
Heet water erover?
Kruik er tegenaan houden?
Muts breien voor je slot.
Een warm iets op je sleutel leggen? Het water met plantenspuit erop spuiten? Kaarsje om je sleutel te verwarmen?
Het is zowiezo niet slim om je sleutel in de voordeur te laten zitten maar ik zou het met heet water proberen, nog een extra verlengsnoer zoeken voor die fohn of blijven proberen. En wellicht is het handig om een flesje anti vries te halen ofzo of iets waardoor het minder snel dicht gaat vriezen.
Heet water idd. Woon je hoog of kan de hond via een raam misschien?
Hard tegen blazen, je adem is erg warm.
Even iemand bellen? Vanaf buiten kan er misschien dan van binnenuit
Oh wat erg!

Hopelijk kan je er snel uit!

Ik zag ook heet water!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik bedoel niet echt blazen, maar een soort van huh huh doen, net zoals je op de ruit kan doen zodat je er een hartje in kunt tekenen. Bij gebrek aan een föhn zeg maar. Gewoon Huh Huh huh.
Plantenspuit is een goeie, ik vroeg me al af hoe je dat hete water erin krijgt. Ga ik nu zoeken, Heb het al met een aansteker geprobeerd maar helaas. Van buitenaf lijkt me geen optie omdat de sleutel erin zit. Heb helaas maar 1 verlengsnoer.
Je kunt ook je handen erop houden, je lichaamswarmte kan genoeg zijn. Hoe je warm water in een plantenspuit doet... eh.. net zoals koud water? Ik roep maar wat geks hoor.
Kaarsje is het beste idee. De sleutel wordt dan binnen no time heel heet.

Gaat met water niet lukken en bovendien maak je met water natte plekken en met een vlammetje niet.
even een schoonmaakdoekje in heet wate leggen en dat om je sleutel/slot draperen.

of inderdaad even sprayen met de plantenspuit (of iets anders waar je mee kan spuiten)
quote:BassGroove schreef op 13 januari 2017 @ 07:53:

Ik bedoel niet echt blazen, maar een soort van huh huh doen, net zoals je op de ruit kan doen zodat je er een hartje in kunt tekenen. Bij gebrek aan een föhn zeg maar. Gewoon Huh Huh huh. Huffing en puffing.
Hoe kan het nou zijn, dat de aansteker eronder niet werkt? Het metaal wordt dan toch warm?
Heb je een pittenzak? En een magnetron?

Hete pittenzak er tegenaan houden. Bij heet water heb ik namelijk het idee dat je kans hebt dat je het alleen maar erger maakt.

Hond op wat kranten/vuilniszak zijn behoefte laten doen? (Moet hij maar net willen natuurljk)

Succes, lang leve de winter!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
als het echt paniek word, een spuitbus Deo pakken, vlammetje ervoor en branden maar...............

wel oppassen dat je niet meerdere dingen en deuren van buren enz gaat verwarmen
quote:BassGroove schreef op 13 januari 2017 @ 07:53:

Ik bedoel niet echt blazen, maar een soort van huh huh doen, net zoals je op de ruit kan doen zodat je er een hartje in kunt tekenen. Bij gebrek aan een föhn zeg maar. Gewoon Huh Huh huh.Klinkt intrigerend maar als de vlam van een aansteker niet werkt vraag ik me af hoe heet mij huh huh is.
quote:Ameliaaa schreef op 13 januari 2017 @ 07:55:

Je kunt ook je handen erop houden, je lichaamswarmte kan genoeg zijn. Hoe je warm water in een plantenspuit doet... eh.. net zoals koud water? Ik roep maar wat geks hoor. Ik denk dat TO zich afvroeg hoe je heet water in het slot krijgt.
quote:Ameliaaa schreef op 13 januari 2017 @ 07:55:

Je kunt ook je handen erop houden, je lichaamswarmte kan genoeg zijn. Hoe je warm water in een plantenspuit doet... eh.. net zoals koud water? Ik roep maar wat geks hoor. In het slot bedoel ik dan ook. Water in een plantenspuit wil nog wel lukken,
Zelf zou ik het slot juist niet nat gaan maken want dat vocht kan ook weer vast vriezen. Ik zou een warme droge oplossing kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven